انواع روش های زیبایی دندان که باید بدانید

در دنیای دندانپزشکی مدرن امروز، انواع روش های زیبایی دندان وجود دارد که می‌توانید پس از معاینه توسط دندانپزشک، از بهترین آن‌ها برای ترمیم دندان‌های خود استفاده کنید. با استفاده از بهترین روش زیبایی دندان در دندانپزشکی تهران، فرصت آن را دارید که طرح لبخند خود را اصلاح کرده و ظاهری به مراتب جذاب‌تر و زیباتر داشته باشید.

اگر شما نیز مشتاق هستید که در خصوص انواع روش های زیبایی دندان بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روش های زیبایی دندان

از جمله روش‌هایی که می‌توانید برای زیبایی دندان‌های خود از آن‌ها بهره مند شوید، موارد زیر قابل توجه هستند. البته دقت داشته باشید که پس از به کار بردن هر یک از این روش‌ها، باید حتما مراقبت‌ کاملی از دندان خود به عمل بیاورید تا آثار ترمیمی برای طولانی مدت باقی بماند.

لمینت دندان

یکی از ارزان‌ترین روش‌های زیباسازی طرح لبخند، لمینت دندان است. لمینت‌ها لایه‌های بسیار نازکی از سرامیک یا کامپوزیت هستند که روی سطح دندان‌ها قرار گرفته و یکدست و زیبا به چشم می‌آیند. این روش ترمیمی برای افرادی که دندان‌های نامرتب داشته یا فاصله بین دندان‌های آن‌ها قابل توجه باشد، بسیار موثر بوده و باعث می‌شود که دندان‌های مرتب و یکدست داشته باشند.

بلیچینگ دندان

اگر دندان‌های فرد به دلیل مرور زمان، نوشیدنی‌هایی چون قهوه و چای، سیگار و مانند آن‌ها، تغییر رنگ داده، کدر یا زرد شده باشد؛ می‌توان از روش بلیچینگ دندان، برای بهبود رنگ و دوباره سفید کردن آن‌ها، کمک گرفت. بلیچینگ به دو روش خانگی و کم اثر و همین طور کلینیکی و توسط پزشک انجام شده که قطعا انجام آن در مطب، به مراتب تاثیرگذار خواهد بود.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی را باید قدیمی‌ترین روش زیبایی دندان بدانیم که معمولا در سنین نوجوانی به کار گرفته شده و در  این دوران نیز سریع‌ترین و بهترین تاثیر خود را برجای خواهد گذاشت. با استفاده از ارتودنسی دندان، می‌توان دندان‌های کج یا به هر شکلی نامنظمی دندان‌ها در فک را اصلاح کرد. تفاوت این روش با سایر روش‌های زیبایی دندانی، طولانی‌تر بودن فرایند درمانی آن است. این در حالی خواهد بود که در روشی چون لمینت، شما در چند جلسه مراجعه به مطب دندانپزشکی، کل فرایند را به اتمام خواهید رساند.

ایمپلنت دندانی

برای آن دسته از افرادی که به کلی بخشی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، ایمپلنت دندان یک روش عالی برای جبران دندان‌های از دست رفته است. اما در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندان در مقایسه با دیگر روش‌های موجود، بسیار پرهزینه بوده و در ضمن فک شخص نیز باید پذیرش ایمپلنت را داشته باشد. به این معنا که برای تمام اشخاص ایمپلنت کردن میسر نبوده و باید پیش از آن معاینه فک به وسیله پزشک متخصص دندان صورت بگیرد.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان نیز یکی از روش‌های ساده برای رفع پوسیدگی و سیاهی شکل گرفته روی دندان‌ها است. سابق بر این برای پر کردن دندان‌هایی که دچار پوسیدگی شده بودند، از آمالگام به رنگ نقره‌ای استفاده می شد که طرح لبخند را تخریب می‌کرد. اما در صورتی که وسعت پوسیدگی آن قدرها زیاد نباشد، می‌توان از کامپوزیت به جای آمالگام نقره‌ای استفاده کرد که باعث خواهد شد تا در نهایت طرح لبخند سفید و یکدست به نظر برسد. به ویژه برای پر کردن دندان‌هایی که بیشتر در معرض دید قرار دارند، این کامپوزیت مناسب‌تر است.

روکش کردن دندان

زمانی که دندان فرد بیش از حد دچار پوسیدگی شده و نتوان از کامپوزیت برای آن استفاده کرد، می‌توان پس از پر کردن دندان به وسیله آمالگام نقره ای جیوه، دندان را روکش کرده و زیبایی آن را بازگرداند. در این صورت دندانپزشک، کل دندان فرد را تراش داده و اندازه آن را تا حدی کوچک می‌کند که بتواند از قالب روکش برای پوشاندن کل سطح دندان کمک بگیرد. البته انواع روکش دندان نیز در مدل‌های با استحکام بالا و پایین و رده‎های قیمتی مختلف عرضه شده‌اند که در نهایت با مشورت دندانپزشک و موقعیت دندان خود، می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

جرم گیری دندان

در صورتی که بر اثر عوامل مختلف، دندان‌های فرد جرم گرفته باشند، این زیبایی طرح لبخند را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد. در این صورت جرم گیری دندان، یک روش کم هزینه و عالی برای برداشتن جرم‌ها و بازگرداندن زیبایی طبیعی دندان‌ها محسوب خواهد شد. به طور معمول برای جرم گیری دندان‌ها از ابزارهای اولتراسونیک استفاده شده و فرد هیچ گونه ناراحتی و درد را در حین انجام این روش زیبایی دندان، احساس نخواهد کرد. جرم گیری به ویژه برای افراد سیگاری و آن‌هایی که عادت به نوشیدن قهوه دارند، توصیه می‌شود.

بریج کردن دندان

در شرایطی که فرد در میان دو دندان موجود، یک دندان خود را از دست داده باشد، می‌توان از روش بریج کردن برای این دندان از دست رفته، استفاده کرد. در این حالت از دو دندان موجود به عنوان پایه کمک گرفته شده و جای دندان خالی با آلیاژ مناسب پر خواهد شد. به این شکل جای خالی دندان از دست رفته پر شده و دوباره زیبایی طرح لبخند فرد باز می‌گردد. این همان روش قدیمی است که در سال‌ها پیش از دندان طلا در آن استفاده می‌شد که البته این روزها دیگر استقبالی از آن صورت نمی‌گیرد.

بهترین روش زیبایی دندان کدام است؟

همان طور که در بالا مشاهده کردید، روش های زیبایی دندان بسیار متنوع بوده و شما لازم است که حتما به وسیله بهترین دندانپزشک در شهر خود معاینه شده و مطابق با آن، بهترین روش برای شما انتخاب شود. در حقیقت بهترین روش برای یک نفر ممکن است، به هیچ وجه روش مناسبی برای بیمار دیگر نبوده و این موضوع باید به وسیله دندانپزشک مشخص شود. شما چه تجربه‌ای در این خصوص داشته و چه روش‌های دیگری برای بازگرداندن طرح لبخند زیبا می‌شناسید که در بالا به آن‌ها اشاره نشده باشد؟

 مطالب مرتبط:

ارتودنسی دندان چیست؟ + مزایا، عوارض و هزینه سیم کشی دندان

روکش دندان چیست؟ + مزایا، معایب و هزینه تاج دندان

با لمینت دندان، انواع و هزینه‌های آن آشنا شوید

آیا از صفر تا صد بلیچینگ دندان خبر دارید؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *