آیا از صفر تا صد بلیچینگ دندان خبر دارید؟

بلیچینگ دندان یکی از بهترین راه‌های برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا است.

هر روز به تعداد کسانی که به دنبال روشی برای رسیدن به دندان‌های سفید و زیبا هستند، افزوده می‌شود. داشتن دندان‌های سفید و لبخندی زیبا، یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش اعتماد به نفس است. بلیچینگ دندان یکی از راه‌های بسیار محبوب برای سفید کردن دندان است که هرروزه در انواع کلینیک دندانپزشکی تهران طرفداران بیشتری برای خود دست و پا می‌کند. قبلا در مطلبی شما را با جرمگیری دندان آشنا کردیم. و حالا قصد داریم که شما را روشی بهتر برای داشتن دندان‌هایی سفیدتر و جذاب‌تر آشنا کنیم.  با ما همراه باشید تا نگاهی به این روش ساده و جذاب برای داشتن دندان‌های سفید و زیبا بیندازیم. در این مطلب قصد داریم تا توضیح دهیم که بلیچینگ دندان چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟ از ماندگاری بلیچینگ دندان برایتان بگوییم و بالاخره به این سوال شما جواب بدهیم که «آیا بلیچینگ دندان خوبه یا نه؟»

بلیچینگ دندان چیست؟

قوی‌ترین روش سفید کردن دندان، بلیچینگ است.

قوی‌ترین روش سفید کردن دندان، بلیچینگ است.

بلیچینگ دندان محصولی بسیار قوی برای سفید کردن دندان است. این محصول حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید است که برای سفید کردن دندان‌ها کاربرد دارند. بلیچینگ عملکردی شبیه وایتکس دارد و همه جرم‌ها و زردی دندان را در خود حل می‌کند و از بین می‌برد. شاید از خود بپرسید که عمل جرمگیری دندان هم همین کار را می‌کند پس چرا بین بلیچینگ و جرمگیری دندان، این‌قدر تفاوت قیمت است؟ فرق اساسی بلیچینگ این است که این ماده قدرت نفوذ به مینای دندان را هم دارد و می‌تواند ریشه دندان شما را جرمگیری کرده و لکه‌های نفوذ کرده به این قسمت را هم از بین ببرد. تا دندان‌هایی هم از دورن و هم از بیرون سفید شده داشته باشید.

با انجام بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی غرب تهران یا حتی مناطق دیگر که به شما نزدیک تر هستند، دندان‌های شما به شکل قابل توجهی سفیدتر می‌شود. البته نمی‌توان میزان سفیدی مشخصی را برای دندان‌ها در نظر گرفت. میزان سفید شدن دندان به جنس دندان‌های شما و همینطور نوع رنگدانه‌های رسوب کرده در دندان‌ها بستگی دارد. دو روش برای انجام بلیچینگ وجود دارد که می‌تواند نتایج متفاوتی را هم به همراه داشته باشد. یکی بلیچینگ در مطب است و دیگری بلیچینگ دندان در خانه. در ادامه قصد داریم تا به معرفی این دو روش و تفاوت آن‌ها بپردازیم.

بلیچینگ دندان در مطب

این روش که با نام Office Bleaching هم شناخته می‌شود، روشی بسیار سریع و قوی‌تر از بلیچینگ در خانه است. در این روش به علت قدرت بسیار بالای محلول بلیچینگ، دندانپزشک از یک قالب یا ژل محافظ برای حفاظت از لثه‌ها استفاده می‌کند. این روش در حدود یک ساعت زمان می‌برد و نور و گرما می‌تواند اثر بسیار خوبی روی سفیدتر شدن دندان‌ها بگذارند. شما با استفاده از این روش بسته به جنس دندان‌های شما و نوع رنگدانه‌های رسوب کرده می‌توانید انتظار  ۳ تا ۸ درجه سفیدتر شدن دندان‌هایتان را داشته باشید.

بلیچینگ دندان در خانه

بلیچینگ دندان در خانه که با اسم هوم بلیچینگ هم شناخته می‌شود یکی دیگر از روش‌های سفیدتر کردن دندان است. این روش مکمل بسیار خوبی برای آفیس بلیچینگ است و معمولا برای ماندگاری بلیچینگ دندان در مطب پیشنهاد می‌شود. برای انجام این روش در خانه به روش قالبی شما ابتدا باید دندان‌های خود را مطب جرمگیری کنید و پزشک باید قالبی را برای محافظت از لثه‌های شما درست کند که در جلسه دوم و همراه با کیت بلیچینگ خانگی در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی دیگر از روش‌های بلیچینگ در خانه استفاده از نوارهای سفید کننده است. در این روش یک نوار نازک روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد. این نوارها حاوی مواد پراکسید هستند که باعث سفید شدن دندان می‌شوند. شما برای گرفتن بهترین نتیجه باید روزی دو بار و به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز از آن‌ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

بلیچینگ دندان با لیزر

بلیچینگ دندان با لیزر قوی‌ترین و گران‌ترین روش سفید کردن دندان است. این روش مشابه بلیچینگ در مطب (آفیس بیلیچینگ) است. با این تفاوت از که محلول بلیچینگ به کار رفته بسیار قوی‌تر است و علاوه بر آن از اشعه لیزر هم استفاده می‌شود تا با ایجاد گرمای مورد نیاز بهترین نتیجه به دست آید. توجه داشته باشید که امکان به وجود آمدن حساسیت دندان در این روش بسیار بالاست و حتما باید اقدام‌های احتیاطی انجام شود.

کدام روش بهتر است؟

وجود روش‌های مختلف برای بلیچینگ دندان باعث به وجود آمدن این سوال می‌شود که کدام روش بلیچینگ بهتر است؟ پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ را برای ماندگاری و اثربخشی بیشتر استفاده کنید. بهترین نتیجه وقتی به دست می‌آید که ابتدا از بلیچینگ در مطب که قوی‌تر است استفاده کنید. سپس برای تثبیت اثر بخشی و ماندگاری آن از روش بلیچینگ در خانه کمک بگیرید تا نتایج ماندگارتری حاصل شود.

فواید بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان تا عمق مینای دندان نفوذ می‌کند و رسوبات نفوذ کرده را از بین می‌برد.

بلیچینگ دندان تا عمق مینای دندان نفوذ می‌کند و رسوبات نفوذ کرده را از بین می‌برد.

بلیچینگ دندان یک محلول سفید کننده بسیار قوی است که عوارض آن تنها در عرض یک ساعت قابل مشاهده است. شاید بهترین فایده بلیچینگ را دوام و اثر بسیار چشمگیر آن نام برد. نتایج بدست آمده از این روش بسیار بهتر از روش‌های دگیر سفید کردن دندان‌ها است. بلیچینگ از یک محلول شیمیایی بسیار قوی استفاده می‌کند و حتی دندان‌های کاملا زرد و جرم گرفته را هم می‌توان با استفاده از این روش به راحتی درمان کرد و نتایج کاملا قابل قبولی رسید.

معایب و عوارض بلیچینگ دندان

بلیچینگ هیچ آسیبی به دندان‌های شما وارد نمی‌کند.

بلیچینگ هیچ آسیبی به دندان‌های شما وارد نمی‌کند.

اگر بلیچینگ دندان تحت نظارت مستقیم دندانپزشک  انجام شود، به خودی خود هیچگونه آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند و فقط باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود. البته بلیچینگ می‌توند باعث ایجاد حساسیت در دندان‌ها بشود. که این موضوع به راحتی و با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت از بین می‌رود. پزشکان اعتقاد دارند که انجام این روش به صورت متداول باعث می‌شود تا روند پوسیدگی دندان سرعت بگیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که این روش به صورت متداول و در بازه‌های زمانی مشخص انجام نشود.

ماندگاری بلیچینگ دندان

ماندگاری بلیچینگ دندان بستگی زیادی به مراقبت‌هایی دارد که شما پس از انجام این روش از دندان‌های خود خواهید داشت. هنگام استفاده از این روش به این دو نکته توجه کنید. یکی اینکه که فرآیند بلیچینگ، یک درمان دائمی نیست و در صورت مراقبت نکردن از دندان‌ها، رنگ آن‌ها می‌تواند تغییر کند. و دیگری اینکه نتیجه درمان و سفیدی دندان‌ها قابل پیشبینی نیست. میزان موفقیت این روش به میزان لک‌ها و جرم‌های دندان‌های شما و همینطور تجربه و توانمندی دندانپزشک بستگی دارد. شما می‌توانید با ترمیم و جرمگیری و بروساژ دندان‌های خود قبل از انجام این روش، به رسیدن به نتیجه ایده آل کمک بسیاری کنید.

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان بنا به روش بلیچینگ (هوم بلیچینگ یا آفیس بلیچینگ) و موارد مانندی قالبگیری و نوع مواد به کار رفته متفاوت است. در سایت تخفیفان شما می‌توانید قیمت بلیچینگ دندان را با تخفیف‌هایی که انواع کلینیک دندانپزشکی شرق تهران ارائه می‌کنند، به طور قابل توجهی کاهش دهید.


مطالب مرتبط:

با لمینت دندان ، انواع و هزینه‌های آن آشنا شوید

با مزایای کامپوزیت ونیر دندان آشنا شوید

جرمگیری دندان و تمام نکاتی که باید درباره آن بدانید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *