با لمینت دندان ، انواع و هزینه‌های آن آشنا شوید

با لمینت دندان می‌توان به سادگی دندان‌هایی مرتب و یکدست داشت.

شما هم به خاطر داشتن دندان‌های بدرنگ و نامرتب ناراحت هستید؟ می‌خواهید ترتیب دندان‌هایتان و رنگ‌های آن‌ها درست باشد تا هم لبخندی زیبا داشته باشید و هم اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند؟ لمینت دندان یک راه حل ساده و یکی از روش‌های اصلاح طرح لبخند در انواع دندانپزشکی تهران است که می‌تواند به راحتی تمام مشکلات شما را برطرف کند. با ما همراه شوید تا از صفر تا صد این روش محبوب باخبر شوید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک ونیر لایه‌ای برای دندان است که از مواد همرنگ دندان تشکیل شده و این قابلیت را دارد که فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌های شما را اصلاح کند. از لمینت برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها و همین درمان دندان‌های شکسته هم استفاده می‌شود. لمینت دندام یکی از اولین و بهترین روش‌های اصلاح طرح لبخند به خصوص برای دندان‌های اقدامی است. در این روش تراش بسیار کمی روی دندان‌ها انجام می‌شود و زیبایی بسیار فوق العاده‌ای دارد.

دو نوع لمینت وجود دارد. یکی لمینت سرامیکی دندان که روش غیر مستقیم محسوب می‌شود و دیگری لمینت کامپوزیتی که روش مستقیم لمنیت به حساب می‌اید.

لمینت سرامیکی: این روش که به روش غیر مستقیم معروف است ظاهر زیباتر و ثبات بیشتری دارد. لمینت سرامیکی دندان نسبت به لمینت کامپوزیتی بسیار مقاوم‌تر است. هر چند که در این روش به دندان تراش‌های بسیار بیشتری داده می‌شود. این نوع ونیرها پس از قالب گیری از دندان شما در آزمایشگاه ساخته می‌شوند و سپس روی دندان سوار می‌شوند. هزینه لمینت دندان به روش غیر مستقیم بیشتر از روش مستقیم است.

لمینت کامپوزیتی: در روش مستقیم لمینت دندان، کامپوزیت‌ها روی دندان قرار می‌گیرند. این روش نیاز به تراشیدن بسیار کمتری دارد و حتی در مواردی نیاز به هیچگونه تراشیدن دندان وجود ندارد. میزان براق بودن سطح دندان در این روش بیشتر است. لمینت کامپوزیتی هزینه کمتری نسبت به روش دیگر دارد.

لمینت دندان زمانی کاربرد دارد که دندان باعث شکستگی، بدرنگی، ترک خوردگی یا بدشکلی شده باشد.

فواید لمینت دندان

لمینت دندان علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارد کاملا طبیعی هم به نظر می‌رسد. این روش از مقاومت بالایی بهره می‌برد و به راحتی خراب نمی‌شود. علاوه بر این‌ها برای انجام لمینت نیازی به بی‌حسی وجود ندارد و در نهایت طی ۲ جلسه می‌توان این روش را انجام داد.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست

درست است که همه ما مشتاق هستیم که دندان‌های خوش فرم و لبخندی زیبا داشته باشیم، اما صرفا داشتن یک لبخند زیبا دلیل کافی برای انجام لمینت دندان نیست.  افرادی که دارای عادت‌هایی مانند دندان قروچه هستند، یا کسانی که پوسیدگی‌های وسیعی روی سطح دندان‌هایشان وجود دارد نمی‌توانند از این این روش استفاده کنند. همچنین کسانی که از عفونت لثه رنج می‌برند یا مینای دندان‌های به شدت ساییده شده به جای استفاده از این روش باید از روکش دندان استفاده کنند. اگر به این نتیجه رسیدید که لمینت دندان برای شما مناسب است، می‌توانید از طریق تخفیفان به کلینیک دندانپزشکی غرب تهران یا حتی مناطق دیگر که به محل سکونت یا کار شما نزدیک تر هستند مراجعه کنید و از زیبایی لبخند خود لذت ببرید.

عوارض و معایب لمینت دندان

هر روش درمانی علاوه بر داشتن مزایا، یک سری معایبی هم دارد. مهم‌ترین مشکل این روش در تراشیدن دندان‌هاست. دندان‌های شما ممکن است تا نیم میلی متر تراشیدده شوند. به همین دلیل امکان برگرشت به حالت اولیه در این روش وجود ندارد. علاوه بر این اگر از چسب‌های بی‌کیفیت در انجام لمینت استفاده شود، امکان جدایی آن‌ها از دندان وجود دارد و باید دوباره به دندانپزشک مراجعه کردن تا در صورت امکان مجددا روی دندان نصب شوند. لمینت دندان مانند دندان‌های طبیعی نیاز به مراقبت روزانه دارد و استفاده از نوشابه، قهوه، سیگار و قلیان باعث رنگ گرفتن لمینت می‌شود.

هزینه و قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان در تهران بستگی به عواملی مانند کیفیت محصولات ارائه شده و تجربه دندانپزشک دارد. لمینت سرامیکی هزینه بیشتری نسبت به لمینت کامپوزیتی دندان دارد. بسیاری این عقیده را دارند که کامپوزیت ونیر دندان نسبت به لمینت سرامیکی بسیار به صرفه‌تر است.

مطالب مرتبط:

با مزایای کامپوزیت ونیر دندان آشنا شوید

آیا از صفر تا صد بلیچینگ دندان خبر دارید؟

جرمگیری دندان و تمام نکاتی که باید درباره آن بدانید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *