لمینت راهکاری ساده و ظریف برای داشتن ناخنی زیبا

لمینت ناخن

اگر از طرفداران ناخن طبیعی و ساده هستید، لمینت یک راه عالی برای زیباتر کردن ناخن بدون هر گونه مواد اضافی است. امروزه کاشت ناخن در بین خانم‌ها بسیار محبوب است و روشی مرسوم برای فرم‌دهی و زیبایی ناخن به حساب می‌آید. اگر در تهران سکونت دارید و به دنبال ناخن کار تهران آشنا با تکنیک لمینت می‌گردید، ابتدا لازم است روش لمینت ناخن و تفاوت آن با کاشت را بهتر بشناسید.   

لمینت در واقع مانند کاشت ناخن است با این تفاوت که روی ناخن طبیعی انجام می‌شود و خبری از پودر دیپ نیست. در این روش لایه نازکی روی ناخن طبیعی قرار می‌گیرد که بی رنگ است و جلوه فوق‌العاده طبیعی روی ناخن دارد.

اگر به ناخن‌ بلند یا دیگر فرم‌های کاشت ناخن علاقه‌ای ندارید و دوست دارید روی ناخن طبیعی خودتان لایه نازکی باشد، لمینت همان چیزی است که به دنبالش هستید. در ادامه این مطلب به طور مفصل درباره لمینت ناخن و روش انجام آن صحبت خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه شوید.

لمینت ناخن طبیعی چیست؟

لمینت روشی برای استحکام بخشیدن ناخن طبیعی است که با ژل‌ لمینت ناخن انجام می‌شود. این تکنیک کاملا جدید، پیشنهادی عالی برای مقاومت بیشتر ناخن‌ها است و ظاهری طبیعی روی ناخن دارد.

برای افرادی که ضخامت و کاشت ناخن با پودر را نمی‌پسندند یا به دنبال روشی برای فرم دادن ناخن طبیعی هستید، لمینت کاملا مناسب است. در این متد صدف ناخن آسیب نمی‌بیند و ناهمواری‌های سطح ناخن صاف و یکدست می‌شود.

تعریف کلی روش لمینت استفاده از یک لایه شفاف است که برای محافظت و ایجاد ظاهری زیبا طراحی شده است. لمینت روش مراقبتی برای ناخن دست است. با توجه به اینکه دست نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد و اولین چیزی است که همه به آن توجه می‌کنند، استفاده از لمینت ناخن به هر خانمی پیشنهاد می‌شود.

صنعت آرایشگاه های زنانه تهران، در چند سال گذشته طیف گسترده‌ای از خدمات مثل کاشت ناخن یا مانیکور را انجام می‌دادند و امروزه روش جدید لمینت ناخن را به خدمات خود اضافه کرده‌اند. این به دلیل محبوبیت تکنیک لمینت ناخن است که آن را به ابزاری برای مراقبت از صدف آسیب دیده یا ناخن ببیش از حد خشک، تبدیل کرده است.

ویژگی های لمینت ناخن

لمینت ناخن به صورت ترمیمی انجام می‌شود. علاوه بر صاف کردن سطح ناخن بدون سوهان کشیدن، ناخن با ویتامین و مواد معدنی تغذیه می‌شود. ترکیب پودر و خمیر، ناهمواری‌های سطح ناخن را پر می‌کند و لیپیدهای از بین رفته قبلی را جایگزین می‌کنند و در نهایت ظاهر زیبایی به صدف ناخن می‌بخشند. در بین مراحل انجام، مواد از ناخن پاک نمی‌شوند که این باعث بهبود طولانی مدت ناخن‌ها می‌شود.

انواع لمینت ناخن

لمینت ناخن با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در تمامی مراکز ناخن شمال تهران و بهترین آرایشگاه‌ها این روش به صورت چند مرحله‌ای روی ناخن دست انجام می‌شود.

لمینت لاک-سرم : دو مرحله‌ای

این روش را در خانه یا در سالن می‌توان انجام داد. برای انجام این فرایند به مانیکور و ژل لمینت نیاز است. اجرا کردن دو مرحله‌ای بسار مهم است زیرا در نتیجه نهایی تاثیرگذار است.

مرحله آماده سازی

هدف آن تاثیرگذاری روی ناحیه رشد و کوتیکول است. در طول فرایند، چندین سرم به طور متناوب روی ناخن زده می‌شود. هر کدام روی سطح ناخن تاثیر خاصی دارند. کوتیکول و صدف ناخن از آلودگی پاک می‌شوند و به موازات آن، ماساژ خاصی انجام می‌شود که گردش خون را بهبود می‌بخشد و جذب سرم را آسان می‌کند.

این سرم‌ها دارای خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده دارند. آن‌ها کوتیکول و ناحیه رشد را مرطوب می‌کنند و سطح را با ویتامین‌ها جذب می‌کنند. پس از انجام دادن این مرحله، مانیکور روی ناخن انجام می‌شود.

مرحله نهایی

این مرحله شامل استفاده از روغن‌های ناخن با اسیدهای میوه و کاور کردن ناخن با لاک سرم است که بر اساس نظر مشتری انتخاب می‌شود. این لاک سرم با پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی پر شده‌اند. پس از اتمام لمینت، می‌توان ناخن را با هر رنگ لاکی که دوست داشتید، طراحی کنید.

لمینت بیوژل

لمینت بیوژل

انواع مختلفی از بیوژل‌ها برای لمینت وجود دارد و هر کدام تاثیرگذاری و کاربرد خاص خود را دارند. در این روش نیاز به استفاده از لامپ یو وی برای خشک کردن است. این وسیله علاوه بر اثر تغذیه‌ای و درمانی، باعث می‌شود صدف ناخن نفس بکشد و در عین حال ظاهر زیبایی به مانیکور ناخن می‌بخشد.در مقایسه با لاک ژل معمولی، بیوژل ترک نمی‌خورد و حدود ۳ هفته دوام دارد.

برای انجام دادن این روش صدف ناخن چربی‌زدایی می‌شود و با سوهان سطح آن صاف می‌شود. سپس یک لایه نازک بیوژل روی ناخن می‌زنند. بعد از اینکه به مدت دو دقیقه با لامپ خشک شد، دوباره این مرحله تکرار می‌شود. پس از آن، لایه آخر روی ناخن کشیده می‌شود.

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن

ژلیش کردن ناخن با لمینت تفاوت بسیاری دارد و منظور از ژلیش زدن لاک ژل روی ناخن است. این نوع لاک ژل به عنوان پوشش و کاور روی ناخن است که فقط با دستگاه یو وی خشک می‌شود. اما همانطور که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم، لمینت روشی برای استحکام ناخن طبیعی است و یک روش ترمیم ناخن به حساب می‌آید.

جمع بندی مطالب

پس از استفاده طولانی مدت از لاک ژل، هوا گرفتن ناخن، قرار گرفتن در معرض مواد شوینده و شیمیایی، تغذیه نامناسب و رژیم نامتعادل، ناخن هر شخصی ممکن است شکننده، نازک، خشک . ناهموار شود. در این موارد نیاز به روش ترمیمی برای نفس کشیدن و رشد مجدد ناخن‌ها است. یکی از این روش‌ها، لمینت ناخن است که با ابزار و مواد خاصی انجام می‌شود.

در تکنیک لمینت از سرم‌های تقویت کننده که حاوی مواد معدنی هستند استفاده مب‌شود و همین امر باعث تقویت و استحکام ناخن می‌شود. به طور خلاصه، لمینت ناخن راه‌حل ایده‌آل برای ناخن‌هایی است که مدت طولانی تحت تاثیر سوهان کشی فراوان قرار گرفتند و آسیب دیدند. با انتخاب این روش دیگر نگران سلامت ناخن‌ها نخواهید بود و در عین حال می‌توانید ناخنی زیبا و براق داشته باشید. نظر شما در مورد این روش چیست؟ آیا روش دیگری برای ترمیم ناخن می‌شناسید؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط:

مانیکور معجزه زیبایی ناخن

انواع کاشت ناخن و بهترین روش‌های آن

پدیکور چیست و چگونه آن را در خانه انجام دهیم؟

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)
یک نظر برای "لمینت راهکاری ساده و ظریف برای داشتن ناخنی زیبا" ارسال شده
  1. با سلام … مطلب عالی بود … خواستم تشکر کن از سایت خوب تون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *