هر آنچه لازم است در مورد کاشت پلی ژل بدانید

کاشت پلی ژل

اگر به دنبال شباهت در شکل و طول ناخن هستید، کاشت پلی ژل گزینه‌ای عالی است. این روشی که بسیاری از ناخن کاران به آن قسم می‌خورند، می‌تواند طول ناخن‌هایتان را افزایش دهد یا پایه‌ای محکم برای رنگ‌های خنثی یا هر رنگ دیگری درست کند.

در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به معرفی روش کاشت و ترمیم پلی ژل می‌پردازیم و به طور کامل این روش را بررسی می‌کنیم، اگر شما هم دوست دارید در بهترین سالن های ناخن تهران این روش را امتحان کنید، تا انتها با ما همراه شوید.

کاشت پلی ژل چیست؟

کاشت پلی ژل چیست؟

 پلی ژل که اغلب به آن آکریژل می‌گویند، یک محصول ترکیبی از اکریلیک و ژل است. پلی ژل فرمول ترکیبی و تقویت کننده ناخن است که دوام اکریلیک و خاصیت ارتجاعی ناخن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. روند و مواد مورد استفاده در مانیکور، با این حال، کاملا متفاوت است.

پلی ژل در یک بسته مانند خمیر دندان فروخته می‌شود، مخلوطی از پودر اکریلیک و ژل شفاف است. این ماده دارای قوام بتونه مانند است و استفاده و شکل دادن آن بسیار آسان است. روش پلی ژل به ناخن کار زمان و فضای لازم را می‌دهد تا ناخن‌هایی محکم و منسجم درست کنند.

تفاوت پلی ژل با ناخن مصنوعی

آیا تفاوت بین مانیکور ژل، اکریلیک و پلی ژل را نمی‌دانید؟ در ادامه چند مقایسه انجام دادیم.

ژل: این روش نازک‌تر از بقیه است. ژل روی ناخن طبیعی می‌تواند ناخن ها را خم کند و باعث شکستگی شود. برای تقویت ناخن‌ در بین تقویت‌کننده‌های ژل، حتماً کوتیکول‌هایتان را پوشانده و لاکتان را پاک نکنید.

اکریلیک: اگر به دنبال ناخن‌های بلندتر هستید، اکریلیک گزینه بسیار خوبی است. برای استفاده باید از پودر اکریلیک به نام مونومر استفاده شود.

پلی ژل: ناخن های پلی ژل جایگزینی سبک و انعطاف پذیر برای مدل اکریلیک هستند. این ماده را می‌توان روی ناخن طبیعی یا بالای فرم ناخن برای کاشت استفاده کرد.

مراحل کاشت پلی ژل

مراحل انجام پلی ژل

پس از انجام حرکات مانیکور همیشگی (عقب بردن و برداشتن پوست مرده از کوتیکول)، ناخن کار، بستر ناخن را سوهان می‌کشد تا هرگونه چربی از بین برود. بعد از آماده‌سازی اولیه، ناخن کار قبل از استفاده پلی ژل روی پرایمر ناخن، از خشک‌کننده بستر ناخن استفاده می‌کند تا هر گونه رطوبت یا روغن را بیشتر از بین ببرد.

پس از اتمام کار آماده سازی، مقداری از پلی ژل به اندازه یک نخود با استفاده از یک کاردک در وسط ناخن گذاشته می‌شود. سپس با استفاده از برس و ایزوپروپیل الکل برای پخش کردن ژل، توپ پلی ژل را قالب می‌زند تا شکل و طول مورد نظر مشتری را بدهد. اگر می‌خواهید ناخن‌هایی بلندتر از طول طبیعی داشته باشید، ناخن کار از یک قالب برای طراحی طول و شکل جدید استفاده می‌کند.

 وقتی قالب زدن تمام تمام شد، به مدت ۶۰ ثانیه ناخن در زیر نور UV باید قرار بگیرد . سپس، لبه‌های ناهموار جدا می‌شوند تا روی ناخن صاف و طبیعی به نظر برسد.

 پلی ژل تا چند هفته ماندگاری دارد؟

ناخن‌ پلی ژل در صورت نگهداری صحیح تا چهار هفته دوام می‌آورد و بسته به سرعت رشد ناخن‌های طبیعی شما هم دارد. کسانی که ناخن آن‌ها سریع رشد می‌کند ممکن است نیاز داشته باشند که پلی ژل خود را زودتر ترمیم کنند. چهار هفته حداکثر زمان برای ماندگاری است.

کاشت ناخن با پلی ژل در خانه امکان پذیر است؟

اگر قصد دارید کاشت ناخن یا ترمیم با  پلی ژل را در خانه خودتان انجام دهید، باید به شما بگوییم، وقتی صحبت از مواد شیمیایی موجود در ژل و اکریلیک به میان می‌آید، به شدت توصیه می‌شود به سالن ناخن بروید. اگر تازه کار هستید و آن را به تمام کوتیکول‌ها پخش کنید، مدت زیادی طول می کشد تا خیس شود و همچنین در صورت استفاده نادرست می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

 گذاشتن مواد پلی ژل روی ناخن، به جای روی پوست و رسیدن به نسبت مناسب ژل به محلول الکل ضروری است، که دستیابی به آن برای ما که متخصص ناخن نیستیم، می‌تواند دشوار باشد.

اگر به ناخن‌های بلندتر علاقه دارید اما وقت یا بودجه لازم برای رفتن به سالن را ندارید، ناخن های مصنوعی را امتحان کنید.

مراقبت از ناخن پلی ژل

مراقبت از ناخن پلی ژل

ناخن پلی ژل را با روغن کوتیکول در بالای ناخن و زیر لبه مرطوب نگه دارید. به بخشی از ناخن که از نوک انگشت شما کشیده می‌شود. این کار به جلوگیری از بلند شدن و جدا شدن پلی ژل از ناخن‌های طبیعی کمک می‌کند. همچنین می‌توانید چند بار در روز از کرم دست استفاده کنید تا به حفظ رطوبت کمک کند. این کار به ویژه پس از شستن دست‌ها بسیار مهم است.

  ناخن‌های پلی ژل خود را نچینید، زیرا چیدن می‌تواند ژل را بلند کند و به ناخن‌های طبیعی زیرین آسیب برساند.

روش پلی ژل بی‌خطر است؟

اگر مانیکور پلی ژل به درستی اعمال و برداشته شود، برای ناخن کاملا بی خطر است. پلی ژل را می‌توان ایمن تر از سایر روش‌های ترمیم و کاشت ناخن، مانند اکریلیک‌ها، در نظر گرفت زیرا هیچ ماده شیمیایی در طول استفاده در هوا منتشر نمی‌شود. اما به خاطر داشته باشید که ناخن‌های پلی ژل همیشه باید توسط یک متخصص برداشته شود.

مطالب مرتبط:

لمینت راهکاری ساده و ظریف برای داشتن ناخنی زیبا

انواع کاشت ناخن و بهترین روش‌های آن

انواع مدل‌های کاشت ناخن

 

 

۲.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *