بالیاژ مو چیست؟

بدون شک دنیای رنگ کردن مو با اختراع تکنیک بالیاژ به مرحله جدیدی وارد شده است. قبل از بالیاژ مو، خانم‌ها باید ساعت‌های طولانی روی صندلی سالن، با موهای پر از فویل‌های آلومینیومی و در حالت خستگی می‌گذراندند. اما زمانی‌که این روش بین آرایشگاه های زنانه تهران و افراد مشهور محبوبیت پیدا کرد، به یکی از پرطرفدارترین روش‌های رنگ مو تبدیل شد. اما چرا؟ پاسخ ساده است، تکنیک بالیاژ موهایی طبیعی و کاملا نچرال به شما می‌دهد.

این رنگ با فرچه و در تکنیک دست آزاد، فقط با احساس درونی آرایشگر، که در مورد قرارگیری و انتقال رنگ مو تصمیم می‌گیرد، اعمال می‌شود و حتی اگر این روش برای اولین بار توسط آرایشگرهای فرانسوی در دهه ۱۹۷۰ ابداع شد، نویدبخش بسیاری از ترندهای مدرن است که به دنبال موهای رنگ‌شده شگفت‌انگیز هستند!

در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به بررسی تکنیک بالیاژ مو می‌پردازیم، اگر دوست دارید موهای طبیعی و در عین حال زیبا داشته باشید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

تکنیک بالیاژ مو

بالیاژ در واقع یک کلمه فرانسوی به معنای جارو کردن است، مانند جارو زدن روی روشن کننده مو برای ایجاد هایلایت. بالیاژ تکنیکی است که با دست آزاد، هایلایت‌ها را روی مو اعمال می‌کند و یک درجه‌بندی ملایم و طبیعی از روشنی به سمت انتهای مو ایجاد می‌کند. این روش هایلایت با ظاهری طبیعی فقط برای موی بور نیست، بلکه در واقع روی تمام سایه‌های مو استفاده می‌شود تا ابعادی سبک و لطیف ایجاد کند.

البته، تغییراتی در اولویت‌های کاربرد وجود دارد: برخی از رنگ‌ها موها را جدا نمی‌کنند، در حالی که برخی دیگر موها را با تکه‌های پنبه‌ای جدا می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند از فویل به عنوان تقسیم‌کننده استفاده کنند. تفاوت‌های ظریف کاربردی وجود دارد که نتایج کمی متفاوت ایجاد می‌کند، اما دلیل اصلی محبوبیت بالیاژ این است که به رنگ‌‌کاران اجازه می‌دهد تا موهایی را که می‌خواهند برجسته کنند، انتخاب کنند. با توجه به قرارگیری سفارشی و طبیعی، بالیاژ همچنین اجازه می دهد تا رشد ملایمی داشته باشد.

تفاوت بین هایلایت و بالیاژ چیست؟

هایلایت یک اصطلاح کلی است و به موهای روشن‌تر از رنگ پایه اشاره دارد. بر خلاف تصور رایج، هایلایت فقط برای موی بور نیست، بلکه می‌تواند به روشن کردن تارهای هر سایه مو گفته شود. هایلایت‌ها به طور سنتی با استفاده از روشی به نام فویل کردن اعمال می‌شوند، که در آن از ورقه‌های فویل برای جدا کردن تارهای مو که با رنگ یا روشن کننده پوشانده شده‌اند، قبل از پیچیده شدن در فویل برای رنگ کردن استفاده می‌شود.

فویل باعث می‌شود روشن کننده به موهای اطراف نرسد و همچنین گرما را به دام می‌اندازد و به روشن کننده اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری بلند شود. هایلایت های فویلی معمولاً نزدیک پوست سر قرار می‌گیرند و موها را از ریشه تا انتها روشن می‌کنند تا ظاهری کاملاً برجسته داشته باشند.

بالیاژ مو تکنیکی با دست آزاد برای استفاده از هایلایت است و معمولاً از فویل برای جدا کردن موها استفاده نمی‌شود. بالیاژ درجه‌بندی ملایم و طبیعی را در امتداد تار مو ایجاد می‌کند، معمولاً کمی عمیق‌تر به پوست سر و به سمت انتهای آن سبک‌تر است. به طور معمول، بالیاژ دور از ریشه شروع می‌شود و به سمت ساقه‌های میانی و انتهای مو متمرکز است.

فرق بالیاژ و آمبره

اصطلاحات بالیاژ، امبره، بیبی لایت و هایلایت همگی سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی هستند که به یک هدف اشاره دارند: روشن کردن مو. همه این تکنیک‌ها را می توان برای ظاهر دلخواه ترکیب کرد.

آمبره: آمبره به معنای سایه دار شدن از تیره به روشن است، بنابراین بالیاژ مو در واقع تکنیکی است که برای ایجاد آمبره استفاده می شود. با این حال، اگر در سالن‌های زیبایی آمبره درخواست کنید، به احتمال زیاد تمام انتهای مو روشن می‌‎شود و رنگ روی ساقه مو کمتر شروع می‌شود.

 با استفاده از آمبره، انتهای مو نسبت به بالیاژ روشن‌تر می‌شود، زیرا کل تار مو با سفیدکننده اشباع می‌شود تا رویشی محکم‌تر داشته باشد. با بالیاژ، تارها به مقدار کم رنگ می‌شوند و آن‌هایی که رنگ شده اند، بیشتر در موها ترکیب می‌شوند.

مزایای بالیاژ مو

طبیعی تر از هایلایت است: ماهیت بالیاژ مو این است که دسته‌های موی انتخاب شده خاص را رنگ کرده و آن‌ها را با پایه طبیعی خود ترکیب می‌کند. به این ترتیب، بالیاژ بسیار ملایم‌تر از هایلایت فویل سنتی به نظر می‌رسد، که تمایل به داشتن خطوط مشخص تر از مرزبندی دارند.

ماندگاری بیشتر: از آنجایی که برای رسیدن به آن ظاهر طبیعی در تکنیک بالیاژ مو، خطوط روشن شده بسیار ملایم رنگ می‌شوند، هیچ اثری از خطوط خشن، صاف یا رشد مجدد آشکار باقی نمی‌گذارند و مدت زمان بیشتری روی موها می‌مانند.

آسیب کمتر: از آنجایی که بالیاژ شامل  آغشته کردن کل موها در سفید کننده نمی‌شود (همانطور که در برخی روش دوبار انجام می‌شود)، از دکلره کمتری استفاده می‌شود و در نتیجه ظاهری روشن با آسیب قابل توجهی کمتر به موها خواهید داشت.

آیا بالیاژ برای هر نوع مویی مناسب است؟

روی هر بافت و رنگ مویی می تواند بالیاژ انجام شود، حتی اگر موهای شما فوق العاده تیره یا مجعد است، می‌توانید این هایلایت‌های طبیعی را امتحان کنید.

نحوه نگهداری از موهای بالیاژ

 بالیاژ مو باعث می‌شود تا تقریباً یک سال بدون رنگ کردن موهای خود بگذرانید، اما این بدان معنا نیست که از موهای خود مراقبت نکنید. برای حفظ طراوت رنگ خود در بین وقت‌های ترمیم،  استفاده از ماسک موی مغذی و آبرسان مانند ماسک مرطوب کننده روغن مراکشی  برای درخشندگی  پیشنهاد می‌شود.

آرایشگران به مشتریان پیشنهاد می‌کندن که بین مراجعه‌هایشان «در هفته‌های ۸ تا ۱۰ برای براق‌ کردن دوباره موهایشان مراجعه کنند. این موضوع کمک می‌کند تا مقداری توناژ به موها اضافه شود، همچنین لایه کوتیکول را حالت داده و ثابت کند.

سخن پایانی

بالیاژ مو یکی از بهترین تکنیک‌های رنگ کردن مو بدون آسیب رساندن به موهاست و با استفاده از این تکنیک می‌توانید موهایی کاملا نچرال و طبیعی داشته باشید. اگر دوست دارید موهای خود را با تکنیک بالیاژ رنگ کنید، حتما از سالن‌های زیبایی مشاوره بگیرید و با متخصص رنگ کردن مو صحبت کنید.

مطالب مرتبط:

پروتئین تراپی مو؛ هر آنچه که باید بدانید

خدمات آرایشگاه های زنانه و سالن های عروس چه تفاوتی باهم دارند؟

ویتامینه مو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *