خدمات آرایشگاه های زنانه و سالن های عروس چه تفاوتی باهم دارند؟

تفاوت ارایشگاه و سالن عروس

طی سال‌های اخیر با گسترش صنعت زیبایی و آرایش در سراسر جهان، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها نیز گسترش پیدا کرده و تغییرات زیادی در خدمات آن‌ها بوجود آمده است. یکی از این تغییرات این بود که عناوین آرایشگاه‌های زنانه مطابق با خدمات و سطح کاری که ارائه می‌دهند، تغییر کرد؛ برای همین هم امروزه در سطح شهر‌ها شاهد آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و سالن‌های عروس یا عروس‌ سرا‌ها هستیم.

شاید بسیاری از افراد هنوز فرق دقیق عناوین بالا و خدمات‌شان را ندانند. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم فرق آرایشگاه زنانه تهران و سالن عروس را برای شما توضیح داده و تفاوت خدمات آن‌ها را برای شما شرح دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آرایشگاه زنانه

ارایشگاه زنانه

مکانی که در آن خدمات مو به شکل نیمه تخصصی انجام می‌گیرد و مشتریان در ازای دریافت مبلغی مناسب برای دریافت خدمات روزانه به آن مراجعه می‌کنند را آرایشگاه می‌نامیم. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آرایشگاه زنانه و سالن عروس این است که هزینه‌های آرایشگاه‌های زنانه بسیار کمتر بوده و معمولا افراد متخصص در زمینه‌های میکاپ، مو، شینیون مو، ناخن و… در آن فعالیت ندارند.

آرایشگاه های زنانه در مقایسه با سالن‌ها فضای کوچکتری داشته و خدماتی نظیر خدمات مو و اصلاح مو‌های زائد نیز در آن انجام می‌شود. علاوه بر این آرایشگاه‌ها ساعات کاری بیشتری داشته و تعرفه‌های کمتری را از مشتری دریافت می‌کنند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین خدمات آرایشگاه‌های زنانه می‌پردازیم:

۱. اصلاح و کوتاهی مو

یکی از بهترین راه‌های تغییر چهره، کوتاه کردن مو‌هاست. کوتاهی مو علاوه بر تغییر ظاهر شما، موخوره و شکستگی‌های ساقه‌ی موی شما را برطرف می‌کند. معمولا آرایشگر‌ها از قیچی، تیغ و یا ماشین‌های اصلاح برای کوتاهی حرفه‌ای مو کمک می‌گیرند.

به یاد داشته باشید که اگر برای مو‌هایتان ارزش بسیاری قائل هستید، بهتر است به آرایشگر حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید.

۲. اصلاح صورت و ابرو

یکی از مهم‌ترین خدمات آرایشگاه‌های زنانه که زنان از گذشته برای آن به آرایشگران مراجعه می‌کردند، اصلاح صورت و ابرو است. اصلاح ابرو به کمک موچین و تیغ و اصلاح صورت به کمک وکس و بند انجام می‌شود. معمولا آرایشگاه‌های زنانه در این باره انواع خدمات اصلاح ابرو، قرینه سازی، هاشور ابرو را برای مشتریان خود انجام می‌دهند.

۳. رنگ، مش و کراتینه مو

معمولا افراد برای پوشاندن مو‌های سفید خود یا ایجاد تنوع، مو‌های خود را رنگ می‌کنند. ترکیب رنگ‌ها و در آوردن رنگ مو‌های خاص از جمله مهارت‌هایی است که فقط آرایشگران حرفه‌ای و باتجربه از پس آن بر‌ می‌آیند.

همچنین مش واژه ای به معنای روشن کردن قسمت‌هایی از مو است. لایت به معنی سه درجه روشن‌تر شدن مو نسبت به رنگ پایه است. رنگ کردن مو، مش و هایلایت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و آرایشگر معمولا متناسب با نتیجه‌ای که شما انتظار دارید، از بهترین روش برای شما استفاده می‌کند.

کراتینه مو فرآیندی است که طی آن با استفاده از مواد و محصولات حاوی کراتین، مو‌های آسیب دیده را احیا می‌کنند و پس از آن مو‌ها تا مدت زیادی صاف، نرم و درخشنده باقی می‌مانند.

۴. خدمات ناخن

یکی از محبوب‌ترین خدمات آرایشگاه‌های زنانه، خدمات ناخن است که شامل پدیکور و مانیکور می‌شود. پدیکور به معنای اصلاح ناخن‌های پاست که باعث زیبایی و جلوگیری از رشد میکروب در پا می‌شود. مانیکور نیز به معنای آرایش ناخن‌های دست است که شامل سوهان‌کشی و گرفتن پوست‌های مرده ی اطراف ناخن می‌شود. اگر به دنبال ناخن کار در تهران با تخفیف ویژه و با قیمت مناسب هستید، به سایت تخفیفان سر بزنید.

۵. شنیون و بافت مو

شنیون یکی از مدل‌های رایج آرایش مو است که طی آن مو‌ها با سنجاق یا گیره در پشت سر جمع می‌شود و مدل‌های بسیار متنوعی دارد. برای انتخاب بهتر مدل‌های شینیون بهتر است از قبل این مدل ها را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی جستجو و مدل دلخواه خود را پیدا کنید و از آرایشگر بخواهید آن مدل را روی مو‌های شما پیاده کند.

آرایشگاه‌های زنانه خدمات بافت مو را نیز با مدل‌های مختلف برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. در واقع کیفیت بافت مو تا حد زیادی به مهارت شخصی که این کار را انجام می‌دهد، بستگی دارد.

۶. اپیلاسیون

اپیلاسیون یکی از قدیمی‌ترین روش‌های از بین بردن مو‌های زائد است که در بیشتر آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود. در این روش از موم استفاده می‌شود و شما می‌توانید حدودا بین ۴ تا ۶ هفته از رویش دوباره موهای زائد خود خلاص شوید. اگر از این روش به صورت منظم و مکرر استفاده شود، کم کم موهای زائد شما شما کم پشت شده و پیاز آن ضعیف می‌شود. این کار در ارایشگاه زنانه و هم در سالن اپلاسیون در تهران انجام می‌شود.

۷. گریم و میکاپ

میکاپ و گریم در واقع  پرهزینه‌ترین و تخصصی‌ترین خدمت آرایشگاه‌های زنانه است. در میکاپ آرایشگر با استفاده از رنگ‌ها به تغییراتی در صورت می‌پردازد، مثلاً از سایه چشم، مژه مصنوعی، رژگونه و رژ لب پررنگ و حجم دهنده استفاده می‌کند.

در حالی که گریم صورت به معنای به کار بردن تکنیک سایه روشن و برجسته کردن زیبایی های صورت است که شامل آرایش چشم، زیرسازی، کانتور و… می‌شود.

سایر خدماتی که آرایشگاه‌های زنانه به مشتریان خود ارائه می‌دهند، به شرح زیر است:

سالن عروس

سالن عروس

در سالن عروس یا عروس سرا، کلیه خدمات مربوط به زیبایی عروس توسط متخصصین حرفه‌ای در زمینه‌های میکاپ، گریم و شنیون مو انجام می‌شود. به عبارت دیگر در سالن های عروس بیشتر خدماتی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، به صورت تخصصی‌تر صورت می‌گیرد. طبیعی است که با توجه به تخصصی بودن این خدمات، تعرفه و قیمت دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب به مهم‌ترین تفاوت‌های آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های عروس پرداختیم و پرطرفدار‌ترین خدمات آن‌ها را برای شما شرح دادیم. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن بهترین آرایشگاه‌های زنانه تهران یا سالن‌های عروس به همراه تخفیف ویژه خدمات آن‌ها هستید، حتما به بخش زیبایی و آرایش سایت تخفیفان سر بزنید.

همچنین اگر شما به دنبال تزریق ژل در تهران هستید، بهتر است به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنید و از مراجعه به آرایشگاه برای چنین خدماتی جدا خودداری کنید.

 

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *