احیای مو چیست + روش های احیای مو

موها به عنوان یکی از جذابیت‌های اصلی ظاهر هر فرد، همیشه مورد توجه هستند. اما متاسفانه، با بالا رفتن سن، استرس، بیماری‌ها و عوامل دیگر، ممکن است موها ضعیف و شکننده شوند و در نتیجه احساس بدی به شخص دهند. خوشبختانه، روش‌هایی برای احیای موهای ضعیف و نازک وجود دارد.

اگر می‌خواهید موهایتان را به حالت سالم و زیبا بازگردانید، می‌توانید از روش‌های احیای مو استفاده کنید. در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به بررسی تکنیک احیای مو و روش‌های آن می‌پردازیم، تا انتها با ما همراه شوید.

فواید و مضرات احیای مو

برای بازگرداندن سلامتی و زیبایی موها از روش های مختلفی استفاده می‌شود. بهترین و موثرترین روش احیای مو است‌. این تکنیک خودش نیز به روش های متفاوتی در آرایشگاه های زنانه تهران انجام می‌شود. هر یک از روش های احیای مو مزایایی بسیاری برای موها دارند. به طور کلی می‌‌توان گفت تمام روش‌هایی که برای زیباتر کردن موها استفاده می‌شوند غیرتهاجمی و ایمن هستند، در نتیجه هیچ گونه عوارضی به همراه نخواهد داشت.

در واقع احیای مو، به ترمیم کردن ساقه موها گفته می‌شود که می‌تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد. این فواید شامل صافی موها و از بین رفتن وزی، ساخت موهایی زیباتر و درخشان، تقویت بافت چربی مو، تقویت شادابی در موها، عدم نیاز به استفاده از اتو مو یا سشوار، از بین بردن مشکلات در موها و شانه کردن راحت موهاست.

روش های احیای مو

وقتی موهای شما آسیب می‌بیند و دنبال راه‌حل دائمی یا موقتی هستید، متخصصین زیبایی در آرایشگاه ممکن است راه‌های مختلفی را برای احیای مو به شما پیشنهاد کنند. بیشتر این درمان‌ها در سالن‌های زیبایی قابل انجام هستند و نمی‌توان آن‌ها را در خانه انجام داد.

برخی از رایج‌ترین روش های احیای مو عبارت است از:

احیای مو با بوتاکس

بوتاکس مو

بوتاکس مو در واقع نوعی نرم کننده عمیق مو است و کمک می‌کند تا موها بازسازی شوند. موادی که در بوتاکس مو استفاده می‌شوند از انواع پروتئین، اسید، لیپید و ویتامین‌ها ساخته شده‌اند. این مواد کمک می‌کند تا شکاف‌های بین الیاف مو پر شود تا موها براق‌تر و ابریشمی‌تر شوند. در بهترین مارک‌های بوتاکس مو از موادی مانند روغن خاویار، بونت، ویتامین E و ویتامین B5 استفاده می‌شود تا بهترین نتیجه ممکن به دست بیاید.

احیای مو بدون کراتین

کراتین مو

بعضی از افراد به دنبال احیای مو بدون کراتین یا همان صافی هستند. روشی که برای این کار انجام می‌‌شود ویتامینه کردن مو نام دارد. ویتامینه کردن موها باعث تامین ویتامین‌های مورد نیاز مو می‌شود. در نتیجه ویتامینه منجر به ترمیم موهای آسیب دیده و احیای مو خواهد شد. علاوه بر آن ویتامینه کردن از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

 موها برای ترمیم و احیا به مواد معدنی مختلف مانند ویتامین های گروه B، آمینو اسید ها، بیوتین، ویتامین E و… نیاز دارند. تکنیک احیای مو با ویتامینه کردن موجب حالت پذیری موها و افزایش درخشندگی و شفافیت آن‌ها می‌شود.

پروتئین تراپی

پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی نوعی روش احیای مو است که تمام پروتئین های ضروری را برای موها فراهم می‌کند تا طول آن را حفظ کرده و شادابی را به موها برگرداند. در این روش ترکیبی از اسیدهای آمینه که به موها نرمی می‌بخشد و از شکنندگی، زبری و وز شدن مو جلوگیری می کند، استفاده می‌شود.

فرق احیای مو با کراتینه

کراتینه یک روش شیمیایی است که مو را صاف می‌کند. این روش در واقع نوعی پروتئین درمانی است (کراتین نوعی پروتئین است که مو و ناخن ما را تشکیل می دهد)، پس می‌توان گفت کراتینه هم یکی از روش‌های احیای مو است. کراتینه علاوه بر صاف کردن موها، می تواند موها را براق کرده و موخوره را کاهش دهد.

آنچه اساساً در کراتینه اتفاق می‌افتد این است که مواد مورد نیاز به فولیکول‌های مو می‌رسد و کراتین را که یک پروتئین ضروری مو است برای نواحی مختلف فراهم می‌کند. در آرایشگاه، آرایشگر ابتدا موهای شما را می شوید. سپس موها را با سشوار خشک کرده و کراتینه را اعمال می‌کند. برخی از سالن‌های زیبایی آن را روی موهای خیس نیز انجام می‌دهند. این تکنیک در واقع به موهای شما و تجربه آرایشگر بستگی دارد. زمان مورد نیاز برای کراتینه به بافت، طول و حجم موهای شما و فرمول محصولی که استفاده می‌شود بستگی دارد. کراتینه با گرما فعال می‌شود. ماندگاری کراتینه می‌تواند از چند هفته تا چند ماه ادامه داشته باشد.

جمع‌بندی مطالب

اگر به دنبال راه حلی برای صاف کردن موهای خود و پر و براق تر نشان دادن موهای خود هستید، روش های احیای مو می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با رفتن به سالن زیبایی و گرفتن مشاوره بهترین روش احیای مو را انتخاب کنید و همیشه موهایی سالم و براق داشته باشید.

مطالب مرتبط:

پروتئین تراپی مو؛ هر آنچه که باید بدانید

کراتینه مو چیست و چگونه موهای شما را صاف و براق می‌کند؟

ویتامینه مو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

 

 

۳.۸/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *