ویتامینه مو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

با ویتامینه مو به راحتی از ریزش موهایتان جلوگیری کنید!

داشتن موهایی سالم، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های زیبایی و سلامتی است. موهای ما مانند دیگر عضوهای بدنمان برای رشد و سالم بودن نیاز به انواع مواد مغذی دارند. مصرف بهینه مواد مغذی تاثیر بسیار مهمی در حفظ سلامتی موها دارد. در حقیقت یکی از عوامل اصلی ریزش مو، تعذیه نادرست است. موهای ما برای اینکه سالم باقی بمانند به ویتامین‌ها نیاز دارند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به راحتی ویتامین‌های مورد نیاز موها را فراهم کنید، ویتامینه مو است. در این مطلب قصد داریم شما را با فواید و روش‌های انجام ویتامینه مو آشنا کنیم.

ویتامینه مو چیست و چه فوایدی دارد؟

ویتامینه مو را با کراتینه مو اشتباه نگیرید!

ویتامینه مو را با کراتینه مو اشتباه نگیرید!

موهای شما قدرت خود در اثر مواجه زیاد با مواد شیمیایی قوی، از دست می‌دهند، ضعیف و شکننده می‌شوند. شما نیاز دارید تا موهای خود را تقویت کنید. این کار را می‌توانید به وسیله ویتامینه مو انجام دهید. ویتامینه مو تکنیکی است که موها را تقویت می‌کند. این تکنیک به طور معمول در آرایشگاه انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید بر اساس نوع موهای خود (خشک، معمولی و چرب) ویتامینه مورد نیاز خود را انجام دهید.

ویتامینه مو، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و به رشد موها کمک بسیاری می‌کند. در نتیجه علاوه بر این‌که ریزش موها کمتر شده، حجم موها هم افزایش پیدا می‌کند. از فواید ویتامینه مو می‌توان به حفظ رطوبت موها، درخشنگی مو، کاهش الکتریسته ساکن، افزایش فرم دهندگی و ترمیم قسمت‌های آسیب‌ دیده مو اشاره کرد.

ویتامینه مو چه نوع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را تامین می‌کند؟

وقتی درباره ویتامینه مو صحبت می‌کنید باید بدانید که موها به چه نوع ویتامین‌هایی نیاز دارند. در این بخش، شما را با ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم که موها به آن نیاز دارند، آشنا می‌کنیم.

حتما بخوانید: با موخوره و بهترین روش‌های موخوره گیری آشنا شوید

ویتامین A

همه سلول‌های بدن ما برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. این نیاز شامل موها که سریع‌ترین رشد را بدن دارند هم می‌شود. ویتامین A همچنین به غدد پوست کمک می‌کند تا ماده‌ای روغنی به‌نام سبوم ایجاد کنند. سبوم باعث مرطوب شدن پوست سر می‌شود و به سلامتی کمک می‌کند.

کمبود ویتامین A می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی از جمله ریزش مو شود. در حالی که دریافت مقدار کافی این ویتامین بسیار مهم است،  دریافت مقدار زیاد آن هم می‌تواند خطرناک باشد. مطالعات نشان داده که در مصرف بی از حد ویتامین A می‌تواند در ریزش مو موثر باشد.

سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم از جمله خوراکی‌هایی هستند که سرشار از بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A را می‌توان با مصرف محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست هم دریافت کرد.

ویتامین B

یکی از ویتامین‌های شناخته شده برای رشد مو، ویتامین B است. مطالعات نشان می‌دهند که کمبود ویتامین B می‌تواند در ریزش مو موثر باشد. این ویتامین به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاهای مشاهده می‌شود. ویتامین B به ایجاد گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول‌های مو منتقل می‌کنند. این فرایند برای رشد و سالم بودن موها بسیار اهمیت دارد.

ویتامین‌های گروه B را می‌توانید از بسیاری از غذاها از جمله غلات سبوس دار، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره تهیه کنید. علاوه بر این، گوشت حیوانات منابع بسیار خوب برای تامین ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر رژیم گیاهی دنبال می کنید، حتما یک مکمل مصرف کنید.

حتما بخوانید: هر آنچه که درباره بوتاکس مو باید بدانید

ویتامین C

ویتامین C یکی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که با مولکول‌های خطرناکی که به خاطر قرار گرفتن در معرض آلودگی یا دود سیگار در بدن تولید می‌شوند و رادیکال آزاد نام دارند، مبارزه کرده و مانع از انسداد رشد و پیری موهای شما می‌شود.

علاوه بر این، بدن شما به کمک ویتامین C برای ایجاد کلاژن که بخش مهمی از ساختار مو است، نیاز دارد. ویتامین C همچنین به بدن شما در جذب آهن، ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مو نیا کمک زیادی می‌کند.

آهن

آهن به رشد موهای شما کمک بسیاری می‌کند.

آهن به رشد موهای شما کمک بسیاری می‌کند.

آهن به سلول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را به سلول‌های بدن شما منتقل کنند. به همین دلیل آهن یک ماده معدنی بسیار مورد نیاز برای برای کارکرد بدن و از جمله رشد موها است.  کمبود آهن باعث کم خونی می‌شود که یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. غذاهایی مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس سرشار از آهن هستند.

پیشنهاد: خدمات کاشت مو و میکروپیگمنتیشن در تهران – ارزان ترین قیمت

زینک (روی)

زینک نقش بسیار مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد. کمبود زینک یکی از عوامل ریزش مو است. زینک از جمله موادی است که مقدار کم یا بیش از حد آن می‌تواند باعث ریزش موهای شما شود. به همین دلیل، شاید بهتر باشد که این ماده را فقط از غذاهای دریافت کنید. گوشت گاو، اسفناج ، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس از جمله خوراکی‌هایی هستند که مقادیر زیادی زینک دارند.

ویتامینه مو در آرایشگاه

تخفیفان به شما بهترین سالن‌های زیبایی در تهران را پیشنهاد می‌کند

تخفیفان به شما بهترین سالن‌های زیبایی در تهران را پیشنهاد می‌کند

راه‌ها و روش‌های بسیاری برای انجام ویتامینه مو در خانه وجود دارد. اما انجام این کار در آرایشگاه‌ها می‌تواند بیشترین تاثیر را روی موهای شما داشته باشد. آرایشگاه‌ها تسلط و تجربه بسیار بیشتری دارند و به نتایج بسیار بهتری به دست می‌آورند. اگر قصد انجام ویتامینه مو را دارید، به شما توصیه می‌کنیم از پیشنهادهای سالن زیبایی در تخفیفان استفاده کنید. تا هم از تخفیف‌های هیجان‌انگیز برخوردار شوید و هم از کیفیت بالای خدمات اطمینان حاصل کنید.

ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو تکنیکی است که موها را تقویت می‌کند. این تکنیک به طور معمول در آرایشگاه انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید بر اساس نوع موهای خود ویتامینه مورد نیاز خود را انجام دهید.

ویتامینه مو چه فوایدی دارد؟

ویتامینه مو، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و به رشد موها کمک بسیاری می‌کند. در نتیجه علاوه بر این‌که ریزش موها کمتر شده، حجم موها هم افزایش پیدا می‌کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *