میکروپیگمنتیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

میکروپیگمنتیشن

همیشه خانم‌هایی هستند که در هر جا و هر حالتی با آرایش ظاهر می‌شوند. حتما از خود می‌پرسید چگونه این همه وقت صرف آرایش در هر ساعتی از شبانه روز می‌کنند؟ یا اصلا مگر می‌شود که کسی در آخر شب هم ظاهری مثل اول روز داشته باشد؟ برای جواب دادن به سوال‌ها باید شما را با آرایش دائم یا همان میکروپیگمنتیشن آشنا کنیم. آرایشی دائم، آرایشی است که شما را در طول شبانه روز از هرگونه آرایش بی‌نیاز می‌کند و شما را به فردی همیشه آراسته و زیبا تبدیل می‌کند. با ما همراه شوید تا نگاهی به میکروپیگمنتیشن و انواع آن بیندازیم.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

قبل از هر چیزی می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم که میکروپیگمنتیشن چیست و چگونه انجام می‌شود؟ میکروپیگمنتیشن فرآیندی است که رنگ‌ها به صورت کاملا طبیعی روی صورت شما می‌نشیند و پاک نمی‌شود. این روش که بر پایه اصول علمی و پزشکی و با استفاده از دستگاه‌های ویژه انجام می‌شود، رنگدانه‌ها رو در عمق مشخصی از پوست می‌کارند تا حداقل آسیب پوستی را به همراه داشته باشد. از این روش به منظور بازسازی طبیعی و جلوه بخشیدن به صورت استفاده می‌شود. این روش در حوزه آرایشی استفاده‌های فراوانی دارد. شما می‌توانید از این روش برای جایگزین کردن یا اضافه کردن ابرو، بهبود خط لب، تقویت مژه، قرینه سازی ابرو، خط چشم دائمی، هاله سینه، لک‌های ماه گرفتگی و… استفاده کنید. در ادامه از بیشترین مواردی کاربردی آن در آرایش صورت صحبت خواهیم کرد.

میکروپیگمنتیشن لب

با میکروپیگمنتیشن لب به سادگی می‌توان به حالت لب شکل دلخواه را داد و حتی رنگ لب را هم آن‌طور که دوست مورد نظر شماست تغییر داد. حجیم کردن لب و پنهان کردن چروک‌های بالای لب و از بین بردن جای جراحی از جمله مواردی است که این روش می‌تواند به شما کمک کند. آرایشی دائمی لب از دیگر تکنیک‌های محبوب است که شما را از هر گونه آرایش لب بی نیاز می‌کند. آرایش دائمی لب باعث می‌شود که فرد حتی بدون استفاده از لوازم آرایشی نیز، ظاهری زیبا و آراسته داشته باشد.

میکروپیگمنتیشن ابرو

با استفاده از این تکنیک می‌توانید به راحتی تاتو ابرو را انجام دهید. شما با استفاده از میکروپیگمنتیشن ابرو می‌توانید شکل دلخواه‌تان را به ابروهایتان بدهید و کم پشتی آن‌ها را به راحتی کنترل کنید. این روش قابلیت ایجاد تقارن بین دو ابرو و یکنواخت کردن آن‌ها را هم دارد و می‌تواند با بالا بردن ناحیه بیرونی ابرو و شکل دادن به آن چهره شما را جوان‌تر و زیباتر کند.

میکروپیگمنتیشن چشم

میکروپیگمنتیشن چشم کاربرد بسیار زیادی روی آرایش چشم دارد. اگر دوست دارید تا آرایش چشم دائمی داشته باشید، می‌توانید از روش میکروپیگمنتیشن چشم برای متراکم کردن مژه‌ها و کشیدن خط چشم استفاده کنید. این تکنیک روی پلک هم قابل استفاده است. علاوه بر این با انجام این روش می‌توانید برای تصحیح افتادگی چشم، کشیدن مژه، صاف کردن ناحیه کانتوس داخلی و… استفاده کرد.

فواید و عوارض میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن معمولا در مراکز زیبایی و سالن‌های آرایشی طرفداران زیادی دارد.  این روش ماندگاری بالایی دارد و نسبت به سایر روش‌ها درد و خونریزی بسیار کمتری دارد. از همه مهم‌تر اینکه آسیب کمتری نسبت به سایر روش‌ها به پوست وارد می‌کند و رنگ آن برخلاف روش‌هایی مانند تاتو به سبزی یا قرمزی نمی‌زند. عوارض میکروپیگمنتیشن بیشتر در رعایت نکردن موارد بهداشتی و استفاده از رنگ‌های بی کیفیت و سرطان زا است. استفاده از دستگاه‌ها و وسایل بهداشتی و استریل شده به همراه رنگ‌های با کیفیت و مراقبت از پوست پس از انجام کار، عوارض این تکنیک برای آرایش دائمی را به تقریبا به صفر می‌رساند.

تفاوت میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ برخلاف میکروپیگمنتیشن زیر مجموعه تاتو است. هر چند که از آن به عنوان یک روش آرایش دائمی نام برده می‌شود، ولی دائمی نیست و پس از دو سه ماه از بین می‌رود. حقیقت این است که میکروبلیدینگ، روشی علمی نیست و بسیاری از مراجع پزشکی و درماتولوژی این روش را تایید نمی‌کنند. میکروبلیدینگ باعث تخریب پوست و پارگی اپیدرم می‌شود. این کار راه برای انواع عفونت‌ها باز می‌گذارد و علاوه بر این ممکن است باعث ایجاد بافت فیروزه شود که از عوارض متداول در میکروبلیدینگ است.


میکروبلیدینگ چیست؟ همه آن‌چیزی که باید درباره این روش بدانید

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ – مزایا و معایب آرایش دائمی ابرو

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *