میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟ – مزایا و معایب آرایش دائمی ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو یا آرایش دائمی ابرو

اجزای صورت نقش تعیین کننده‌ای در زیبایی ظاهری ما دارند و ابروها در جهان آرایش و زیبایی، بیشتر از اجزای دیگر صورت تسلیم دست آرایشگرها شده اند و شکل‌های مختلفی به خود گرفته اند. از طرفی دیگر، ابروها آسیب‌پذیرتر هم هستند و دلایل زیادی وجود دارد تا از فرم ابروهای خود راضی نباشیم و به آرایش دائمی یا نیمه‌دائمی ابروها نیاز پیدا کنیم. میکروپیگمنتیشن ابرو به عنوان یکی از مقبول‌ترین و رایج‌ترین روش‌های آرایش دائمی ابرو، شما را از نیاز مکرر به آرایش ابروهایتان بی‌نیاز می‌کند.

اگر فرم دلخواه ابروهای خود را در ذهن دارید اما روی صورت نه، اگر می‌خواهید در ۲۴ ساعت روز بی‌نیاز از آرایش کردن ابروهای خود باشید، در این مطلب از تخفیفان هر آنچه را درباره میکروپیگمنتیشن ابرو در آرایشگاه های تهران نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

میکروپیگمنتیشن در یک جمله به معنای قرار دادن پیگمنت بین لایه‌های درونی و بیرونی پوست است؛ انقلابی در جهان آرایش دائمی و نیمه‌دائمی ابرو که اغلب نقص‌ها و مشکلات روش‌های قدیمی‌تر را ندارد. در روش میکروپیگمنتیشن ابرو با یک دستگاه دیجیتال مخصوص در ابروهای شما بافت‌هایی ایجاد می‌کنند که ناشی از انتقال رنگدانه‌های لایه زیرین پوست به لایه‌های بالایی است.

فرم ابروها بعد از میکروپیگمنتیشن آنقدر طبیعی خواهد شد که اغلب ریزه‌ کاری‌های موی طبیعی ابرو در آن قابل مشاهده خواهد بود. همچنین آرایش ابروها به روش میکروپیگمنتیشن، نسبت به تتوی ابرو یا هاشور ابرو دوام قابل قبولی دارد. میکروپیگمنتیشن به عنوان روشی غیرتهاجمی‌تر طبعا عوارض خفیف‌تری هم دارد.

جالب است بدانید از روش میکروپیگمنتیشن برای آرایش دائمی یا نیمه‌دائمی اجزای دیگر صورت هم استفاده می‌شود و یکی از مهم‌ترین تفاوت آن با سایر روش‌ها استفاده از پیگمنت‌ها به جای جوهرها است. پیگمنت‌ها رنگ‌هایی معدنی، ضدحساسیت، کاملا ملایم و طبیعی دارند.

مراحل انجام میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو باید به دست افراد آموزش دیده انجام شود و در طی عمل، حتما از دستکش استفاده کنند و نکات بهداشتی و ایمن بودن دستگاه رعایت شود. میکروپیگمنتیشن ابرو معمولا نیم ساعت طول خواهد کشید.

مرحله اول:

ابتدا از ابروهای شما عکس گرفته می‌شود و به شما توسط انجام دهنده میکروپیگمنتیشن ابرو، توضیحاتی داده می‌شود. این توضیحات شامل پیشنهاد فرم ابروی مناسب و توصیه‌هایی برای قبل از انجام میکروپیگمنتیشن است.

شکل ایده‌آل ابروهای شما بر اساس معیارهایی نظیر شکل چشم‌ها، فاصله میان دو چشم و نسبت آنها با ابرو تعیین می‌شود. همچنین رنگ ابروهای شما بر اساس موی طبیعی خودتان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم:

قبل از آرایش دائمی یا نیمه‌دائمی ابرو به روش میکروپیگمنتیشن ابرو، کرم بی‌حسی را روی ناحیه ابرو می‌مالند تا فرآیند عمل آسان‌تر باشد و شما دردی حس نکنید.

مرحله سوم:

از دستگاه‌های دیجیتال میکروپیگمنتیشن برای انتقال رنگ‌دانه‌ها به لایه‌های بیرونی پوست استفاده می‌شود. هر قدر این دستگاه‌ها مدرن‌تر باشد، کیفیت میکروپیگمنتیشن ابرو بالاتر می‌رود. سوزن‌های دستگاه باید کاملا تمیز و ضد‌ عفونی ‌شده باشند. یکی از نشانه‌های دستگاه‌های دیجیتال ایمن، پلمپ بودن انتهای کاتریج است. این پلمپ باعث می‌شود خون و لنف به بیرون کاتریج منتقل نشود و به دیواره قلم برخورد نکند.

مرحله چهارم:

حتما تقارن ابروها را بعد از آرایش دائمی و یا نیمه‌دائمی بررسی کنید تا در حین عمل تغییرات لازم انجام شود.

مرحله پنجم:

در این مرحله به شما مراحل بهبود و توصیه‌های مراقبتی توضیح داده می‌شود. بعد از انجام میکروپیگمنتیشن ابرو در آرایشگاه زنانه غرب تهران برای رفتن به منزل و ادامه فعالیت‌های روزمره خود مشکلی ندارید.

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو

  • ورم و التهاب از جمله عوارض رایج بعد از میکروپیگمنتیشن ابرو است و در این موارد استفاده از کمپرس توصیه می‌شود؛ علاوه‌‌ بر ‌این پماد‌های خاصی برای ورم و التهاب پوست در بازار قابل تهیه هستند.
  • متخصصان میکروپیگمنتشن ابرو به شما توصیه می‌کنند که از قرار گرفتن مقابل تابش مستقیم آفتاب خودداری نمایید. همچنین ممکن است در روزهای اول رنگ ابروها تیره‌تر از انتظار شما باشد، اما بعد از چند هفته، ابروها رنگ طبیعی خود را بازمی‌یابند.
  • اگر دچار تب یا ضایعات پوستی شدید یا چنانچه ورم و سوزش شما غیرقابل تحمل بود، حتما با پزشک مربوطه، تماس حاصل فرمایید.

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با تاتو ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو یک روش آرایش دائمی یا نیمه‌دائمی ابرو است که تنها در لایه‌های بیرونی پوست انجام می‌گیرد و از لحاظ ایمنی، بسیار مناسب‌تر از روش تتوی ابرو است. در این روش، رنگ استفاده شده کاملا طبیعی و شبیه رنگ موی خود شما است. همچنین در میکروپیگمنتیشن ابرو، بافتی کاملا طبیعی ساخته می‌شود و فرم ابرو در این روش علاوه بر حالت سه‌بعدی، ریزه‌کاری‌های ابروی طبیعی را دارد.

تفاوت میکروپیگمنتیشن ابرو با میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو شباهت‌های زیادی با میکروپیگمنتیشن ابرو دارد؛ آنقدر که برخی این دو روش را یکی می‌دانند؛ با این وجود تفاوت اصلی میان میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن ابرو در نتیجه نهایی است.

از آنجا که در میکروبلیدینگ افراد ماهر به صورت دستی و با قلم‌های مخصوص تیغ‌دار خطوط و هاشورهای ابرو را ایجاد می‌کنند، نتیجه نهایی بسیار طبیعی‌تر است. در میکروپیگمنتیشن وسیله استفاده شده دیجیتالی است و نتیجه کار بیشتر شبیه یک سایه نیمه‌دائمی ابرو خواهد بود؛ اما قلم مخصوص میکروبلیدینگ و مهارت فرد انجام دهنده، باعث خلق افکت‌های بیشتر می‌شود.

از دیگر تفاوت‌های میکروبلیدینگ ابرو با میکروپیگمنتیشن ابرو در تعداد جلسات و طول درمان است. میکروبلیدینگ معمولا در دو جلسه انجام می‌شود. در جلسه اول طرح کلی ابرو ایجاد می‌شود و در جلسه دوم به پرداخت طرح اولیه می‌پردازند. مرحله ترمیم ابرو بعد از میکروبلیدینگ طولانی‌تر بوده و تورم و التهاب مدت بیشتری باقی می‌ماند.

حال، سوزن موجود در دستگاه میکروپیگمنتیشن بسیار نازک‌تر از قلم میکروبلیدینگ است و همین روش میکروپیگمنتیشن را روشی کمتر تهاجمی می‌کند. در این روش به پوست آسیب کمتری می‌رسد و برای پوست‌های حساس و نازک مناسب‌تر است. علاوه بر این چون در این روش از دستگاه دیجیتال استفاده می‌شود، حفظ تقارن ابروها تضمین می‌گردد.

سوالات متداول در خصوص میکروپیگمنتیشن ابرو

در ادامه سوالاتی که معمولا در خصوص آرایش دائمی ابرو با میکروپیگمنتیشن مطرح می شود، پاسخ داده شده است.

عوارض آرایش دائم ابرو به روش میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

یکی از عوارض آرایش دائم ابرو، عدم امکان تغییر فرم ابروها در آینده است. ممکن است با تغییر مد یا عوض شدن سبک زندگی شما نیاز به آرایش مجدد ابروها پیدا کنید.

از دیگر عوارض آرایش دائمی به این روش عفونت و التهاب است. بعضی از پوست‌ها حساسیت بیشتری دارند و میکروپیگمنتیشن ابرو باعث ایجاد کلویید یا زخم پف و سایر عوارض پوستی روی ناحیه ابروها در پوست‌های حساس می‌شود.

میکروپیگمنتیشن ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افراد دارای دیابت (نیاز به مجوز پزشک دارند)
  • کسانی که بیماری پوستی دارند یا پوست آنها دارای تحریک‌پذیری زیادی است.
  • بیماران قلبی یا کسانی که از داروی قبلی استفاده می‌کنند.
  • کسانی که در دو هفته قبل از میکروپیگمنتیشن ابرو، بوتاکس، لایه‌برداری شیمیایی پوست انجام داده باشند یا پوست خود را برنزه کرده‌اند.
  • افرادی که به به لیدوکائین، بنزوکائین، تتراکائین یا اپی نفرین حساسیت دارند.
  • افرادی که بیماری جدی دارند بهتر است با پزشک خود مشورت نمایند.
  • خانم‌های باردار

میکروپیگمنتیشن ابرو برای چه افرادی مناسب‌ است؟

  • افرادی که دارای نقاط خالی در میان موهای ابرو هستند.
  • افرادی که دارای جای زخم، تغییر رنگ پوست در محل رویش ابروها هستند و نیاز به ترمیم پوستی دارند.
  • افرادی که به دلیل آلوپسی، شیمی درمانی یا موارد مشابه از ریزش مو رنج می‌برند.
  • افرادی که تصمیم دارند تا به ابروهای خود مدل خاصی بدهند.

چه قدر طول می‌کشد تا نتیجه نهایی میکروپیگمنتیشن نمایان شود؟

معمولا برای آنکه به نتیجه مطلوب برسید یکماه زمان لازم است. این مدت زمان صرف بازسازی پوست و جای گرفتن پیگمنت‌ها در لایه‌‌های پوست شما می‌شود. گاهی رنگ و یا شکل ابرو چندان مطابق مدل دلخواه مراجعه‌کننده نیست و در این موارد می‌توان اقدام به ترمیم میکروپیگمنتیشن ابرو کرد.

فرآیند انجام میکروپیگمنتیشن ابرو چه قدر طول می‌کشد؟

زمان انجام عمل به مهارت انجام‌دهنده و نوع طرح ابروی شما بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی میکروپیگمنتیشن ابرو حداکثر تا چهل و پنج دقیقه طول خواهد کشید.

آیا میکروپیگمنتیشن ابرو درد دارد؟

میکروپیگمنتیشن ابرو به دلیل وارد شدن سوزن به داخل پوست به طور کلی درد دارد اما قبل از عمل، کرم‌های بی حس کننده دریافت خواهید کرد.

میکروپیگمنتیشن ابرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

میکروپیگمنتیشن ابرو برای کسانی که دیابت، بیماری پوستی، بیماری قلبی و افرادی که به لیدوکائین و داروهای بی حسی حساسیت دارند مناسب نیست.

آیا میکروپیگمنتیشن ابرو درد دارد؟

میکروپیگمنتیشن ابرو به دلیل وارد شدن سوزن به داخل پوست به طور کلی درد دارد اما قبل از عمل، کرم‌های بی حس کننده دریافت خواهید کرد.

۴/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *