میکروبلیدینگ چیست؟ همه آن‌چیزی که باید درباره این روش بدانید

چگونه با میکروبلیدینگ می‌توانید ابروهایی کاملا طبیعی و زیبا داشته باشید.

این روزها محصولات و خدمات زیادی برای زیبایی ابرو در اختیار ما قرار دارند تا ابروهایی ضخیم و بسیار زیبا داشته باشیم. اما یکی از روش‌هایی که در این چند وقت اخیر در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام سر و صدای زیادی به‌پا کرده و احتمالا به گوش شما هم رسیده، میکروبلیدینگ است. میکروبلیدینگ نوعی خالکوبی ابرو که نیمه ماندگار است و که بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسند و ظاهر بسیار زیبایی به شما می‌دهند. اگر قصد انجام میکروبلیدینگ در تهران را دارید، در این مطلب با وبلاگ تخفیفان همراه باشید تا نگاهی به این روش جذاب بیندازیم.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ یک تکنیک خال‌کوبی نیمه دائمی است که با استفاده از قلمی با سوزن‌های بسیار ریز (حدود ۱۲ تا ۱۵ سوزن) رنگدانه‌ها را در زیر پوست جای‌گذاری می‌کند. این سوزن‌ها آن‌قدر ریز و با دقت طراحی شده‌اند که می‌توانند شکل یک تار مو را آن‌قدر خوب بکشند که کاملا طبیعی به‌نظر برسد. در این روش، سوزن‌ها فقط به لایه‌های سطحی پوست می‌رسند و به همین دلیل این روش نیمه ماندگار است و برخلاف خالکوبی‌های سنتی پس از مدتی از بین می‌روند.

میکروبلیدینگ دردشی مشابه بریدن دست با یک تکه کاغذ را دارد. اما نگران نباشید، قبل از انجام آن ابتدا آن ناحیه را بی‌حس می‌کنند. فرق میکروبلیدینگ با سایر تکنیک‌ها ظاهر بسیار طبیعی آن است و بسیار بهتر موها شبیه‌سازی می‌کند. با این روش می‌توانید هر نوع ظاهر و نگاهی که دوست دارید را ایجاد کنید. در این روش پس از مشورت با آرایشگر، رنگی را انتخاب می‌کنید که مطابق رنگ طبیعی پوست و مو باشد. سپس ناحیه مورد نظر تمیز و بی‌حس می‌شود و آن‌گاه کار شروع می‌شود.

میکروبلیدلینگ ابرو چیست؟

با میکروبلیدینگ ابرو، ابروهایی خواهید داشت که کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسند.

با میکروبلیدینگ ابرو، ابروهایی خواهید داشت که کاملا طبیعی به‌نظر می‌رسند.

میکروبلیدینگ ابرو محبوب‌ترین روش استفاده از میکروبلیدینگ است. با استفاده از این روش می‌توان ابروهایی بسیار جذاب داشت که در عین حال طبیعی هم به نظر برسند. این فرآیند به لطف ابزارهایی که مورد استفاده قرار می‌گید، بسیار دقیق است. این ابزار به هیچ عنوان به پوست نفوذ نمی‌کند، بلکه با ظرافت سطح آن را خراش می‌دهد.

میکروبلیدینگ ابرو در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. آرایشگر ابتدا ابروهای شما را از موهای اضافی تمیز کرده و ناحیه ابروها ضد عفونی می‌کند. سپس ابروهای شما را بی‌حس کرده و شروع به کشیدن طرح مدل‌ ابروی درخواستی روی صورتتان می‌کند. حالا کار اصلی شروع می‌شود و آرایشگر با ابزار خاص این‌کار شروع به کاشتن رنگدانه‌ها روی سطح پوست می‌کند.

میکروبلیدینگ فیبروز چیست؟

میکروبلیدینگ فیبروز در اصل میکربلیدینگ ابرو به روش فیبروز است. در این روش «نسبت طلایی» ابرو به دقت اندازه‌گیری می‌شود. فیبروز یک تکنیک ترسیم ابروهای کاملا طبیعی و زیباست که در آن شکل ابروها کاملا مطابق با صورت بر اساس «نسبت طلایی» ترسیم می‌شود.  این روش توسط «برانکو بابیچ» استاد میکروبلیدینگ و موسس آکادمی فی ابداع شده است. این روش با ترکیب دانش نظری از تئوری رنگ‌ها، ساختار صورت و پوست، کمک می‌کند تا ابروهایی بسیار طبیعی، زیبا و مطابق با چهره‌تان داشته باشید.

آیا میکروبلیدینگ را می‌توان پاک کرد؟

بله. بسیاری از خانم‌ها دو روز بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو از بیش از حد تیره بودن رنگدانه‌ها می‌ترسند.  اگر از نتیجه راضی نبودید، رنگدانه‌ها را می‌توان با محلول‌های نمک از بین برد. اما توجه داشته باشید که در هفت تا ده روز اول رنگدانه‌ها تا ۴۰ درصد تیره‌تر می‌شوند و تنها پس از گذشت این زمان است که می‌توانید رنگ نهایی را مشاهده کنید.

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ

عمر میکروبلیدینگ بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. ماندگاری رنگدانه‌ها به نوع پوست شما و میزان مراقبت از آن‌ها بستگی دارد. عمر این کار برای افرادی که پوست چرب‌تری دارند حدود یک سال است. اما برای افرادی که پوست طبیعی دارند می‌تواند تا ۱۸ ماه دوام بیاورد.

عوارض میکروبلیدینگ

میکروبیلیدینگ به خودی خود، هیچگونه عوارضی ندارد.

میکروبیلیدینگ به خودی خود، هیچگونه عوارضی ندارد.

اگر به یک آرایشگر و سالن زیبایی خوب مراجعه کنید، دیگر نباید نگران عوراض میکروبلیدینگ باشید. اما در صورت عدم مراقبت بعد از میکرونیدلینگ ابرو، ممکن است ناحیه دچار عفونت شود. قبل از انجام میکرونیدلینگ هم حتما یک سالن زیبایی خوب، مجرب و کاملا بهداشتی انتخاب کنید. همیشه آرایشگر خود را با دقت انتخاب کنید و حتما تصاویر قبل و بعد کارهای او را مشاهده کنید. در صورت رعایت این موارد دچار هیچگونه مشکلی نخواهید بود.

همچنین افرادی هستند که نسبت به برخی از رنگدانه‌ها حساسیت دارند. اما این موراد بسیار نادر است. اگر نسبت به این مورد شک دارید، حتما قبل انجام میکروبلیدینگ ابرو، آن را در یک نقطه بسیار کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچگونه حساسیتی نسبت به رنگدانه‌ها ندارید.

مراقبت بعد از میکروبلیدلینگ ابرو

شستن ابرو پس از میکروبلیدینگ را جدی بگیرید. شستشو فقط باید با آب و صابون‌های آنتی باکتریال باشد. این کار را دو بار در روز (یک بار صبح و بار دیگر در شب) انجام دهید و سپس آن را به خوبی خشک کنید. سعی کنید ابروهایتان از رطوبت دور بمانند. مهم‌ترین محصولی که پس از میکروبلینگ ابرو می‌توانید استفاده کنید، کرم ضد آفتاب است. کرم ضدآفتاب به ماندگاری این روش و همچنین به محو نشدن رنگ‌دانه‌ها کمک بسیاری می‌کند. همچنین سعی کنید از یک هفته قبل و تا یک ماه بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو از مصرف محصولاتی که حاوی رتیونل هستند، خودداری کنید. این ماده می‌تواند رنگدانه‌ها را محو کند. ابروهای خود را تا یک یا دو هفته پس از انجام میکروبلیدینگ، خیس نکنید و حداقل برای یک هفته، از هیچ‌گونه موارد آرایشی در این منطقه استفاده نکنید. تنها پس از بهبودی کامل پوست به حالت عادی برگردید.

کارهایی که پس از انجام میکروبلیدینگ باید رعایت کنید:

  • از یک بالشت تمیز استفاده کنید.
  • دست به ابروهایتان نزنید.
  • برای یک هفته ورزش نکنید.
  • برای یک هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • برای ۱۰ روز از گرفتن دوش‌های طولانی و با آب داغ خودداری کنید.
  • بری ۱۰ روز شنا نکنید.
  • تا زمانی که کاملا بهبود نیافته‌اید از آرایش ابروهایتان خودداری کنید.
امتیاز دهید
یک نظر برای "میکروبلیدینگ چیست؟ همه آن‌چیزی که باید درباره این روش بدانید" ارسال شده
  1. پریناز گفت:

    سلام
    فرق میکربلیدینک با میکرونیدلینگ چی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *