پروتئین تراپی مو؛ هر آنچه که باید بدانید

پروتئین تراپی مو

اگر اخیرا دچار خشکی مو یا موخوره شدید و به دنبال راهی برای تقویت و ترمیم آن هستید،پروتئین تراپی مو می‌تواند گزینه درمانی خوبی برای شما باشد. این روش یک درمان حالت دهنده مو است که پروتئین را به موها اضافه کرده و به روند ترمیم آن کمک می‌کند.

موهای سر بر اثر عوامل زیادی، روزانه دچار آسیب‌های مختلفی می‌شوند. قرار گرفتن در معرض نور و گرما، استفاده از محصولات مختلف، حالت دادن مکرر موها از عوامل اصلی آسیب رساندن به موها هستند. این صدمه‌ها می‌توانند منجر به از دست دادن پروتئین مو شود و در پی از دست رفتن پروتئین، مشکلاتی مثل موخوره، خشک شدن ساقه انتهایی مو و زبری ظاهر می‌شوند.

اگر دوست دارید شادابی را به موهای خود بازگردانید، ما در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان، اطلاعات جامعی از پروتئین مو و تاثیر آن روی موها و قیمت پروتئین تراپی در سالن را جمع‌آوری کرده‌ایم، پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید تا بیشتر با این روش درمانی آشنا شوید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی مو

همه ما می‌دانیم پروتئین بخش مهمی از رژیم غذایی متعادل است. پروتئین چیزی است که درون بدن و با ساخت ماهیچه قوی مرتبط است، اما آیا این قدرت را دارد که آنچه خارج از بدن وجود دارد را تقویت کند؟ به طور مثال، موی انسان مجموعه فیبر پیچیده‌ای است که از سلول‌های مرده، پروتئین، آب، لیپیدها، رنگدانه و عناصر کمیاب تشکیل شده است. موهای انسان در واقع عمدتا از پروتیئن به ویژه کراتین تشکیل شده است، بنابراین به راحتی می‌توان فهمید چرا پروتئین برای موها ضروری است و می‌تواند آن را ترمیم کند.

موهایی که به طور مکرر در معرض مواد شیمیایی یا ابزار حرارتی قرار می‌گیرند، شروع به شکستن می‌کنند یا کدر به نظر می‌رسند. در این مورد، وجود پروتئین مو جایگزین می‌تواند شکاف‌ها را پر کند. متخصصان زیبایی می‌گویند: درمان کردن با پروتئینه مو طبیعی قدرتمند، مانند آب برنج، به احیای موهایی که پروتئین‌های لازم را از دست داده‌اند کمک می‌کند و در عین حال آسیب‌ها را معکوس و موها را تقویت می‌کند.

فواید پروتئین تراپی مو

اگر مو از پروتئین تشکیل شده است، چرا به پروتئین درمانی نیاز است؟ به طور طبیعی مو هر چه از ریشه دورتر باشد رطوبت و مواد مغذی خود را از دست می‌دهد. زمانی‌که رطوبت و مواد مغذی از دست برود، پروتئین مو شروع به باز شدن و تجزیه می‌کند، استحکام، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و پیوندهای آن ضعیف می‌شوند. پروتئین کلیدی برای بازسازی و تقویت سلامت مو و پوست سر است. این درمان را می‌توان با مواد طبیعی و گیاهی در خانه و با مواد شیمیایی در سالن های زیبایی تهران انجام داد.

برخی از فواید پروتئین تراپی مو به شرح زیر است:

  • محافظت از مو در برابر آسیب: مواد پروتئینی مانند پروتئین هیدورلیز شده گندم یا اسید آمینه ابریشم، مستقیما به فولیکول مو متصل شده و لایه کوتیکول را محکم می‌کند. این موارد پروتئینی مانعی در اطراف فولیکول ایجاد می‌کند که از آسیب بیشتر محافظت می‌کند.
  • تقویت مو: پروتئین بلوک ساختمانی مو است، بنابراین پروتئین تراپی مو جایگزینی برای فولیکول‌های دور از ریشه، از بین رفته یا آسیب دیده است و به تقویت طول مو کمک می‌کند.
  • بهبود حالت ارتجاعی: موهایی که فاقد پروتئین هستند، اغلب قبل از شکستن بیش از حد معمول کشیده می‌شوند. پروتئینه کردن مو به بازیابی حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند تا به طور طبیعی حالت کشسانی پیدا کنند.
  • کمک به از بین رفتن شکستگی و دو شاخه شدن پایین مو: یکی از فواید پروتئین تراپی مو بهبود استحکام و قابلیت ارتجاعی، از بین بردن شکستگی و شکاف انتهایی مو کمک می‌کند. درمان‌های پروتئینی از موهای ضعیف و شکننده جلوگیری می‌کنند و موها کمتر دچار شکنندگی می‌شوند.
  • تقویت ظاهر سرتاسر مو: پروتئین‌ها قطعا روی تراکم، قابلیت ارتجاعی و استحکام مو تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این، این مواد به از بین بردن شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو کمک می‌کنند. به طور کلی پروتئین تراپی مو به داشتن موهای سالم و بهتر کمک می‌کند.

ارزیابی نوع مو

کارشناسان زیبایی بر این باور هستند که پروتئین تراپی مو برای انواع جنس مو بی‌خطر است. با این حال، کسانی که موهای خشک، آسیب دیده، رنگ شده و وز دارند، بیشترین منفعت را از این روش می‌برند. انجام دادن پروتئین تراپی در خانه ضرری ندارد ولی برای افرادی که موهای محکم و سالم دارند، ضروری نیست.

۵ علامتی که نشان می‌دهد به پروتئین تراپی مو نیاز دارید

پروتئین تراپی مو

این تصور که فقط دخترانی با موهای مجعد و مواج دارند باید پروتیئن درمانی انجام دهند، اشتباه است. انجام پروتئین تراپی به بافت مو بستگی دارد. در صورتی که موهای شما خشک، زبر یا کدر شده باشد باید به سراغ این روش بروید. به طور دقیق علائم زیر نشان می‌دهد که موهای شما به پروتئین تراپی نیاز دارد:

  1. از دست دادن خاصیت ارتجاعی: از این ترفند ساده برای بررسی خاصیت ارتجاعی موهای خود استفاده کنید، یک تار کوچک بردارید و به آرامی با انگشتان بکشید و رها کنید. اگر تار مو به حالت اولیه برنگردد یا از هم جدا شود، موهای شما از کاهش حالت ارتجاعی رنج می‌برند.
  2. شکستن موها بیشتر از نرخ عادی: بین شکستگی و ریزش مو تفاوت وجود دارد، شکستن موها زمانی اتفاق می‌افتد که تارهای مو فاقد پروتئین هستند و متوجه ریزش زیادی روی شانه می‌شوید.
  3. بافت شل و رشته‌ای مانند: اگر موهای شما معمولا به شکل صاف می‌ریزد و اغلب آویزان به نظر می‌رسد، به پروتئین تراپی مو برای پر کردن رشته‌ها و داشتن ظاهر سالم آن‌ها کمک می‌کند.
  4. آسیب دیدگی به علت رنگ کردن: رنگ کردن می‌تواند موهای شما را شکننده و ضعیف کند، روش پروتئین تراپی به حفظ ظاهر مو، یکپارچگی و شادابی موی رنگ شده کمک می‌کند.

بهترین روش‌های پروتئین تراپی

اگر نکات گفته شده در بالا را بررسی کردید و متوجه شدید موهای شما نیاز به پروتئین تراپی در سالن های زیبایی تهران دارد. خوشبختانه، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که در اینجا چند مورد از بهترین آن‌ها ذکر شده است. این موارد در خانه قابل انجام نیستند و باید برای انجام آن‌ها به سالن زیبایی بروید.

صاف کردن مو

هنگامی‌که صحبت از صاف کردن مو به میان می‌آید، دو نوع محصول برای انتخاب وجود دارد، فرمولاسیون lei و غیر lei. این فرمول‌ها با اصلاح ساختار کراتین در موهای شما و ایجاد ظاهری صاف‌تر به آن‌ها عمل می‌کنند.

کراتین

روش کراتینه مو که به عنوان صاف کننده مو نیز شناخته می‌شود، به اصطلاح پیوند کراتین در فیبر مو کمک می‌کند و آن را بسته نگه می‌دارد تا صاف بماند. برای انجام کراتین در سالن‌های زیبایی مطمئن شوید که از محصولات بدون فرمالدئید استفاده می‌کنند تا از آسیب حرارتی به مو جلوگیری شود.

روش کراتینه همچنین از صافی حرارتی برای بستن الیاف مو با محلول و جلوگیری از ریزش پروتئین در آینده استفاده می‌کنند. این کار با لایه برداری مجدد پیوندهای پروتئینی در مو و تقویت آن‌ها از داخل انجام می‌شود.

سیستئین

روش سیستئین درست مانند روش کراتینه عمل می‌کند، اما بدون مواد شیمیایی یا فرمالدئید اضافه می‌شوند. در این روش از کمپلکس سیستئین، که نوعی اسید آمینه ضروری است، برای جبران موهای کدر و درمان خشکی مو استفاده می‌شود. این مواد به موهای شما ظاهری طبیعی می‌دهند و پس از انجام آن موها به هم گره نمی‌خورند.

پروتئین تراپی مو قیمت

پ

قیمت پروتئین تراپی مو در سالن بستگی به عوامل مختلفی دارد. عواملی مثل اندازه موها، جنس مو، نوع محصولات پروتئینی و کیفیت محصولاتی که استفاده می‌شوند.

عوارض پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو بدون عوارض جانبی نیست. افرادی که این روش را انجام دادند، برخی از این عوارض را تجربه کردند. عوارض جانبی ناشی از پروتیئن و همچنین سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در این روش ممکن است برای مو مضراتی به همراه داشته باشند. عوارض پروتئین تراپی مو به شرح زیر است:

آسیب مو

پروتئین تراپی مو شامل روش درمانی با حرارت بالاست. این باعث آسیب به به بافت مو می‌شود. علاوه بر این پس از چند بار شستشو، موها کدر و خشک به نظر می‌رسند. شدت آسیب به عوامل مختلفی بستگی دارد که تجربه شخصی که این کار را انجام می‌دهد در آن دخیل است.

ریزش مو

محلول پروتئینی حاوی بسیاری از مواد شیمیایی خشن است. این مواد شیمیایی باعث ضعیف شدن ریشه موها و نازک شدن آن می‌شود. مواد شیمیایی و دمای بالا عامل اصلی ریزش مو هستند.

واکنش‌های آلرژیک

مواد شیمیایی باعث واکنش‌های آلرژیک متوسط تا شدید می‌شوند. خشکی پوست، درماتیت، خارش و اگزما شایع‌ترین واکنش‌های آلرژیک ناشی از مواد پروتئینی هستند.

عوارض جانبی متفرقه

سایر عوارض جانبی متفرقه که بعضی افراد بعد از پروتئین تراپی تجربه کردند، شامل سردرد، آبریزش بینی و گلودرد است.

جمع بندی مطالب

پروتئین تراپی مو  موهای شما را تقویت می‌کند، ظاهر موهای شما را بهتر کنند و موخوره را کاهش دهد. اگر موهای شما به علل مختلفی آسیب دیده و به دنبال روشی برای ترمیم آن هستید، پروتئین تراپی گزینه عالی و مناسبی برای موهای شماست. شما کدام روش را برای موهای آسیب دیده پیشنهاد می‌کنید؟ آیا روش دیگری برای درمان می‌شناسید؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

کراتینه مو چیست و چگونه موهای شما را صاف و براق می‌کند؟

ویتامینه مو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

آیا پروتئین تراپی عوارض دارد؟

اگر پروتئین تراپی به روش درست برای شما انجام نشود ممکن است دچار ریزش مو، آسیب مو شوید و اگر مواد استفاده شده باکیفیت نباشد باعث حساسیت کف سر شما به مواد و سوزش شود.

فواید پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی از موهای شما دربرابر آسیب محافظت می‌کند، همچنین باعث تقویت مو، بهبود حالت ارتجاعی نیز می‌شود و از دوشاخه شدن پایین موها نیز جلوگیری می‌کند.

۴.۵/۵ - (۱۷ امتیاز)
یک نظر برای "پروتئین تراپی مو؛ هر آنچه که باید بدانید" ارسال شده
  1. معصومه شیرزاد گفت:

    سلام سه ماهه پیش یک آرایشگر پروتیین تراپی کردم و از هفته دوم به بعد موهام شروع کرد به ریختن الان هم بشدت می‌ریزه

    میخواستم بدونم علتش چیه و ماسک وشامپوی آرگان که داده باید استفاده کنم یا کنار بگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *