درمان خشکی مو در خانه + علت خشکی مو

داشتن موهایی خشک با ظاهر شکننده، می‌تواند برای هر فردی آزاردهنده باشد، اما درمان خشکی مو آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و فقط نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. موها زمانی خشک می‌شوند که رطوبت کافی دریافت نکنند یا رطوبت را در خود حفظ نکنند. عدم وجود رطوبت باعث کاهش درخشندگی موها می‌شود و آن‌ها را وز و کدر نشان می‌دهد.

خشکی مو می‌تواند مردان و زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد، اما احتمال ابتلای شما با افزایش سن بیشتر است. موی هر انسان از سه لایه تشکیل شده است، اگر مو سالم باشد، روغن‌های طبیعی در لایه بیرونی به محافظت از لایه داخلی کمک می‌کنند. این روغن‌ها نور را منعکس می‌کنند و موها را براق نشان می‌دهند.

درخشش و براق بودن دو نشانه مهم سلامت مو هستند. زمانی‌که موها خشک می‌شوند، لایه بیرونی از بین می‌رود و باعث می‌شود موهای شما کدر و ناسالم به نظر برسد. در این صورت شما می‌توانید از پزشکان در کلینیک های زیبایی تهران یا حتی از راه هایی مانند پروتئین تراپی در آرایشگاه های زنانه تهران کمک بگیرید. در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به علت خشکی مو و درمان خشکی مو می‌پدازیم، اگر شما هم دوست دارید موهایی سالم و درخشان داشته باشید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

علت خشکی مو

عوامل مختلفی مثل شرایط محیطی، عادات مراقبت از مو و سلامت جسمانی هر فرد می‌توانند باعث خشکی مو شوند. برخی از این شرایط محیطی که علت خشکی مو هستند عبارتند از:

  • زندگی در آب و هوای خشک
  • گذراندن زمان زیادی در آفتاب یا باد
  • شنا کردن مکرر در آب کلردار یا شور

روش‌های مراقبت از مو که اغلب در خشکی مو نقش دارند عبارتند از:

  • شستشوی بیش از حد موها
  • استفاده از شامپو، نرم‌کننده یا محصولات حالت دهنده نامناسب
  • خشک کردن موها به طور منظم با سشوار
  • استفاده از اتو مو یا بیگودی

در برخی موارد خشکی مو نتیجه یک مشکل اساسی است که بر توانایی مو در حفظ رطوبت تاثیر می‌گذارد. مواردی شامل:

بی اشتهایی عصبی: این نوع اختلال می‌تواند منجر به سوءتغذیه شود و یکی از عوامل خشکی مو و شکننده شدن آن است.

کم‌کاری پاراتیروئید: اگر به کم‌کاری پاراتیروئید مبتلا هستید، این غده باعث کاهش سطح کلسیم در خون می‌شود. کلسیم ماده مغذی کلیدی برای موهای سالم و نیز استخوان و سایر بافت‌ها است.

کم‌کاری تیروئید: با کم‌کاری تیروئید، غدد تیروئید شما هورمون کافی تولید نمی‌کند. موهای خشک و شکننده یکی از علائم اولیه این بیماری است.

علت خشکی مو کمبود چه ویتامینی است؟

کمبود ویتامین B7 که به اسم بیوتین شناخته می‌شود، می‌تواند علت خشکی مو باشد. بیوتین به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند و در صورت بروز کمبود این ویتامین، علائمی مانند شکنندگی، نازک شدن یا شکافتن موها و ناخن‌ها ظاهر می‌شوند.

درمان خشکی مو

در بسیاری از موارد، شما می‌توانید برای درمان خشکی مو از تغییرات ساده در سبک زندگی شروع کنید. در این بخش چند مورد وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید:

  • از شامپو زدن هر روز موها خودداری کنید.
  • از شامپو و نرم‌کننده مناسب موی خود استفاده کنید.
  • از محصولات حالت دهنده که حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده هستند استفاده کنید.
  • از روش‌های درمانی شیمیایی مو بپرهیزید.
  • موهای خود را کمتر با سشوار خشک کنید.
  • از انواع اتوی مو، اتوی فرکننده و دیگر دستگاه‌های حرارتی مو خودداری کنید.
  • هفته‌ای یک بار ماسک مرطوب‌کننده بزنید.
  • از شامپوهای ملایم مانند شامپوهای گیاهی یا بدون سولفات استفاده کنید.
  • هنگام شستن مو به جای آب گرم از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.
  • به طور مرتب موها را کوتاه کنید تا انتهای آن‌ها دو شاخه نشود.
  • مقدار زیادی آب بنوشید و از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید، زیرا هر انچه که می‌خورید مستقیما بر سلامت مو تاثیر می‌گذارد.

شامپو زدن روزانه می‌تواند روغن‌های محافظ مو را از بین ببرند و منجر به خشکی شود. سعی کنید موهای خود را یک یا دو بار در هفته بشویید. همچنین می‌توانید از روغن مو یا نرم‌کننده استفاده کنید تا لطافت و درخشندگی را به مو برگردانید. با استفاده از کد تخفیف موتن رو می‌توانید نرم‌کننده یا روغن مو مناسب موهای خشک را به صورت آنلاین بخرید.

علاوه بر این اگر به دنبال درمان خشکی مو در خانه هستید، می‌توانید انواع روغن و ماسک‌های طبیعی را امتحان کنید. در چند سال گذشته روغن آرگان مراکشی به یک درمان خانگی محبوب برای موهای خشک تبدیل شده است.

استفاده از چند قطره روغن آرگان در انتهای مو ظاهری زیبا و لطیف به آن می‌بخشد. سایر روغن‌های ضروری مانند روغن نعناع و روغن اسطوخودوس به کاهش ریزش مو و جلوگیری از شکستگی کمک می‌کند. مخلوط کردن روغن آرگان، روغن نعناع فلفلی، اسطوخودوس و نارگیل، به مرور زمان خشکی موها را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم خلاصه‌ای از علت خشکی مو و روش‌های درمان خشکی مو را بازگو کنیم. بهتر اسن بدانید درمان خشکی مو به تلاش زیادی نیاز دارد و باید درمان‌های خانگی چند بار انجام شوند تا تغییرات قابل توجهی مشاهده شود. تغییر سبک زندگی می‌تواند نتایج تلاش شما را به حداکثر برساند.

اگر با وجود درمان خشکی مو با دستورالعمل‌های خانگی، هنوز هم موهای شما خشک و شکننده است، برای استفاده از محصولات حرفه‌ای از متخصصین زیبایی در آرایشگاه‌ها کمک بگیرید. همچنین می‌توانید برای مشاوره به متخصص پوست مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

پروتئین تراپی مو؛ هر آنچه که باید بدانید

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *