بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه؛ ۱۲ تمرین عالی برای لاغری

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه را می‌شناسید؟برای بسیاری از افراد، از بین بردن چربی‌ شکم و پهلو ممکن است کاری غیر ممکن به نظر بیاید. اما باید بدانید که دور شکم و پهلو، خطرناک‌ترین مکان برای ذخیره شدن چربی در بدن است. چون اندام‌های داخلی بدن را احاطه کرده و روی عملکرد آن‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین این نوع چربی‌ها در گردش خون تاثیر بسزایی گذاشته و شما را در معرض بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند. چربی پهلو شامل چربی شلی در کناره‌های کمر است که حذف کردن آن نیاز به تمرینات خاصی دارد.

بعضی تمرینات آسان هستند و در خانه با یک مت ورزشی قابل انجام اما بعضی از این تمرینات باید در باشگاه ورزشی تحت نظر مربی انجام شوند. اما بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه چیست؟ در ادامه این مطلب قصد داریم ۱۲ تمرین عالی برای لاغری شکم و پهلو را به شما معرفی کنیم، اگر به صورت جدی به لاغر کردن فکر می‌کنید و دنبال بهترین ورزش برای چربی سوزی در باشگاه هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه شوید.

باشگاه ورزشی

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه برای آقایان

تمرین‌های زیادی برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه وجود دارند که مناسب آقایان است. اما بهتر است با شش تمرین زیر شروع کنید. چون علاوه برا این‌که تاثیر بسزایی در لاغری دارند، مناسب عضله‌سازی هم هستند. همچنین برای انجام این تمرین‌های ورزشی نیاز به هیچ وسیله‌ای نیست.

۱. دراز نشست

دراز نشست یک ورزش خوابیده برای لاغری شکم است و برای چربی سوزی، ورزشی عالی به حساب می‌آید. این ورزش باعث تقویت کمر می‌شود و درد را در این ناحیه کاهش می‌دهد.

روش انجام:

  • روی کمرتان دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید به طوری که کف پاها کامل و صاف روی زمین قرار بگیرند.
  • دست‌هایتان را پشت سری خود بگذارید طوری که آرنج‌‌ها دو طرف بدن قرار بگیرد.
  • نفس عمیق بکشید و کار را شروع کنید. به این نکته دقت کنید که باید عضلات فوقانی و تحتانی شکم را درگیر کنید.
  • این کار را ۲۰ بار تکرار کنید.

۲. شکم دوچرخه خوابیده

شکم دوچرخه خوابیده

روش انجام: برای انجام این ورزش برای لاغری شکم و پهلو باید در حالی که همچنان روی کمر دراز کشیده‌اید و دست خود را پشت سر خود نگه‌داشته‌اید، زانوها را به سمت سینه خود بیاورید و سپس یک بار پا را صاف کنید. همزمان شانه مخالف را از روی زمین بلند کنید و آرنج را به سمت زانوی مخالف حرکت دهید. این ورزش های خوابیده برای لاغری را ۱۰ بار برای هر سمت بدن انجام دهید.

۳. پلانک

پلانک

این تمرین قدرتی و استقامتی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت عضلات شکم است. این ورزش برای لاغری شکم و پهلو مانند ورزش تی آر ایکس از وزن بدن برای تقویت آن استفاده می‌کند. تمرین پلانک علاوه بر عضلات شکم، تمام عضلات بدن را هم به کار می‌گیرد. این حرکت بهترین ورزش برای لاغری در باشگاه است.

روش انجام: دستتان را از ساعتد تا آرنج روی زمین قرار دهید و فقط پنجه پاها باید با زمین تماس داشته باشد. بسیار مهم است است پاسن، پاها و کمر همگی در یک سطح قرار بگیرد. نباید اجازه دهید که بدنتان زاویه بگیرد. این حالت را به مدت ۶۰ ثانیه حفظ کنید.

۴. پیاده روی یا دویدن

پیاده روی و دویدن برای لاغری شکم و پهلو

پیاده روی یا دویدن نه تنها بهترین ورزش برای لاغری است؛ بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، دیابت و کلسترول بالا را کاهش می‌دهد. این ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه یا خانه قابل انجام است و یکی از بهترین تمرینات ایروبیک است که در تقویت ماهیچه‌های شکم، بازوها و پاها نقش بسزایی دارد.

بسته به وزن خود می‌توانید حداقل ۱۰۰ کالری در ۱.۶ کیلومتر پیاده روی بسوزانید. پیاده روی را آرام شروع کنید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده روی در روز، شروع بسیار خوبی برای این ورزش است.

۵. بالا آوردن پاها

این ورزش برای لاغری شکم عضلات هسته‌ای بدن را هدف قرار می‌دهد. شما می‌توانید این کار را بعد از پیاده‌روی انجام دهید.

روش انجام: روی زمین دراز بکشید. پاهایتان را صاف بالا بیاورید تا زمانی که به حالت عمودی قرار بگیرند. یک لحظه مکث کنید و بعد پاهایتان را به آرامی روی زمین قرار دهید. این کار را ۱۰ تا ۱۲ بار انجام دهید.

۶. حرکت برپی

این حرکت ترکیبی، قدرت چربی سوزی و عضله سازی بسیار بالایی دارد و از جمله تمرینات ایروبیک بسیار خوب به شمار می‌رود. کشتی‌گیران، ورزشکاران هنرهای رزمی و کراس فیت، از این تمرین بسیار استفاده می‌کنند. حرکت برپی عضلات سه سربازویی، سینه، سرشانه، چهارسر ران، عضلات شکم، عضلات نشیمنگاه و عضلات ساق پا را درگیر می‌کند.

روش انجام:

  • بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. سپس دست‌هایتان را روی زمین قرار داده و پاهای خود را در تا جایی که شکم و ران روی زمین قرار بگیرد، عقب ببرید. آرنج‌هایتان را هم خم کنید.
  • سپس مانند حرکت شنا بالا آمده و ران‌های خود را بالا بکشید. سپس راست بایستید.
  • در حالی دست‌هایتان را بالا برده‌اید، به بالا بپرید.
  • این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

این نکات را فراموش نکنید

بسیار مهم است که شما سبک زندگی خود را تغییر دهید و یک رژیم غذایی سالم را همراه با انجام تمرینات ورزشی انتخاب کنید. اگر شما زیاد ورزش کنید، اما غذاهای سالم مصرف نکنید، هیچ پیشرفتی در لاغری شکم و پهلو حاصل نخواهد شد. این شش نکته زیر را برای لاغری فراموش نکنید:

  • هیچ وعده غذایی را جا نیندازید.
  • غذاهایی انتخاب کنید که مملو از پروتئین باشند.
  • از مصرف غذاهایی که شکر زیاد دارند یا پروسس شده‌اند، خودداری کنید.
  • زیاد آب بنوشید.
  • برای تمرینات خود، حتما برنامه‌ریزی کنید.
  • مصرف الکل را به شدت کاهش دهید.

اگر این تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید و تمرینات بالا را هم مرتب انجام دهید، به راحتی چربی‌های شکمتان را آب خواهید کرد.

حتما بخوانید: ورزش هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه برای خانم‌ها

سوخت و ساز بدن خانم‌ها نسبت به آقایان متفاوت است. فراموش نکنید که قدرت چربی سازی در خانم‌ها بیشتر است. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که تلاش سریع و تهاجمی برای از دست دادن چربی شکم، اغلب اوقات پایدار نیست و می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی و حتی از بین رفتن ماهیچه‌ها شود.

برای این‌که خانم‌ها با خیال راحت، چربی شکم و وزن بدن خود را از دست بدهند باید متعهد به برنامه‌های بلند مدت که شامل تمرینات ساده و رژیم غذایی سالم است، باشند. از دست دادن یک کیلو در هفته، یک هدف واقع‌بینانه است.

چربی شکم و پهلو ناخوشایند است و باعث می‌شود لباس فرم زیبایش را از دست بدهد. دو نوع چربی شکم وجود دارد. یکی چربی زیر پوستی یا همان چربی نرم و دیگر چربی احشایی. اولین نوع چربی که در هنگام شروع برنامه از دست می‌دهید، چربی احشایی است. از بین رفتن چربی نرم ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد؛ بنابراین بسیار مهم است که صبور باشید. برای خانم‌ها هم شش تمرین در نظر گرفته شده تا بتوانید چربی شکم و پهلو خود را به راحتی آب کنید. در ادامه بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه مخصوص خانم‌ها آورده شده است:

۱. تمرینات ایروبیک

تمرینات ایروبیک برای لاغری شکم و پهلو

فرقی نمی‌کند که چه تمرین ایروبیکی را انتخاب می‌کنید، فقط مطمئن شوید که آن تمرین مناسب و سازگار با شماست. حداقل ۴۰ دقیقه تمرینات ایروبیک را انجام دهید. به این دلیل که در ۲۰ دقیقه اول شما گلیکوژن و کربوهیدرات را می‌سوزانید و بعد از آن است که بدن به سراغ چربی برای سوزاندن می‌رود.

شنا، پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و… عضلات زیادی را در بدن شما درگیر می‌کنند و ضربان قلب شما را بالا می‌برند. این ورزش ها برای لاغری شکم چربی سوزی بالایی دارند و باعث می‌شوند تا کارآمدتر چربی‌های شکم و پهلو را آب کنید. اگر دوچرخه سواری یا دویدن برای شما جذابیتی ندارید می‌توانید از ورزش‌هایی مانند زومبا برای چربی سوزی و تناسب اندام کمک بگیرید. سعی کنید به دنبال بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه باشید که به آن علاقه دارید و از انجام آن لذت می‌برید.

۲. حرکت پروانه

  حرکت پروانه برای لاغری شکم و پهلو

حرکت پروانه بهترین ورزش برای لاغری است و تمام عضله‌های بدن شما را درگیر می‌کند. انجام آن با شدت زیاد به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و بهتر چربی شکم را آب کنید. این ورزش برای لاغری شکم را حداقل ۲۰ بار و سه بار در هفته انجام دهید.

۳. تمرینات با شدت بالا (HIIT)

تمرینات با شدت بالا شامل دوره‌های کوتاهی از حرکات یا تمرینات با تلاش همه جانبه است. یک مثال خوب از این تمرینات می‌تواند پیاده روی با سرعت معمولی در بین آن پیاده روی با سرعت زیاد به مدت یک دقیقه باشد. این ورزش باعث می‌شود تا در کمترین زمان کالری بیشتری بسوزانید. تمرینات با شدت بالا با کمترین میزان اکسیژن انجام می‌شوند و باعث می‌شوند تا سوخت‌وساز بدن بالا رفته و شاهد چربی سوزی بیشتری باشید.

۴. بدنسازی

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه بدنسازی است اما باید هدفتان از وزنه زدن مشخص باشد. وزنه زدن باید به شما کمک کند تا علاوه براینکه ماهیچه‌هایی برجسته داشته باشید، بدنتان هم در زمان استراحت، کالری بیشتری بسوزاند. تناسب اندام باید هدف اصلی شما در باشگاه بدنسازی باشد.

۵. پلانک

انجام تمرین ساده اما بسیار کاربردی پلانک به شما کمک می‌کند تا بدنی زیبا داشته باشید. این تمرین طوری طراحی شده که تمام عضلات شما را به کار می‌گیرد و برای لاغری شکم و پهلو، تمرینی بسیار عالی است.

روش انجام: دستتان را از ساعد تا آرنج روی زمین قرار دهید و فقط پنجه پاها باید با زمین تماس داشته باشد. بسیار مهم است است پاسن، پاها و کمر همگی در یک سطح قرار بگیرد. نباید اجازه دهید که بدنتان زاویه بگیرد.

ابتدا سعی کنید تا این ورزش برای لاغری شکم را به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید و پس از آن این کار به مدت یک دقیقه یا بیشتر انجام دهید تا قدرت بدنی خود را بالا ببرید.

۶. پرس استاتیک ۹۰ درجه

پرس استاتیک ۹۰ درجه بسیار مناسب عضلات میانی بدن است و قدرت چربی سوزی بالایی دارد.

روش انجام: روی زمین دراز بکشید. زانوهای خود را به صورت ۹۰ درجه جمع کنید. کف دست‌هایتان را روی ران‌های خود قرار دهید. در حالی که نفس خود را بیرون می‌دهید، سعی کنید تا عضلات شکم را سفت کنید و هم‌زمان ران‌های خود را به سمت دست‌ها فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که پاهایتان حرکت نکنند.

نکات کلی که باید درباره کاهش وزن بدانید

نکات کلی برای کاهش وزن

تمرکز شما باید روی آب کردن همه چربی‌های بدن باشد. نه فقط ورزش برای لاغری شکم. تصمیماتی که در طول روز می‌گیرید را حتما بسنجید. این تصمیمات ممکن است مانع از بین رفتن چربی‌های شکم شوند. برای مثال اگر نوشابه یا فست فود زیاد مصرف می‌کنید یا وقتی برای ورزش نمی‌گذارید، نمی‌توانید انتظار کاهش وزن داشته باشید. همچنین انتظارات واقع بینانه داشته باشید و بدانید بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در خانه در یک هفته وجود ندارد و شما باید برای انجام هر تمرین زمان مشخصی را بگذارید و تلاش کنید. 

۱. کالری بیشتری نسبت به آن‌چه که مصرف می‌کنید، بسوزانید

برای از لاغری شکم و پهلو باید بیشتر از آنچه که می‌خورید، کالری بسوزانید. سعی کنید میزان دریافت کالری را در هر وعده غذایی کاهش دهید. ممکن است شمارش کالری برای شما سخت باشد. راه آسان‌تر این است که یک وعده غذایی را به نصف کاهش دهید. برای مثال، یک ساندویچ را نصف کنید و برای وعده‌های ناهار و شام از آن استفاده کنید.

همچنین مصرف غذاهای فیبردار را افزایش دهید. میوه، سبزیجات، جو دوسر و نان‌های غلات سبوس‌دار هضم غذا را کندتر کرده و در نتیجه کمک می‌کنند تا بیشتر سیر بمانید.

۲. برنامه‌ای برای پیاده روی داشته باشید

پیاده روی

پیاده روی روزانه یک شروع عالی برای ورزش است. نیازی نیست که حتما و از روز اول مسافت زیادی را پیاده روی کنید. سعی کنید اهداف کوتاه مدت تعیین کنید. در ابتدا با یک پیاده روی کوتاه بعد از شام یا پیاده روی عصرانه شروع کنید و سپس و مدت و مقدار آن را افزایش دهید.

۳. عضله سازی کنید

عضله سازی برای همه مناسب است. افزودن تمرینات قدرتی به رژیم هفتگی شما، یک روش عالی برای سوزاندن بیشتر کالری است. این نکته را به خاطر بسپارید که هر چه عضله بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری هم می‌سوزانید.

در صورت امکان از یک مربی شخصی و باتجربه مشورت بگیرید. این کار باعث می‌شود تا با نحوه صحیح وزنه زدن آشنا شوید و از بروز آسیب دیدگی احتمالی جلوگیری کنید. بدنسازی را با هفته‌ای دو جلسه شروع کنید و به تدریج آن را بیشتر کنید. فراموش نکنید که تمرینات قدرتی یکی از بهترین راه‌ها برای آب کردن چربی شکم و پهلو و همچنین عضله سازی است.

۴. چربی‌های خوب مصرف کنید

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید برای لاغری شکم و پهلو انجام دهید، انتخاب محصولات بدون چربی است. زیرا آن‌ها فاقد چربی‌های سالم هستند و ممکن است قند زیادی هم داشته باشند. فراموش نکنید که بدن، قند را به عنوان چربی ذخیره می‌کند. بهترین روش این است که مصرف قند را کم کنید و از چربی‌های سالم مانند ماهی‌های چرب، تخم مرغ، آجیل، آووکادو و روغن زیتون استفاده کنید.

۵. هر وعده غذایی باید شامل پروتئین باشد

پروتئین برای حمایت از بافت عضله‌ها بسیار مهم است. همچنین پروتئین در از بین بردن فرآیند چربی بدن بسیار ضروری است. روزانه حداقل ۷۰ گرم پروتئین مصرف کنید.

۶. بیشتر در خانه غذا بخورید

 تهیه غدا در خانه به شما کمک می‌کند تا نحوه پخت غذا و مقداری که مصرف می‌کنید را کنترل کنید. صرف غذا در رستوران آن‌هم بیشتر از حد معمول باعث اضافه وزن می‌شود.

بهترین زمان برای لاغری شکم چه موقع است؟

بهترین زمان انجام ورزش برای لاغری شکم بعد ظهر یا عصر است. انجام این ورزش‌ها در زمان‌های صبح و شب توصیه نمی‌شود.

انجام ورزش‌های شکم در زمان صبح به این دلیل توصیه نمی‌شود که در طول شب، ستون فقرات کمی فشرده می‌شود و انجام تمرینات شکم در صبح ممکن است باعث ایجاد کمردرد شود. توصیه می‌شود که این تمرینات را در زمان شب هم انجام ندهید. چون باعث به هم زدن ریتم شبانه‌روز شما می‌شود و ممکن است سیستم عصبی سمپاتیک شما را تحریک کند.

جمع بندی مطالب

در این مطلب سعی کردیم بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو را به طور مفصل برای شما بازگو کنیم. انجام دادن این تمرینات ورزشی آسان است و می‌توانید در خانه با تجهیزات کم آن‌ها را انجام دهید. همچنین می‌توانید در باشگاه ورزشی و زیر نظر مربی این تمرینات را انجام دهید. شما چه ورزش‌های دیگری برای لاغری شکم و پهلو می‌شناسید؟ از نظر شما بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو کدام است؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

بهترین زمان برای لاغری شکم چه موقع است؟

بهترین زمان انجام ورزش برای لاغری شکم بعد ظهر یا عصر است. انجام این ورزش‌ها در زمان‌های صبح و شب توصیه نمی‌شود.

چگونه راحت‌تر کاهش وزن داشته باشی؟

علاوه بر ورزش برای لاغری شکم و پهلو باید برنامه تغذیه مناسب نیز داشته باشید، برای مثال چربی‌های خوب مصرف کنید و در وعده های غذایی خود پروتئین را قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

۳۰ راه آسان و کاملا علمی برای لاغری در خانه به صورت طبیعی

چگونه سریع لاغر شویم؟ با ۳ قدم ساده و بر اساس علم روز

۴/۵ - (۵۲ امتیاز)
5 نظر برای "بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه؛ ۱۲ تمرین عالی برای لاغری" ارسال شده
  1. Helia گفت:

    خیلی مطالب مفیدی بود
    ممنون از سایت خوبتون

  2. بازتاب: دلایل چاقی و بهترین ورزش برای لاغری شکم - سی فارس
  3. مهدی گفت:

    بسیار عالی

  4. ممنون از راهنمایی خوبتون🙏

  5. فرزانه گفت:

    بسیار عالی وکامل بود سپاس از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *