زومبا چیست و چه تاثیری در لاغر شدن دارد؟

زومبا

چه کسی گفته که رسیدن به تناسب اندام نمی‌تواند شاداب و هیجان انگیز باشد؟ لاغر شدن همراه با هیجان، شور و نشاط یکی از جذاب‌ترین راه‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

زومبا یکی از ورزش‌هایی است که با رقص‌های موزون و پر نشاط، فعالیت شما را به شدت بالا می‌برد و گام مهمی در تناسب اندام شما برمی‌دارد. شما می‌توانید این ورزش را در باشگاه های ورزشی انجام دهید. برای آشنا شدن با این ورزش نشاط انگیز با ما همراه شوید تا نگاهی دقیق‌تر به زومبا بیندازیم.

زومبا چیست؟

اگر به دنبال یکی از سبک‌ها یا ورزش‌های تناسب اندام هستید تا علاوه بر فعالیت بالا شادابی و نشاط را در وجودتان به وجد بیاورد، زومبا می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. این ورزش که برگرفته از حرکات موزون کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین است، با تلفیق چهار رتیم سالسا، کالیبسو، رگی نون، کومبیا و میرنگه به وجود آمده است.

این ورزش به اسم سومبا هم شناخته می‌شود توسط یک رقصنده کلمبیایی به نام آلبرتو پرز در دهه ۹۰ میلادی به وجود آمد. این ورزش را می‌تواند در اصل تلفیقی از رقص و ایروبیک نامید.

جالب است بدانید که زومبا از یک کلمه کلمبیایی به معنای تکان خوردن سریع و خوش گذراندن گرفته شده. موسیقی که در هنگام اجرای این ورزش پخش می‌شود، یک موسیقی بسیار زیبا و پرنشاط لاتینی است.

بر اساس آمار سایت رسمی این ورزش، نزدیک به ۱۵ میلیون نفر در ۱۸۰ کشور جهان این ورزش شاداب را دنبال می‌کنند. زومبا فواید بسیار خوبی برای سلامتی و تناسب اندام دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

فواید زومبا

زومبا از جمله ورزش‌هایی است فواید بسیاری هم برای تناسب اندام و سلامتی بدن دارد. این ورزش علاوه بر لاغری و تناسب اندام به انعطاف بدن شما و سیستم اعصاب و قلبی عروقی شما کمک بسیاری می‌کند.

لاغری و تناسب اندام با زومبا

از آن‌جایی که حرکات این ورزش بسیار حساب شده و ریتمیک است، باعث می‌شود تا اندام‌های مختلف بدن شما از جمله دست، پا، ران و ستون فقرات درگیر شده و ماهیچه‌های آن‌ها  به کار بیفتند و نه تنها از افزایش چربی جلوگیری کنند، بلکه شروع به چربی سوزی هم بکنند.

کسانی که قصد چربی سوزی دارند، می‌توانند روی حرکات زومبا حساب ویژه‌ای باز کنند. شما تنها با انجام ۱۵ دقیقه از این ورزش می‌توانید تا ۱۵۰ کالری بسوزانید.

حرکات این ورزش طوری طراحی شده‌اند که قابلیت فعالیت و چربی سوزی را به شدت افزایش می‌دهند. شما می‌توانید تنها با انجام یک جلسه از این ورزش بیش از ۱۰۰۰ کالری بسوزانید.

انعطاف پذیری بدن

حرکات زومبا را فقط می‌توانید در این ورزش مشاهده کنید. این ورزش در حقیقت ترکیبی جالب از حرکات سایر ورزش‌هاست. به همین دلیل است که می‌تواند انعطاف پذیری بدن شما را بالا ببرد. انعطاف پذیری بدن اهمیت فوق العاده‌ای در سلامت شما خواهد داشت. دامنه حرکات شما را بیشتر می‌کند و از زود خسته شدن عضلات جلوگیری می‌کند.

شادی و پرنشاط بودن

یکی دیگر از فواید خاص این ورزش، شاد بودن آن است. شما کمتر ورزشی مانند زومبا را می‌توانید پیدا کنید که سرگرم کننده و شاد باشد. موسیقی زومبا در کنار حرکات موزون یکی از دلایل اصلی شاد بودن این ورزش است. جالب است بدانید که این ورزش می‌تواند به افزایش خلق و خوی شما و داشتن احساسات خوب کمک کند.

زومبا از جمله ورزش‌هایی است که در پایان جلسات تمرینی آن شاد از جلسه بیرون می‌آیید. با این ورزش می‌توانید به جنگ استرس بروید و آن را وجود خود دور کنید.

این ورزش از جمله ورزش‌های گروهی و اجتماعی است که باعث افزایش و آزاد شدن اندورفین در عضلات شما می‌شود که باعث می‌شود هورمون استرس از بدن شما دور شود.

کمک به عملکرد قلب

ورزش زومبا از جمله ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود که جذب اکسیژن کمک می‌کند و قلب شما را قوی‌تر خواهد کرد. این ورزش باعث می‌شود تا ضربان قلب شما به حدود ۱۴۵ ضربه در دقیقه برسد. اگر به دنبال بالا برد استقامت بدنی و عضله سازی هستید، می‌توانید این ورزش در طولانی مدت می‌تواند کمک شایانی به سیستم قلبی و عروقی شما بکند.

زومبا و افسردگی

زومبا ترکیبی از حرکات موزون، ورزش‌های رزمی و بدنسازی است و بر خلاف ایروبیک به بهبود وضعیت استقرار بدن، افزایش انعطاف پذیری، چابکی و ایجاد تعادل در بدن کمک می‌کند. اما یکی از جذاب‌ترین فواید این ورزش، کمکی است که به درمان افسردگی می‌کند. بسیاری معتقدند که زومبا تنها داروی ضد افسردگی است. دلیلش هم این است که زومبا ورزشی سرگرم کننده و پرانرژی به محسوب می‌شود. شما با انجام این ورزش نه تنها کالری می‌سوزاند بلکه احساس می‌کنید که استعدادی نهفته دارید که در حال شکوفا شدن است! این ورزش به شما کمک می‌کند تا رقص را به آسانی و با ریتم موسیقی لاتین مانند سالسا، مامبو، چاچا، مینگو، کامبیا و… یاد بگیرید!


این مطالب را هم بخوانید:

ورزش سی ایکس ورکس چیست و چه تاثیری بر لاغری دارد؟

ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیری روی سلامتی بدن دارد؟

تی آر ایکس چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *