۵ ورزش مناسب برای رفع کمر درد + نحوه انجام

کمردرد

بهترین ورزش کمر درد کدام است؟ این سوالی است که برای همه افراد درگیر این مشکل بارها پیش آمده است و تصور کردند تنها با استراحت کردن می‌توان این مشکل جسمی را برطرف کرد. کمردرد یکی از مشکلات رایج جسمی است که ممکن است خواب و خوراک را از شما بگیرد.

اما نگران نباشید، شما تنها نیستید! کمردرد شایع‌ترین مشکل سیستم اسکلتی عضلانی در سراسر جهان است و تخمین زده می‌شود، که ۸۵ درصد از افراد بزرگسال حداقل یک بار در زندگی خود کمردرد را تجربه کرده‌اند.  

اکثر کمردردها بدون دلیل یا بیماری زمینه‌ای هستند و تنها درصد کمی از بزرگسالان به دلیل بیماری زمینه‌ای جدی دچار کمردرد می‌شوند. شواهد متععدی نشان می‌دهد استراحت کردن و ماندن در رختخواب مفید نیست و در واقع می‌تواند در درازمدت درد را تشدید کند.

کلید بهبود سریع و پیشگیری از درد بیشتر، فعال ماندن تا حد امکان و افزایش تدریجی میزان فعالیت بدن است. در ادامه بهترین ورزش کمر درد و تمرین‌های مخصوص تسکین کمردرد در باشگاه های ورزشی و خانه معرفی شده است، می‌توانید همین الان شروع کنید و این ورزش‌ها را امتحان کنید.

درمان کمر درد با ورزش خانگی

کمردرد بیماری فوق‌العاده رایجی است که می‌توان آن را با ورزش منظم و حرکات کششی کاهش داد یا از آن پیشگیری کرد. تغییرات در ساختار مهره کمر یا کمر به دلیل آسیب اسکلتی، علت اصلی کمردرد در نظر گرفته می‌شود. با این حال، منشا کمردرد می‌تواند متفاوت باشد.

کمردرد جزئی معمولا طی چند روز یا چند هفته بهبود پیدا کند، کمردرد زمانی مزمن در نظر گرفته می‌شود که بیش از ۳ ماه ادامه داشته باشد. اگر به دنبال بهترین ورزش برای کمر درد هستید، در ادامه ۵ نوع ورزش کمر درد و حرکات کششی برای کمردرد معرفی شده است که همه آن‌ها را می‌توانید با حداقل تجهیزات یا بدون تجهیزات انجام دهید.

زانو به سینه

    کمردرد  

روی زمین دراز بکشید، هر دو زانو را به سمت سینه خود بکشید تا کشش در باسن و کمر احساس شود. به اندازه یک دم و یک بازدم نگه دارید. ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید. اگر نمی‌توانید هر دو پا را تحمل کنید، یکی یکی امتحان کنید. این نوع ورزش کمر درد به کاهش تنش و درد کمک می‌کند.

چرخش کمر

چرخش کمر

با زانوهای خم‌شده دراز بکشید، به آرامی هر دو زانو را به یک سمت تکان دهید در حالی‌که شانه‌های خود را روی زمین بگذارید. زانوهای خود را تا جایی که می‌توانید به زمین ببرید یا تا زمانی‌که کشش در کمرتان احساس شود. برای مدت زمان یک دم و بازدم نگه دارید. ۵ بار در هر طرف تکرار کنید.

کشش کبرا

در سطح سفت، روی شکم خود دراز بکشید، روی دست‌ها یا آرنج بدن را نگه دارید. لگن خود را روی زمین نگه دارید و پاهای خود را شل کنید. برای مدت یک دم و بازدم نگه دارید، سپس به سمت شکم برگردید. دوباره فشار دهید و ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

حالت کودک

این حرکت سنتی یوگا به آرامی عضلات ران و عضلات ستون فقرات را کشش می‌دهد. این حرکت کششی به تسکین درد و تنش در سراسر ستون فقرات، گردن و شانه‌ها کمک می‌کند. اثر آرام‌بخش این نوع ورزش کمر درد، به شل شدن ماهیچه‌های سفت کمر کمک می‌کند و باعث انعطاف‌پذیری و گردش خون در امتداد ستون فقرات می‌شود.

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

از چهار دست و پا شروع کنید و سپس به عقب برگردید، به طوری‌که باسن روی پاشنه پا قرار بگیرد. دستان‌ خود را رو به جلو دراز کنید و نگه دارید تا در قسمت پایین کمر و زیر بغل احساس کشش کنید. به اندازه یک دم و بازدم نگه دارید و سپس به حالت چهار دست و پا برگردید. ۵ بار تکرار کنید.

  1. حرکت فشار لگن

به پشت دراز بکشید، زانوهایتان را خم کنید و پاها را روی زمین بگذارید. با سفت کردن عضلات شکم و باسن کمرتان را صاف کرده و به زمین فشار دهید. این حالت را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. نفس عمیق کشیدن را فراموش نکنید، ۵ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

جمع‌بندی مطالب

ما در این مطلب سعی کردیم بهترین ورزش کمر درد و انواع تمرینات ویژه تسکین درد در ناحیه کمر را به شما معرفی کنیم. این تمرینات نقطه شروعی عالی برای تسکین فوری کمردرد در خانه یا محل کار هستند.

با این وجود، توجه داشته باشید که انواع ورزش کمر درد، جایگزینی برای توصیه‌های پزشک متخصص نیستند، اما این فعالیت‌های بدنی منظم و کشش راه‌های اثبات شده‌ای برای کمک به کاهش درد و جلوگیری از بازگشت آن هستند. نظر شما در مورد این ورزش‌ها چیست؟ شما کدام یک از انواع ورزش کمر درد را امتحان کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در پایین همین مطلب به اشتراک بگذارید.

انواع ورزش هوازی برای لاغری در خانه + عکس و نحوه انجام تمرین

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه، ۱۲ تمرین عالی برای لاغری

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *