ورزش کراس فیت چیست و چگونه باعث تناسب اندام می‌شود؟

رسیدن به تناسب اندام راه‌های گوناگون دارد. بعضی‌ها ورزش‌های هوازی را انتخاب می‌کنند، برخی تمرینات قدرتی انجام می‌دهند و برخی دیگر با ورزش‌های استقامتی می‌خواهند به تناسب اندام برسند. عده‌ای هم هستند که ورزش کراس فیت را انتخاب می‌کنند. ورزشی که تمام حرکات هوازی، قدرتی و استقامتی را در خود جای دادی و تناسب اندام را در بهترین فرم با خود به همراه می‌آورد. با ما همراه باشید تا نگاهی کامل و موشکافانه به این ورزش که هر روز در حال محبوب‌تر شدن است، بیندازیم.

باشگاه ورزشی

معرفی ورزش کراس فیت

این ورزش که در سال ۲۰۰۰ ابداع شده در حقیقت ترکیبی از تمرینات مختلف است. از تمرینات سرعتی و قدرتی گرفته تا وزنه برداری قدرتی، ژیمناستیک و برخی تمرین‌های استقامتی. هدف ورزش کراس فیت از انجام این تمرینات درگیر کردن تمام اندام بدن و رسیدن به تناسبی ایده‌آل است. سلامتی و افزایش استقامت قلب و ریه‌ها در کنار چابکی، سرعت و تعادل بسیار خوب بدن، از ویژگی‌های این ورزش پرطرفدار است.

ورزش کراس فیت از جمله ورزش‌هایی است که در آن کمترین میزان استراحت وجود دارد. شما باید بلافاصله پس از انجام تمرین فعلی، تمرین بعدی را شروع کنید. تمرینات کراس فیت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمام عضله‌های بدنتان را درگیر می‌کند. یکی از جذابیت‌های این ورزش جنبه اجتماعی آن است. با توجه به این نکته که در ورزش کراس فیت، تمرینات بسیار سنگین و فاصله‌های زمانی بسیار کوتاه انجام می‌شوند، این ورزش معمولا به صورت گروهی انجام می‌شود. و با توجه به این تمرینات سخت، افراد دیگر با تشویق خود، شما را ترغیب به اتمام تمرینات می‌کنند.

فواید و مضرات ورزش کراس فیت

ورزش کراس فیت به عنوان یک چالش، بسیار جذاب است و تمرینات سخت آن نقش فوق العاده‌ای در آمادگی جسمانی و تناسب اندام شما ایفا می‌کند. علاوه بر این، این ورزش مدام در حال تغییر است و تمرینات آن به روز می‌شود. بنابراین احتمال کسل کننده شدن این ورزش بسیار کم است. اگر ورزش دیگری را به تخصصی انجام می‌دهید، انجام این ورزش در کنار آن، می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای شما باشد و آمادگی و سرعت بدن شما را به طرز چشمگیری بالا ببرد.

هر ورزشی ممکن از مشکلات و مضرات خود را هم داشته باشد. سنگین بودن تمرینات این ورزش، باعث شده تا در صورت انجام اشتباه تمرینات، آسیب‌های جدی به عضلات بدن وارد شود. اگر تا به حال این ورزش را انجام نداده‎اید ولی فکر می‌کنید که این ورزش مناسب شماست، حتما به چندین باشگاه ورزشی بروید و با مربی‌های ورزشی صحبت کنید تا از زیر و بم این ورزش اطلاع پیدا کنید. و حتما این ورزش را ابتدا به صورت مقدماتی شروع کنید تا بتوانید رفته رفته در تمرینات سخت آن طاقت بیاورید.

ورزش کراس فیت برای لاغری

بسیار باور دارند، چون کراس فیت ورزشی است که شما تمام بدن را به چالش می‌کشد ویژگی‌های یک ورزش هوازی، استقامتی و سرعتی را در خود دارد، بنابراین ورزشی ایده‌آل برای چربی سوزی و لاغری است. در صورتی که این طور نیست و اگر برای لاغری می‌خواهید این ورزش را انجام دهید، بهتر است از تصمیم خود صرف نظر کنید. این ورزش در هر جلسه برای زنان به میزان ۶۰ تا ۱۲ کالری و برای مردان در حدود ۱۱۰ تا ۱۷۰ کالری می‌سوزاند. در صورتی که شما می‌توانید همین مقدار کالری را تنها با ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده روی در روز بسوزانید. در نظر داشته باشید که هر پوند چربی در حدود ۳۵۰۰ کالری انرژی دارد و شما برای چربی سوزی و لاغری بدن باید به فکر ورزش بهتری باشید.

بیشتر بخوانید: ورزش‌هایی که بیشتر تاثیر را در لاغری دارد.

مشاهده پیشنهاد باشگاه ورزشی در تخفیفان


تی آر ایکس چیست و چگونه باعث لاغری می شود؟

ایروبیک چیست و چه مزایایی جهت کاهش وزن دارد؟

زومبا چیست و چه تاثیری در لاغری دارد؟

ورزش پیلاتس چیست و چه تاثیری روی سلامتی بدن دارد؟

امتیاز دهید
2 نظر برای "ورزش کراس فیت چیست و چگونه باعث تناسب اندام می‌شود؟" ارسال شده
  1. پریسا گفت:

    معتبر ترین سایت کراس فیت در ایران رو میشناسین؟

  2. باشگاه بدنسازی گفت:

    ممنون از مقالات خوب و مفیدتون در رابط با ورزش و تندرستی.
    ورزش کراس فیت برای لاغری واقعا خوبه و نکاتی که در این باره توضیح دادید خیلی عالی بودند.
    سلامتی و تندرستی متاسفانه چیزی نیست که جزو دغدغه های اصلی ما در سنین جوانی باشه، و ممکنه خیلی ها در سن بالا تازه یاد این موضوع بیوفتند. اما توصیه بنده این هست که حتما در یک باشگاه بدنسازی عضو باشند و فراموش نکنند که این جهان زمانی لذت بخش خواهد بود که ما تنی سالم داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *