بهترین زمان ورزش: ورزش در صبح یا شب؟

با برنامه‌های شلوغ زندگی، پیدا کردن بهترین زمان ورزش سخت است. قطعا بین شغل، زندگی اجتماعی و دیدن فیلم و سریال، زمان خالی پیدا کردن برای ورزش بسیار سختی است. شاید به برنامه‌های زیاد و پرمشغله ما کمک کند که بدانیم وقتی صحبت از رفتن به باشگاه می‌شود، ورزش در زمان‌های خاصی از روز می‌تواند به حداکثر رساندن اهداف تناسب اندام ما کمک کند. در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به سوال مهم، بهترین زمان ورزش چه ساعتی از روز است؟ می‌پردازیم، تا انتها با ما همراه شوید.

فواید ورزش کردن در صبح

فواید ورزش در صبح

ورزش کردن در صبح مزایای زیادی دارد. اول از همه، شما حتی قبل از اینکه روز خود را شروع کنید، تمرین می‌کنید. روزتان را با اندورفین آغاز می‌کنید و احساس خوبی دارید که می‌دانید کاری را قبل از ساعت ۹ صبح انجام داده‌اید. علاوه بر این، دیگر لازم نیست نگران ورزش کردن بعدازظهر یا شب باشید. این می‌تواند زمانی باشد برای استراحت و غذا درست کردن یا معاشرت با دوستان.

بر اساس تحقیقات انجام شده در Medicine and Science in Sports and Exercise Trusted Source، در روزهایی که شرکت کنندگان صبح ورزش می‌کردند، فعالیت بدنی‌شان در طول روز بیشتر از روزهایی که صبح ورزش نمی‌کردند بیشتر شد. دیگر مزایای ورزش صبحگاهی  افزایش متابولیسم است، به این معنی که شما به سوزاندن کالری در طول روز با مصرف آن‌ها به جای شب هنگام خواب ادامه می‌دهید.

دلایل دیگر برای ورزش کردن در صبح؟ مطالعات نشان می‌دهند که افزایش فعالیت بدنی در عصر می‌تواند خواب شما را به خطر بیندازد. ورزش ضربان قلب و دمای بدن را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که ورزش و تعریق در اواخر شب می‌تواند مانع از توانایی شما برای بسته شدن چشم شود. مطالعات نشان داده که ورزش کردن در ساعت ۷ صبح، در مقایسه با بعدازظهر یا عصر، ممکن است به افراد کمک کند خواب با کیفیت‌تری در شب داشته باشند.

یکی دیگر از دلایلی که برای ورزش صبحگاهی مطرح می‌شود این است که ورزش با معده خالی می‌تواند چربی بیشتری بسوزاند. وقتی با شکم خالی به باشگاه می‌روید، ورزشکاران می‌توانند تا ۲۰ درصد چربی بیشتری بسوزانند. این موفقیت در صبح، قبل از صبحانه، بسیار بیشتر از بعد از یک روز کامل است که در طی آن باید به طور منظم غذا بخورید!

فواید ورزش در شب

ورزش در شب

 به نظر می رسد بهترین زمان ورزش صبح است و صبح زمان ایده آلی برای ورزش کردن است، ورزش کردن در بعدازظهر یا بعد از ساعت کاری مزایای اثبات شده خودش را دارد. برنامه‌ریزی برای ورزش در شب ممکن است به این معنی باشد که صبح‌ها بیشتر می‌خوابید. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد!  

 توانایی بدن برای انجام کار در بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد. دمای بدن در طول روز افزایش می‌یابد و عملکرد و قدرت عضلات، فعالیت آنزیم‌ها و استقامت را برای عملکرد بهینه می‌کند.

بین ساعت ۲ بعدازظهر و ساعت ۶ بعدازظهر، دمای بدن در بالاترین حد خود است که ممکن است به این معنی باشد که شما در زمانی که بدن آمادگی بیشتری دارد، ورزش می‌کنید و به طور بالقوه آن را به موثرترین زمان روز برای تمرین تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، سینتیک جذب اکسیژن در عصر سریعتر است، به این معنی که از منابع بدن آهسته‌تر و موثرتر از صبح استفاده می‌کنید.

در بعدازظهر و شب، زمان واکنش شما در سریع‌ترین زمان است، که برای تمرین‌هایی مانند تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) یا کار با سرعت روی تردمیل مهم است. اواخر بعد از ظهر همچنین زمانی است که ضربان قلب و فشار خون شما در کمترین حد است که در عین بهبود عملکرد، احتمال آسیب را کاهش می‌دهد.

نتیجه‌گیری و سخن آخر

در نهایت، بهترین زمان ورزش زمانی است که به شما بهترین نتیجه را می‌دهد. اگر ترجیح می دهید صبح زود بیدار شوید و ورزش کنید، این کار را انجام دهید. اگر ترجیح می‌دهید بعد از کار ورزش کنید، این کار را انجام دهید و اگر ترجیح می‌دهید شب قبل از خواب ورزش کنید، این کار را انجام دهید.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در پیدا کردن بهترین زمان ورزش آورده شده است:

  • به برنامه‌های شخصی و اولویت‌های خودتان فکر کنید. آیا صبح زود بیدار می شوید یا شب ها دیر می‌خوابید؟ آیا ترجیح می‌دهید در باشگاه‌ ورزشی تمرین کنید یا در خانه؟
  • به اهداف تناسب اندام فکر کنید. آیا می خواهید وزن کم کنید، عضله بسازید یا فقط سالم بمانید؟
  • چند آزمایش انجام دهید. در زمان های مختلف روز ورزش کنید و ببینید کدام یک برای شما بهترین است.

با کمی آزمایش، می‌توانید بهترین زمان ورزش را برای خودتان پیدا کنید.

تغذیه قبل از ورزش: قبل از تمرین چی بخوریم؟

چربی سوزترین ورزش کدام است؟

غذا برای عضله سازی: معرفی ۱۶ غذای عضله ساز برتر

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *