چگونه سریع لاغر شویم؟ با ۳ قدم ساده و بر اساس علم روز

چگونه لاغر شوم

چگونه لاغر شوم؟ این یکی از اصلی‌ترین سوالات تمامی افرادی است که به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند. روش‌های زیادی برای لاغری سریع وجود دارند. اما نتیجه اکثر آن‌ها چیزی جز گرسنگی زیاد و نارضایتی نیست. اگر اراده آهنین نداشته باشید، گرسنگی باعث می‌شود تا سریع از رژیم‌ غذایی خود دست بکشید. اما راهی که در این مطلب قرار است به شما پیشنهاد کنیم، باعث می‌شود تا اشتهای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. به راحتی وزن کم کنید و در عین حال، سلامتی متابولیسم بدن خود را هم بهبود ببخشید. ادامه این مطلب را بخوانید تا یک برنامه ۳ مرحله‌ای بسیار ساده را برای اینکه چگونه سریع لاغر شویم، برایتان توضیح دهیم.

برای لاغری سریع چه بخوریم؟

اگر دوست دارید بدانید چگونه سریع لاغر شوید، باید از خوردن غذاهای پرکالری و پرچربی خودداری کنید و به جای آن، غذاهای کم‌کالری و پرپروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در ادامه مراحل این رژیم غذایی و  غذاهای مفید برای لاغری سریع معرفی شده است.

مرحله اول: میزان استفاده از قندها و نشاسته‌ها را کاهش دهید.

مهمترین مرحله در پاسخ به سوال چگونه لاغر شوم این است که مصرف شکر و نشاسته را که منبع اصلی کربوهیدرات هستند، قطع کنید یا به شدت کاهش دهید. با این کار اشتهای شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و کالری بسیار کمتری مصرف خواهید کرد.

حالا بدنتان به جای سوزاندن کربوهیدرات، چربی‌های ذخیره شده در بدنتان را می‌سوزاند. یکی دیگر از فواید کاهش مصرف کربوهیدرات، کاهش سطح قند خون است که باعث خارج شدن سدیم و آب از کلیه شما می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا آب و نفخ غیر ضروری از بدنتان خارج شود.

با این روش می‌توانید در هفته اول حتی تا ۵ کیلوگرم وزنتان خود را از طریق دفع آب و سوزاندن چربی کاهش دهید. نمودار زیر یک مطالعه را نشان می‌دهد که کاهش وزن در رژیم‌هایی با کربوهیدارت کم را با رژیم‌های کم‌چربی را در خانم‌های دارای اضافه وزن، مقایسه می‌کند.

با قطع مصرف کربوهیدارت، شما بدون این‌که گرسنگی بکشید، کم‌تر غذا می‌خورید. به عبارت دیگر قطع کردن کربوهیدرات، باعث کاهش اتوماتیک چربی در بدنتان می‌شود.

مرحله دوم: پروتئین، روغن‌های خوب و سبزیجات مصرف کنید.

هر کدام از وعده‌های غذایی باید از منبع پروتئینی غنی، منبع چربی و سبزیجاتی که کربوهیدرات کم‌ دارند، تشکیل شده باشد. با این شیوه، میزان مصرف کربوهیدرات را به محدوده توصیه شده ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می‌رسانید.

دو تا سه وعده غذایی در روز داشته باشید. اگر عصرها احساس گرسنگی کردید، وعده چهارم را هم اضافه کنید. واهمه‌ای از مصرف چربی نداشته باشید. نباید رژیم‌های غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات با هم اجرا کنید. این کار نتیجه‌ای جز شکست ندارد و آن‌قدر گرسنگی ایجاد می‌کند تا رژیم خود را ترک کنید. پس مرحله دوم از پاسخ به سوال چگونه لاغر شوم، مصرف پروتئین است.

منابع پروتئینی را از کجا تامین کنیم؟

چگونه لاغر شوم

  • گوشت: گوشت قرمز، مرغ و بوقلمون
  • ماهی و غذاهای دریایی: سالمون، ماهی قزل آلان و میگو
  • تخم مرغ: یک تخم مرغ کامل همراه با زرده

از اهمیت مصرف مقدار زیادی پروتئین نمی‌توان صرف نظر کرد. مصرف پروتئین نشان داده که سوخت و ساز بدن را بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز تقویت می‌کند.

وقتی قصد کاهش وزن دارید، باید بدانید که پروتئین، پادشاه مواد مغذی است. استفاده از رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا، می‌توانند اشتهای شما را برای مصرف غذاها تا ۶۰% کاهش دهد. همچنین استفاده از پروتئین‌ها باعث می‌شود تا شما ۴۴۱ کالری در روز کم‌تر مصرف کنید.

سبزیجات با کربوهیدارت کم

این نوع سبزیجات شامل بروکلی، گل کلم، اسفناج، گوجه، کلم پیچ، کلم بروکسل، کلم، کاهو، خیار و… است. بشقاب غذایتان با این سبزیجات پر کنید. شما می‌توانید مقدار زیادی از این سبزیجات را در روز و بدون نگرانی میل کنید.

رژیم غذایی که شامل گوشت و سبزیجات باشد، تمام فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را برای سالم بودن تامین می‌کند.

چربی‌های خوب کدامند؟

چربی‌هایی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره از بهترین نوع چربی‌ها هستند. این نوع روغن‌ها را حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مصرف روغن‌های دیگر خودداری کنید.

مرحله سوم: ۳ بار در هفته وزنه بزنید.

چیکار کنیم لاغر بشیم

در مرحله سوم پاسخ به سوال چگونه لاغر شوم باید به شما بگوییم با استفاده از این روش،نیازی به تمرینات سنگین ورزشی برای کاهش وزن نخواهید داشت. اما بهتر است که سه تا چهار بار در هفته به باشگاه بروید، بدنتان را گرم کنید و کمی وزنه بزنید.

توجه داشته باشید که یکی از عوارض کاهش وزن، کاهش سوخت و ساز بدن است. وزنه زدن به شما کمک می‌کند تا کالری زیادی بسوزانید و سوخت و ساز بدن خود را فعال نگه دارید.

مطالعات درباره رژیم‌های کم کربوهیدرات، نشان داده است که شما با از دست دادن مقادیر قابل توجهی از چربی، می‌توانید کمی عضله سازی کنید. اگر نمی‌توانید وزنه بزنید، انجام برخی ورزش‌های ایروبیک مانند پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری یا شنا، می‌تواند به شما کمک کند.

حتما بخوانید: ورزش‌هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند

مرحله انتخابی: هفته‌ای یک بار، غذاهای کربوهیدرات‌دار مصرف کنید.

شما می‌توانید یک روز در هفته، از رژیم‌تان فاصله بگیرید و کربوهیدرات مصرف کنید. بیشتر مردم معمولا پنج‌شنبه‌ها یا روزهای تعطیل را برای این کار انتخاب می‌کنند. البته بسیار مهم است که از منابع کربوهیدرات سالم مانند جو، برنج، سیب زمینی، میوه و غیره استفاده کنید.

اما فقط یک روز را به این کار اختصاص دهید. اگر این کار را بیشتر از یک بار در هفته انجام دهید یا غذای ناسالم مصرف کنید، شاهد کاهش وزنی که انتظار آن را دارید، نخواهید بود.

توجه داشته باشید که گنجاندن این وعده‌های غذایی در رژیم‌تان ضروری نیست. اما می‌توانند برخی از هورمون‌های چربی سوز مانند لپتین و هورمون‌های تیروئید را تقویت کنند.

در طول این روز شما ممکن است مقداری وزن اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که بیشتر این وزن، آب است و در یک یا دو روز آینده آن را از دست خواهید داد.

با کنترل کالری مصرفی چگونه لاغر شوم؟

تا زمانی که کربوهیدارت بسیار کمی مصرف می‌کنید، نیازی به شمارش کالری‌ها نیست. با این حال اگر می‌خواهید آن‌ها را حساب کنید، حتما از نرم افزارها یا اپ‌های شمارش کالری استفاده کنید. برای این‌کار از اپ‌هایی مانند MyFitnessPal، Lose It!، FatSecret و Cron-o-meter استفاده کنید.

فراموش نکنید که هدف اصلی این است که مقدار مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز نگه‌ دارید و کالری مصرفی خود را از پروتئین و چربی‌های سالم بگیرید.

چگونه لاغر شویم؟

اگر دوست دارید بدانید چگونه سریع لاغر شویم، به یاد داشتن این ۱۰ نکته به شما در سریع‌تر شدن روند کمک زیادی می‌کند:

۱. صبحانه‌‌هایی با پروتئین بالا میل کنید: خوردن صبحانه‌هایی که پروتئین بالایی دارند اشتها را کاهش داده و میزان دریافت کالری را کم‌تر می‌کند.

۲. از مصرف نوشابه‌های گاز دار اجتناب کنید: این نوشابه‌ها یا آب میوه‌ها بسیار چاق کننده هستند. مصرف نکردن آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود.

۳. نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، یک لیوان آب بنوشید: یک مطالعه نشان داده که نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی، کاهش وزن را تا ۴۴ درصد افزایش می‌دهد.

۴. غذاهایی را انتخاب کنید که مناسب کاهش وزن هستند: برخی از غذاها مانند تخم مرغ، سبزیجات، سالمون و… به کاهش وزن کمک زیادی می‌کنند.

۵. از مصرف فیبرها غافل نشوید: مطالعات نشان داده که مصرف فیبرهای غذایی در کاهش وزن به خصوص کاهش چربی در شکم و پهلو بسیار موثر هستند.

۶. چای و قهوه بنوشید: این نوشیدنی‌ها سوخت و ساز بدن شما را ۳ تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهند.

۷. غذاهای فرآوری نشده مصرف کنید: غذاهای فرآوری نشده میزان گرسنگی شما را کم‌تر می‌کنند و برعکس غذاهای فرآوری شده، از پرخوری جلوگیری می‌کنند.

۸. غذاهایتان را آرام بجوید: کسانی که تند غذا می‌خورند، با گذشت زمان وزن بیشتری کسب می‌کنند. آرام غذا خوردن کمک می‌کند تا زودتر احساس سیری کنید و  همچنین هورمون‌های مرتبط با کاهش وزن را تقویت می‌کند.

۹. هر روز خودتان را وزن کنید: بررسی‌ها نشان داده کسانی که خودشان را هر روز وزن می‌کنند، بسیار زودتر وزن کم می‌کنند.

۱۰. کیفیت خواب خود را بالاتر ببرید: نخوابیدن یا بد خوابیدن یک فاکتور بسیار قوی در اضافه وزن است. سعی کنید هر شب به میزان کافی بخوابید.

چقدر سریع وزن از دست می‌دهید؟

چگونه لاغر شویم

چگونه زود لاغر شویم؟ شما می‌توانید انتظار دو تا پنج کیلو کاهش وزن در هفته اول را داشته باشید و پس از آن هم کاهش وزن مداوم را تجربه کنید. اگر تازه رژیم گرفتن را شروع کرده‌اید، به سرعت شاهد این اتفاق خواهید بود و حتی ممکن است کاهش وزن بیشتری را هم تجربه کنید.

ممکن از در چند روز اول حس خوشایندی نداشته باشید. بدن شما برای سال‌ها کربوهیدرات می‌سوزانده و نیاز به مقداری زمان برای عادت کردن به سوزاندن چربی دارد.

بعد از چند روز اول، احساس بسیار بهتر و انرژی بیشتری را تجربه خواهید کرد. با وجود چندین دهه چربی ستیزی، رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و استفاده از چربی‌های سالم می‌تواند از جهات زیادی موجب بهبود سلامتی شما شود. در ادامه برخی از فواید استفاده از این نوع رژیم را می‌توانید بخوانید:

  • قند خون با رژیم‌های کم کربوهیدرات کاهش پیدا می‌کند.
  • موجب کاهش تری گلیسیریدها می‌شود.
  • کلسترول‌های بد را کاهش می‌دهد و موجب افزایش کلسترل‌های خوب می‌شود.
  • فشار خون را بهبود می‌بخشد.

برای کاهش وزن، نیازی به گرسنگی کشیدن نیست

اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید، حتما قبل از گرفتن چنین رژیمی، با پزشک خود مشورت کنید. این می‌تواند نیاز شما به مصرف دارو‌ها را کاهش دهد. همچنین با گرفتن این نوع رژیم و کاهش کربوهیدارت‌ و قند خون، محیط مناسبی برای هورمون‌های بدن پدید می‌آورید و از مغز خود می‌خواهید شروع به کاهش وزن کند. این امر سبب کاهش شدید اشتها و گرسنگی می‌شود. فراموش نکنید که اشتها و گرسنگی، عامل اصلی ترک رژیم‌های غذایی هستند.

مطالب مرتبط:

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو، ۱۲ تمرین عالی برای لاغری

۳۰ راه آسان و کاملا علمی برای لاغری در خانه به صورت طبیعی

۳.۸/۵ - (۱۷ امتیاز)
2 نظر برای "چگونه سریع لاغر شویم؟ با ۳ قدم ساده و بر اساس علم روز" ارسال شده
  1. Fawzia Mahmoodi گفت:

    من همه را خواندم خیلی پیشنهاد و‌توصیه عالی بیان کردید ممنون شما🙌❤️

  2. باهوش گفت:

    س
    لام دوستان من تازه میخوام شروع کنم و اگر کسی نتیجه مطلوب از این رژیم داشته به من بگه… ممنون😁😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *