آموزش خوابیدن به پشت روی آب

همه می‌توانند و باید یاد بگیرند که چگونه در آب شناور بمانند. دانستن اینکه چگونه روی آب شناور بمانیم و نحوه انجام آن می‌تواند جان شما را نجات دهد و این اولین قدم در یادگیری شنا است. ممکن است ترسناک یا کاملاً غیرممکن به نظر برسد، اما اولین کاری که باید انجام دهید این است که باور داشته باشید می‌توانید روی آب شناور شوید.

قدم بعدی پیدا کردن مربی است. اگر از آب می‌ترسید، مربی در تمامی استخرهای تهران به شما اعتماد به نفس می‌دهند تا بر ترس خود غلبه کنید و به شما کمک می‌کنند در حالی که در یک محیط امن هستید، در آب استراحت کنید. در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان آموزش خوابیدن به پشت روی آب را با چند نکته طلایی برای شما بازگو می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

چگونه روی آب شناور بمانیم؟

شناور ماندن روی آب

یکی از اساسی‌ترین تکنیک‌های شنا که همه از مبتدی تا حرفه‌ای باید بدانند این است که چگونه در آب شناور بمانیم. فرقی نمی‌کند نوع بدن، وزن یا شکل شما باشد. همه می‌توانند شناور شوند اگر در این تکنیک مشکل دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند نحوه خوابیدن به پشت روی آب یا همان شناور ماندن را یاد بگیرید.

  1. فضای بیشتری را اشغال کنید.

آب می تواند شما را نگه دارد، اما شما باید سهم خود را انجام دهید تا آب بتواند کار خود را انجام دهد. شما نمی توانید شناور شوید اگر به هم بپیچید یا در هم پیچیده باشید. دست ها و پاهای خود را تا جایی که ممکن است دراز کنید و سعی کنید وزن خود را در آب پخش کنید. هرچه وزن خود را بیشتر پخش کنید، شناور ماندن روی راحت تر خواهد بود.

۲. سر خود را به عقب خم کنید.

با کج کردن چانه به سمت پایین به سمت قفسه سینه، به احتمال زیاد در قفسه سینه خود، فرو خواهید رفت. در عوض، باید سر خود را به عقب خم کنید تا در راستای ستون فقرات باشد و در حالی که به پشت دراز کشیده‌اید، مستقیم به بالا نگاه کنید.

۳. از وضعیت بدنی صحیح استفاده کنید.

خم کردن و چرخاندن شانه‌ها به سمت جلو، مرکز ثقل را پایین می‌آورد و باسن شما را فرو می‌برد. شانه های خود را به عقب برگردانید و مطمئن شوید که قفسه سینه رها شده است. وقتی به بچه‌های کوچک آموزش می‌دهند، یکی از راه‌هایی که به آنها کمک می‌کنند این است که به آنها بگوییم ناف خود را به سمت آسمان بگیرند. نخی را تصور کنید که به ناف شما بسته شده است و کسی آن را مستقیماً از آب بیرون می‌کشد.

۴. نفس عمیق بکشید

ریه های شما مانند دو بادکنک غول پیکر هستند. با وضعیت بدنی مناسب، می‌توانید ریه‌های خود را به‌طور کامل پر کنید و به شناور شدن کمک می‌کنید. هنگامی که روی آب شناور شدید، از دیافراگم خود نفس عمیق بکشید. یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا از دیافراگم خود تنفس می‌کنید این است که ابتدا روی زمین تمرین کنید. یک دست خود را روی قفسه سینه و دست دیگر را درست زیر قفسه سینه قرار دهید و نفس بکشید. سعی کنید طوری عمل کنید که دست پایین شما، نزدیک شکم، با هر نفس بالا و پایین حرکت کند، در حالی که دست بالایی شما تا حد امکان ثابت بماند.

۵. آرام باشید.

ماهیچه های منقبض و سفت به خوبی ماهیچه های آرام شناور نمی‌شوند و یکی از دلایلی است که باعث می شود وقتی می‌خواهید روی آب شناور بمانید غرق می شوید. اگر با آب در حال جنگ باشید، هرگز به آن فرصتی برای حمایت از بدن خود نمی‌دهید. اگر متوجه شدید که استرس دارید و قلبتان می‌تپد، کار دیگری انجام دهید. وقتی آرام هستید به حالت شناور برگردید.

۶. انگشتان خود را از آب بیرون بیاورید.

برخی از افراد متوجه می‌شوند که می‌توانند شناور بمانند، اما پس از چند ثانیه، برای جلوگیری از فرورفتن در آب، باید پاهای خود را کمی لگد بزنند یا حرکت دهند. اگر این شما هستید، نگران نباشید، شما یک ترفند ساده از شناور بودن مداوم و راحت فاصله دارید. به بدن خود مانند الاکلنگ فکر کنید. پاهای شما خیلی سنگین است و بقیه شما را به سمت پایین می‌کشاند، بنابراین باید وزن خود را متعادل کنید. خوشبختانه، به لطف نحوه عملکرد بدن شما در آب، می توانید نحوه پخش وزن را تغییر دهید.

چرا وقتی می‌خواهم روی آب شناور بمانم غرق می‌شوم؟

ماهیچه انسان متراکم تر و کمتر از چربی شناور است. اگر خوش اندام باشید و چربی بدنتان کم باشد، شناور شدن برایتان دشوارتر خواهد بود. حتی اگر فوق العاده عضلانی باشید، باز هم می توانید شناور شوید. فقط زمان بیشتری طول می کشد تا کامل شود و یاد بگیرید چگونه می توانید اجازه دهید آب شما را نگه دارد. با نکات مفیدی که در بالا گفته شد، می توانید یاد بگیرید که چگونه در آب شناور بمانید.

مطالب مرتبط:

چگونه حرفه‌ای شنا کنیم؟

کاهش وزن با شنا کردن

شنا یا دویدن: کدام ورزش برای لاغری بهتر است؟

 

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *