ایکس بادی چیست و چه کمکی به لاغر شدن و تناسب اندام می‌کند؟

ایکس بادی

حتما شما هم نام ورزش ایکس بادی را شنیده‌اید و با خود گفتید که “این هم یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی هست که هیچ فایده‌ای برای سلامتی یا لاغری ندارد!” البته در واقعیت این طور نیست و این ورزش می‌تواند کمک‌های زیادی به شما بکند. ایکس بادی ورزشی است که در بیش از ۵۵ کشور دنیا طرفدار دارد و روزانه بیش از ۴۴ هزار تمرین به وسیله این دستگاه انجام می‌شود. این ورزش نوپا در ایران هم در حال رشد است و بیش از ۷۰ مرکز در باشگاه های ورزشی تهران و شهرستان‌ها برای انجام این ورزش وجود دارد. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر و شفاف‌تر به ایکس بادی بیندازیم. سعی می‌کنیم در این مطلب به سوال ایکس بادی چیست و تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. 

ایکس بادی چیست؟

ایکس بادی چیست

 

ایکس بادی ورزشی است که از متد EMS استفاده می‌کند. این متد به معنای تحریک الکترونیکی عضلات است. در این روش دستگاه پالس‌های الکترونیکی را به صورت مستقیم به عضلات ارسال می‌کند. همین کار باعث می‌شود تا در یک تمرین ۲۰ دقیقه‌ای، سرعت عضله‌سازی در بدن شما تا ۵ برابر بیشتر شود. همینطور این ورزش سرعت چربی سوزی را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد. در این ورزش از جلیقه‌هایی در کنار دستگاه ایکس بادی استفاده می‌کنند که به جلیقه‌‌های Xbody معروف هستند. این جلیقه‌ها از انعطاف و عملکرد بالایی برخوردار هستند. این جلیقه‌ها، الکترودها و کابل‌هایی دارند تا  پالس‌های الکترونیکی را به بدن منتقل کنند.

تمرینات ایکس بادی معمولا در جلسات ۲۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود. در همین مدت شما بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری را فقط در حین انجام تمرینات می‌سوزانید. در حدود ۱۸۰۰ کالری هم طی ۴۸ ساعت پس از هر جلسه و به دلیل ریکاوری عضلات سوزانده می‌شود.  یعنی شما در هر جلسه بیست دقیقه‌ای حدود ۲۵۰۰ کالری مصرف می‌سوزانید. شما تنها با ۲ بار تمرین ۲۰ دقیقه‌ای این ورزش در هفته، نیاز خود ورزشی خود در کل هفته را برطرف خواهید کرد. در این ورزش دو نوع تمرین وجود دارد که هر دو به لاغری به کاهش وزن کمک می‌کنند.

یک نوع تمرین تمرینات قدرتی است که افزایش متابولیسم بدن را مورد هدف قرار داده که اگر با رژیم غذایی مناسب همراه شود، نتیجه آن کاهش وزن به همراه ایجاد توده عضلانی بدون چربی است. تمرین دیگر این ورزش، تمرینات هوازی است. نتیجه این تمرین‌ها افزایش گردش خون، افزایش چربی سوزی و هضم است.

بیشتر بخوانید: ورزش هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند.

تاثیر ایکس بادی در لاغری

ایکس بادی

موسسات تحقیقاتی پیشرفته اروپایی پژوهش‌های بسیاری در زمینه تاثیر ایکس بادی در لاغری و زمینه سلامت، زیبایی، چربی سوزی و تناسب اندام انجام داده‌اند که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره شده است.

پیشگیری از پوکی استخوان

تمرینات ایکس بادی یک روش عالی برای کسانی است که از مشکلات سیستم اسکلتی رنج می‌برند. این تمرینات حتی می‌توانند به عنوان یک ابزار پیشگیری نیز مورد استفاده قرار گیرند. فعالیت‌های فیزیکی یکی از راه‌های جلوگیری از پوکی استخوان است. طی تمرین ایکس بادی، عضلات عمیق اسکلتی تحریک می‌شوند که به تقویت عضلات و استخوان‌هایی که بدن را راست نگه می‌دارند، کمک می‌کنند. ایکس بادی در سلامت دستگاه قلبی عروقی، تنظیم قند خون، کاهش چربی احشایی، تقویت عضلات اسکلتی، پیشگیری از تحلیل قوای بدنی در سنین بالا، بهبود پوست و همچنین در شادابی روحیه افراد بسیار موثر است.

درمان کمردرد

عدم تعادل در عضلات پوسچرال پشتی، شکم یا کف لگن می‌تواند مسبب مجموعه‌ای از مشکلات مانند کمر درد باشد. ایکس بادی می‌تواند به طور خاص این گروه‌های عضلانی را که در حالت معمول به سختی قابل دسترس هستند، درگیر کند.

بهبود نحوه‌ی ایستادن و راحتی

افزایش قدرت عضلانی در اصلاح نحوه‌ ایستادن کمک می‌کند. ایکس‌بادی با استفاده از این تمرینات می‌تواند به طور خاص عضلات Deep seated essential stabilizing (تثبیت کننده) و عضلات پوسچر که از ستون فقرات، لگن، کمربند شانه، زانوها و پاها پشتیبانی می‌کند را فعال‌کند که این کمک بسیار زیادی به بهبود نحوه ایستادن می‌کند.

چربی سوزی و کاهش سایز

طی هر جلسه تمرینی ایکس‌بادی به دلیل به کار گیری موثر و بهینه عضلات چندین برابر ورزش عادی انرژی مصرف می‌شود. از طرفی بعد از هر جلسه تمرینی عضلات بدن تا ۷۲ ساعت در فاز ریکاوری باقی خواهند ماند و ضمن صرف انرژی زیاد در این شرایط بدن ورزشکار در بهترین وضعیت برای چربی سوزی قرار می‌گیرد.

کمک به تناسب اندام پس از زایمان

تمرینات ایکس‌بادی می‌تواند به مادران کمک کند تا پس از زایمان دوباره تناسب اندام خودشان را بدست آورند. عضله‌سازی و تمرینات هوازی می‌توانند از طریق افزایش متابولیسم، علاوه بر رسیدن به لاغری پیش از دوران بارداری، منجر به ارتقای سطح مصرف انرژی شوند. علاوه بر این، هر جلسه‌ تمرینی ایکس‌ بادی زمان کمی را از مادران جوان می‌گیرد که در کنار محیط دوستانه این ورزش را به گزینه مناسبی برای مادران تبدیل می‌کند.

تقویت عضلات و آمادگی جسمانی

تمرین با دستگاه ایکس بادی باعث تقویت هماهنگی عصب و عضله و رشد توان به کارگیری عضلات در انواع ورزش های سرعتی، قدرتی و انفجاری می شود. با متد تمرینی ایکس‌بادی ورزشکار قادر است با حداقل فشار به مفاصل و تاندون ها، بدون ریسک آسیب دیدگی فشار تمرینی بالایی را برای رشد به عضلات وارد نماید.

کمک به رفع مشکلات پوستی و سلولیت

ایکس‌ بادی می‌تواند گردش خون روی سطح پوست را افزایش دهد که این کار به فرم‌دهی مجدد و نرم شدن بافت‌های زیرجلدی کمک شایانی می‌کند. انقباض عضلانی یکی از موثرترین روش‌هایی است که می‌تواند در مبارزه با سلولیت و مشکلات پوستی مشابه مورد استفاده قرار گیرد. تحریک با فرکانس پایین می‌تواند گردش خون محلی (در محل مورد نظر) را افزایش دهد که منجر به افزایش نرخ متابولیک و افزایش لنفاتیک کانال عروقی (افزایش گردش خون لنفاوی- عروق لنفاوی) شود.

اصلاح فرم اندام

تقویت عضلات باعث بهبود فرم اندام و اصلاح شیوه ایستادن، نشستن، راه رفتن و سایر فعالیت های روزمره خواهد شد.

عوارض ایکس بادی چیست؟

بسیاری معتقد هستند که جریان الکتریکی می‌تواند به عوارض جانبی داشته باشد و حتی به قلب هم ضرر برساند. در صورتی که در واقعیت این‌طور نیست. این نکته را فراموش نکنید که درمان با استفاده از جریان الکتریکی بخشی شناخته شده از تکنیک‌های فیزیوتراپی است.

جریان‌های تعریف شده در دستگاه ایکس بادی فقط می‌تواند عضلات اسکلتی رشته‌ای بدن را فعال کند و اعضایی مانند قلب به طور کلی در دسترس این جریان الکتریکی نیستند.

باشگاه ایکس بادی در تهران

باشگاه‌ ایکس بادی تهران در حال گسترش هستند و هر روز بر تعداد آن‌ها هم افزوده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۴۰ مرکز در تهران و شهرستان‌ها مجهز به این دستگاه هستند و خدمات این ورزش را ارائه می‌کنند.

رژیم غذایی ایکس بادی

بسیاری عقیده دارند که باید رژیمی مناسب ورزش ایکس بادی هم داشته باشیم. اما در واقع این‌طور نیست. اما شما می‌توانید با مصرف غذاهایی که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند، به تاثیرگذاری بیشتر این ورزش کمک کنید.

سخن پایانی

در آخر باید گفت امروزه تکنولوژی هر قدر افراد را از زندگی سالم دور کرده و آنان را به سمت بی تحرکی، چاقی و افزایش عادات بد غذایی سوق داده است، از طرف دیگر ورود تکنولوژی در عرصه ورزش راه حلی را ارائه داده تا افراد بتوانند علاوه بر کمبود وقت و تمامی موانع، راهی برای انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم در زندگی خود پیدا کنند.

یک جلسه تمرین ۲۰ دقیقه‌ای ایکس بادی علی رغم اینکه بسیار سرگرم کننده است، می‌تواند مشکلات جسمی که امروزه بیش از ۹۰ درصد افراد جوامع مدرن با آن درگیر هستند، از قبیل اضافه وزن، بی‌تحرکی و کمبود وقت برای ورزش کردن را حل کند و احساس اعتماد به نفس بیشتری را در افراد ایجاد کند. ایکس بادی، پاسخ تکنولوژی به مشکلات سبک جدید زندگی است. اگر دوست دارید لاغری با ایکس بادی را تجربه کنید و با تخفیف به یکی از این باشگاه‌ها بروید، ما در تخفیفان این امکان را فراهم کردیم تا شما بتوانید در بهترین باشگاه ورزشی به تناسب اندام و لاغری برسید. 

سوالات متداول:

ایکس بادی چیست؟

ایکس بادی ورزشی است که از متد EMS استفاده می‌کند. در این روش دستگاه پالس‌های الکترونیکی را به صورت مستقیم به عضلات وارد می‌کند و چربی سوزی را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

فواید ایکس بادی چیست؟

دستگاه ایکس بادی از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند، همچنین باعث کاهش کمردرد و درست شدن نحوه ایستادن نیز می‌شود.

معایب ایکس بادی چیست؟

بسیاری بر این عقیده هستند که جریان الکتریکی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد، در صورتی که در واقعیت اینطور نیست.

۳.۹/۵ - (۴۹ امتیاز)
7 نظر برای "ایکس بادی چیست و چه کمکی به لاغر شدن و تناسب اندام می‌کند؟" ارسال شده
  1. mmm گفت:

    اگه بعد یه مدت دیگ تمرین نکنیم بدن ب حالت اول برمیگرده یا مثل ایروبیک وزن اضافه میشه؟؟
    اکثرا ورزش ها بعد از ول کردن بدن رو خیلی زشت میکنه و بیشتر دچار چاقی میشن
    ایکس بادی هم همینجوریه؟؟

  2. صم صام گفت:

    ایکس بادی واقعا کمک کرد که هم لاغر شم هم از دست در پا و کمر راحت شم

  3. بهاره گفت:

    به نظر چیز مسخره ای میاد. لذت ورزش کردنو نداره اصلا. خیلی مصنوعی و بیخوده به نظرم

  4. صم صام گفت:

    خیل خوب بود هم لاغر شدم هم کمر دردم خوب شد چون سیتمش بر اساس عضله سلزی کار میکنه

  5. شهناز گفت:

    آیا کسانی که دیسک گردن و مهره گردن عمل کردن هم میتونن این ورزش را انجام بدن؟

  6. الهام گفت:

    با سلام من دچار دیسک کمر و پارگی رباطهای زانو شدم ودرد زیادی دارم و به پیشنهاد دکتر که کمی اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو دارم وباید کم شود . آیا این روش موثر است و درضمن چه مدت انجام شود واینکه آیا اضافه وزن برگشت پذیر است .

  7. Amin گفت:

    خیلی ورزش خوبیه من رفتم باشگاه ایکس بادی دروس، هم به بدن فرم میده هم برای لاغری خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *