تعطیلات نوروز کجا بریم؟

تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای مسافرت خانوادگی و دسته‌جمعی به نقاط مختلف ایران است. همانطور که همه می‌دانیم، نوروز آغاز بهار است و ماهی است که زمین از خواب زمستانی بیدار می‌شود و نفس می‌کشد. عید نوروز زمان شکفتن گل‌ها و وزش بادهای دلپذیر بهاری است. سفر در این ماه از سال بهترین انتخاب برای افرادی است که دوست دارند تعطیلات را در هوای بهاری و مطبوع شهرهای مختلف ایران بگذرانند.

از شمال، مرکز تا جنوب ایران، هر یک مقاصد بسیار زیبا و خوش آب و هوایی برای مسافرت هستند. اگر اهل برنامه‌ریزی باشید، قطعا می‌دانید برای مسافرت در تعطیلات نوروز باید از قبل برنامه بچینید و مقصد نهایی سفر را مشخص کنید. بعضی از افراد سفر با تور مسافرتی را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر دوست دارند با ماشین شخصی و انفرادی سفر کنند، در هر دو صورت انتخاب بهترین مقصد برای مسافرت اهمیت زیادی دارد.

در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان، به معرفی چند مقصد سفر نوروزی می‌پردازیم. اگر شما هم دوست دارید بدانید، تعطیلات نوروز کجا بریم؟ تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

اگر بهدنبال مقصدی برای مسافرت در نوروز هستید و برای شما هم این سوال پیش آمده است که تعطیلات نوروز کجا بریم؟ در این بخش بهترین شهرهای ایران که مناسب سفر نوروزی هستند را معرفی کردیم.

مشهد؛ پایتخت معنوی ایران

مشهد مقدس از گذشته تا به امروز همیشه یکی از انتخاب‌های اصلی خانواده‌ها برای مسافرت در عید است. این شهر همیشه برای مسافرت مناسب است، اما در عید نوروز مشهد حال و هوای دیگری دارد و می‌توانید با سفر به مشهد مقدس در کنار زیارت از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن دیدن کنید.

از برگزاری جشن سال تحویل در حرم امام رضا تا گشتن در بازار رضا، تفریحات زیادی وجود دارد که می‌توانید در سفر به مشهد تجربه کنید. با توجه به اینکه مشهد در ایام عید بسیار شلوغ است، بهتر است از قبل برای سفر برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید همه جاذبه‌های معنوی و گردشگری آن را ببینید.

جاذبه‌های دیدنی و تاریخی مشهد تنوع زیادی دارند. برخی از جاذبه‌های تاریخی این شهر عبارتند از: موزه آستان قدس رضوی، آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، بازار رضا و بسیاری از بقعه‌های تاریخی که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

طی سفر به مشهد در عید نوروز، رفتن به طرقبه و شاندیز را از دست ندهید. این دو روستای گردشگری در عید نوروز آب و هوای بسیار مطبوعی دارند و قطعا از طبیعت زیبای آن لذت می‌برید. برای سفر به مشهد گزینه‌های زیادی پیش روی شما هستند، از جمله تور چند روزه، ماشین شخصی یا حتی یک سفر راحت با هواپیما.

شیراز؛ شهر شاعران

یکی دیگر از مقاصد پرطرفدار برای سفر نوروز، شیراز است. شیراز قطعا یکی از تاریخی‌ترین و زیباترین شهرهای ایران است که در هر گوشه آن می‌توانید یک آثار هنری و تاریخی پیداکنید. لیست مکان‌های دیدنی و گردشگری شیراز بسیار طولانی است. از باغ‌های ایرانی آن گرفته تا آرامگاه شاعران، همه چیز در این شهر بویی از تاریخ کهن ایرانی دارد.

برخی از جاذبه‌های دیدنی مهم و برجسته در شیراز عبارتند از: باغ ارم شیراز، حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن، شاهچراغ، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل، تخت جمشید و هزاران اثر تاریخی و گردشگری دیگر که تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای گشت و گذار در و غرق شدن در شهر شیراز است.

اصفهان؛ نصف جهان

سفر در نوروز به اصفهان یکی دیگر از گزینه‌های عالی است. این شهر تاریخی و زیبا در عید حال و هوای دیگری دارد و می‌توانید در این فرصت از تمام آثار تاریخی آن بازدید کنید. سفر به اصفهان در نوروز برای افرادی که دوست دارند به شهری تاریخی و خوش آب و هوا در بهار سفر کنند، انتخاب بسیار مناسبی است.

جاهای دیدنی اصفهان بسیار است. اما می‌توانید از قبل چند مکان تاریخی مهم آن را انتخاب کنید و ببینید. برخی از برجسته‌ترین آثار دیدنی و تاریخی در اصفهان که می‌توانید در سفر نوروز از آن‌ها بازدید کنید عبارت است از: میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، کاخ چهلستون، سی‌وسه پل، پل خواجو، کلیسای وانک و بازار سنتی و تاریخی.

رامسر؛ عروس مازندران

قطعا شمال کشور یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر نوروز است. مسافرت به شمال کشور و رامسر زییا در عید نوروز، تعطیلاتی به یادماندنی و رویایی را برای شما رقم می‌زند. در بین تمام شهرهای شمالی به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تعطیلات نوروز به رامسر بروید. این شهر هر آنچه برای تفریح نیاز داشته باشید دارد، از تله‌کابین در دل جنگل تا جنگل‌های سرسبز و بکر آن که آرامش‌بخش است. در سفر به رامسر با تور شمال می‌توانید به جنگل دالخانی بروید یا از منطقه ییلاقی جواهرده دیدن کنید. سفر به رامسر قطعا یکی از گزینه‌های عالی برای تعطیلات نوروز است.

جزیره هرمز؛ رنگین کمان خلیج فارس

جزیره هرمز در ۲۴ کیلومتری خلیج فارس یکی از مقاصدی است که می‌توانید برای مسافرت در عید نوروز انتخاب کنید. این جزیره بسیار زیبا و رنگارنگ در فصل بهار و عید نوروز آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و برای افرادی که عاشق جنوب کشور و مناطق دیدنی آن هستند، گزینه عالی و مناسبی برای سفر با تور جنوب است.

در این جزیره امکان ورود وسایل نقلیه وجود ندارد به همین دلیل یکی از بکرترین مناطق طبیعی جنوب کشور است. جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز عبارت است از: دره مجسمه‌ها، غار الهه نمک، ساحل سرخ، دره رنگین کمان، فرش خاکی هرمز و قلعه پرتغالی‌ها.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم چند مقصد برای سفر در نوروز را به شما معرفی کنیم. کشورمان ایران مناطق دیدنی و گردشگری زیادی دارد و دیدن گوشه گوشه آن زمان زیادی نیاز دارد. برای تعطیلات چند روزه عید نوروز می‌توانید یکی از شهرها را انتخاب کنید. نکته مهم لذت بردن از تعطیلات برای رسیدن به آرامش و استراحت است. شما کدام شهر را برای سفر در نوروز انتخاب می‌کنید؟ به نظر شما تعطیلات نوروز ه کدام مقاصد گردشگری می‌توان سفر کرد؟

جاهای دیدنی اصفهان؛ خلاصه‌ای از بهترین مکان‌های تاریخی که باید ببینید

معرفی بهترین رستوران های مشهد + آدرس

باغ ارم شیراز و وصف بی‌مثالش!

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *