جنگل دالخانی، رویایی که در دل رامسر به واقعیت پیوست

جنگل دالخانی رامسر که به دالان بهشت نیز شهرت دارد، یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر است که نظر هر مسافری را به خود جلب کرده و شما را به آرامش، سکوت و یک طبیعت‌گردی همه‌چیزتمام دعوت می‌کند. در این جنگل می‌توانید از رانندگی درمیان تونل رویایی، از درختان سر به فلک کشیده و هوای مه‌آلود دل‌انگیز لذت ببرید یا مدتی را در تپه‌های سرسبز که مشرف‌ به مناظر حیرت‌انگیز هستند، با آرامش مطلق سپری کرده و حتی سوژه‌های ناب عکاسی طبیعت را شکار کنید. اگر علاقه‌مند هستید که به این جنگل رویایی سفر کنید، پیشنهاد ما به شما تور یک روزه است

جنگل دالخانی کجا قرارگرفته است؟

تور شمال

این جنگل شگفت انگیز  با وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار مترمربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، در استان مازندران قرار گرفته است. جاده جنگلی دالخانی از جاده میرزا کوچک خان یا جاده کتالم-هریس آغاز و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر منتهی می‌شود.

برای رسیدن به این جنگل زیبا باید به سمت شرق رامسر حرکت کنید تا به سه راهی جنت رودبار برسید. سه راهی را به داخل (سمت راست) بپیچید و راه را ادامه دهید. کم کم جنگل دالخانی پیش چشمان شما نمایان می‌شود. توجه داشته باشید که مسیر این جنگل در بیشتر قسمت‌ها شیب رو به بالایی دارد پس بهتر است پیش از حرکت، وسیله نقلیه خود را به طور کامل چک کنید تا دچار مشکل نشوید.

جاها‌ی دیدنی جنگل دالخانی

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریح‌هایی که در این جنگل انجام می‌شود، جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی است. در دور و اطراف این جنگل زیبا، جا‌های زیادی برای بازدید وجود دارد که در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱. دریاچه سد میجران

از جاده رامسر به سمت تنکابن، یک جاده فرعی به نام جنت رودبار وجود دارد که آسفالت است و از میان جنگل های دالخانی می‌گذرد. این جاده فوق العاده را تا روستای نمک دره ادامه دهید، پس از ۱۰ کیلومتر، یک جاده آسفالت دیگر در سمت راست مشاهده می‌کنید که به نزدیک سد میجران می‌رود. وارد جاده که شوید و اندکی پیش روید، دریاچه سد میجران را مشاهده می‌کنید.

۲. پارک جنگلی دالخانی

اگر پس از دیدن دریاچه سد میجران به‌جاده اصلی بازگردید و مسیر را ادامه دهید به پارک جنگلی دالخانی می‌رسید. این پارک جنگلی با ارتفاع ۱۱۰۰ متر از دریا دارای امکاناتی رفاهی مناسبی نظیر محل مناسب کمپ، بعد سرویس بهداشتی است یک چشمه نیز در آن قرار دارد. در صورتی‌که قصد شب‌مانی در دل جنگل را دارید، این پارک جنگلی محل مناسبی است.

۳. آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت از جاهای دیدنی رامسر در فاصله‌ ۳۵ کیلومتری جنوب آن است و در مجاورت مسیر ارتباطی به منطقه‌ی ییلاقی جنت رودبار قرار دارد. این پدیده‌ی طبیعی را می‌توان در فاصله‌ی ۳۰۰ متر پایین‌تر از جاده‌ی اصلی جنت رودبار مشاهده کرد که فضای اطراف آن بهره‌مند از طبیعتی بی‌نظیر و بسیار تماشایی است. این آبشار که از کوه سماسوس سرچشمه می‌گیرد، به کوه‌ها، دامنه‌ها و مناظر جنگلی زیبایی اطراف خود زیبایی وصف‌ناپذیری بخشیده است.

۴. قلعه مارکوه

قلعه مارکوه جاذبه‌ای تاریخی در منطقه جنگل دالخانی است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. این قلعه سنگی در دوران پس از اسلام و در قرن سوم ساخته شده است. برای رسیدن به قلعه مارکوه باید از پله‌های زیادی بالا بروید که بسته به توانایی جسمی شما ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. قلعه مارکوه یکی از قلاع استراتژیکی است که از بالای آن می‌توان تصویری زیبا از شمال تا دریا را مشاهده کرد. یکی دیگر از مواردی که به بازدید از قلعه و تعداد بازدیدکنندگان آن می‌افزاید قرارگیری چشمه‌های آب گرم این منطقه در کنار قلعه مارکوه است.

۵. پیچ هفت شهدا، یادبود شهدای ترور

روز ۱۵ خرداد ۶۱، در پیچ جاده جنگل‌هایدالخانی، گروهک تروریستی منافقین به ماشین لندرور بسیجیان پایگاه مقاومت گالش‌محله تیراندازی کردند، طی این حمله از بین هشت سرنشین ماشین، هفت بسیجی به شهادت رسیدند. برای گرامیداشت شهدا، بنایی برای یادبودشان ساخته شد و این بخش به اسم پیچ هفت شهیدان یا پیچ هفت شهدا شناخته شد. شما می‌توانیددر دل پیچ‌وواپیچ‌های جنگل، سری به این بنای یادبود بزنید.

۶. پارک جنگلی صفارود

جایی در ۹ کیلومتری جاده جواهرده به رامسر، پارک جنگلی دیگری به نام صفارود قرار دارد که از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخوردار است. از این پارک رودخانه صفارود می‌گذرد و یک چشمه با آب گازدار نیز درون آن قرار دارد. فاصله جنگل دالخانی تا پارک جنگلی صفارود حدود ۳۰ کیلومتر است.

۷. روستای اَربِکَله

روستای اربکله، روستایی در ۱۰ کیلومتری رامسر و شمال غرب دریاچه سد میجران است که در سفرتان به جنگل دالخانی می‌توانید آن را در برنامه خود بگذارید. این روستا در دامنه کوه اربکله قرار گرفته، به همین خاطر منظره زیبایی از دریا و جنگل به نمایش می‌گذارد و طبیعت دلنشینی دارد. اسم اربکله در گذشته ارباکله بوده که اربا معنی خرمالو و کله به معنی بلندی یا کوه داشته است اما با گذر زمان کم‌کم اسمش به چیزی که می‌شنوید تبدیل شده است.

بهترین زمان سفر به جنگل دالخانی

شاید شما بخواهید یک تور شمال برای سفر به این جنگل رزرو کنید و نیاز دارید که زمان مناسب سفر به این مکان را بدانید. تقریباً در تمامی فصل‌ها امکان سرزدن به جنگل دالخانی وجود دارد؛ ولی بهار و تابستان معمولاً زیباترین شکل و حالت طبیعت را عرضه می‌کنند. تابستان‌های این جنگل خنک است و از هوای گرما و شرجی به دور هستید. اگر در فصل سرما به دیدن جنگل رفتید، حتما لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش برای چای یا قهوه همراه داشته باشید. همچنین توجه داشته باشید اوضاع خودرویتان کاملاً روبه‌راه باشد. در غیر این صورت، امکان دارد که در برف و باران دچار حادثه شوید.

سخن پایانی

جنگل دالخانی رامسر فاصله چندان زیادی از تهران ندارد و شما می‌توانید برای یک آخر هفته خاطره‌انگیز این جنگل را در برنامه سفر خود قرار دهید. شما می‌توانید از ویلا و ویلا جنگلی گرفته تا کلبه، کلبه چوبی و جنگلی و خانه روستایی را با توجه به سلیقه و بودجه‌تان در این جنگل رزرو کنید. اگر به دنبال تهیه یک تور مناسب برای بازدید از این جنگل هستید، پیشنهاد می‌کنیم تور مدنظر خود را از سایت یا اپلیکیشن تخفیفان تهیه کنید. تخفیفان تور‌های مختلف جنگل دالخانی را با تخفیف ویژه به کاربران خود عرضه می‌کند.

مطالب مرتبط:

با جنگل الیمستان ، بهشتی مه آلود و رویایی در آمل بیشتر آشنا شوید

با جنگل گیسوم ، رویایی‌ترین جنگل گیلان آشنا شوید

جنگل ابر، بهشت مه آلود ایران

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *