آبشار ویسادار کجاست؟ جواهری در دل جنگل‌ های گیلان

آبشار ویسادار رضوانشهر

طبیعت ایران شگفت‌انگیز، خاص و متنوع است. هر کجای ایران که بروید با منظره‌ و جاذبه‌ای منحصر به فرد روبرو خواهید شد. امروز قصد داریم تا آبشاری کم‌نظیر در دل گیلان را به شما معرفی کنیم و دقیقا به شما بگوییم که آبشار ویسادار کجاست و چه جذابیت‌هایی دارد؟ آبشار ویسادار یکی دیدنی‌ترین مناطق گیلان و از جمله جاهای دیدنی تالش است که بازدید از آن یک روز جذاب را برای شما خلق خواهد کرد. شما می‌توانید با تهیه تور شمال از تخفیفان به این منطقه سفر کنید پس با وبلاگ تخفیفان همراه باشید تا نگاهی کامل به ابشار ویسادار و طبیعت زیبای آن داشته باشیم.

تور شمال

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار یکی از خاص‌ترین آبشارهای ایران و در واقع سومین آبشار مرتفع در گیلان است. این آبشار در استان گیلان و در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر پره‌ سر قرار گرفته. این شهر بخشی از شهرستان رضوان‌شهر است که ۶۲ کیلومتر با رشت فاصله دارد. اگر برایتان این سوال پیش آمده که «ویسادار یعنی چه؟» باید بگوییم که این یک کلمه تالشی است. ویسادار در این زبان به معنی سایه درخت بید است. این آبشار بسیار زیبا در میانه جاده‌ای جنگلی و بسیار زیبا واقع شده و برای رسیدن به این آبشار باید در چنگل کمی پیاده‌روی کرد. راهی که به این آبشار منتهی می‌شود، در میانه جنگل‌های سر به فلک کشیده و بسیار و زیبای بید است.

این آبشار در میان راه رودخانه لمیر قرار گرفته. این رودخانه از کوه‌های تالش سرچشمه گرفته و پس از رد شدن از منطقه زیبای پره سر به دریای خرز منتهی می‌شود. البته آبشار ویسادار تنها آبشار این رودخانه نیست. آبشار دیگری با نام آبشار اوویار در پایین‌تر از آبشار ویسادار واقع شده و یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به حساب می‌آید.

آبشار ویسادار یکی از جاذبه‌های شگفت انگیز طبیعت ایران است. این آبشار ساختاری سنگی دارد که شکل نیم‌دایره را به خود گرفته‌اند و به صورت لایه لایه در کنار هم قرار گرفته‌اند. آب این آبشار از ارتفاع ۱۵ متری به درون حوضچه‌ای سنگی ریخته می‌شود. اگر قصد رفتن به این آبشار را دارید، همراه داشتن بارانی یا لباس ضد آب را برای جلوگیری از خیس شدن پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: با جنگل گیسوم ، رویایی‌ترین جنگل گیلان آشنا شوید

تفریحاتی که در کنار آبشار ویسادار می‌توانید انجام دهید

پل فلزی روی آبشار

پل فلزی روی آبشار

علاوه بر لذت بردن از این آبشار خاص و زیبا می‌توانید در کنار آن به تفریحات زیادی انجام دهید. روی آبشار ویسادار پل فلزی‌ای ساخته شده که می‌توانید بر فراز آن، آبشار را تماشا کنید. بسیاری به داخل حوضچه آبشار می‌رند تا تنی به آب بزنند و از آب‌بازی لذت ببرند. پیک نیک و کمپینگ یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه هستند. ابشار ویسادار در فضای جنگلی و با درختان سر به فلک کشیده‌ای قرار گرفته و پیک نیک در کنار آبشار ویسادار، بهترین فرصت برای لذت بردن از طبیعت فوق العاده جنگل‌های گیلان است.

مسیر منتهی به آبشار ویسادار

مسیر منتهی به آبشار ویسادار

مسیر منتهی به آبشار ویسادار

بخش مهمی از سفر، مسیر آن است. کسانی که طبیعت گرد حرفه‌ای هستند به خوبی می‌دانند که لذت بردن از مسیری که به مقصد می‌رسد، از چه اهمیتی برخوردار است؛ جاده‌ای که به آبشار ویسادار ختم می‌شود از جمله جاده‌های زیبای ایران است. هر دو طرف این جاده را درخت‌های بلندی تشکیل داده‌اند. تماشای چنین مسیری آن‌قدر زیباست که پیشنهاد می‌کنیم تا بخشی از این مسیر را پیاده طی کنید تا از زیبایی بی‌حد و حصر طبیعت لذت ببرید.

عکاسی

نمایی از داخل آبشار

نمایی از داخل آبشار

عکاسی یکی دیگر کارهایی است که علاقمندان به عکاسی در این منطقه انجام می‌دهند. عکاسی در آبشار ویسادار می‌تواند خاطره‌هایی ماندگار و بسیار زیبا را به هدیه بدهد. هم جاده‌ای که به این آبشار ختم می‌شود و هم خود آبشار ویسادر یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی گیلان هستند و اگر اهل عکاسی هستید، می‌توانید سوژه‌های بسیار زیبایی از طبیعت زیبای این منطقه پیدا کنید.

خرید سوغاتی

حتما عسل طبیعی این منطقه را امتحان کنید.

حتما عسل طبیعی این منطقه را امتحان کنید.

سوغاتی اصلی منطقه‌ای که آبشار ویسادار در آن واقع شده عسل است. بسیاری از اهالی محلی در این منطقه اقدام به پرورش زنبور عسل و گرفتن عسل آن‌ها کرده‌اند. عسل طبیعی در این منطقه شهرت بسیار زیادی دارد. اگر به دنبال عسل طبیعی و با کیفیت هستید، حتما عسل خود را از این منطقه خرید کنید و به اقتصاد محلی منطقه کمک کنید.

دیدنی‌های اطراف

اگر قصد دارید از تمام دیدنی‌ها و جاذبه‌های اطراف این منطقه بازدید کنید، انتخاب‌های بسیاری در پیش رو دارید. جنگل گیسوم یکی از این انتخاب‌های خوب است. این جنگل فاصله زیادی با آبشار ویسادار ندارد و یکی از رویایی‌ترین جنگل‌های ایران است که مستقیم به ساحل دریای خرر ختم می‌شود. پل معلق پره سر یکی دیگر از جاذبه‌های اطراف این آبشار است که در شهر پره سر قرار گرفته. گردنه حیران، آبشار لاتون، جنگل فندقلو، آبشار آسیا بگا، آبشار آووبیار و قلعه لیسا از جمله جاذبه‌های دیدنی معروف در کنار آبشار ویسادار هستند که حداقل برای یک بار هم شده باید از آن‌ها بازدید کنید.

فاصله تا ساحل گیسوم: ۱۴.۵ کیلومتر

فاصله تا قلعه رودخان: ۵۲ کیلومتر

فاصله تا بندر انزلی: ۵۰ کیلومتر

فاصله تا ماسوله: ۴۸ کیلومتر

بهترین فصل سفر به ابشار ویسادار

آبشار ویسادر در منطقه پره سر قرار گرفته. این منطقه به صورت معمول از آب و هوای معتدلی برخوردار است. به همین دلیل در ماه‌های مختلف سال امکان امکان سفر و لذت از این آبشار زیبا را خواهید داشت. به طور کلی آب و هوای آبشار ویسادر در فصل‌های بهار و تابستان خنک‌تر است. این دو صل بهترین فصل‌های سفر به آبشار ویسادار هستند. سرسبزی مناطق اطراف در بهار و تابستان به شما می‌کند تا از این آبشار بیشترین لذت را ببرید. بازدید از این منطقه در پاییز هم خالی از لطف نیست. برگ‌های درختان شروع به تغییر رنگ داده‌اند و زیبایی خاصی به این منطقه می‌دهند. اگر از فصل پاییز و طیف رنگ‌هایش خوشتان می‌آید، حتما از سفر به این منطقه هم در این فصل لذت می‌برید. اما در زمستان این منطقه معمولا پوشیده از برف است و یخبندان هم سفر به این منطقه را کمی دشوار می‌کند.

اقامت در آبشار ویسادار

در اطراف آبشار ویسادار کلبه‌هایی وجود دارد که امکانات مختلفی را به شما ارائه می‌کنند. بسیاری از این کلبه‌ها، سفره خانه هستند و امکان ساعتی اقامت در آن‌جا و صفر چای در محیط زیبای این منطقه را فراهم کرده‌اند. برخی از این کلبه‌ها، اتاق‌هایی را برای اقامت دارند. اما برای اقامت آسوده‌تر می‌توانید به رضوان شهر مراجعه کنید و از ویلاها و هتل‌های این شهر استفاده کنید. کمپ کردن یکی از دیگر گزینه‌های خوب برای اقامت در کنار آبشار ویسادار است. امکانات رفاهی برای پیک نیک در این منطقه جنگلی فراهم شده و اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید می‌توانید چادر بزنید.

از هتل‌ های نزدیک به آبشار ویسادار می‌توان به هتل بزرگ سفیدکنار، هتل معین، اقامتگاه بوم گردی لوتکا، هتل کادوس و هتل الماس اشاره کرد.

مسیر دسترسی ابشار ویسادار

جاده رویایی آبشار ویسادار در پاییز

جاده رویایی آبشار ویسادار در پاییز

آبشار ویسادار یکی از جاهای دیدنی تالش است که مسیر دسترسی بسیار خوبی دارد. این جاذبه طبیعی در نزدیکی رضوانشهر قرار گرفته و تنها ۱۷ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. فاصله رشت تا ویسادار ۱۰۰ کیلومتر و فاصله انزلی تا ویسادار ۶۰ کیومتر است. آدرس دقیق این جاذبه گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری شهر پره سر، دهستان ییلاقی ارده، درنزدیکی روستایی به نام آووبیار است. شما برای رفتن آبشار ویسادار باید به سوی رشت حرکت کنید. پس از رد شدن از شهرهای انزلی و رضوانشهر، به شهر پره می‌رسید.  سپس راه روستاهای سِكَرَه سرا یا صيقلسرا را در پیش بگیرید. با عبور از این روستاها وارد جاده جنگلی بسیار زیبایی خواهید شده که خودش به تنهایی یک جاذبه زیبا به شمار می‌رود. این جاده به روستای لمیر می‌رسد. آبشار ویسادار در وسط این جاده قرار گرفته.

تور آبشار ویسادار

پل معلق آبشار یکی از جاذبه‌ای هیجان انگیز این منطقه است.

پل معلق آبشار یکی از جاذبه‌ای هیجان انگیز این منطقه است.

تور اختصاصی آبشار ویسادار معمولا به صورت تور یکروزه اجرا می‌شود. برخی از آژانس‌های گردشگری این مقصد گردشگری را در غالب تور گیلان گردی هم ارائه می‌کنند. اگر قصد دارید تا از این آبشار زیبا در دل جنگل‌های گیلان دیدن کنید، از پیشنهادهای تخفیفان را از دست ندهید. تخفیفان پیشنهادهای مختلفی از تور آبشار ویسادار را به شما معرفی می‌کند.


این مطالب را هم بخوانید:

دریاچه الیمالات کجاست؟ با زیباترین دریاچه مازندران آشنا شوید

دریاچه سقالکسار کجاست؟ با تمیزترین دریاچه ایران آشنا شوید

مرداب هسل کجاست؟ راهنمای کامل سفر به مرداب هسل

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *