دریاچه سقالکسار کجاست؟ با تمیزترین دریاچه ایران آشنا شوید

دریاچه سقالکسار محیطی رویایی و بسیار تمیز در وسط گیلان

وارد طبیعت که می‌شوی، دیگر دل‌کندن از این سکوت و آرامشی که با خود به همراه می‌آورد، آسان نیست. طبیعت بیان‌گر زیبایی‌های زمین است. امروز به قصد داریم به طبیعت همیشه زیبای گیلان سفر کنیم و نگاهی شفاف‌تر به دریاچه سقالکسار بیندازیم.

شاید تلفظ سقالکسار برایتان سخت باشد، ولی وقتی نگاهی به این زیبایی‌های این منطقه بیندازید، این کلمه به یکی از زیباتر واژه‌هایی که شنیده‌اید، تبدیل می‌شود. اگر دلتان سفر برای دیدن این دریاچه را می‌خواهد می‌توانید از خدمات  تور شمال استفاده کنید.

دریاچه سقالکسار کجاست؟

این دریاچه زیبا در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته.

این دریاچه زیبا در ۱۵ کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته.

گیلان زمین جایی است که سرسبزی و اکسیژن خالص را هدیه می‌دهد. دریاچه سقالکسار هم در دل این سرزمین پاک و زیبا قرار گرفته و هر طبیعت‌گردی جذب این مکان شگفت‌انگیز خواهد شد. برای دیدن این منطقه خاص، کافی است به رشت بروید.

فاصله رشت تا دریاچه سقالکسار تنها ۱۵ کیلومتر است و پس از طی این مسافت به یکی خاص‌ترین و زیباترین دریاچه‌های ایران می‌رسید. این دریاچه با ۶۴ متر ارتفاع از سطح دریا در واقع یک محوطه آبی یک سد خاکی است.

جالب است بدانید، کلمه سقالکسار به معنی مکان آب خوردن پرندگان است. در گذشته پرندگان زیادی مانند لک و سار به این روستا می‌آمدند تا از چشمه‌ای که در این روستا قرار گرفته، آب بخورند.

این دریاچه که توسط انبوهی از درختان تنومند احاطه شده، در کنار روستای سقالکسار قرار گرفته. روستایی که شغل اکثر مردمش کشاورزی است. دریاچه و روستای سقالکسار به پاکی و تمیزی شهره است.

در هنگام ورود به این روستا مبلغی به عنوان ورودی از گردشگر دریافت می‌شود و یک کیسه زباله به آن‌ها داده می‌شود تا گردشگران زباله‌های خود را به جای رها کردن در طبیعت، داخل این کیسه زباله بیندازند. در صورتی که کیسه زباله به متصدی تحویل داده شود، دو سوم مبلغ ورودی پس داده می‌شود. اجرای این طرح باعث شده تا سقالکسار به یکی از پاک‌ترین و تمیزترین مناطق گیلان تبدیل شود.

در اطراف این دریاچه می‌توانید از پیاده روی لذت ببرید، قایق سواری کنید، خانه غرق شده مرموز و پرماجرای وسط دریاچه را تماشا کنید، پیک نیک کنید و به عکاسی از طبیعت زیبای این منطقه بپردازید.

ماهیگیری در دریاچه سقالکسار

کسانی که به سکوت و ماهی گیری علاقه دارند، این دریاچه محل خوبی برای آن‌هاست. دریاچه سقالکسار مکان خوبی برای پرورش ماهی‌های گوشتی است. ماهی گیری هم در این منطقه آزاد است. البته باید تجهیزات ماهی گیری را با خود به همراه داشته باشید. شما اجازه استفاده از قایق‌های بادی و شخصی را ندارید و باید یکی از قایق‌های دریاچه را اجاره کنید.

ماجرای خانه داخل دریاچه

این خانه به یکی از جذابیت‌های دریاچه سقالکسار تبدیل شده.

این خانه به یکی از جذابیت‌های دریاچه سقالکسار تبدیل شده.

در هنگام بازدید از دریاچه متوجه خانه‌ای می‌شوید که درون دریاچه قرار دارد و سقف آن از آب بیرون زده. این سازه که به خانه سقالکسار معروف شده شایعه‌های زیادی دارد. برخی معتقدند که این خانه در حقیقت یک قایق است که سقف آن به این شکل بنا شده. برخی دیگر معتقد هستند که این خانه با در هنگام پایین آمدن سطح آب به پدیدار می‌شود. به هر حال این خانه سال‌هاست که در این منطقه قرار گرفته و سوژه جالبی برای عکاسی است.

اقامت در سقالکسار

در این روستا خبری از هتل نیست و شما برای اقامت در سقالکسار دو راه بیشتر ندارید. یکی از اجاره ویلاها و خانه‌های محلی است و دیگری اجاره اقامتگاه‌های بوم گردی که امروز نقش پررنگی در این روستا جهت اقامت ایفا می‌کنند. این اقامت‌گاه‌های بومگردی نزدیک دریاچه و چشم اندازی بسیار زیبا از این منطقه دارند.

بهترین فصل سفر به سقالکسار

در چهارفصل سال می‌توان از دیدن این دریاچه رویایی لذت برد.

در چهارفصل سال می‌توان از دیدن این دریاچه رویایی لذت برد.

سقالکسار جزو آن دسته از مناطقی است که در هر چهار فصل سال زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. در بهار تازگی در هوا موج می‌زند. در تابستان این منطقه بسیار سرسبز است ولی با این حال شرجی بودن منطقه و استان گیلان ممکن از کمی اذیت‌تان کند. بسیاری پاییز را بهترین زمان بازدید از دریاچه سقالکسار می‌دانند. این دریاچه در این فصل زیبایی‌ها و رنگ‌های خاص خود را دارد. زمستان‌های این دریاچه هم خالی از لطف نیست. چهره زمستانی این منطقه، باز هم افراد زیادی را جذب خود می‌کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *