روستای اولسبلنگاه کجاست؟ ییلاق بهشتی مردم ماسال برفراز ابرها

روستای اولسبلنگاه در ماسال

وقتی حرف از طبیعت رویایی به میان می‌آید، اولین جایی که ذهنتان می‌رسد، کجاست؟ ذهنتان به سمت مازندران یا گیلان می‌رود؟ یا اینکه به مکان‌هایی مانند قشم و چابهار فکر می‌کنید؟ شاید برای شما طبیعت رویایی، لرستان و کردستان باشد؛ ایران پر است از مناظر فوق‌العاده زیبا و هر کسی یک نوع طبیعت را دوست دارد. به همین دلیل است که تورهای طبیعت گردی طرفداران زیادی در ایران دارد.  این‌بار می‌خواهیم به سراغ طبیعتی ییلاقی در ماسال برویم که یکی از رویایی‌ترین طبیعت‌های ایران را دارد. روستای اولسبلنگاه ماسال در گیلان آن‌قدر زیبایی دارد که همه ساله گردشگران بسیاری را سوی خود جذب می‌کند. اما این روستا دقیقا کجاست؟ چه جاذبه‌های گردشگری و آب‌و‌هوایی دارد و چطور به آن‌جا برویم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی کامل به این روستای سرسبز در بام گیلان بزنیم.

تور شمال

روستای اولسبلنگاه کجاست؟

از ماسال که به سمت ارتفاعات حرکت کنید، به جایی می‌رسید که برفراز ابرهایید. اسب‌های وحشی در ییلاق‌ها در حال خودنمایی هستند و طبیعت آن‌چنان زیباست که ناخودآگاه غرق تماشا خواهید شد. روستای اولسبلنگاه در حقیقت ییلاق مردمان ماسال است؛ تا تابستان‌های خود را در آب و هوای خنک و گاهی سرد این طبیعت خیره کننده سپری کنند. روستای اولسبلنگاه در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا قرار گرفته. روستا و ارتفاعات اولسبلنگاه به خاطر طبیعت رویایی، اسب‌های وحشی، پدیده اقیانوس ابر، صدای ناب آواز پرندگان و کلبه‌های چوبی‌اش بسیار معروف است. در این مکان خاص است که شما می‌توانید تمام دغدغه‌های روزانه و زندگی شهری پرمشغله را از ذهن خود پاک کنید، هوای تمیز را استنشاق کنید و به طبیعت سلامی دوباره بدهید.

آرامش در روستای اولسبلنگاه قابل توصیف نیست. کسانی که تجربه زیادی در طبیعت‌گردی و بومگردی داشته‌اند، همیشه از ارتفاعات اولسبلنگاه به نیکی یاد می‌کنند. طبیعت رویایی و تجربه‌ای خالص زندگی روستایی که در این منطقه مشاهده خواهید کرد، در نوع خود بی‌نظیر است. در هنگام بازدید از روستای اولسبلنگاه دوربین خود را از یاد نبرید، چون می‌توانید عکس‌های کم‌نظیری بر فراز ابرها از طبیعت بگیرید. در این ارتفاعات می‌توانید از پیاده روی در طبیعت لذت ببرید. اگر دوستدار پیاده‌روی هستید، می‌توانید تا ارتفاعات آلاله هم پیاده‌روی کنید. اسب سواری یکی دیگر از جذابیت‌های این منطقه است. اسب سواری یکی از راه‌های کسب درآمد مردم این روستا است. برای تجربه خالص طبیعت می‌توانید با تور یک روزه به این منطقه بروید؛ اسب سواری کنید و به مناطقی که ماشین به آن‌جا دسترسی ندارد، سفر کنید.

اولسبلنگاه یعنی چه و تلفظ اولسبلنگاه چگونه است؟

تماشای پدیده اوقیانوس ابر و کلبه‌های جنگلی در ارتفاعات اولسبلنگاه

تماشای پدیده اوقیانوس ابر و کلبه‌های جنگلی در ارتفاعات اولسبلنگاه

بسیاری دوست دارند معنی نام اولسبلنگاه را بدانند و بسیاری هم نمی‌دانند تا آن چطور تلفظ کنند. تلفظ این نام به صورت «اولَسبِلَنگاه» است. اولسبلنگاه در اصل دو کلمه است و ریشه در زبان تالشی دارد. اولسبلنگاه از دو کلمه اولَس و بِلَنگاه تشکیل شده. اولَس در زبان تالشی به معنای درخت مَمرَز است. این درخت بیشتر در جنگل‌های هیرکانی دیده می‌شود و درختی است که ۱۵ تا ۲۵ متر رشد می‌کند. در جنگل‌های اروپا هم این درخت را به فراوانی می‌توان دید. بِلَنگاه هم به معنی جای بلند است. اولسبلنگاه یعنی جای بلندی که درختان ممرز در آن می‌رویند!

اقامت در اولسبلنگاه

اقامت در اولسبلنگاه می‌تواند یکی از خاطره انگیزترین اقامت‌های شما باشد. برای اقامت در این روستا شما سه گزینه دارید. یکی چادر زدن و کمپینگ در طبیعت است که گزینه‌ای ایده‌آل و کاملا مقرون به صرفه است. گزینه دیگر اجاره کلبه چوبی در اولسبلنگاه است که تجربه‌ای خاص و جذاب است. اجاره کلبه در اولسبلنگاه تجربه واقعی‌تری از زندگی روستایی و زندگی در این طبیعت به شما می‌دهد. اما اگر به فکر اقامت کاملا آسوده هستید، رزرو هتل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. شما می‌توانید در ۳ کیلومتری این روستا، هتلی خوب و مناسب پیدا کنید.

آب و هوا

بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به این منطقه است.

بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به این منطقه است.

بهترین فصل سفر به اولسبلانگاه در تابستان است. جایی که خنکای بسیار مطلوب هوا می‌تواند شما را غافلگیر کند. اگر می‌خواهید از گرمای هوا در داغ‌ترین روزهای تابستان خلاص شوید، سفر به این ارتفاعات در این فصل بهترین گزینه شماست. در بهار هم می‌توانید به این منطقه سفر کنید. ولی هنوز آب و هوا کمی سرد است و حتی ممکن است شاهد بارش برف هم باشید! پاییز هم می‌تواند زمان خوبی برای سفر به این روستا باشد. هوا در این فصل خیلی سرد نیست و طبیعت زیبایی‌های پاییزی خاص خودش را دارد. کوچه مردم روستا به ماسال در این فصل شروع خواهد شد. روستای اولسبلنگاه در زمستان بسیار سرد و طاقت‌فرسا است.  حتی مردم محلی هم در این فصل به این ارتفاعات سفر نمی‌کنند.

مسیر دسترسی

روستای اولسبلنگاه در ۲۵ کیلومتری غرب ماسال قرار گرفته. برای رفتن به این ارتفاعات کافی است خود را به ماسال برسانید. شما با ادامه دادن جاده گیلوان، می‌توانید نشانه‌های راهنمایی به سمت روستای اولسبلنگاه را مشاهده کنید. زیبایی‌های ارتفاعات اولسبلنگاه از مسیر رفتن به این روستا پدیدار می‌شود. تماشای درختان درهم تنیده و تونل‌های سبز جنگل زیبا از جذابیت‌های این مسیر است. بخشی از مسیر رودخانه خالکایی در کنار این جاده است. شما می‌توانید از صدای زیبای رودخانه و خنکای آب آن لذت ببرید. آلاچیق‌های زیبا و دکه‌های بین راهی زیادی هم در این مسیر قرار دارد. اگر اهل بلال کباب‌شده یا چای زغالی هستید، حتما ساعتی را در کنار یکی از این دکه‌ها سپری کنید.  ییلاق‌های زیبای دیگری هم در این مسیر پر پیچ و خم وجود دارد. اگر می‌خواهید این منطقه را به صورت کامل بگردید، حتما سری به ییلاق‌های کوچک‌تر بورا، نسا و شلما بزنید.

تور ماسال و روستای اولسبلنگاه

در تابستان و پاییز یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگران و طبیعت گردها، ماسال و روستای اولسبلنگاه است. طبیعت چشم نواز و بکر به همراه آب و هوای فوق العاده عامل اصلی استقبال از بهشت گیلان است. آژانس‌های مسافرتی هم همیشه در این فصول سال اقدام به برگزاری تور شمال و روستای اولسبلانگاه می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به این منطقه را دارید می‌توانید از پیشنهادهای تخفیفان استفاده کتید. تخفیفان همیشه تور ماسال ارزان را به شما پیشنهاد می‌کند که از خدمات بسیار خوبی هم برخوردار است.


این مطالب را بخوانید:

با ماسال، بهشت گمشده گیلان آشنا شوید

با جنگل الیمستان ، بهشتی مه آلود و رویایی در آمل بیشتر آشنا شوید

۴ منطقه شمال ایران که پدیده اقیانوس ابر در آن‌جا رخ می‌دهد

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *