۴ منطقه شمال ایران که پدیده اقیانوس ابر در آن‌جا رخ می‌دهد

اوقیانوس ابر در فیلبند

اقیانوس ابر پدیده‌ای است که وقتی ارتفاع ما از ارتفاع تشکیل ابر بیشتر از و ما موج‌های ابر را می‌توانیم زیر پایمان مشاهده کنیم. همه ما می‌دانیم که طبیعت می‌تواند خارق العاده باشد و زیبایی‌هایش ما را شگفت زده کند. بعضی اوقات طبیعت ما کاری می‌کند که نفس در سینه‌هایمان حبس شود.

وقتی در دره‌ مرتفعی ابرهای صاف و زیبا را ببینید که در کنار هم جمع شده اند و تا افق ادامه دارند، چه حسی به شما دست می‌دهید؟  اگر تا به حال این زیبایی را مشاهده نکرده‌اید و مشتاق آن شده‌اید ما شهرهایی از ایران که این پدیده در آن‌ها رخ می‌دهد را برایتان لیست کرده‌ایم. اگر ساکن تهران هستید، لازم نیست خیلی از تهران دور شوید. می‌توانید با  یک تور شمال به شهرهای شمالی ایران این پدیده زیبا را مشاهده کنید. با ما همراه شوید تا سری بزنیم به ۴ منطقه زیبای ایران که پدید اقیانوس ابر را می توان در آن‌جا مشاهده کرد.

اقیانوس ابر در فیلبند

تور شمال

بام شرقی مازندارن لقبی است که به روستای فیلبند داده‌اند. فیلبند روستایی است در استان مازندارن که در ارتفاع ۲۳۰۰ متری واقع شده. در فیلبند که باشید مناطق بسیار وسیعی را زیر دید خود خواهید. داشت. فیلبند به خاطر ارتفاعی که دارد احتمال تشکیل اقیانوس ابر در آن زیاد است. فیلبند یک ویژگی خارق العاده دارد. آن‌هم اینکه در عرض کمتر از یک روز می‌توانید تمام پدیده‌های جوی شامل باران، برف، تگرگ، رگبار  را در آن‌جا مشاهده کنید. البته آسمانی صاف همراه رنگین کمانی زیبا بلافاصله پس از مشاهده این پدیده‌ها شما را غافلگیر خواهد کرد.

فیلبند در زمستان به خاطر سرمای شدید خالی از سکنه است. ولی در زمانی که زندگی در این روستا در جریان است، شاهد طبیعت خاص و کم‌نظیری هستید. بهترین زمان برای دیدن فیلبند از اردیبهشت تا مهر ماه است. تور یک روزه به فیلبند به خصوص در تابستان بسیار پرطرفدار است و شما می‌توانید خود را برای یک سفر متفاوت و زیبا آماده کنید. اگر به دنبال اجاره ویلا در فیلند هستید، کلبه‌های چوبی با نمای بی‌نظیر از طبیعت و البته اقیانوس ابر، منتظر شما هستند.

روستای اولسبلانگاه در ماسال

شاید تلفظ کردن نام اولسبلانگاه سخت باشد ولی به شما اطمینان می‌دهیم که وقتی به آن‌جا برسید دیگر نامش را از یاد نخواهید برد. اولسبلانگاه ییلاقی در جنوب ماسال است. اولسبلانگاه جایی است که آسمان و زمین به هم میرسند. این بهشت ییلاقی و زیبا از جاذبه‌های گردشگری استان گیلان در فصل بهار و تابستان است. جالب است که بدانید نام اولسبلانگاه در زبان تالشی به معنای درختی است که در ارتفاعات می‌روید.

به غیر از هتل سه ستاره فردین معصومی بقیه خانه‌ها در اولسبلانگاه چوبی هستند و اجازه ساخت منزل با مصالح نیز داده نمی‌شود. این روستا حتی به شبکه برق سراسری نیز متصل نیست و برق خانه‌ها با موتور برق تامین می‌شود. اقامت در اولسبلانگاه به جز هتل فردین معصومی کشتی گیر معروف و سابق تیم ملی کشتی ایران، می‌توانید در اقامتگاه‌ها و کلبه‌های چوبی اقامت کنید.

قدم زدن در ماسال یکی از لذت‌ بخش‌ترین خاطره‌هاست. مناظر مه گرفته، خانه‌های چوبی و طبیعت بکر ماسال را به یکی از بهترین مناطق ایران تبدیل کرده است. اگر به بالای روستا برسید شهر ماسال را هم خواهید دید.  اقیانوس ابر در اولسبلانگا به وفور ایجاد می‌شود.

منطقه اشکورات در رامسر

اشکورات در رامسر

اشکورات منطقه‌ای کوهستانی است که از  جنوب رودسر شروع می‌شود و تا رامسر ادامه دارد. طبیعیت اشکورات حس آرامش خاصی را با خود به همراه می‌آورد که تا مدت‌ها از یادتان نخواهد رفت. اشکورات به دلایل مختلفی مورد توجه قرار گرفته است، از جمله مهمترین این عوامل وجود دریاچه های طبیعی، چشمه های آب معدنی رودخانه های زلال، چشمه سارها، غارهای فراوان و از همه مهمتر پاکی هوا است. اشکورات در کنار اقیانوس ابر، جاذبه‌های گردشگردی زیادی دارد. کوه عروس و داماد، بی بی هیبت، غار وادار، تونل طولانی یازن و… از مناطق گردشگری در اشکورات هستند و قدمت دیرینه‌ای هم دارند.

بهترین زمان بازدید از اشکورات در فصول بهار و تابستان است که دما خنک و ملایم است. منطقه اشکورات از لحاظ پوشش گیاهی و محصولات کشاورزی نیز بسیار غنی است. فندق و گردو، گندم و جو، عدس و لوبیا، سیب زمینی، سیر و پیاز از محصولات شاخص این منطقه هستند. گیاهان دارویی موجود در اشکورات گل گاوزبان، بنفشه، کنگر، گل پر، گزنه، گون، همیشه بهار و قارچ های خوراکی هستند.

سوباتان

ییلاق سوباتان از زیباترین ییلاق‌های ایران است. جنگل‌های تالش از شرق، ییلاق‌های اردیل از غرب و رودخانه لیسار از شمال، سوباتان را احاطه کرده و زیبایی خاصی به این منطقه داده است. شما می‌توانید برای لذت بدن از چشمه‌های خنک، هوای پاک، جنگل و البته چمنزارهای زیبا حتما سری به سوباتان بزنید و چند روز از تابستان خود را در این منطقه خنک سپری کنید.

سوباتان در ارتفاعات ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و به خاطر بادهایی که از شما می‌وزند در تابستان هم خنک است. سوباتان بسیار سنتی است. در این ییلاق هیچ هتل وجود ندارد. برای اقامت در سوباتان باید به خانه‌ها یا اقامتگاه بروید. در سوباتان گاز نیست و برق هم از طریق موتور برق تامین می‌شود. از دیدنی‌های سوباتان می‌توان به آبشار ورزان، منطقه باستانی غار گنجخانه، دریاچه نئور، دشت‌های گل شقایق، پارک طبیعی و جنگل آلچالق اشاره کرد. تور یک روزه سوباتان با توجه به نوع منطقه و جاذبه‌های طبیعی طرفداران زیادی دارد.


سایر مقالات:

سفر به کویر مرنجاب، چرا باید به کویر مرنجاب بریم؟

کد تخفیف دیجی کالا، خرید از بزرگترین مارکت پلیس ایران

۳/۵ - (۲ امتیاز)
3 نظر برای "۴ منطقه شمال ایران که پدیده اقیانوس ابر در آن‌جا رخ می‌دهد" ارسال شده
  1. مهیار خوشدل گفت:

    مرررسی از اطلاعات عالیتون
    اما مهم ترین و در دسرس ترین جنگل ابر ایران و نگفتین.
    گیلان رستم آباد ییلان سلانسر.
    حتما ببینید.
    بینظیره.

  2. مهتاب گفت:

    منطقه جهان نما، استان گلستان اقیانوس ابر بی نظیری داره

  3. داتام پژوهان گفت:

    کاملا درسته یجای دیگه هم هست که من اسمشو یادم رفته بین مرز گیلان با اردبیل هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *