روستای فیلبند، مرتفع‌ترین ییلاق مازندان با چشم‌اندازی باورنکردنی

روستای فیلبند و پدیده اقیانوس ابر

روستای فیلبند که به بام مازندران هم معروف است، مرتفع‌ترین روستای ییلاقی استان مازندران محسوب می‌شود. فیلبند به خاطر چشم انداز بسیار زیبا و پدیده اقیانوس ابر که در این منطقه شکل می‌گیرد، بسیار معروف است. در سفر به فیلبند می‌توانید از قدم زدم بر فراز اقیانوس ابر و مناظر طبیعی کم‌نظیری که این روستا در اختیارتان می‌گذارد، لذت ببرید. آب و هوای فیلبند هم در نوع خودش جذاب است. شما در یک روز می‌توانید باران، تگرگ، برف، رنگین کمان و آب و هوای صاف را تجربه کنید. بهترین زمان سفر به فیلبند از اوایل اردیبهشت تا اواخر مهر ماه است. شما می‌توانید با تهیه یک تور شمال از تخفیفان به این روستای رویایی سفر کنید اما قبل از آن با ما همراه باشید تا با این روستای زیبا بیشتر آشنا شوید.

تور شمال

فیلبند، روستایی بر فراز ابرها

شمال ایران به خاطر طبیعت بکر و دست نخورده‌اش محبوب و معروف است. ساکنان تهران معمولا برای سپری کردن تعطیلات و اوقات فراغت خود به شما می‌روند تا هم با طبیعت رابطه‌ای دوباره برقرار کنند و هم از آب و هوای آلوده و شلوغی‌ همیشگی تهران برای مدت کوتاهی هم که شده، خلاص شوند. و چه بهتر که به منطقه‌ای بکر و بسیار زیبایی مانند فیلبند سفر کنیم. جایی که بلندترین ییلاق مازندران است و از این بالاتر در این استان نمی‌شود رفت! این روستای زیبا که همه سال محبوبیت و شهر بیشتری کسب می‌کند در شهرستان بابل قرار گرفته.

فیلبند در اصل ییلاق های روستای دیواملکشاه است که در ماه‌های گرم سال به این روستا می‌روند تا هم از خنکی منطقه و هم از چراگاه‌هایی که این روستا در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند. این روستا که در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته در زمستان‌ها به خاطر سرمای بیش از حد تقریبا خالی از سکنه می‌شود.

جذاب‌ترین ویژگی فیلبند به خاطر پدیده اقیانوس ابری است که این روستا را در بر می‌گیرد و یکی از زیباترین چشم‌اندازهایی که در طبیعت می‌توان پیدا کرد را شکل می‌دهد. تقریبا بسیاری از طبیعت گردها فقط برای دیدن اقیانوس ابر به این روستا سفر می‌کنند. دیدن این همه ابر در زیر پایتان حسی از آرامش خلق می‌کند. حسی که انرژی بخش بسیاری از روزهای کسل کننده پیش رو خواهد بود.

چه کارهایی در فیلبند می‌توان انجام داد؟

تماشای غروب آفتاب در روستای فیلبند بی‌نظیر است.

فیلبند یک روستای کوچک است و امکاناتی زیادی ندارد. ولی این روستا برای طبیعت گردان و علاقمندان به طبیعت گردی مانند یک بهشت بی‌همتا است. گشت و گذار در طبیعت و عکاسی از جمله از کارهایی است که می‌توان انجام داد. پدیده اقیانوس ابر و البته طبیعتی بی‌همتا موقعیتی خارق العاده برای عکاسی را فراهم کرده است. حتی کسانی که به عکاسی علاقه‌ای ندارند، نمی‌توانند در برابر این همه زیبایی مقاومت کنند و چند عکس هم که شده با گوشی موبایلشان نگیرند.

تماشای غروب خورشید از دیگر زیبایی‌هایی این منطقه است. هوای زیبا، این همه ابر که در زیر پایتان قرار گرفته و طبیعت شگفت انگیز، باعث شده تا غروب خورشید در این منطقه بسیار زیبا باشد. گشت و گذار در خود روستای فیلبند هم جذاب است. خانه‌های سنگی و گلی این روستا همراه با مه غلیظ و نم نم باران و صدای زنگوله گاو و گوسفند‌ها حال هر کسی را خوب می‌کند.

مسیر دسترسی به فیلبند

بهترین زمان بازدید از فیلبند از اردیبهشت تا مهر ماه است.

بهترین زمان بازدید از اردیبهشت تا مهر ماه است.

برای رفتن به فیلبند تنها یک مسیر وجود دارد و آن‌هم جاده هراز است. از تهران تنها ۱۰۰ کیلومتر با فیلبند فاصله دارد و اگر بخواهید از سمت آمل به روستا برید باید مسیر ۲۵ کیلومتری را طی کنید. بعد از رسیدن به فرعی فیلبند یک ساعت زمان می‌برد تا به این روستا برسید و از زیبایی‌های بی‌نظیر این منطقه لذت ببرید. البته شما می‌توانید با همراه شدن با تور فیلبند خود مشکلات دسترسی به این مسیر را برطرف کنید و راحت و بدون دردسر به این روستای بکر و زیبا برسید. تورهای یک روزه‌ بسیار جذابی به این روستا برگزار می‌شود.

همچنین بخوانید:

با جنگل راش ، منحصر به فردترین جنگل شمال ایران بیشتر آشنا شوید

۴ منطقه شمال ایران که پدیده اقیانوس ابر در آن‌جا رخ می‌دهد

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *