برای سفر یک روزه به شمال، کدام مناطق را انتخاب کنیم؟

 

یکی از اولین گزینه‌هایی که برای تفریح یک روزه به ذهن ما می‌آید، سفر به شمال و لذت بردن از مناطق سرسبز و بی‌نظیر آن است. تعطیلات وسط هفته و آخر هفته‌ها شاید بهترین فرصت برای یک سفر با تور یک روزه به شمال کشورمان باشد.

شاید با خود فکر کنید که سفر حتما باید طولانی باشد و حداقل چند روز را به خود اختصاص دهد؛ ولی پیشنهاد ما به شما این است که سفره یک روزه را دست کم نگیرید؛ چون دیدن جاده‌های زیبای شمال و طبیعت سرسبز آن برای یک روز هم می‌تواند حال‌تان را بهتر کرده و شما را از فضای شلوغ شهر دور نگه دارد. در ادامه این مطلب ۵ مورد از مناطق جذاب شمال را برای شما برشمرده و توضیح دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تور شمال

بهترین زمان برای سفر به شمال

قبل از اینکه بخواهیم به مناطق جذاب برای سفر یک روزه به شمال بپردازیم، بهتر است ببینیم بهترین زمان سفر به شمال کی است؟ بعضی از افراد با تور شمال به این مناطق سفر می‌کنند و برایشان مهم است که بهترین زمان را انتخاب کنند. بسیاری از افراد معتقدند فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به شما ایران است؛ چرا که هوای بهار و پاییز بیشتر شهر‌های شمالی خنک و مطبوع است. البته شما می‌توانید برای سفر به ارتفاعات و ییلاقات شمال، فصل تابستان را برگزینید؛ زیرا ییلاقات شمال در این فصل آب‌ و هوای خنک و بسیار مطبوعی دارد.

مناطق جذاب برای سفر یک روزه به شمال

مناطق زیر از بهار تا پاییز میزبان افرادی است که می‌خواهند از طبیعت و آب‌وهوای شمال ایران لذت ببرند:

۱. قلعه رودخان

قلعه رودخان

قلعه رودخان یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های آجری ایران است که برای مدتی میزبان میرزاکوچک خان جنگلی بوده است. این قلعه زیبا در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب فومن در نزدیکی روستای رودخان در میان جنگلی انبوه قرار گرفته است. برای رسیدن به این قلعه باید از وسط جنگل و رودخانه پیاده روی کنید.

عبور از رودخانه و وجود دستفروش‌های محلی در مسیر رسیدن به قلعه باعث شده است که بازدید از آن بسیار جذاب باشد. برای رسیدن به این قلعه تماشایی باید حدود ۱۶۲۰ پله را طی کنید و به همین دلیل قلعه رودخان به عنوان قلعه هزار پله نیز شناخته شده است. برای دسترسی به قلعه رودخان ابتدا باید خود را به فومن برسانید، بعد به سمت جاده روستا حرکت کنید.

۲. جنگل و ساحل گیسوم

گیسوم از اماکن دیدنی اسالم و جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد. منطقه‌ تفریحی گیسوم صرفا منطقه‌ای جنگلی نیست؛ چراکه در کنار آن، یک فضای ساحلی تماشایی وجود دارد که در آنجا می‌توانید از دریا و تماشای آن طی یک سفر یک روزه به شمال لذت ببرید.

پارک جنگلی گیسوم یک منطقه‌ جنگلی دریایی است و امکان دسترسی به تفریحات دریایی و جنگلی در آن فراهم شده است. در واقع گیسوم یکی از معدود مناطق شمال کشور است که جنگل و دریا در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند.

۳. روستای فیلبند

روستای فیلبند

فیلبند از توابع دهستان خوشرود در شهرستان بابل، در استان مازندران است. روستای فیلبند با طبیعت بکر و زیبایش در نیمی از سال با ابرها احاطه می‌شود؛ از این رو قدم زدن در میان ابرها از برجسته‌ترین جاذبه‌های این روستاست. دریای ابر فیلبند، هر سال افراد را به این منطقه جذب می‌کند و این پدیده باعث شده تا فیلبند به یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل شود.

فاصله تهران تا فیلبند به‌طور‌کلی ۱۷۰ کیلومتر است اما به‌دلیل جاده پر‌پیچ و خمی که دارد رسیدن به آن‌جا تقریبا به ۵ ساعت زمان احتیاج دارد. یکی از بهترین راه‌های سفر به فیلبند این است که گروهی و همراه با تور‌های گردشگری به آن‌جا بروید. به یاد داشته باشید برای سفر یک روزه به شمال و این منطقه بکر و زیبا، حتما آب‌و‌هوا را از قبل بررسی کنید. به یاد داشته باشید که فیلبند منطقه‌ای ییلاقی است و از اواسط فصل بهار تا ابتدای فصل پاییز آب‌و‌هوای مطلوبی دارد.

۴. دریاچه چورت

دریاچه چورت دریاچه‌ای کوچک در انبوه جنگل‌های مازندران است که یکی از بهترین مقاصد برای طبیعت‌گردی و سفر یک روزه به شمال محسوب می‌شود. این دریاچه زیبا وسعت کمی داشته و حوالی صبح مه رقیق و خیره‌کننده‌ای روی سطح آب آن ظاهر می‌شود. صدای زیبای پرندگان این منطقه در کنار جنگل، زیبایی و آرامش این مکان را دو چندان کرده است.

دریاچه چورت به وسعت ۲٫۵ هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر در استان مازندران قرار گرفته است. به شما پیشنهاد می کنیم برای بازدید از این دریاچه شگفت انگیز فصل بهار و تابستان و پاییز را انتخاب نمایید؛ چرا که زیبایی این دریاچه در این فصول دو چندان است.

۵. چشمه‌های باداب سورت

چشمه های باداب سورت

چشمه‌های زیبای باداب سورت که به چشمه‌های رنگی نیز معروف هستند، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ساری شناخته می‌شوند که برای سفر یک روزه به شمال پیشنهاد جذابی هستند. رنگ این چشمه‌های پلکانی در ایام مختلف سال تغییر می‌کند و دومین چشمه دنیا با آب شور به حساب می‌آید.

چشمه‌های باداب سورت به دلیل جریان آب‌های معدنی و رسوبی در طی سالیان دراز به این شکل درآمده‌اند و پله‌های پرتعدادی را به وجود آورده‌‌اند که هر یک رنگی متنوع از طیف قرمز، نارنجی و زرد دارد.

چشمه‌های باداب سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد. برای رسیدن به روستای اروست از تهران می‌توانید به‌ترتیب زیر از جاده‌های استان سمنان یا مازندران استفاده کنید.

سفر یک روزه به شمال با کمترین قیمت

اگر شما هم قصد یک سفر یک یا چند روزه به شمال را دارید و به دنبال تور چند روزه یا یک روزه با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از تور‌های گردشگری شمال و سایر مناطق تخفیفان بازدید کرده و آن‌ها را با تخفیف ویژه و پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

تور‌های طرف قرارداد تخفیفان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود. همچنین اطلاعات مربوط به هر تور نظیر خدمات، شرایط پذیرایی، لوازم ضروری سفر و… در صفحه آن آمده است.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *