برای برف بازی در تهران کجا برویم؟

برف بازی در تهران

یکی از تفریحات پرهیجان در فصل زمستان، برف بازی است. اگر ساکن شهر تهران هستید، می‌توانید مناطق ییلاقی و برفی را برای این تفریح خود انتخاب کنید. در زمستان، این بخش‌های تهران کاملا سفید شده و بسیاری از گردشگران در آن مشغول برف بازی در تهران هستند. پوشش برفی در این مناطق حتی تا اوایل بهار نیز ادامه داشته و فضایی جذاب را در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه این مطلب از بلاگ تخفیفان به معرفی جذاب‎‌ترین مناطق تفریحی برای برف بازی در تهران می‌پردازیم اگر جزو شهروندان تهرانی هستید یا در فصل زمستان به این شهر سفر می‌کنید، این مطلب مخصوص شما خواهد بود.

کن، معروف ترین ییلاق در اطراف تهران

برف بازی در تهران

کن یکی از مناطق ییلاقی برای برف بازی در تهران است که مکان آن در شمال غرب پایتخت واقع شده و به دلیل نزدیکتر بودن به دامنه‌های البرز در فصل زمستان همیشه آب و هوایی سرد و زمینی پوشیده از برف دارد. معمولا سرمای هوا در این منطقه از اواخر پاییز آغاز می‌شود. در اغلب اواقات اطراف این ناحیه از تهران پوشیده از برف و یخبندان است. ورود به مسیرهای کوهستانی و برف، برف بازی و لذت بردن از مناطق زیبای این ناحیه از تهران بسیار لذت بخش و جذاب است.

برای رفتن به کن باید به بزرگراه همت بروید و سپس از خروجی شهران به سمت بلوار کوهسار مسیر خود را ادامه دهید تا کن را ببینید.

پیست اسکی آبعلی

معروفترین مکان بعدی برای برف بازی در تهران، پیست اسکی آبعلی است. این منطقه در شهرستان دماوند و ۵۷ کیلومتری تهران، در جاده هراز قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی در اطراف تهران به حساب می‌آید. در این مکان می‌توانید از امکانات فوق‌العاده‌ای مانند پیست اسکی مبتدی و حرفه‌ای، سورتمه سواری، رستوران، هتل، زمین‌های تنیس، سوارکاری، پرش و کایت بهره‌مند شوید. همچنین تله کابین، پنج تله اسکی بشقابی، تله سیژ و ۳۳ تله اسکی چکشی نیز وجود دارد. اگر هنوز وسایل اسکی را ندارید، می‌توانید به بخش مربوط به فروش یا اجاره تجهیزات اسکی بروید و آنها را تهیه کنید، همچنین کلاس‌های آموزشی نیز در این منطقه برای شما وجود دارد.

رینه، منطقه زیبا و خوش و آب و هوای تهران

برف بازی تهران

رینه یکی دیگر از مناطق موجود برای برف بازی در تهران است. مکانی که در نزدیکی روستای نوا و پارک ملی لار واقع شده و در زمستان به دلیل هوای سردی که دارد، اغلب اوغات پوشیده از برف است. در رینه می‌توانید از چشمه‌های آبگرم موجود در منطقه نیز بهره‌مند شوید، همچنین لذت برف بازی در کنار آن را نیز تجربه کنید. به جز این تعداد زیادی خانه روستایی نیز در این منطقه وجود دارد که در فصل زمستان پوشیده از برف شده و تصویر زیبایی را در این روستا پیش چشمان شما خواهد آورد.

برای آنکه بتوانید به رینه برسید باید به سمت آبعلی حرکت کنید و پس از رد شدن از آن، به این روستا برسید.

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر

یکی دیگر از مناطق جذاب و کوهستانی برای برف بازی در تهران، پیست اسکی دربندسر است. محله‌ای در شهر شمشک که در آن یک پیست اسکی بزرگ و پرطرفدار قرار گرفته و به عنوان بزرگترین پیست اسکی بین المللی در سطح کشور شناخته می‌شود. از میان امکانات موجود در این پیست می‌توانیم به تله سیژهای چند نفره، تله هاسکی بشقابی، تله کابین، تله اسکی چکشی و … اشاره کنیم. همچنین تعداد زیادی رستوران، فست فود و کافه نیز در این منطقه دیده می‌شود. به علاوه خرید از فروشگاه‌های این منطقه را نیز فراموش نکنید.

برای رفتن به این پست باید از خودروی شخصی استفاده کنید و با ورود به بخش لواسانات، از محور لشگرک-فشم به پیست اسکی دربندسر برسید.

پارک‌های جنگلی

برای برف بازی در تهران پارک‌های جنگلی را فراموش نکنید. روزهای برفی در اکثر این مناطق باعث جذب پایتخت نشینان خواهد شد. معروف‌ترین پارک‌ جنگلی در تهران، لویزان است که در فاصله بین اتوبان‌های زین الدین و بابایی قرار گرفته است.

به جز این پارک جنگی سرخه حصار واقع در شرق تهران نیز می‌تواند انتخاب بعدی شما برای برف بازی باشد. روزهای برفی این پارک بسیار جذاب و دوست داشتنی است. گزینه بعدی پارک جنگلی چیتگر است. مکانی که در غرب تهران قرار گرفته و در زمستان پر از آلاچیق و درختان سفید پوش است. دیگر پارک‌های جنگلی تهران نیز پارک فدک، دانشجو، لاله، بعثت، پلیس و کوروش است که در مناطق مختلف تهران قرار گرفته‌اند.

توچال، منطقه‌ برفی معروف در نزدیکی تهران

پیست اسکی توچال

یکی از مشهورترین مناطق تفریحی در تهران، توچال است که در میان رشته‌ کوه‌های البرز قرار گرفته است. پیست اسکی توچال یکی از محبوب‌ترین مناطق برای برف بازی در تهران بوده و جزو نزدیکترین‌ها به شهر تهران است. با ورود به این منطقه می‌توانید از تله سیژ، تله کابین، باشگاه تیراندازی، زیپ لاین، باشگاه بگ چامپ، سقوط آزاد، سنگ نوردی استفاده کنید. همچنین بام تهران منطقه دیدنی در توچال است که ساعت‌ها شما را به خود مشغول خواهد کرد.

برای رسیدن به این منطقه باید با ماشین شخصی سفر کنید. ابتدا وارد خیابان ولنجک شده و سپس خود را به پارکینگ توچال برسانید.

گرمابدر، واقع در شمیرانات

منطقه پیشنهادی بعدی برای برف بازی در تهران، گرمابدر است. منطقه خوش آب و هوایی که در تمام زمستان پوشیده از برف بوده و در طول زمستان سفیدپوش می‌شود. این منطقه در نزدیکی فشم، لواسان و شمشک قرار گرفته و بخش زیادی از آن به صورت حفاظت شده است. می‌توانید در فضای این منطقه برف بازی کنید و از سر خوردن روی برف‌ها هیجان زده شوید. چشم انداز زیبای این منطقه در میان درختان سرسبز حسی از بکر بودن را ایجاد کرده و ساعات خوشی را برایتان رقم خواهد کرد.

برای رسیدن به گرمابدر باید به ۵۰ کیلومتری شمال شهر بروید و سپس از اتوبان بابایی وارد لشگرک شوید.

سخن پایانی

برف بازی در تهران، یکی از جذابیت ‌هایی است که هر فردی تمایل دارد آن را تجربه کند. مناطقی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد در میان زیباترین بخش‌های تهران قرار گرفته‌اند و مطمئنا برایتان بسیار هیجان انگیز خواهند بود. به جز این موارد تعداد زیادی منطقه دیگر نیز وجود دارند که برخی از آنها نیازمند تهیه بلیط هستند. تخفیفان یکی از پلتفرم‌های ارائه دهنده تخفیف برای این مکان‌هاست که می‌توانید انواع تفریحات زمستانه را بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی آن، از این پلتفرم تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

لیست بهترین پیست های اسکی ایران همراه با آدرس

معرفی تجهیزات مورد نیاز اسکی برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

۳.۲/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *