نقاط دیدنی ایران برای سفر‌های زمستانی

مکان های دیدنی ایران در زمستان

عموم مردم تصور می‌کنند با فرا رسیدن زمستان، دیگر فصل سفر تمام شده و باید خانه بنشینند و منتظر بهار باشند. این یک تصور اشتباه است که شما را از تماشای زیبایی زمستان و لذت سفر‌های زمستانی محروم می‌کند. البته انتخاب مقصد سفر در فصل سرد سال بسیار مهم است. زمستان ایران شگفت‌انگیز است. از پیست‌های اسکی پوشیده از برف گرفته تا جنگل‌های شمال و جاده‌های پوشیده از برف در غرب کشور. هنوز هم نقاطی در کشور پیدا می‌شود که آب و هوایی بهاری دارند و برای آن‌ها که از سرمای زمستان فراری هستند، مناسب‌اند. در این مطلب قصد داریم چند نقطه مهم گردشگری ایران در زمستان را به شما معرفی کنیم.

مکان‌های دیدنی تهران در زمستان

بدون شک هیجان انگیز‌ترین مراکز تفریحی در زمستان پیست‌های اسکی در تهران هستند. هیجان ورزش و تماشای مناظر بی‌بدیل و پوشیده از برف، تنها در این فصل مهیا می‌شود. اما برترین پیست‌های اسکی ایران کدامند؟

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر از برترین پیست‌های کشور در ارتفاعات شمشک واقع شده است. این مجموعه دارای دستگاه برفساز است و به همین خاطر در طول زمستان پوشیده از برف بوده و حتی در سال‌های کم بارش نیز قابل استفاده است. این مجموعه در دل منطقه شمشک و دربندسر احداث شده و دارای امکانات رفاهی بی‌نظیری است. تله کابین، تله سیژ، شله و کلبه‌های چوبی، رستوران و کافه‌های مجلل از جمله این امکانات این مجموعه هستند. رستوران چوبی از مهم‌ترین اماکن تفریحی این پیست است که همواره مملو از گردشگران می‌شود. برگر لند اینجا مخصوص آن‌هایی است که علاقمند به فست فود هستند. پیست اسکی دربندسر ۲۵ درصد از فضای خود را به افراد مبتدی اختصاص داده تا با خیال راحت با مربیان خود تمرین کنند و از اسکی کردن لذت ببرند.

پیست اسکی توچالچ

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال با مجموعه‌ای از امکانات تفریحی، آموزشی و ورزشی از مشهورترین اماکن تفریحی تهران به حساب می‌آید. برای رسیدن به این پیست کافی است خود را به محله ولنجک رسانده و بعد از یک پیاده روی کوتاه سوار بر تلکابین خود را به پیست برسانید. در اینجا خبری از آلودگی و شلوغی تهران نیست. بر روی برف‌های دست نخورده می‌توانید اسکی کنید یا سورتمه سواری و بانجا جامپ را در مجموعه امتحان کنید. از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز در مجموعه توچال تیراندازی با کمان است که در هوای برفی لذت زیادی دارد. اگر در زمستان قصد سفر دارید مجموعه ورزشی توچال را فراموش نکنید.

پیست آبعلی

پیست اسکی آبعلی از دیگر جاذبه‌های گردشگری تهران است که در زمستان بسیار شلوغ بوده و با اولین بارش برف ملو از دوست‌داران اسکی و بازی‌های زمستانی می‌شود. این پیست حدود ۶۰ دقیقه تا تهران فاصله دارد و از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور به حساب می‌آید. در اینجا هر نوع امکاناتی مهیا است. تله سیژ، تله کابین، تله اسکی، مرکز آموزش اسکی، سورتمه سواری، و فضایی آزاد برای برف بازی که اغلب ترجیح می‌دهند سوار شدن بر روی تیوپ را در اینجا امتحان کنند. هتل آبعلی چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد و آماده پذیرایی از شما است. در سفر به پیست آبعلی از رستوران و کافه‌های اینجا غافل نشوید و غذا‌های مخصوص اینجا به ویژه آش دوغ و سوپ‌های گرم و خوشمزه را از دست ندهید.

اردبیل

مکان های دیدنی ایران در زمستان

از تهران که بگذریم به اردبیل می‌رسیم. شهری خوش آب و هوا که در طول زمستان پوشیده از برف است. چشمه آبگرم سرعین در این فصل مملو از گردشگر است و حس و حالی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌کند. در اردبیل به پیست اسکی آلوارس بروید و از امکانات تفریحی بی‌نظیرش استفاده کنید. از آبشار یخ‌زده روستای سردابه دیدن کنید و غذا‌های اصیل شهر را از دست ندهید.

کردستان

نقاط کوهستانی غرب کشور نیز در زمستان پوشیده از برف هستند. دریاچه زیبای زری‌وار در این فصل یخ می‌زند و منظره‌ای جذاب و بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. در زمستان کردستان، امتحان غذا‌های محلی همچون دنده کباب بسیار لذت بخش است.

جزایر خلیج فارس

جزایر خلیج فارس

در زمستان و در حالیکه بخش‌های زیادی از کشور پوشیده از برف است، هنوز می‌توان در جزایر جنوبی نشست و از آفتاب معتدل بهاری لذت برد. کیش، قشم و هرمز مهم‌ترین جزیره‌های جنوب کشور هستند. در زمستان خلوت‌تر از فصول دیگر بوده و به شما اجازه می‌دهند در آرامش به سواحل شنی سر بزنید، از امکانات تفریحی استفاده کنید و با مردم خونگرم جنوب بنشینید و گپ بزنید.

چابهار

چابهار را در زمستان می‌توان بهترین نقطه برای سفر معرفی کرد. سواحل زیبا با صخره‌هایی بزرگ، کوه‌های مینیاتوری و کوه‌های مریخی از جمله دیدنی‌های چابهار به حساب می‌آیند. آب و هوای زمستانی اینجا فوق‌العاده دلچسب است. شب‌های چابهار پر جنب و جوش است و تفریحات ساحلی فعال هستند.

خوزستان

در زمستان به هر نقطه خوزستان که سر بزنید، آب و هوایی خوش و معتدل در انتظار شما است. بد نیست سفری چند روزه را به اینجا ترتیب بدهید تا از نقاط دیدنی این استان پهناور دیدن کنید. از سازه‌های آبی شوشتر، زیگورات چغازنبیل، شهر باستانی شوش، هفت تپه، پل قدیمی دزفول، پل شادروان شوشتر، رود‌های کرخه و کارون و البته غذا‌های خوش طعم جنوبی.

یزد

یزد در زمستان

بزرگترین شهر خشتی ایران در زمستان آب و هوایی خوش دارد. نشانه‌هایی از پاییز در روز‌های یزد قابل درک است اما شب‌های کویر سرد است و نیازمند لباس‌های گرمتان می‌شوید. یزد مردمانی خونگرم دارد. پر است از آثار و اماکن تاریخی. میدان‌امیرچخماق، باغ دولت آباد، میدان مارکار، موزه آب، مسجد جامع، محله قدیمی فهادان و آتشکده در کنار کوچه‌های آشتی کنان، معماری اصیل و شیرینی‌های یزدی، شما را به سفری خاطره‌انگیز دعوت می‌کنند.

سخن پایانی

بر خلاف اعتقاد بسیاری، زمستان فصل سفر است. در زمستان مناظری را ببینید و تفریحاتی را انجام دهید که در فصول دیگر دیده نمی‌شوند. ایران شهر‌هایی دارد که در چهار فصل آب و هوایی بی‌نظیر دارند. یزد، شیراز و کرمان که سفر به آن‌ها در زمستان خالی از لطف نیست. پس دل به جاده بزنید و به دنبال ثبت خاطراتی جدید باشید.

در پاییز به کجا سفر کنیم؟

بهترین کشورها برای اسکی کدامند؟

برای برف بازی در تهران کجا برویم؟

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *