سفر به جزیره هرمز؛ رنگین کمانی در دل خلیج فارس

سفر به جزیره هرمز

اگر تور مسافرتی قشم یا بندرعباس را تهیه کرده‌اید و قرار است روزهایی را به تفریح در آنجا سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم از گشت‌وگذار در جزیره هرمز نیز غافل نشوید. جزیره هرمز دنیایی از جاذبه‌های طبیعی را در دل خود جا داده و منطقه بکری برای تفریح و گردش است. جاذبه‌های گردشگری این منطقه آنقدر زیاد است که مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله به هیچ منطقه تفریحی و گردشگری دیگری فکر نخواهید کرد. بنابراین، با ما همراه شوید تا جزیره هرمز را زیر ذره بین ببریم.

جایگاه جزیره هرمز در نقشه ایران

جزیره هرمز کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جزیره هرمز در ۸ کیلومتری بندرعباس و در ۴۲ کیلومتری خلیج فارس قرار گرفته است. اگر در بندر عباس قرار داشته باشید از اسکله شهید حقانی و اگر در جزیره زیبای قشم باشید، از اسکله شهید ذاکری باید به این جزیره بیایید.

جاذبه های سر به فلک کشیده جزیره هرمز

نوبتی هم که باشد نوبت معرفی مناطق دیدنی و گردشگری این جزیره است. برای توصیف مناطق دیدنی این جزیره هیجان زده هستیم و قصد داریم تا معرفی آن‌ها را هر چه زودتر شروع کنیم. پس این شما و این جاذبه‌های بی‌شمار جزیره رنگارنگ هرمز…

۱. ساحل سرخ هرمز

اگر دیدن دریا با آب سرخ برایتان جالب است، در آمدن به جزیره هرمز درنگ نکنید. هرچه به ساحل این جزیره نزدیک می‌شوید، آب دریا سرخ‌تر شده و رنگ آبی آن کمتر می‌شود. دلیل آن هم وجود رسوبات معدنی متفاوت در دل خاک هرمز است. راستی، تا یادمان نرفته به این موضوع هم اشاره کنیم که هنگام گردش در این ساحل سرخ، حتما شیشه یا ظرفی همراه خود داشته باشید. مقداری از خاک هرمز را به یادگار درون شیشه ریخته و چاشنی غذاهایتان کنید. خاک جزیره هرمز خوراکی بوده و مردم محلی این مناطق به عنوان ادویه از آن استفاده می‌کنند.

۲. دره رنگین کمانی

دره رنگین کمان

اگر دوست دارید نقش رنگین کمان را بر روی زمین ببینید، از دیدن این دره خوش رنگ غافل نشوید. خاک این دره رنگ‌های متفاوتی داشته و دلیل آن رسوبات و مواد معدنی مختلف درون خاک است. با دیدن این دره، به رویاهای بچگانه و دنیای کارتونی زمان کودکی‌تان سفر خواهید کرد.

۳. فرش خاکی پرنقش

فرش پرنقش خاکی

فرش‌های ساحل هرمز ترکیبی از خاک‌های رنگارنگ این جزیره است. رنگ‌های طوسی، قرمز، زرد و سفید تار و پود اصلی این فرش‌ها هستند و هنرمندان این منطقه نقش‌های متفاوتی را با آن به تصویر می‌کشند. بنابراین، اگر تمایل داشتید تا نقش فرش‌های ایرانی را در دل خاک ببینید، از فرش‌های ساحلی هرمز دیدن کنید.

۴. دره پرتغالی ها

دره پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها که با حضور مستعمران پرتغالی در جزیره هرمز ساخته شده، از دوره صفویه تا کنون باقی مانده است. این قلعه را آلبرکرک برای سکونت و فعالیت‌های نظامی پرتغالی‌ها در ایران بنا کرده بود. قلعه پرتغالی‌ها می‌تواند جاذبه گردشگری مناسبی برای علاقه‌مندان به تاریخ باشد.

۵.  دره مجسمه ها

دره مجسمه‌ها

رسوبات و مواد معدنی در خاک این جزیره، سبب شده تا این مواد روی هم سوار شده و نقش و طرح‌های متفاوتی به خود بگیرند. بسته به تفکرات شما، هر کدام از این سنگ‌ها برایتان طرح خاصی از موجودات، حیوانات و … را تداعی خواهد کرد. بنابراین، در هنگام بازدید از دره و دیدن مجسمه‌ها، به تخیلاتتان پر و بال دهید.

۶. جزیره هنگام

جزیره هنگام

احتمالا در کنار دیدن ساحل سرخ، دیدن یک ساحل براق و درخشنده نیز برایتان جالب خواهد بود. آب‌های جزیره هنگام در شب به شکل براق و درخشان دیده شده و گردشگران را مجذوب خود می‌کنند. البته، در کنار درخشان بودن جزیره هرمز، از حضور افتخاری دلفین‌های آن نیز نباید غافل شد.

۷. جنگل حرا

جنگل حرا

حتی تصور اینکه درون قایق بنشینید و سایه درختان حرا روی قایقتان را بپوشاند نیز آرامش‌بخش است. تجربه قایق سواری لابه‌لای درختان و ریشه‌های بزرگ در آب رفته می‌تواند یک تفریح آرامش‌بخش و جذاب برای شما باشد. بنابراین، در سفر به جزیره هرمز، به جنگل حرا نیز سر بزنید.

۸. غار الهه نمک

غار الهه نمک

غار الهه نمک که به آن غار مراقبه نیز می‌گویند، یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای جزیره هرمز است. از دیواره‌های این غار بلورهای نمک آویزان شده و سکوت عجیبی سرتا سر آن را فرا گرفته است. اگر به دنبال مکانی هستید که از شلوغی شهر دور باشید، مدتی را در غار مراقبه سپری کنید.

چگونه و چه زمانی به جزیره هرمز سفر کنیم؟

همین ابتدا به این موضوع اشاره می‌کنیم که امکان ورود خودرو شخصی به جزیره هرمز وجود نداشته و هیچ پرواز یا خدمات مسافربری ریلی به این جزیره انجام نمی‌شود. بنابراین، اگر قصد گشت‌وگذار در این منطقه را دارید، باید خودتان را از بندرعباس به اسکله حقانی یا از جزیره قشم به اسکله شهید ذاکری برسانید. از آنجا با شناورها، اتوبوس‌های دریایی و … به جزیره هرمز پا می‌گذارید. به این منظور، پیشنهاد می‌شود برای گشت‌وگذار در این منطقه، از تور یک روزه یا چند روزه‌ای که از بندرعباس یا قشم به جزیره هرمز می‌رود استفاده کنید.

در رابطه با زمان سفر به این جزیره نیز باید به تابستان‌های گرم جنوب و آفتاب‌های سوزان آن نیز فکر کنید. از آنجایی که این جزیره در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد، هوای آن مانند هوای بندرعباس و مناطق جنوبی ایران گرم و شرجی است. بنابراین، بهترین زمان سفر به این جزیره نیمه دوم پاییز تا اوایل اردیبهشت است.

از سفر به جزیره هزار رنگ هرمز جا نمانید…

جزیره هرمز در ۲۴ کیلومتری خلیج فارس قرار گرفته و دور تا دور آن پر از جاذبه‌های طبیعی گردشگری است. جنگل حرا، قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین‌کمانی و … از دیدنی های این منطقه است. هوای این منطقه گرم و مرطوب بوده و پیشنهاد ما این است تا نیمه دوم سال را برای سفر به این شهر با تور چند روزه انتخاب کنید. همچنین، باید اشاره کنیم که برای سفر به این منطقه باید از شناورهای آبی استفاده کنید و خودتان را از جزیره قشم و بندرعباس به آنجا برسانید. در پایان، امیدواریم که مطلب تهیه شده برای شما مفید باشد و شما را در شناخت جاذبه‌های این جزیره بیشتر راهنمایی کند.

 

مطالب مرتبط:

برای سفر یک روزه به شمال، کدام مناطق را انتخاب کنیم؟

۵ غار که باید در لیست سفر ایرانگردی خود قرار دهید

تنگه دار؛ طبیعتی بکر در دل نوشهر

 

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *