تفریحات آبی کیش؛ تجربه تفریحات خاطره ‌ساز در کنار سواحل زیبا

نحوه انجام برپی

در قلب جنوب ایران، جزیره‌ کیش مانند جواهر طبیعی در شعاع چشم‌ها می‌درخشد. این جزیره تفریحات بی‌نظیری دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. شنا در آب‌های آبی و صاف خلیج فارس، هیجان‌انگیزترین قایقرانی، جت‌اسکی، پرشتاب‌ترین موتورسواری روی امواج، ماهیگیری در اعماق آب‌های زیبای جزیره، گردش با قایق در تابش نور خورشید، غواصی و اسنورکلینگ در دنیای زیر آب، همگی در این جزیره پیدا می‌شوند.v

علاوه بر تفریحات آبی کیش، گردشگران می‌توانند با تور مسافرتی کیش از زیبایی‌های طبیعی جزیره نیز لذت ببرند و از جنگل زیبای مانگرو، پارک حیات وحش کیش، شن‌های سفید، صخره‌های شنی و غارهای زیبا دیدن کنند. همه این زیبایی‌ها و تفریحات در جزیره کیش تجربه‌ای ناب و فراموش نشدنی را برای هر بازدید کننده خلق می‌کند. در ادامه این مطلب به معرفی تفریحات آبی کیش می‌پردازیم، تا انتها با ما همراه شوید.

۱۳ تفریح آبی هیجان‌انگیز در جزیره کیش

همانطور که گفتیم، جزیره کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آبی هیجان انگیز است. این تفریحات در آب انجام  می‌شوند و برخی از آن‌ها نیاز به مهارت بسیار بالایی دارند که برای انجام آن باید ورزشکار باشید. در ادامه تفریحات آبی کیش را برای شما معرفی خواهیم کرد.

فلای بورد کیش

این تفریح برای افرادی که به قایقرانی و حرکت تخته روی آب علاقه دارند، مناسب است. این یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش است. با وصل شدن به جت اسکی، شما در هوا معلق خواهید شد و با فشار آب و پمپاژ آب در هوا پرواز می‌کنید.

شاتل کیش

یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی کیش، شاتل سواری است. شما در شاتل با حرکت سرعتی امواج خروشان از دریا را  می‌توانید احساس کنید. حتما این تفریح را امتحان کنید. در این تفریح نیازی به شنا کردن ندارید، اما باید بدانید که در صورت خطر چگونه شنا کنید. شاتل ها از یک قایق و یک توپ تشکیل شده اند و با سرعت بالا در دریا سوار می‌شوید و توسط قایق موتوری هدایت می‌شوید.

اسکوتر زیرآب

اسکوتر زیرآب (Underwater scooter) یا همان سوییچ جت (Seabob) یک وسیله تفریحی آبی است که به شکل یک اسکوتر الکتریکی طراحی شده است و به کمک آن می‌توان  زیرآب حرکت کرد. این وسیله با استفاده از موتور الکتریکی و باتری به انرژی می‌رسد و با کمک دستگیره‌هایی که در انتهای آن قرار دارند، کاربر می‌تواند حرکت و جهت دادن به آن را کنترل کند.

اسکوتر زیرآب این امکان را به افراد می‌دهد که با دیدن دنیای زیرآب، با احساسی شبیه به شنا به  جانوران دریایی نزدیک شوند و با نزدیکی به زیبایی‌های دنیای زیر جزیره‌ها، از تفریحاتی بی نظیر لذت ببرند.

با اسکوتر زیرآب می‌توانید جهان ناشناخته دریا را کشف کنید. این وسیله را بدون غواصی و شنا سوار شوید و ماهی های رنگارنگ و گیاهان دریایی ویژه را ببینید. اسکوتر زیرآب از تفریحات آبی کیش است که امروزه طرفداران بی شماری دارد و هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، شما به راحتی می توانید دنیای زیر اب را کشف کنید.

بنانا کیش

یکی از تفریحات آبی کیش که به صورت گروهی است، بناناست. این گروه با جلیقه های نجات وارد لوله می شوند و لوله توسط قایق‌های موتوری با سرعت بالا روی آب حرکت می‌کنند. آن‌ها سرعت بسیار بالایی دارند و این هیجان را برای شما دو برابر می‌کند. با تجربه این تفریح آبی، به راحتی ادرنالین و دوپامین را در مغز افزایش می‌یابد که از افسردگی جلوگیری می کند. بنانا یکی از تفریحات آبی کیش است که بسیاری از افراد آن را برای خوشگذرانی انتخاب می‌کنند. 

کیبل اسکی کیش

کیبل اسکی یکی دیگر از تفریحات آبی کیش است که همه گروه‌های می‌توانند از آن استفاده کنند. شما می‌توانید فرزندان خود را با سوار شدن به کیبل اسکی هیجان انگیز شگفت زده کنید. این تفریح یک اسلاید شتاب است و دست‌ها به کابل متصل می‌شوند. نگران نباشید، مربی همه چیز را برای شما توضیح می‌دهد و آموزش کامل می‌دهد، سپس با سرعت بالا در سطح آب حرکت می‌کنید. کیش یکی از بهترین پارک‌های کیبل اسکی را دارد که همه گروه‌های سنی می‌توانند در آرامش دریا از آن لذت ببرند.

پاراسل کیش

 دوست دارید بر فراز دریای خلیج فارس پرواز کنید، پاراسل سوار شوید و با سرعت قایق‌های موتوری بر فراز جزیره کیش پرواز کنید، منظره ساحل و دریای جزیره شما را مجذوب خود خواهد کرد. ارتفاع پاراسل به ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر می‌رسد، بنابراین اگر از ارتفاع نمی‌ترسید، بهترین گزینه برای تفریحات هیجان انگیز است. این سرگرمی یکی از تفریحات آبی کیش است که طرفداران آن روز به روز افزایش می‌یابد. پاراسل جذاب ترین تفریح است و دیدن جزیره کیش از بالا لذت وصف ناپذیری را به همراه دارد.

کایت بردینگ کیش

کایت بردینگ در واقع نوعی ورزش است که شما با تخت  روی آب حرکت می‌کنید. این ورزش تفریحی مستلزم است که شما بتوانید شنا کنید و پاهای قوی داشته باشید. کایت بردینگ یکی از تفریحات آبی کیش است که می‌توانید هنگام مسافرت به این جزیره زیبا از آن لذت ببرید.

بیگ بال

در این تفریح افراد به داخل توپ‌های بزرگی می‌روند و مانند یک حباب روی آب شناور می‌شوند. این تفریح در ساحل مرجان انجام می‌شود. این تفریح آرامی است اما در عین حال، هیجان انگیز و رویایی است و احساس شادی و نشاط را برای شما به همراه دارد.

غواصی

غواصی عنوان یک تفریح آبی گران در نظر گرفته می شود، اما به شما یک تجربه منحصر به فرد در زیر دریا می‌دهد. یکی از تفریحات آبی کیش غواصی است که برای لذت بردن از آن نیاز به لباس مخصوص غواصی و مربی دارید که با آموزش‌های لازم به دنیای زیر آب سفر کنید. معمولا افراد بالای هفت سال می‌توانند تجربه غواصی داشته باشند. غواصی یکی از تفریحات آبی کیش است که به دلیل دیدن دنیای زیر آب بسیار جذاب است.

ماهیگیری در جزیره کیش

یکی از فعالیت‌هایی که تمرکز را افزایش می‌دهد و آرامش منحصر به فردی برای شما به ارمغان می‌آورد، ماهیگیری است. شما می‌توانید این تفریح را در باشگاه‌های دریایی کیش انجام دهید و لذت زیادی را تجربه کنید. البته این باشگاه ها تجهیزات لازم را نیز برای شما فراهم می‌کنند.

جت اسکی

جت اسکی یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش است که توجه گردشگران را در مناطق دریایی همیشه به خودش جذب می‌کند. این تفریح در هر باشگاه دریایی جزیره کیش قابل انجام است و برای همه سنین مناسب است.

کشتی کروز

کشتی‌های دریایی یکی از سرگرمی‌های شاد جزیره کیش هستند. این کشتی ها معمولا با شام یا ناهار با موسیقی زنده و برنامه های مختلف سرگرمی دیگر همراه‌اند. شما حتی می توانید این کشتی ها را اجاره و مهمانی یا جلسات را در آن برگزار کنید و تجربه ای ماندگار برای شما و همراهانتان به ارمغان بیاورید.

قایق کف شیشه ای کیش

قایق های کف شیشه ای گزینه خوبی برای کسانی است که علاقه مند به دیدن موجودات زیبای خلیج فارس هستند اما نمی‌خواهند شیرجه بزنند. با سوار شدن به این قایق‌ها می‌توانید تجربه‌ای به یاد ماندنی از اعماق دریا را داشته باشید.

مطالب مرتبط:

۵ جاذبه تاریخی کیش که حتما باید ببینید

بهترین سایت‌های رزرو هتل و ویلا

غذاهای محلی قشم؛ لیستی از بهترین غذاها که باید امتحان کنید

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *