در پاییز به کجا سفر کنیم؟

در پاییز کجا سفر کنیم؟

امروزه تور مسافرتی از جذاب‌ترین گزینه های سفر در پاییز به حساب می‌آید. تجربه یک سفر جمعی با هزینه کمتر و  داشتن یک راهنمای کاربلد از مهم‌ترین دلایل استقبال از این نوع سفر تفریحی است. به همین سبب همه ساله تور یک روزه یا چند روزه بسیاری از سوی آژانس های مسافرتی به نقاط مختلف کشور  برنامه ریزی می‌شود. تورهایی مهیج با برنامه‌های متنوع که سفری خاطره انگیز را برای شما رقم می‌زنند. انتخاب مقصد همواره مهم‌ترین دغدغه ما قبل از سفر است. به ویژه در فصول پاییز و زمستان که انتخاب منطقه‌ای خوش آب و هوا دقت زیادی را می‌طلبد. در این مطلب زیباترین مقاصد ایران زمین برای سفر در پاییز را برای شما طبقه بندی کرده‌ایم. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که پاییز کجا بریم، تا پایان این مطلب با بلاگ تخفیفان همراه شوید.

یزد

شهر بادگیرها، شهر کوچه های آشتی کنان، بزرگ‌ترین شهر خشتی جهان پر از مناظر دیدنی است. اگر به یزد سفر کردید آب انبارها، مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع، آتشکده و معماری شگفت انگیز شهر را از دست ندهید. به باغ دولت آباد بروید و از هوای بی نظیر پاییزی لذت ببرید. بخش مهم سفر شما به کویر میبد اختصاص می‌یابد. کویری بی همتا که مکانی مناسب برای ثبت عکس های ماندگار است. اگر تا کنون به یزد سفر نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید و برای سفر در پاییز به شهر تاریخی یزد برنامه‌‎ریزی کنید. 

آب گرم لاویج

تور یک روزه لاویج برای پایتخت نشینان همواره جذاب بوده است. روستایی در میان کوه های البرز که با طبیعت بکرش چشم ها را خیره می‌کند. چشمه های آبگرم روستای لاویج همواره مملو از گردشگران است. اگر در پاییز به این روستای زیبا سر بزنید، لذت بیشتری از سفر خود خواهید برد.

اهواز

خوزستان در تابستان آب و هوایی گرم دارد، اما پاییزش دلنشین و مطبوع است. سفر در پاییز به اهواز، آبادان و خرمشهر را هرگز از دست ندهید. در کنار کارون بنشینید، غذاهای محلی میل کنید و با مردمان خونگرم جنوب گپ بزنید. از پل سفید، کاروانسرای معین التجار و کلیساهای تاریخی شهر دیدن کنید. به دکه های فلافلی آبادان بروید. خرمشهر و یادگارهای دفاع مقدس را از دست ندهید. اگر به شوش سفر کردید تماشای کاخ آپادانا، معبد چغازنبیل و تپه آکروپل را از دست ندهید.

جنگل الگندره

سفر در پاییز

در پنج کیلومتری گرکان می توانید جنگل رویایی الگندره را از نزدیک تماشا کنید. جنگلی پوشیده از درخت که در پاییز مناظر بی نظیری را در خود پنهان کرده است. در الگندره امکان اجاره کلبه‌های جنگلی را دارید. شاید راهنمای تور مسافرتی شما ترجیح دهد شبی را در جنگل چادر بزنید و از طبیعت بکر لذت ببرید.

کویر مرنجاب

ماسه های روان، آسمان لاجوردی، ویو ابدی، هر چه از زیبایی های کویر مرنجاب بگوییم کم است. کویر مرنجاب در دل شهر آران و بیدگل قرار گرفته است که تپه های شنی و مناظری جذاب برای عکاسی دارد. اگر به دنبال آرامش، دوری از فضای شهر و غرق شدن در طبیعت هستید تور کویر مرنجاب را برای سفر در پاییز از دست ندهید. کاروانسراهای مرنجاب و سفیدآب با بنایی تاریخی که یادگاری از دوره صفویه است، آماده پذیرایی از شما هستند. کویر مرنجاب در پاییز دلنشین است و وزش نسیم خنک، فضایی مطبوع را برای شما می‌سازد.

اولسبلنگاه

اگر قصد سفری عاشقانه در پاییز را دارید، اولسبلنگاه را انتخاب کنید. منطقه ای ییلاقی در ارتفاعات ماسال که طبیعت بی‌نظیری دارد و کاملا مناسب سفر در پاییز است. شما می‌توانید در اینجا کلبه های چوبی را اجاره کنید و از هوای مطبوع پاییزی لذت ببرید.

سمنان

شهری تاریخی در مرکز ایران زمین که همواره به مناظر زیبا و کارت پستال گونه بودن معروف است. جنگل ابر یکی از مناطق جذاب سمنان است که هنگام سفر در پاییز هزار رنگ می‌شود و منظره ای جادویی را به نمایش می‌گذارد. آثار باستانی سمنان و قلعه های قدیمی آن همواره مورد توجه گردشگران بوده است. حمام پهنه و ریگ جن از محبوب ترین مراکز گردشگری این شهر هستند. سمنان در پاییز خوش آب و هوا و دیدنی است و به دلیل نزدیکی به تهران یکی از محبوب ترین مقاصد تور چند روزه است.

ناهارخوران

پاییز کجا بریم

اگر اهل سفر باشید، بی‌شک نام ناهارخوران را شنیده اید. جنگلی پهناور در دل استان گیلان با درختان سر به فلک کشیده که در پاییز رنگ و روی رویایی به خود می‌گیرد. تنوع گیاهی این جنگل برای علاقمندان به سفر در پاییز و طبیعت همواره جذاب است. ناهار خوران مملو از جانوران جنگلی است، از گراز و شغال گرفته تا راسو و جغد که البته به شکل کنترل شده در جنگل رها شده‌اند. می‌توانید به همراه دوستان با تور شمال به این منطقه رویایی بروید و آرامش خالص را تجربه کنید. 

جاده رمانتیک

جاده اتصالی از اسالم به خلخال که به دلیل مناظر زیبایش به جاده رمانتیک معروف شده است. هنگام سفر در پاییز صدای آواز پرندگان اینجا شنیده می‌شود. در گذر این جاده، به تماشای آبشارهای تماشایی، جنگل‌های پهناور، کوه های سر به فلک کشیده و صخره‌های تنومند می‌نشینید. در پاییز رنگ و روی جاده بی‌نظیر می‌شود. رنگ های مختلف در طول مسیر به چشم می‌خورد و هوای مطبوع ذهن شما را آرام می‌کند.

زاهدان

زاهدان و دیگر شهرهای استان پهناور سیستان و بلوچستان، پاییزی دلنشین دارند و همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. کوه‌های مریخی، دریاچه صورتی و روستاهای تاریخی همچون تمین و بسیاری مناطق دیدنی دیگر خاطراتی ماندگار را برای شما رقم می‌زنند.

روستای فیلبند

سفر در پاییز

روستایی در ارتفاع بیش از ۲۳۰۰ متری دریا که به بام مازندران معروف است. در توصیف این روستا آمده ، انگار که این مناظر را نقاشی با قلم مو نقش زده است. آنقدر فریبنده که گاهی خیال می‌کنید در رویا سفر کرده‌اید و این روستا زمینی نیست. اگر علاقه فراوانی به سفر در پاییز و آب و هوای بی‌نظیر شمال کشور دارید، این منطقه را از دست ندهید.

دشت لار

گل های زرد، قرمز و بنفش دشت لار در کنار آبشارهای زیبا، قدرتی بی‌نظیر به شما می‌دهند. دشت لار در دل آمل واقع شده و پس از گذر از جنگل های بی پایان می‌توانید به آنجا برسید. دشت لار برای سفر در پاییز همواره مورد توجه گردشگران است.

کرمان

کرمان یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر پاییزی است. آب و هوای منحصر به فرد این استان شما را غافلگیر خواهد کرد. در سفر به کرمان، می‌توانید از میدان گنجعلی خان، گنبد جبیله و باغ شاهزاده دیدن کنید. ارگ بم با همه ویرانی حاصل از زلزله تاریخی بم، همچنان باشکوه و تماشایی است.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم برای شما چند مقصد پاییزی زیبا در کشورمان ایران را به شما معرفی کنیم و در یافتن پاسخ سوال پاییز به کجا سفر کنیم؟ راهنمایی جامع ارائه بدهیم. بهتر است بدانید انتخاب تور چند روزه بهترین روش برای سفر در پاییز است. انرژی و جذابیت سفر جمعی، پیدا کردن دوستان جدید و صرفه جویی در هزینه از دلایل این انتخاب است. گزینش مقاصد سفر در پاییز دقت زیادی را می‌طلبد. آب و هوای ناپایدار ، سرما و گاها بارندگی های متوالی می‌تواند لذت سفر را کاهش دهد. با این وجود مقاصد بسیاری در پاییز زیبای ایران وجود دارد که برخی از آن ها را به شما معرفی کردیم. به نظر شما بهترین نقاط ایران برای سفر در پاییز کدامند؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما برای پاسخ به سوال پاییز به کجا سفر کنیم، هستیم.

جنگل دالخانی، رویایی که در دل رامسر به واقعیت پیوست

با جنگل گیسوم ، رویایی‌ترین جنگل گیلان آشنا شوید

باداب سورت؛ چشمه پلکانی مازندران

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *