درمان موخوره: ۸ نکته ساده برای داشتن موهایی سالم

موخوره یک مشکل رایج است که می‌تواند باعث شود موهای شما ناسالم، شکننده و بی‌حال به نظر برسد. موخوره زمانی اتفاق می‌افتد که انتهای موها به دلیل آسیب، خشکی یا سایش بیش از حد شکسته شود. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  • استفاده مکرر از ابزارهای حرارتی
  • رنگ کردن مو
  • حالت دادن بیش از حد مو
  • شستشوی بیش از حد مو
  • استفاده از محصولات شیمیایی
  • عوامل ژنتیکی

خبر خوب این است که راه‌هایی برای جلوگیری از موخوره وجود دارد. با پیروی از چند نکته ساده می‌توانید موهای خود را سالم و زیبا نگه دارید. در این مقاله، ما درمان موخوره مو با روش‌های خانگی را به شما معرفی می‌کنیم.

چه عواملی باعث موخوره می‌شوند؟

موخوره زمانی اتفاق می افتد که انتهای موهای شما خشک، شکننده و فرسوده شود. مو شبیه انتهای یک طناب باز شده می‌شود. قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی خاص و تکنیک‌های حالت دادن مو مانند سشوار کشیدن، صاف کردن و فر کردن ممکن است باعث شکاف موها شود. موخوره همچنین توسط محصولات شیمیایی ایجاد می‌شوند.

چگونه از شر موخوره خلاص شویم؟

درمان موخوره

موخوره قابل درمان نیست. تنها راه مطمئن برای خلاص شدن از شر آن‌ها، کوتاه کردن مو است. آخرین ترند برای خلاص شدن از شر موخوره، فرآیندی به نام ولاتراپیا است که به عنوان شمع تراپی نیز شناخته می‌شود. این تکنیک پس از آن که سوپر مدل الساندرا آمبروسیو تصویری را در اینستاگرام از استایلیست خود منتشر کرد که شمعی روی موهایش گرفته بود، معروف شد.

برای انجام این تکنیک باید قسمتی از موهای خود را بچرخانید و آن را با یک شمع روشن تا نیمه بسوزانید. سوزاندن موخوره با شمع می‌تواند مهر و مومی ایجاد کند تا از انشعاب مجدد انتها محافظت کند. با این حال، برخی از متخصصان مراقبت از مو نگران هستند که این روش ممکن است باعث شکافتن انتهای مو و آسیب به فولیکول مو شود.

اگر می‌خواهید سوزاندن موخوره با شمع را امتحان کنید، از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید. انجام این روش به تنهایی ممکن است منجر به سوختگی مو یا پوست شود.

ماسک‌های مو اغلب به عنوان روشی برای  درمان موخوره  به بازار عرضه می‌شوند. اگرچه ماسک، مو را مرطوب می‌کند و ممکن است به پنهان کردن موخوره یا جلوگیری از آن کمک کند، اما آن را از بین نمی‌برد.

درمان موخوره در خانه

درمان موخوره در خانه

ماسک‌های‌ مو، درمان حالت دهنده عمیقی هستند که به برگرداندن رطوبت به مو و تقویت ساقه‌های مو کمک می‌کنند. این ماسک‌ها برای درمان موخوره و بهبود ظاهر موها عالی هستند. نرم کننده بعد از حمام معمولا روی موهای تمیز و به آرامی با حوله خشک شده استفاده می‌شود. تقسیم کردن موها در حین استفاده به شما کمک می‌کند نرم کننده را از ریشه تا نوک به درستی پخش کنید.

می‌توانید ماسک‌های مو و نرم‌کننده‌ها را از اکثر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنید، یا می‌توانید خودتان درست کنید. هنگام انتخاب نرم کننده، موادی را انتخاب کنید که به تغذیه موها کمک می‌کند.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین، آبرسان است و موها را سنگین نمی‌کند. می‌توانید به‌طور مرتب به عنوان نرم‌کننده استفاده کنید یا روی موهای مرطوب مالیده شود. این روغن بوی فوق‌العاده‌ای می‌دهد.

پانتنول

پانتنول محصول جانبی اسید پانتوتنیک (ویتامین B-5) است. این ماده به تقویت مو، حفظ رطوبت و بهبود بافت موهای آسیب دیده کمک می‌کند. پانتنول اغلب ماده اصلی بسیاری از ماسک‌ها و نرم‌کننده‌های مو است.

روغن آرگان

روغن آرگان اصلی از هسته درختان آرگان بومی مراکش به دست می‌آید. روغن آرگان عمیقاً مرطوب کننده است و به موها درخشندگی می بخشد. برای استفاده از روغن آرگان در درمان موخوره، چند قطره از آن را به موهای مرطوب یا خشک مالیده و شانه کنید.

چگونه از موخوره جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از موخوره دشوار است. با این حال، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش و شدت آن انجام دهید.

  1. موهایتان را به طور مرتب کوتاه کنید و این کار را ترجیحاً هر شش هفته یکبار انجام دهید.
  2. روزانه موهای خود را نشویید هنگام شستشو، فقط از نرم کننده و شامپو استفاده کنید.
  3. شامپوهای کاملاً طبیعی را انتخاب کنید که حاوی مواد مضر نیستند.
  4. بعد از شامپو از نرم کننده استفاده کنید یا از نرم کننده بعد از حمام استفاده کنید.
  5. از شانه دندانه پهن برای باز کردن موهای خیس استفاده کنید.
  6. کارهایی که به موها آسیب می‌رساند، مانند رنگ کردن و کراتین کردن را محدود کنید.
  7. از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید و گرما دادن به مو را به حداقل برسانید.
  8. از مکمل‌های تقویت‌کننده مو مانند بیوتین و اسید فولیک استفاده کنید.

سخن پایانی

به طور کلی، موخوره می‌تواند ظاهر موهای شما را تحت تاثیر قرار دهد و اگر درمان نشود، در دراز مدت باعث آسیب مو می‌شود. وقتی نوبت به درمان موخوره می‌رسد، پیشگیری کلیدی است. استفاده نکردن از ابزارهای حرارتی و حذف آن‌ها کار سختی است، اما می‌توانید با استفاده کمتر از آن‌ها به طور موثری از موخوره پیشگیری کنید.

مطالب مرتبط:

رفع وزی مو با چند ترفند ساده

۱۰ راهکار موثر افزایش رشد مو

پروتئین تراپی مو؛ هر آنچه که باید بدانید

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *