هر آنچه لازم است در مورد بوتاکس زیر بغل بدانید

بوتاکس زیر بغل

عرق کردن زمانی که گرم هستید یا تحت فشار هستید طبیعی است. اما اگر بدون دلیل عرق می‌کنید و هیچ داروی گیاهی یا شیمیایی ضد عرق کمکی نکرده است، می‌توانید تزریق بوتاکس زیر بغل را در نظر بگیرید. شما می‌توانید با رفتن به مراکز ژل و بوتاکس تهران، بوتاکس زیر بغل انجام دهید. اگر دوست دارید در مورد این نوع بوتاکس اطلاعات بیشتری داشته باشید، تا انتها با ما همراه شوید.

 بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس، نام تجاری سم بوتولینوم، یک داروی تزریقی است که به دلیل قدرت صاف کنندگی چین و چروک شناخته شده است. اما این سم در متوقف کردن تعریق زیر بغل نیز عالی است. بوتاکس رطوبت زیر بغل را بین ۸۲ تا ۸۷ درصد کاهش می‌دهد و این خشکی معمولا بین ۳ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد.

با تزریق بوتاکس زیر بغل بوی بدن نیز کم می‌شود. بوی بد از سوراخ‌های عرق توسط باکتری‌هایی ایجاد می‌شود که در مکان‌های گرم و مرطوب رشد می‌کنند. با تزریق بوتاکس به این ناحیه رطوبت و بو از بین می‌رود.

بهتر است بدانید تزریق بوتاکس زیر بغل به این معنی نیست که از دئودورانت یا ضد تعریق بی‌نیاز می‌شوید. هدف از تزریق بوتاکس کاهش تعریق زیاد به مقدار طبیعی یا کمی کمتر از حد معمول است. اکثر مردم هنوز کمی عرق می‌کنند و ممکن است متوجه شوند که به دئودورانت یا ضد تعریق نیاز دارند. اما از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای درمان تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس) زیر بغل تایید شده است. پزشکان همچنین از آن برای سایر نواحی غیرطبیعی بدن که عرق می‌کنند استفاده می‌کنند.

اگر نواحی زیر را با بوتاکس درمان کنید، می‌تواند دردناک‌تر باشد و خطر عوارض جانبی بالاتری وجود دارد:

  • دست
  • پا
  • زیرسینه
  • سر
  • صورت

نحوه عملکرد بوتاکس برای تعریق

نحوه عملکرد بوتاکس زیر بغل

بوتاکس با مسدود کردن موقت مواد شیمیایی زمان تولید عرق توسط غدد ، عمل می‌کند. تزریق روی لمس یا احساس در ناحیه زیر بغل تأثیر نمی‌گذارد.

برای تکمیل بوتاکس زیر بغل تنها به یک بار مراجعه به مطب نیاز دارید. این روش معمولاً شامل ۲۵ تزریق در هر زیر بغل است. هر بار، اپراتور مقدار کمی بوتاکس را دقیقاً زیر سطح پوست با یک سوزن بسیار کوچک تزریق می‌کند.

بعضی از افراد حتی تزریق‌ را احساس نمی‌کنند و برخی می‌گویند بیشتر ناراحت کننده است تا واقعاً دردناک. بعد از تزریق در عرض سه تا چهار روز باید شاهد بهبودی در تعریق باشید. اثرات کامل از بین رفتن رطوبت عرق حدود دو هفته اتفاق می‌افتد.

تزریق بوتاکس برای درمان تعریق کدام نواحی بدن استفاده می‌شود؟

در حال حاضر بوتاکس فقط برای درمان تعریق زیر بغل تایید شده است. منابع معتبر مطالعات نتایج متفاوتی یافته‌اند، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بوتاکس می‌تواند تولید عرق زیر بغل را تا بیش از ۵۰ درصد برای حداقل ۶ ماه کاهش دهد.

پزشکان از آن برای درمان سایر نواحی بدن استفاده می‌کنند.

  • کف دست: تعداد محدودی از تحقیقات اثربخشی بوتاکس برای تعریق کف دست را بررسی کرده‌اند. مطالعات منبع معتبر نشان داده است که بوتاکس ممکن است تعریق را تقریباً ۲۵ تا ۵۰ درصد برای ۳ هفته تا ۶ ماه کاهش دهد.
  • صورت: تعداد بسیار محدودی از تحقیقات نشان داده است که بوتاکس ممکن است به درمان تعریق صورت کمک کند. مطالعات نشان داده است که بوتاکس می‌تواند تعریق صورت را به مدت ۵ تا ۶ ماه کاهش دهد و شایع‌ترین عارضه جانبی آن فلج شدن عضلات پیشانی است.
  • کف پا: بوتاکس ممکن است به کنترل تعریق در کف پا کمک کند، با این حال مطالعات کمی انجام شده است. در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸، ۷۳ درصد از گروهی از افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله از نتایج خود راضی بودند.

عوارض بوتاکس زیر بغل

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

عرق برای خنک کردن بدن ضروری است. بنابراین اگر برای جلوگیری از تعریق بوتاکس زیر بغل می‌زنید، آیا از سرد شدن بدن شما جلوگیری می کند؟ نه، زیرا هر ناحیه از بدن شما که عرق می‌کند تنها کسری از کل غدد عرق شما را دارد. زیر بغل ۲ درصد از آن‌ها را دارد. کاهش تعریق در چند ناحیه کوچک روی توانایی بدنتان برای خنک شدن تأثیری نمی‌گذارد.

نگرانی دیگری که مردم دارند این است که تعریق کمتر در یک قسمت از بدن باعث افزایش عرق در قسمت‌های دیگر می‌شود. اما این اتفاق هم نمی‌افتد. تزریق بوتاکس زیر بغل، به جز کمی احساس ناراحتی بعد از تزریق، تقریباً هیچ عارضه جانبی ندارد. شایع‌ترین عارضه جانبی، ضعف عضلانی است، اما این موضوع بیشتر برای نواحی مانند کف دست نگران کننده است.

بوتاکس زیر بغل قیمت

هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل بسته به شرایط شما، کلینیکی که مراجعه می‌کنید و محل زندگی شما بسیار متفاوت است. اگر به انجام بوتاکس در چندین ناحیه از بدن خود نیاز دارید، هزینه‌ها می‌تواند قابل توجه باشد. هزینه معمول برای هر دو زیر بغل تقریباً  بین ۱.۰۰۰.۰۰۰ تا ۲.۰۰۰.۰۰۰  است.

سخن پایانی

بوتاکس زیر بغل یک گزینه درمانی موثر برای افرادی است که از تعریق بیش از حد زیر بغل رنج می‌برند. این روش می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد و کاهش ناراحتی و خجالت ناشی از تعریق بیش از حد کمک کند.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بوتاکس زیر بغل برای شما مناسب است یا خیر، باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود. پزشک متخصص می تواند مزایا و معایب این روش را با شما در میان بگذارد و به شما کمک کند تا تصمیم درستی بگیرید.

قبل از انجام بوتاکس زیر بغل، با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است.

اگر سابقه حساسیت به بوتاکس دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. اگر باردار هستید یا در حال شیردهی هستید، قبل از انجام بوتاکس زیر بغل با پزشکتان مشورت کنید.

مطالب مرتبط:

با کاربردهای بوتاکس آشنا شوید

بهترین مارک بوتاکس کدام است؟

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *