رفع وزی مو با چند ترفند ساده

رفع وزی مو

آیا موهای شما هم مثل بسیاری از افراد، به دلیل وزی بیش از حد، برای شما دغدغه شدند؟ هر روز با نگرانی به آینه نگاه می‌کنید و به دنبال راهی برای رفع وزی مو هستید؟ اگر بله، ‌نگران نباشید، چرا که در این مقاله از بلاگ تخفیفان، با بهترین روش‌ها و راهکارهای جدید و کارآمد برای رفع وزی مو آشنا خواهید شد.

تعداد زیادی از ما با مشکل وزی مو روبرو هستیم. علل آن می‌تواند شامل تغذیه نامناسب، استفاده از محصولات شیمیایی، استرس روزمره و اختلالات هورمونی باشد که به شکلی یا شایع یا نادر باعث این مسئله می‌شوند. در این مقاله، به طور کامل و به‌صورت جامع، به تحلیل علل وزی مو خواهیم پرداخت و سپس با روش‌ها و راهکارهای جدیدی برای رفع وزی مو آشنا خواهید شد.

علت وز شدن موها چیست؟

ترفندهای رفع وزی مو

قبل از اینکه به روش‌های رفع وزی مو بپردازیم، در وهله اول در مورد عواملی که باعث وز شدن مو می‌شوند، صحبت کنیم. ممکن است در برخی موارد این فقط بخشی از DNA فرد باشد، اما معمولاً  افرادی که به طور مکرر بافت موهای خود را با حالت دادن گرما و عادات مضر حمام تغییر می‌دهند، دچار وزی مو می‌شوند. همه این‌ موارد می‌توانند باعث شکستگی، گره خوردن و شکافتن انتهای مو شوند و باعث می‌شوند موها خشک، کدر و وز به نظر برسند.

به عبارت دیگر، وز شدن موها نشانه آسیب عمده مو است که ساختار تارهای مو را به خطر انداخته و رطوبت آن را از بین برده است.

چطور از شر موهای وز خلاص شویم؟

هر چه موهای شما هیدراته باشند، لایه کوتیکول بیشتر صاف می‌شود و موها صاف و بدون وز می‌شود. چگونه می‌توانید به این نوع مو دست پیدا کنید؟ در زیر نکاتی برای رفع وزی مو آورده شده است.

  1. شامپو و نرم‌کننده حاوی گیلیسیرین انتخاب کنید.

به احتمال زیاد همیشه به دنبال شامپو بدون سولفات هستیم، استفاده نکردن از این ماده ممکن است به ویژه برای کسانی که مستعد خشکی و موخوره هستند مفید باشد. همچنین استفاده از محصولات غنی از گلیسیرین مفید است که با نفوذ به مو و آبرسانی به موها از داخل به بیرون به مبارزه به رفع وزی مو کمک می‌کند. گلیسیرین یک مرطوب کننده عالی است، به این معنی که رطوبت اضافی موجود در هوا را جذب می‌کند و یک پوشش محافظ در اطراف ساقه مو ایجاد می‌کند تا به حفظ رطوبت کمک کند.

  1. حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک نرم‌کننده استفاده کنید.

برای افزایش آبرسانی بیشتر، حداقل یک بار در هفته از ماسک نرم کننده استفاده کنید. ماسک مو با کیفیت بالا نه تنها به مرطوب کردن موها از داخل به بیرون کمک می‌کند. همچنین از موها در برابر چیزهایی مانند آسیب گرما و دو شاخه شدن انتهای مو محافظت می کند که دو دلیل اصلی وز شدن مو هستند.

  1. حوله معمولی را کنار بگذارید.

استفاده از حوله نامناسب به معنای واقعی کلمه می تواند موها را شکننده و ضعیف کند، زیرا موهای خیس در آسیب پذیرترین حالت هستند. به جای استفاده از حوله نخی که می‌تواند باعث اصطکاک و شکستگی شود، از حوله میکروفایبر مخملی استفاده کنید.

پارچه نرم‌تر نه تنها روی تارهای مو ملایم‌تر است، بلکه به‌طور ویژه طراحی شده است تا موها را سریع‌تر خشک کند و میزان پف روی موهای خیس را کاهش دهد و این همان چیزی است که مو را مستعد وز و آسیب می‌کند. اگر موهای فرفری یا پیچ‌دار دارید، حتی می‌توانید آب موهایتان را با  تی‌شرت خشک کنید تا وز موها کم شود.

  1. برای خشک کردن از دیسپانسر مو استفاده کنید.

دخترانی که موهای فرفری دارند، برای رفع وزی مو نیازی به سشوار ندارند. وقتی موهای خود را سشوار می‌کنید، حتماً دیسپانسر اضافه کنید تا میزان گرمای مستقیم و قدرت بادی که به تارهای مو برخورد می‌کند را محدود کنید. سشوار کشیدن با دیسپانسر باعث می‌شود در حین خشک کردن موهایتان بیش از حد به اطراف پرتاب نشوند و باعث ایجاد اصطکاک کمتر و در نتیجه وز شدن کمتر می‌شود.

  1. نرم‌کننده بزنید.

موهای خشک مستعد وز شدن و آسیب هستند، بنابراین باید با نرم‌کننده با وزی مبارزه کنید. نرم‌کننده علاوه بر تامین رطوبت و تغذیه طولانی مدت موهای شما، به صافی، آبرسانی و محافظت از موها کمک می‌کند، طوری که محصولات آبکشی نمی‌توانند.

  1. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید.

ممکن است زیادی به نظر برسد، اما روبالشی ابریشمی می‌تواند کمک زیادی به رفع وزی مو و شکاف انتهایی کند. به این دلیل که مانند حوله نخی، روبالشی پنبه‌ای استاندارد می‌تواند الیاف موها را بکشد و در حین چرخیدن در شب، اصطکاک ایجاد کند و باعث ایجاد موخوره، شکستگی و گره خوردن در صبح شود. از سوی دیگر، ابریشم پارچه‌ای بسیار نرم‌تر و ملایم‌تر است که به حفظ روغن طبیعی موها هنگام خواب کمک می‌کند و میزان اصطکاک و آسیب‌های ناشی از آن را در طول شب کاهش می‌دهد.

  1. قبل از سشوار کردن اجازه دهید موهایتان با هوا خشک شود.

گرچه ابزارهای حرارتی در اینجا غیر منطقی به نظر می‌رسند، اما می توانند به مهر و موم کردن کوتیکول مو کمک کنند تا ساق مو صاف شود. درست مانند سشوارتان، نکته کلیدی این است که زیاده روی نکنید، زیرا آسیب حرارتی نیز می تواند باعث وز شود.

زمانی‌که موهایتان هنوز مرطوب هستند، از محافظ حرارتی استفاده کنید. سپس اجازه دهید موهایتان در اکثر موارد (حدود ۷۵ درصد) قبل از اتمام کار با سشوار خشک شوند. فقط مطمئن شوید که سشوار را روی حرارت ملایم قرار دهید، آن را همیشه کمی از موهایتان دور نگه دارید و آن را در حال حرکت نگه دارید تا قسمتی از موهایتان بیش از حد گرم نشود و آسیبی به آن وارد نشود.

سخن پایانی

برای کسانی که نمی‌دانند برای رفع وزی مو چه کارهایی انجام دهند، این محصولات، نکات و ترفندهای مفید برای موهایتان مطمئناً می‌توانند معجزه کنند. شما می‌توانید محصولات و شامپوهای مخصوص برای رفع وزی مو را با کد تخفیف خانومی بخرید و نکات گفته شده در این مقاله را با دقت دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

۱۰ راهکار موثر افزایش رشد مو

درمان خشکی مو در خانه + علت خشکی مو

فیلر مو + مزایا و روش انجام

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *