معرفی ۶ روش درمان منافذ باز صورت که باید بدانید

درمان منافذ باز پوست

 منافذ باز صورت بسیار رایج هستند. به معنای واقعی کلمه، هر انسانی روی این سیاره منافذ باز دارد، اما بسیاری از ما خانم‌ها در مورد این منافذ باز صورت استرس زیادی داریم که شبکه‌های اجتماعی مسبب اصلی آن هستند. اگر به هر شبکه اجتماعی نگاهی بیندازید، زنان زیادی را بدون منافذ در هیچ یک از عکس‌ها می‌بینید. آیا این افراد دارای منافذ آنقدر کوچک هستند که نمی‌توان آن‌ها را دید؟ به هیچ وجه، این عکس ها فقط ادیت شدند یا ترکیب مناسبی از آرایش، زاویه و نور دارند.

اگر شما هم در دسته آن افرادی هستید که با منافذ باز پوست مشکل دارید و دوست دارید این منافذ کوچک شوند، روش‌های درمان منافذ باز صورت تنوع بالایی دارند، از روش‌های درمان خانگی تا روش‌های جراحی ادامه مطلب را دنبال کنید تا با بهترین روش درمان منافذ باز صورت آشنا شوید.

منافذ باز صورت دقیقا چه هستند؟

منافذ صورت باز شدن فولیکول مو است. غدد چربی سبوم تولید می‌کنند که یک روغن روان کننده در فولیکول‌های مو است. سبوم مهم است زیرا از پوست محافظت می‌کند و آن را مرطوب می‌کند.

چه چیزی باعث بزرگ شدن منافذ می‌شوند؟

داشتن منافذ طبیعی است، اما زمانی که پر از کثیفی، مواد زائد، چربی و سلول های مرده پوست شوند و بزرگ شوند. منافذ همچنین با تولید سبوم اضافی بزرگ می‌شوند و پشتیبانی ساختار خود را از دست می‌دهند.

کلاژن آن پشتیبانی ساختاری است و او به نوعی نمایش را در اینجا اجرا می‌کند. اگر کلاژن کم شود، همه ما آن را احساس می‌کنیم. از دست دادن کلاژن در اثر بالا رفتن سن و آسیب خورشید اتفاق می‌افتد.

شما می‌توانید کلاژن را از طریق غذاهایی مانند ماهی و آب قلم دریافت کنید، اما اکثر مردم به اندازه کافی در رژیم غذایی روزانه خود دریافت نمی‌کنند. برای مکمل، می‌توانید پودر کلاژن از داروخانه تهیه کنید.

روش‌های درمان منافذ باز پوست

روش های درمان منافذ باز پوست صورت

حالا که می‌دانیم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی واقعی نیستند و همه ما منافذ داریم، چگونه و با چه روش‌هایی می‌توانیم این منافذ باز را کوچک کنیم و کاهش دهیم، در ادامه برخی روش‌های درمان منافذ باز پوست آورده شده است.

استفاده از کرم ضدآفتاب

آسیب خورشید منجر به فرسودگی کلاژن می شود که منافذ را بزرگتر نشان می‌دهد. این خبر خوبی نیست، زیرا پوست اساساً نیاز دارد که خط تولید کلاژن بدون وقفه کار کند.

اگرچه این درمان آنقدر برای مراقبت از صورت نیست، اما در استفاده از ضد آفتاب هر روز فعال باشید، حتی اگر هوای بیرون ابری است. اگر قصد دارید زمان زیادی را در زیر نور آفتاب بگذرانید، مثلاً در تعطیلات، اقدامات احتیاطی بیشتری مانند پوشیدن کلاه هنگام دراز کشیدن را انجام دهید.

بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد به اعماق سلول‌ها نفوذ می‌کنند و به توانایی آن‌ها برای ترمیم خودشان آسیب می‌رسانند.

لایه‌بردار شیمیایی

لایه برداری شیمیایی برای کمک به کاهش اندازه منافذ در زمانی که کثیفی علت آن است، عالی هستند. لایه‌برداری می‌تواند باعث افزایش گردش سلولی شود و مواد زائد، سلول‌های مرده پوست و دانه‌های سرسیاه را که باعث ایجاد منافذ بزرگ در پوست می‌شود را از بین ببرد.

نکته خوب در مورد لایه برداری شیمیایی این است که نیازی به انجام آن به صورت حرفه‌ای ندارید. بسیاری از برندهای مختلف زیبایی محصولاتی را داند که در واقع بسیار موثر هستند.

از آنجایی که بسیاری از برندهای مختلف مراقبت از پوست، لایه‌برداری شیمیایی دارند، می‌توانید اسید و استحکام را برای پوست خود تنظیم کنید.

برای یک لایه برداری موثر، باید به دنبال لایه برداری باشید که دارای مواد فعال بتا هیدروکسی اسید و آلفا هیدروکسی اسید باشد.

اسید گلیکولیک معمولا برای افرادی با پوست خشک عالی است و لایه برداری با اسید سالیسیلیک برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند عالی است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک درمان زیبایی پزشکی است که با استفاده از سوزن های ظریف پوست را زخمی می‌کند و باعث آسیب کنترل شده می‌شود. این آسیب باعث می‌شود که پوست کلاژن بیشتری تولید کند تا خودش را التیام بخشد. نتیجه نهایی، شفافیت پوست است.

میکرونیدلینگ علاوه بر کمک به کاهش ظاهر منافذ بزرگ، می‌تواند به رفع مشکلات پوستی مانند اسکار آکنه، خطوط ریز و لکه‌های تیره نیز کمک کند.

لیزر

تعداد زیادی لیزر درمانی وجود دارد که به کاهش اندازه منافذ کمک می‌کند. مدت زمان بهبودی برخی درمان‌ها متفاوت است، بنابراین این را در نظر داشته باشید. این درمان‌ها معمولاً چند جلسه نیاز دارند، بنابراین آماده باشید که چند بار به مطب بروید تا نتایج کامل را دریافت کنید.

از آنجایی که این روش پتانسیل تغییر چهره شما را دارد، بهتر است که تحقیقات کافی را انجام دهید و یک متخصص زیبایی، فرد آموزش دیده با لیزر برای کار پیدا کنید.

 روش مقرون به صرفه تر که می‌توانید در خانه انجام دهید، ماسک های نور LED این روزها بسیار محبوب هستند. ماسک‌های نور ال‌ای‌دی، ماسک‌های تمام صورت هستند که برخی از مشکلات پوستی را روشن کرده و هدف قرار می‌دهند.

این ماسک‌ها برای روتین مراقبت از پوست شما مفید هستند، اما در عین حال قدرتی برابر با لیزر ندارند. نکته مثبت این است که آنها زمان بهبودی لیزر را نیز ندارند.

روتین مراقبت پوستی

برای شستشوی صورت در صبح و عصر از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. برای پاک نگه داشتن منافذ از چربی اضافی، فقط از محصولاتی استفاده ‌کنید که دارای برچسب بدون روغن یا غیر کومدوژنیک هستند (به این معنی که منافذ را مسدود نمی‌کنند).

رتینول

رتینول یک ماده مراقبت از پوست است که برای مبارزه با آکنه و چین و چروک معروف است. رتینول‌ها مشتقاتی از ویتامین A هستند که بدون نسخه به فروش می‌رسند. مانند اسیدهای هیدروکسی، به پاکسازی سلول‌های مرده پوست، باز کردن منافذ پوست و ظاهری شاداب کمک می‌کند. رتینول همچنین تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که پوست را انعطاف پذیر نگه می‌دارد.

بهتر است از سرم رتینول یا مرطوب کننده در شب استفاده کنید، زیرا می‌تواند حساسیت پوست شما را به خورشید افزایش دهد. به آرامی با استفاده از یک لایه نازک دو بار در هفته شروع کنید تا به استفاده روزانه برسد زیرا رتینول همچنین می‌تواند باعث تحریک اولیه پوست شود.

سخن پایانی

منافذ به عملکرد پوست شما کمک می‌کند. اما اگر از اندازه منافذتان ناراضی هستید، راه های موثری برای درمان منافذ باز صورت وجود دارد و بسیاری از این مراحل به شما کمک می‌کند تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. اگر دوست دارید انواع خدمات پوستی و زیبایی را برای کاهش منافذ باز صورت انجام دهید، می‌توانید به بهترین مراکز زیبایی تهران با تخفیف بروید.

مطالب مرتبط:

درمان خشکی پوست با ۵ روش برتر

محصولات و تکنیک‌های موثر برای از بین بردن لک صورت

فیشیال صورت چیست و چه مزایایی دارد؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *