با ماساژ تایلندی (تای ماساژ) و فواید شگفت انگیز آن آشنا شوید

ماساژ تایلندی

آیا می‌دانستید ماساژ تایلندی یا تای ماساژ شناخته‌شده‌ترین نوع ماساژ در جهان است؟ و قادر است تا آرامش و سطح هوشیاری بدن‌تان را به بهترین شکل ممکن میسر کند؟ این سبک از ماساژ با پیشینه‌ای در حدود ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ سال یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های ماساژ در دنیاست و ریشه‌ای هندی دارد. شما می‌توانید این نوع ماساژ را در انواع مراکز ماساژ تهران دریافت کنید. برای آشنایی هر چه بهتر با این سبک از ماساژ و فواید آن با وبلاگ تخفیفان همراه باشید تا نگاهی کامل به تکنیک‌هایی این ماساژ و فواید آن بیندازیم.

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی یک سبک از ماساژ است که قدمتی باستانی دارد و روی انعطاف بدن و بازیابی انرژی بدن تاثیر بسزایی دارد. این سبک از ماساژ با باز کردن جریان‌های انرژی در بدن باعث می‌شود تا تنش و اضطراب از بدن شخص نیز از بین برود. این سبک برخلاف سایر ماساژهای دیگر که از تکنیک‌های ضربه و حرکات نرم استفاده می‌کند و با انجام حرکات کششی و تکنیک‌های تکان دادن بدن، به راحتی باعث انعطاف‌پذیری بدن می‌شود. به همین دلیل به این سبک از ماساژ، یوگای آدم‌های تنبل هم گفته می‌شود. ماساژور ماساژ تایلندی برای انجام تکنیک‌های کششی از پا، دست و زانوی خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: با ماساژ سوئدی و خواص درمانی شگفت انگیز آن آشنا شوید

مزایا و فواید ماساژ تایلندی

همه سبک‌های ماساژ کم و بیش می‌توانند باعث کاهش اضطراب و آرامش عضلات بدن شوند. گردش خون فرد را بهتر کنند و آرامش را به دریافت کننده ماساژ هدیه دهند. ماساژ تایلندی علاوه بر این‌ها به انعطاف پذیری بدن کمک می‌کند و فواید خاص دیگری هم دارد که به آن می‌پردازیم.

بهبود درد کمر با تای ماساژ

کمردرد از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند زندگی روزمره شما را مختل کند. طبق تحقیقات صورت گرفته کسانی که از ماساژ تایلندی در حین درمان کمردرد استفاده کرده‌اند، سریع‌تر به بهبودی رسیده‌اند. بنابراین اگر کمردرد دارید، می‌توانید از این سبک ماساژ در هنگام درمان استفاده کنید.

افزایش دامنه حرکت عضلات با تای ماساژ

افرادی که ورزش نمی‌کنند، دامنه حرکات کمتری دارند. ماساژ تایلندی به مانند ماساژ سوئدی از تکنیک‌های کششی و فشاری استفاده می‌کند. این نوع ماساژ می‌تواند دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری بدن شما را به مراتب بهتر و قوی‌تر کند.

بهبود سردرد و میگرن با تای ماساژ

ماساژ تایلندی نمی‌تواند به طور کامل سردرد و میگرن را خوب کند. ولی می‌تواند به طرز چشمگیری از شدت آن بکاهد.

بهبود آرتروز با تای ماساژ

از آن‌جایی که ماساژ تایلندی روی بخش عضلانی اسکلتی بدن تاثیر دارد، از این سبک ماساژ می‌توان برای بهبود آرتروز کمر، دست، پا، گردن و… استفاده کرد. طبق تحقیقاتی به عمل آمده، افرادی که از تای ماساژ استفاده کرده‌اند، آزمایش پیاده‌روی را بسیار بهتر از کسانی که ورزش‌های تقویت عضلات را برای بهبود آرتروز استفاده کرده بودند، انجام دادند.

افزایش قدرت عضلانی بدن پس از سکته مغزی

سکته مغزی اثرات مخربی روی قدرت بدنی و عضلانی شخص می‌گذراد. ماساژ تایلندی به بهبود گرفتگی عضلات کمک ویژه‌ای می‌کند، خواب را تنظیم کرده و به آرامش سیستم عصبی شخص کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده افرادی که ۳ ماه تحت درمان تای ماساژ سنتی بوده‌اند، بسیار بهتر توانسته‌اند کارهای روزانه خود را انجام دهند و درد بسیار کمتری داشته‌اند.

تای ماساژ هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

بعد از یک جلسه ماساژ تایلندی، شما ممکن است احساس آرامش کنید. با این حال،  باید به خاطر داشته باشید که عضلات تان تحریک شده و کشیده شده است. پس از تای ماساژ، باید استراحت کنید و مقدار زیادی آب بنوشید.

هیچ دستورالعمل مشخصی برای اینکه هر چند وقت یکبار باید ماساژ تایلندی انجام دهید، وجود ندارد. باید سعی کنید نرمش های روزانه را که شامل تکنیک های کششی است را حتما انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا اندام تان تا مدت طولانی پس از ماساژ همچنان انعطاف پذیر باقی بماند.

همچنین باید به وضعیت بدن خود آگاه باشید و نسبت به دردهایی که حس می کنید بی توجه نباشید. اگر شما در یک ناحیه از بدن خود درد یا ناراحتی طولانی مدت را تجربه کرده اید، باید حتما به یک متخصص یا پزشک مراجعه کنید و دلیل اصلی آن را شناسایی نمایید.

از جلسه تای ماساژ چه انتظاری باید داشت؟

یک راه خوب برای تجسم جلسه ماساژ تایلندی، تصور این است که انگار فرد دارد حرکت های مختلف یوگا را انجام می دهد.

برای انجام تای ماساژ، فرد معمولاً روی زمین دراز می کشد. یک ماساژور مجرب از طریق کشش های مختلف به آرامی بدن وی را ماساژ می دهد. ماساژ دهنده ممکن است از دست ها، زانوها و پاها برای کمک به تحرک بدن فرد در موقعیت های مختلف استفاده کند. این حرکت ها نباید باعث درد شود و اگر فرد هرکدام از این موارد را تجربه کند، باید به ماساژور خود حتما اطلاع دهد.

موارد منع استفاده از تای ماساژ یا ماساژ تایلندی

با توجه به این‌که ماساژ تایلندی از تکنیک‌های کششی و فشاری استفاده می‌کند، افرادی که قصد دریافت این ماساژ را دارند باید از عوارض آن اگاه باشند. این سبک از ماساژ برای اشخاصی که از بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، بیرون‌زدگی دیسک کمر، دیسک گردن، بیمارهای سرطانی، آرتروز و کسانی که بیماری‌های عروقی دارند، بسیار مضر است. توجه داشته باشید که تای ماساژ نباید روی پوست متورم یا زخم شده انجام شود. حتما پیش از انجام تای ماساژ با ماساژور صحبت کنید و سابقه پزشکی خود را بیان کنید تا در معرض خطرات احتمالی قرار نگیرید.

قیمت و هزینه ماساژ تایلندی

قیمت ماساژ تایلندی به عوامل مختلفی مانند تجربه کار ماساژور، زیبایی محیط اتاق ماساژ و ارائه خدمات جانبی بستگی دارد. همین عوامل باعث شده تا تای ماساژ قیمت‌های مختلفی داشته باشد. شما می‌توانید در سایت تخفیفان، این ماساژ را با تخفیف‌های ویژه تهیه کنید و از یک ماساژ خوب و آرامش ‌بخش لذت ببرید.


ماساژ شیاتسو چیست و چگونه به بدن شما آرامش می‌دهد؟

ماساژ سنگ داغ چگونه به سلامتی بدن شما کمک می‌کند؟

ماساژ صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

با فواید ماساژ درمانی و انواع ماساژ آشنا شوید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *