ماساژ سنگ داغ چگونه به سلامتی بدن شما کمک می‌کند؟

آرامش واژه‌ای است که همه به دنبال آن هستیم و بسیاری آن را ماساژ جستجو می‌کنیم. ماساژ سنگ داغ یکی از انواع ماساژ است که شما را به آرامشی عمیق هدایت می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی کامل و دقیق به ماساژ سنگ گرم و چگونگی عملکرد آن بندازیم.

 

ماساژ سنگ داغ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ آرامش بخش با استفاده از سنگ‌های داغ است. در این نوع ماساژ از سنگ‌های آتش فشانی داغ شده که وزن‌های مختلفی هم دارند، استفاده می‌شود. این سنگ‌ها تاثیر قابل ملاحظه‌ای در نرم شدن بافت‌های بدنی، از بین رفتن گرفتگی‌ها و تنش‌های عمیق عضلانی دارد. علاوه بر این گرمای سنگ‌های داغ روی ستون فقرات بدن تاثیر گذاشته و سیستم اعصاب مرکزی را آرام می‌کند.

در ماساژ سنگ داغ انواع سنگ‌های آتشفشانی، سنگ مرمر و سالت استفاده می‌شود. این سنگ‌ها ابتدا در آب جوش حرارت دیده و سپس به روغن آغشته می‌شوند. در این سبک‌ از ماساژ سنگ‌ها روی نقاط حساس و مهم بدن قرار گرفته و به آن‌ها فشار می‌آورد تا گرما به عمق ماهیچه‌های سفت شده بدن نفوذ کند و باعث آزاد شدن و نرم شدن بافت آن‌ها شود. پس از آن سنگ مرمر سرد را روی برخی از نقاط بدن قرار می‌دهند تا تعادل در دمای بدن به وجود آید.

 

فواید ماساژ سنگ داغ

مردم اغلب ماساژ سنگ گرم را آرامش بخش و همراه با ریلکسیشن توصیف می کنند. گرما برای افرادی که سرمایی هستند آرامش بخش است. در این سبک ماساژ، گرمای سنگ باعث شل شدن عضلات می شود و به ماساژور اجازه می دهد در هنگام ماساژ از فشار کمتری برای اثر گذاشتن بهتر روی ماهیچه ها استفاده کند.

در مورد مزایای ماساژ سنگ گرم، منابع علمی و دقیق کمی وجود دارد. اگرچه برخی از مطالعات مقدماتی نشان داده اند که ماساژ، به طور کلی ممکن است مزایایی را برای افراد مبتلا به افسردگی، سندرم های درد مانند آرتروز یا فیبرومیالژیا، فشار خون بالا و بیماری های مرتبط با پیری از جمله پارکینسون و زوال عقل در بر داشته باشد.

افراد معمولاً برای بهبود شرایط زیر از ماساژ سنگ داغ استفاده می کنند:

  • اضطراب
  • کمردرد
  • افسردگی
  • بیخوابی

 

خطرات ماساژ سنگ داغ

علیرغم مزایای زیادی که در رابطه با ماساژ سنگ داغ وجود دارد این درمان برای همه مناسب نیست. برخی از افراد هستند که نباید ماساژ و بخصوص ماساژ سنگ داغ در مورد آنها انجام شود. برای ماساژ سنگ داغ، برخی از موارد منع مصرف یا عواملی که به معنای این است که شخص نباید این درمان خاص را انجام دهد وجود دارد که در زیر بیان شده است.

زخم‌های پوستی

هر کسی که زخمی روی پوست دارد باید از ماساژ سنگ داغ اجتناب کند تا زمانی که زخمها التیام یابند. کبودی جدید یا شدید، بریدگی یا خراش، آفتاب سوختگی یا واریس خطر صدمه ماساژ یا زخم را افزایش می‌دهند. آنها همچنین شانس عفونت ایجاد شده از طریق باکتری‌های موجود در روغنهای ماساژ یا سنگها را بالا می‌برند.

عفونت و بیماری

این ممکن است عادی به نظر برسد اما هر کسی که مبتلا به تب، سرماخوردگی یا آنفولانزا باشد باید از ماساژ اجتناب کند تا زمانی که بهتر شود. فرد مبتلا به تب ممکن است میکروب‌های خود را افزایش دهد و همچنین تنظیم دمای بدن مشکل خواهد بود. این باعث می‌شود که آنها احساس ناراحتی بشتری نسبت به سنگ‌های داغ بر روی پوست خود داشته باشند.

دیابت

دیابت بر عملکرد اعصاب و رگهای خونی در انگشتان و پاها اثر می‌گذارد. افراد دیابتی احساس را در دستها و پاهایشان از دست می‌دهند که باعث می‌شود که اگر زخم و یا سوختگی رخ دهد، قادر به تشخیص آن نباشند. بنابراین وقتی ماساژ روی آنها انجام می‌شود ممکن است در صورت استفاده زیاد از فشار توسط درمانگر متوجه نشوند یا اگر سنگها در حال سوزاندن پوست وی باشند، نتوانند بگویند.

سخن آخر

خواه برای اولین بار ماساژ را امتحان کنید یا از قبل طرفدار آن هستید یا اینکه دوست دارید چیز جدیدی را امتحان کنید، حتما در مورد مناسب بودن ماساژ سنگ داغ با ماساژور یا مرکز ارائه دهنده خدمات سلامتی مورد نظر صحبت کنید.

در حالی که بسیاری از افراد گرما را بسیار آرامش بخش و مفید برای ذهن، بدن و روح می دانند، شما باید مطمئن شوید که ماساژ با سنگ داغ برای بدن شما مناسب است – به خصوص اگر سابقه بیماری خاصی داشته باشید. در این خصوص حتما با درمانگر متخصص مشورت کنید و از راهنمایی ایشان استفاده کنید.

 

مشاهده پیشنهادهای ماساژ در تخفیفان

 

[ratings]

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *