ماساژ صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ صورت هم به زیبایی پوست صورت کمک می‌کند و هم آرامش بخش است.

مهم‌ترین بخش زیبایی در چهره انسان پوست صورت است. و از دوران باستان تاکنون اهمیت زیادی به آن می‌دادند. به همین دلیل فواید ماساژ صورت بسیار زیاد است و می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل زیبایی و طراوت صورت شما باشد. ماساژ صورت یکی از این روش‌ها است.

این ماساژ یکی از تکنیک‌های خوب طب سنتی در شرق است که انجام صحیح آن فواید بسیاری برای صورت دارد. اگر ماساژ صورت را جزو برنامه‌های زیبایی و جوانسازی خود قرار دهید، می‌توانید به نتایج بسیار خوبی برسید. ماساژ صورت یک ورزش خوب و مهم برای تقویت هر چه بهتر عضلات صورت و جلوگیری از چین و چروک‌های احتمالی صورت است که می توانید در مراکز ماساژ تهران آن را تجربه کنید.  با ما همراه باشید نا نگاهی به این انواع ماساژ و فواید ماساژ صورت بیندازیم.

مطالب مرتبط: آشنایی با بهترین انواع ماساژ و فواید آن برای سلامتی بدن

آرامشی حقیقی با ماساژ صورت

از ماساژ صورت برای آرامش استفاده‌های بسیاری می‌شود. بسیاری از افراد در هنگام ماساژ از ماساژور می‌خواهند که زمان زیادی را روی صورتشان بگذراند. این دلیل بیشتر از موارد زیبایی که ماساژ صورت به همراه خود دارد، بیشتر به دلیل آرامش خاص آن است. شاید برایتان عجیب به نظر برسد ولی ماساژ صورت قدرت عجیبی برای ایجاد آرامش در وجود شما دارد. تحقیقات ثابت کرده که ماساژ صورت، باعث تولید و آزاد شدن مرفین به مقدار بالا در بدن می‌شود. مرفین هم که عامل اصلی احساس آرامش در بدن است.

فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت هم فواید آرامش بخش و هم فواید زیادی برای جوانسازی پوست دارد. با این ماساژ پوستی نرم‌تر و در عین حال سفت‌تر خواهید داشت. یکی از فواید ماساژ صورت این است که عضلات و پوست صورت شما بسیار بهتر روی صورت شما قرار می‌گیرند. علاوه بر این‌ها یکی دیگر از فواید ماساژ پوست این است که باعث تکسین سردرد و دردهایی که در ناحیه صورت شکل گرفته می‌شوند و به ریلکس شدن عضلات صورت و چشم‌ها کمک بسیاری می‌کند. از این نوع ماساژ برای تحریک جریان خون و کاهش استرس و تنش هم استفاده می‌کنند.

بهترین روغن برای ماساژ صورت

برای لذت بردن از یک ماساژ کامل و حرفه‌ای نیاز به یک روغن خوب خواهید داشت. استفاده از روغن در ماساژ صورت هم برای پوست صورت شما بسیار مفید خواهد بود و هم حس تجربه آرامش با ماساژ صورت را بسیار بهتر و خاص‌تر می‌کند. استفاده از روغن مناسب در این روش بسیار مهم است. یادتان باشد که بهترین روغن برای ماساژ ۳ ویژگی مهم دارد. اول اینکه عطر و اسانس زیادی نداشته باشد، حساسیت ساز نباشد و بلاخره اینکه خیلی چرب نباشد. اکثر روغن‌های مخصوص ماساژ، گیاهی هستند و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، D، E، و K را با خود دارند. هرچند که میزان جذب این نوع ویتامین‌ها از طریق پوست بسیار کم است ولی همین مقدار اندک هم قابل توجه و خوب است.

توجه به این نکته ضروری است که باید روغنی انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد. برای پوست‌ های خشک معمولا از روغن جوانه گندم، روغن کنجد، روغن آفتابگردان و روغن گل رز، برای پوست های چرب از روغن بادام، روغن رزماری، روغن قرچک، روغن نارگیل و برای پوست‌های معمولی از روغن گل یاس و روغن بابونه استفاده می‌کنند

نکاتی را که باید برای انجام ماساژ صورت رعایت کنید

بسیاری دوست دارند ماساژ را خودشان و در خانه برای فواید ماساژ صورت انجام دهند. شما با یک جستجوی ساده ماساژ صورت در آپارات می‌توانید به راحتی روش‌های انجام این نوع ماساژ را یاد بگیرید. هرچند نکاتی وجود دارد که شاید در این ویدیوها به آن‌ها اشاره نشود. ما قصد داریم تا تمام این نکات مهم را به شما بگوییم تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر زخم باز یا آکنه شدید و هرگونه التهاب یا عفونت پوستی در صورت خود دارید به هیچ عنوان نباید از این نوع ماساژ استفاده کنید. قبل از ماساژ هم دست و صورت خود را با آب ولرم و صابون بشویید و اگر از لنز چشمی استفاده می‌کنید، حتما باید این آن را بیاورید.

ماساژ صورت معمولا به صورت حرکات دایره‌ای شکل انجام می‌شود. این ماساژ به طور معمول از قسمت‌های میانی صورت شروع شده و به اطراف صورت و گردن ادامه پیدا می‌کند. این موضوع بسیار مهم است که حرکات ماساژ باید به صورت آهسته و نقطه به نقطه انجام شود. به هیچ عنوان نباید از به عضلات صورت فشار بیاورید یا پوست را بکشید. جهت حرمکت دست باید به صورت دایره شکل و به طرف بالا باشد و عضلات صورت نباید به سمت پایین کشیده شوند.

ماساژ صورت برای کلاژن سازی

ماساژ صورت می‌تواند به کلاژن سازی پوست هم کند. چگونه؟ زمانی که شما ماساژ را روی صورت خود انجام می‌دهید، این کار باعث افزایش جریان خود در پوست صورت شده و در نتیجه اکسیژن رسانی به پوست بیشتر می‌شود. همین‌طور خون‌رسانی به پوست باعث افزایش رسیدن مواد مغذی شده و در نتیجه عمل کلاژن سازی تقویت می‌شود.

شما می‌توانید با قراردادن ماساژ صورت به برنامه روزانه خود به جوان ماندن پوست خود بسیار کمک کنید.


با فواید ماساژ درمانی و انواع ماساژ آشنا شوید

کربوکسی تراپی چیست و چه مزایای برای جوانسازی پوست دارد؟

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
3 نظر برای "ماساژ صورت چیست و چه فوایدی دارد؟" ارسال شده
  1. free-123movie گفت:

    عالی بود استاد

  2. فرش ماندگار گفت:

    مطلب مختصر ولی مفید بود …. ممنون از تخفیفان

  3. ماساژ گفت:

    ماساژ برای جوان سازی صورت بسیار مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *