اسپینینگ چیست؟ معرفی کامل ورزش اسپینینگ

اسپینینگ به‌نوعی یک ورزش محسوب می‌شود که برای انجام آن شما نیاز به یک دوچرخه دارید. در این خصوص سؤال‌های زیادی مطرح می‌شود، از جمله اینکه آیا ورزش اسپینینگ به معنای همان ورزش با دوچرخه ثابت است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت، اسپینینگ یک تعریف ساده دارد و آن این است که به دوچرخه‌سواری داخل سالن اسپینیگ گفته می‌شود‌. لازم به توضیح است که منظور از سالن همان باشگاه های ورزشی تهران است. در توضیح این ورزش می‌توان گفت در دسته‌بندی ورزش‌های هوازی قرار می‌گیرد.

یک ورزش هوازی که بر روی دوچرخه ثابت انجام می‌شود‌. تمرکز اصلی این ورزش هوازی بر روی شدت، قدرت و استقامت است‌. انجام شدن ورزش اسپینیگ بر روی دوچرخه ثابت ممکن است سبب شود تا برخی از افراد تصور کنند که بین اسپینینگ و دوچرخه‌سواری تفاوت زیادی وجود ندارد و به‌نوعی این دو ورزش با یکدیگر یکسان هستند‌. بهتر است بدانید که این موضوع یک تصور اشتباه محسوب می‌شود.

در حقیقت ورزش اسپینیگ‌ با دوچرخه‌سواری تفاوت‌های زیادی دارد. اگر قصد دارید تا با ورزش اسپینینگ بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه اسپینیگ چیست و چه فوایدی دارد کسب کنید.

باشگاه ورزشی

اسپینیگ چیست؟

در پاسخ به این سؤال که اسپینیگ چیست؟ باید گفت اسپینیگ به‌نوعی یک ورزش هوازی محسوب می‌شود که بر روی دوچرخه ثابت آن را انجام می‌دهند. بهتر است بدانید این ورزش با دوچرخه‌سواری تفاوت‌های زیادی دارد. از جمله تفاوت‌های موجود بین اسپینینگ و دوچرخه‌سواری می‌توان به تفاوت بین تمرین‌ها و نحوه اجرای آن‌ها در این دو نوع ورزش اشاره کرد. می‌توان گفت اسپینینگ یک ورزش جدید است که در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این ورزش طرفداران خاص خود را دارد، اجرای آن باید زیر نظر مربی‌های حرفه‌ای که از مهارت و تخصص کافی برخوردار هستند، انجام شود.

در مقابل دوچرخه‌سواری یک ورزش با قدمت بیشتری است و برای انجام معمولی آن نیاز به تمرین‌های حرفه‌ای و حضور مربی ماهر نیست. اسپینینگ فواید زیادی دارد از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد که انجام این ورزش شما را برای سایر فعالیت‌های ورزشی نیز آماده می‌کند. کلاس‌های اسپینیگ معمولاً در فضاهای رسمی و سالن‌های ورزشی که امکانات موردنیاز را دارا هستند، انجام می‌شود‌. در مکان موردنظر هنگام انجام ورزش اسپینیگ آهنگ‌های مهیج پخش می‌شود تا ورزشکاران شور و انرژی خود را در طول ورزش حفظ کنند.

هر یک از انواع ورزشی که انجام می‌دهید، عضلات خاصی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ورزش اسپینینگ هم از این قاعده مستثنی نیست. این نوع ورزش هم عضلات خاصی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که از آن جمله می‌توان به عضلات میان تنه، عضلات چهار سر ران، عضلات سرینی و عضلات پشت اشاره کرد. همان‌گونه که اشاره شد اسپینینگ بیشتر عضلات بدن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، در نتیجه می‌توان گفت هنگام انجام ورزش اسپینینگ تمام عضلات بدن درگیر می‌شوند که این موضوع سبب افزایش کالری سوزی در طول انجام این ورزش می‌شود.

به‌طور میانگین می‌توان گفت هر یک ساعت انجام ورزش اسپینینگ نیاز به ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با توجه به این توضیحات می‌توان گفت که اسپینینگ ورزش کل بدن است و قسمت خاصی را تحت تأثیر خود قرار نمی‌دهد. با این وجود بیشتر حجم فشار وارد شده از انجام حرکات ورزشی بر روی عضلات پایین‌تنه وارد می‌شود‌. هرگونه تغییر در شدت انجام این ورزش به‌طور مستقیم بر روی عضلات پایین‌تنه تأثیر می‌گذارد.

اسپینیگ و کاهش وزن

اسپینینگ بیشتر بر روی عضلات پایین‌تنه نظیر عضلات ران، باسن و… تأثیر می‌گذارد. در این بین اشخاصی هم هستند که قصد دارند تا از این ورزش به‌منظور کاهش وزن به‌خصوص کاهش حجم عضلات پایین‌تنه استفاده می‌کنند. لازم به توضیح است که اسپینینگ بر روی عضلات پایین‌تنه تأثیرگذاری دارد با این وجود اگر هدف اصلی شما کاهش وزن و کاهش سایز است، در کنار ورزش‌های مناسب بهتر است به رژیم غذایی خود نیز توجه داشته باشید. به‌طور کلی تغییر سایز پایین‌تنه زمانی محقق می‌شود که سایز کل بدن کاهش پیدا کند. با این وجود اسپینیگ حتی برای کاهش وزن و کاهش سایز کل بدن نیز می‌تواند مفید واقع شود.

در نتیجه می‌توان گفت اسپینیگ هم یک ورزش مؤثر بر روی کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که اسپینیگ کل بدن را لاغر می‌کند و اینکه انتظار داشته باشید این ورزش هوازی سبب کاهش وزن فقط در یک قسمت از عضلات بدن می‌شود، یک تصور و باور اشتباهی است. نکته‌ دیگری که بهتر است به آن اشاره کنیم این است که در مورد میزان تأثیرگذاری ورزش‌های مختلف نظیر اسپینیگ وضعیت جسمانی شخص موردنظر نیز مؤثر است.

به‌عنوان مثال ممکن است دو شخص با یکدیگر اسپینیگ انجام دهند، یک شخص در ناحیه ران‌ها دچار کاهش وزن شود و شخص دیگر تغییری را مشاهده نکند.

بخوانید: بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه، ۱۲ تمرین عالی برای لاغری

فواید اسپینینگ

اسپینیگ از جمله ورزش‌هایی است که فواید و مزایای زیادی برای بدن دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای اسپینیگ این است که این ورزش از جمله ورزش‌هایی محسوب می‌شود که کم شدت است، در نتیجه آسیبی به عضلات و بافت‌های بدن وارد نمی‌شود. این مورد یک مزیت مناسبی است برای اشخاصی که به اصطلاح تازه‌کار هستند و به‌تازگی ورزش کردن را شروع کرده‌اند. این ورزش یک راه مؤثر برای فعال نگه‌داشتن وضعیت بدنی است. از دیگر مزایای آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که این ورزش سیستم قلبی عروقی بدن را تقویت کرده و در عین حال از وارد شدن آسیب به بافت‌های بدن جلوگیری می‌کند.

پس می‌توان گفت اسپینیگ یک ورزش بی‌خطر محسوب می‌شود که می‌توانید بدون نگرانی از آسیب وارد شدن به بدن آن را انجام دهید. از دیگر مزایای آن تقویت روحیه شخص است. اسپینیگ تا حد زیادی می‌تواند از حجم استرس و اضطراب شخص بکاهد و از این طریق می‌تواند یک روش مؤثر برای درمان افسردگی و مشکلات روحی باشد. از همه مهم‌تر اینکه اسپینیگ از جمله ورزش‌هایی محسوب می‌شود که کالری سوزی بالایی دارد.

از طرفی دیگر سبب افزایش قدرت عمومی بدن فرد می‌شود. جالب است بدانید یکی از مزایای اسپینیگ افزایش قدرت ذهنی شخص است و روحیه اجتماعی شخص را تقویت می‌کند.

سخن پایانی

به‌عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به این‌ سؤال که اسپینیگ‌ چیست؟ پاسخ دادیم. دانستید که اسپینینگ یک ورزش تازه تأسیس است که در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

این ورزش بر روی دوچرخه ثابت انجام می‌شود، اما با دوچرخه‌سواری تفاوت‌های زیادی دارد از جمله اینکه باید آن را به‌صورت اصولی و تحت نظر مربی متخصص انجام دهید.

این ورزش که به‌نی ورزش هوازی محسوب می‌شود بیشتر عضلات بدن را درگیر می‌کند و همین موضوع سبب شده تا یکی از روش‌های مناسب برای کاه وزن و رسیدن به تناسب اندام باشد. شما می‌توانید این ورزش را در باشگاه های ورزشی تهران یا سایر شهرها انجام دهید.

فواید ورزش اسپینینگ چیست؟

مهم‌ترین مزیت اسپینیگ این است که این ورزش از جمله ورزش‌هایی محسوب می‌شود که کم شدت است، در نتیجه آسیبی به عضلات و بافت‌های بدن وارد نمی‌شود.

تاثیر اسپینیگ روی کاهش وزن چیست؟

 اسپینیگ ورزش مؤثر بر روی کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که اسپینینگ تنها باعث لاغری پایین تنه نمی‌شود بلکه کل بدن را لاغر می‌کند.

این مطالب را هم حتما بخوانید:

یوگا چیست؟ همه‌چیز درباره ورزش یوگا

با ورزش باراسل و تمام فواید و کاربردهای آن آشنا شوید

ورزش کراس فیت یست و چگونه باعث تناسب اندام می‌شود

۲.۷/۵ - (۹ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *