با پارک جنگلی سراوان و مرداب سراوان بیشتر آشنا شوید

کسانی که اهل گشت و گذار باشند، حتما مرداب سراوان را دیده‌اند. مردابی که با نگاه اول متوجه واقعیت و زیبایی آن نمی‌شوید؛ و احتمالا فکر می‌کنید که وسط آن را چمن پوشیده‌است. اما وقتی قایق‌های قو شکل را مشاهده کنید، تازه متوجه تالاب سبز رنگ و بسیار زیبای آن می‌شوید. با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این طبیعت بی‌همتا و قطب گردشگری در استان گیلان، بیندازیم. برای شما توضیح دهیم که چطور می‌توانید با تور یک روزه پارگ جنگلی سراوان و مرداب سراوان بروید، چه تفریحاتی در آن‌جا منتظر شماست و چگونه می‌توانید به راحتی با تور مرداب سراوان همراه شوید.

مرداب سراوان و پارک جنگلی سراوان کجاست؟

بسیاری به دنبال این هستند که بدانند مرداب سراوان رشت کجاست؟ پارک جنگلی سراوان در استان گیلان و  ۱۷ کیلومتری شهر رشت  واقع شده. این منطقه علاوه بر اینکه یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران هم هست، جلوه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد که خود به تنهایی برای خلق یک روز گردشگری خارق‌العاده کاملا کافیست. در دل این پارک جنگلی، مرداب سراوان که با نام دریاچه سراوان هم شناخته می‌شود، خودنمایی می‌کند.

پارک جنگلی سراوان به خاطر نزدیکی به جاده سراسری دسترسی بسیار راحتی دارد و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان شده است. علاوه بر این‌ها، این پارک جنگلی گونه‌های مختلف و نادر گیاهی را در خود جای داده و وجود رودخانه و تالاب سراوان به زیبایی‌ها و جذابیت آن افزوده است.

علاوه بر مرداب سراوان شما از دیدن جنگل‌های انبوه و خانه‌های روستایی در این منطقه لذت خواهید برد. وجود رودخانه سفید رود در کنار این جنگل دلیل اصلی به وجود آمدن مرداب سراوان است و البته زیبایی خاصی هم به این منطقه داده است.

اگر صبح‌های به این پارک جنگلی سفر کنید، وجود هوای مه آلود، زیبایی بسیار خاصی را به این منطقه بخشیده است و با قدم زدن در آن علاوه بر حس نشاط و طراوت، حسی خیال انگیز نیز خواهید داشت. شما می‌توانید از موزه میراث روستایی میراث گیلان که در کنار این پارک واقع شده هم دیدن کنید. این موزه، مجموعه‌ای روباز است که فرهنگ و معیشت مردن گیلان زمین را به خوبی به تصویر می‌کشد.

دیدنی‌های و تفریحات پارک جنگلی سراوان

تالاب سراوان یکی از دیدینی‌ترین دریاچه‌های سراوان است.

تالاب سراوان یکی از دیدینی‌ترین دریاچه‌های سراوان است.

امکانات بسیار خوب و جاذبه‌های طبیعی خاص دلنشین باعث شده تا این منطقه یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری در استان گیلان باشد. شما می‌توانید تفریحات بسیار خاصی از جمله قایق سواری، پینت بال، موتور چهار چرخ و … را در این منطقه زیبا انجام دهید.

قایق سواری در مرداب زیبای سراوان

قایق سواری در دریاچه و مرداب سراوان و در حالی به نظر در حال قایق سواری رو چمن هستید می‌تواند خاص‌ترین تفریحات باشد. شما با سوار شدن در قایق‌های قو شکل می‌توانید به اعماق جنگل بروید و گشت و گذاری متفاوت را داشته باشید.

سکوت و آرامش جنگل و کشف و زیبایی‌های آن می‌تواند برای طرفداران طبیعت گردی بسیار لذت بخش باشد. شما برای ۱۰ دقیقه قایق سواری در این دریاچه باید مبلغ ۲۰۰۰۰ تومان پرداخت کنید.

تفریح در پارک جنگلی سراوان

اگر تاکنون قدم زدن در داخل جنگل را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این تجربه خاص را از پارک جنگلی سراوان شروع کنید. این پارک جنگی طبیعتی خاص و کم‌نظیر دارد و قدم زدن در آن، به خاطره‌ای به یادماندنی برای شما تبدیل خواهد شد.

پینت بال و موتور چهار چرخ

پینت بال و موتور چهار چرخ از دیگر جاذبه‌های تفریحی پارک جنگل سراوان است. پینت بال جنگلی سراوان با ۱۲۰۰ متر مربع مساحت، نخستین پینت بال جنگلی شمال ایران است و برای علاقمندان به پینت بال امکانات و تجهیزات بسیار خوبی دارد. ولی اگر به دنبال هیجان و آدرنالین بیشتر هستید، حتما موتور چهار چرخ پارک جنگلی سراوان را امتحان کنید. موتور سواری در پستی و بلندی‌های این جنگل بسیار هیجان انگیز است. شما می‌توانید با پرداخت ۱۵۰۰۰ تومان به مدت ۱۰ دقیقه موتور سواری کنید.

پیک نیک، عکاسی و طبیعت گردی

تفریح فقط بازی و قایق سواری نیست. پیک نیک، عکاسی و طبیعت گردی هم یکی تفریح‌های جذاب در این منطقه به شمار می‌رود. وجود چشم اندازهای خاص و بسیار زیبا و جای جای این جنگل و در کنار آن وجود امکانات مورد نیاز برای پیک نیک، مانند میز، کباب پز، آلاچیق، نیمکت و… این امکان را به شما می‌دهد تا ساعاتی خوش را در کنار خانواده و دوستان در این جنگل زیبا بگذرانید و به تفریح بپردازید.

دیدنی‌های اطراف تالاب سراوان

در اطراف پارک جنگلی و مرداب سراوان رشت جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارند که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. در کنار پارک، موزه میراث روستایی گیلان قرار گرفته و کاروانسرای شاه عباس (کاروانسرای لات) در ۱۷ کیلومتری این منطقه واقع شده. علاوه بر این بازدید از بازارهای هفتگی این منطقه که انواع کالا و صنایع دستی در آن به فروش می‌رسد، خالی از لطف نیست.

مسیر دسترسی مرداب سروان در رشت

با این قایق‌ها می‌توانید به دل طبیعت بکر پارک جنگلی سراوان بروید.

با این قایق‌ها می‌توانید به دل طبیعت بکر پارک جنگلی سراوان بروید.

مسیر دسترسی به پارک جنگلی سراوان بسیار راحت است. اگر نقشه پارک جنگلی سراوان را دیده باشید، متوجه خواهید شد که این پارک در کنار جاده رشت به تهران قرار گرفته. فاصله تهران تا مرداب سراوان ۳۰۱ کیلومتر است که با احتساب ترافیک در حدود ۳.۵ تا ۴ ساعت طول خواهد کشید تا از تهران به این پارک رویایی برسید. اما اگر از رشت حرکت کنید می‌توانید در کمتر از نیم ساعت به این منطقه برسید. فاصله رشت تا سراوان گیلان تنها ۱۷ کیلومتر است. ورودی این پارک، درست در کیلومتر ۱۷ جاده رشت به تهران قرار گرفته. ورودی پارک جنگلی سراوان در سمت غرب جاده قرار گرفته و این ورودی تنها ورودی به این پارک جنگلی است.

آدرس مرداب سراوان رشت: گیلان، کیلومتر ۱۷ جاده رشت به تهران

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان: برای هر خودرو باید مبلغ ۷ هزار تومان پرداخت شود.

بهترین فصل سفر

مرداب سراوان در بهار و تابستان فوق‌العاده زیباست.

مرداب سراوان در بهار و تابستان فوق‌العاده زیباست.

بهار، تابستان و پاییز بهترین فصل‌های سفر به پارک جنگلی سراوان هستند. مرداب سراوان در بهار و تابستان سرسبزی بی‌نظیری دارد و زیبایی هیجان انگیز رنگ سبز را این منطقه به چشم خواهید دید. آب و هوا در این فصول خنک و متعدل است که همین موضوع گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند. پاییز زمانی است که برگ‌های درختان به رنگ زرد و نارنجی در می‌آیند. وجود طیف‌های رنگی متنوع و زیبا در فصل پاییز و همچنین آب و هوای خوب، باعث شده تا این فصل هم از فصل‌های مورد علاقه گردشگران باشد. اما مرداب سراوان در فصل زمستان سفید و پوشیده از برف است. به دلیل سرمای هوا در این فصل، گردشگران بسیار کمی در زمستان از پارک جنگلی سراوان دیدن می‌کنند.

اقامت در پارک جنگلی سراوان

امکانات رفاهی بسیار خوبی در این پارک وجود دارد.

امکانات رفاهی بسیار خوبی در این پارک وجود دارد.

در کنار پارک جنگلی سراوان اقامتگاه ها و ویلاهای بسیاری برای اجاره وجود دارند که می‌توانید از این ویلاها و اقامتگاه بومگردی استفاده کنید. علاوه بر این اگر اهل کمپ و چادر زدن هستید، می‌توانید در داخل پارک و در دل طبیعت بسیار زیبای این منطقه چادر بزنید و کمپینگ کنید. این پارک امکانات نسبتا خوبی از جمله سکو برای چادر زدن، میز آلاچیق، نیمکت کباب‌پز و و سایل بازی در اختیار شما قرار می‌دهد.

تور مرداب سراوان

اگر طبیعت گرد و طرفدار تورهای طبیعت گردی باشید، حتما به تور مرداب سراوان علاقمند خواهید شد. تور مرداب سراوان در هر فصلی اجرا می‌شود ولی می‌توان گفت که بهترین فصل سفر به این منطقه در فصول بهار، تابستان و پاییز است.

این منطقه در بهار و تابستان در سرسبزی و فضای خاصی دارد. در پاییز هم زردی برگ درختان، پارک جنگلی سراوان را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است. البته زمستان‌های این منطقه هم خالی از لطف نیست و اگر دوست دارید تا سپیدی برف را در این جنگل‌های زیبا ببینید، پارک جنگلی سراوان می‌تواند جلوه‌ای تازه را برای شما به وجود بیاورد.

شما حتی می‌توانید به راحتی با ماشین و با دوستان به جنگل سراوان بروید. تنها کافی است به نقشه پارک جنگلی سراوان را در گوگل نگاهی بیندازید. آدرس مرداب سراوان رشت تقریبا سرراست است و نیازی به راهنما و پرس و جو نیست.


این مطالب را هم بخوانید:

با جنگل راش ، منحصر به فردترین جنگل شمال ایران بیشتر آشنا شوید

جنگل دالخانی، رویایی که در دل رامسر به واقعیت پیوست

با جنگل الیمستان ، بهشتی مه آلود و رویایی در آمل بیشتر آشنا شوید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *