بهترین غذاهای خیابانی را در تهران کجا بخوریم؟

بهترین غذاهای خیابانی تهران

غذای خیابانی یک پدیده متنوع و پرطرفدار در سطح جهان است که شامل انواع غذاهاست که در خیابان‌ها و نقاط عمومی شهرها به فروش می‌رسند. این نوع غذاها اغلب سریع و آماده‌ی خوردن هستند و به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه و ساده برای صرف وعده‌های غذایی در حالی که در حرکت هستید، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تهران به عنوان پایتخت ایران، با جمعیت بالا و شلوغی خیابان‌ها، یکی از مراکز اصلی غذای خیابانی در ایران است. در سراسر تهران می‌توان انواع غذاهای خیابانی را پیدا کرد، از جمله غذاهای محلی ایرانی مانند کباب تابه‌ای، ساندویچ‌ها، برگرها، فلافل، سوپ‌ها، میرزاقاسمی، اسکندر کباب و غیره. همچنین، تأثیرات فرهنگی مهاجران در تهران، غذای خیابانی را تنوع بیشتری بخشیده است، به طوری که می‌توان انواع غذاهای خارجی مانند پیتزا، تاکو، کباب هندی و سوشی را نیز در خیابان‌ها پیدا کرد.

بازار غذای خیابانی در تهران در حال رشد است و همچنان به عنوان یک صنعت پرسود در حال توسعه می‌باشد. بسیاری از افراد این روزها به دنبال تجربه‌ی غذای خیابانی اصیل و جذاب هستند و به خیابان‌ها مراجعه می‌کنند تا از تنوع غذاها و عرضه‌ی نوآورانه‌ی غذای خیابانی لذت ببرند، چیزی که از آن صحبت می‌کنیم در رستوران های تهران پیدا نخواهید کرد.

اگر دوست دارید بدانید بهترین غذاهای خیابانی را در تهران کجا بخوریم؟ ادامه این مطلب را دنبال کرده و با بلاگ تخفیفان همراه شوید.

خیابان خوشمزه تهران کجاست؟

شاید یکی از زیباترین ماجراجویی‌هایی که دوست دارید در تهران داشته باشید، قدم زدن در خیابان‌های مختلف آن باشد. پیاده‌روی به قصد شکم‌گردی، اما خیابان خوشمزه تهران کجاست و در کدام خیابان تهران می‌توانیم غذاهای خوشمزه بخوریم، در ادامه معروف‌ترین و بهترین غذاهای خیابانی تهران را معرفی کردیم.

خیابان دولت‌آباد

غذای خیایانی دولت آباد

معمولا وقتی صحبت از غذاهای خیابانی در تهران می‌شود، همه یاد خیابان سی تیر می‌افتند، اما اینخیابان تنها گزینه محبوب نیست. یکی دیگر از خیابان‌هایی که می توان نام برد، خیابان دولت آباد در منطقه ۲۰ است. این خیابان خیلی زودتر از سی تیر در این زمینه فعالیت می‌کرد و در واقع می توان گفت در غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه طرفداران زیادی دارد.

شاید بپرسید چرا غذای عربی در این خیابان! از آنجایی که عرب‌های زیادی در این محله زندگی می‌کنند، این خیابان مکانی جالب برای چشیدن انواع غذاهای عربی است.

برای دسترسی به خیابان دولت آباد می توانید با مترو به سمت شهرری بروید و سپس رفتن به آن خیابان بسیار آسان است. همچنین ایستگاه تاکسی و اتوبوس در کنار ایستگاه مترو وجود دارد.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

یکی دیگر از محله های قدیمی تهران که برای چشیدن غذاهای مختلف خیابانی مناسب است. در بازار بزرگ می‌توانید هر چیزی را که بخواهید پیدا کنید و بهترین غذاهای خیابانی تهران را در اینجا بچشید. در هر ساعت از روز افراد مختلفی روی گاری خود ساندویچ، سمبوسه، آش و عدسی می‌فروشند. تنوع غذا در اینجا بسیار زیاد است.

یکی از کوچه‌هایی که به شما پیشنهاد می‌کنیم، کوچه سید ولی است که می‌توانید در آن غذاهای مختلفی مانند تخم مرغ، سیب زمینی و فلافل بخورید.

برای رسیدن به بازار بزرگ به راحتی سوار مترو شوید و در ایستگاه پانزده خرداد پیاده شوید. روزها باید به آنجا بروید چون این بازار شب‌ها تعطیل است. به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی‌کنیم با ماشین شخصی به آنجا بروید زیرا این منطقه در طرح ترافیک است و خیابان ها آنقدر شلوغ است که حتی جای خالی برای پارک ماشین پیدا نمی‌کنید.

خیابان سی تیر

غذای خیابانی سی تیر

از سال ۱۳۹۵ این خیابان سنگفرش به مکانی برای علاقه‌مندان غذاهای خیابانی تبدیل شده است. اینجا یکی از قدیمی ترین خیابان های تاریخ تهران است که اتفاقات مهمی مانند ملی شدن صنعت نفت در ایران روی آن افتاده است. موزه ها، گالری ها و خانه‌های قدیمی زیادی در کنار این خیابان وجود دارد که باعث شده تا مسئولان شهرداری برای جذب گردشگر بیشتر در این خیابان اقدام کنند.

وقتی وارد این خیابان می‌شوید، بسیاری از غرفه‌های مواد غذایی مختلف را در امتداد خیابان می‌بینید و همچنین افراد زیادی را می‌بینید که در خیابان سنگفرش قدم می‌زنند و غذا می‌خورند. رستوران‌های خیابان سی تیر با نورپردازی زیبا و موسیقی زنده هر شب میزبان افراد زیادی هستند.

این خیابان در قلب شهر قرار دارد و می‌توانید با مترو در ایستگاه فردوسی پیاده شوید و به راحتی به آنجا دسترسی پیدا کنید.

خیابان پیروزی

پیروزی

یکی دیگر از بهترین غذاهای خیابانی تهران را در محله پیروزی می‌توانید بخورید. با رفتن یه این محله می‌توانید کبابی‌های زیادی را پیدا کنید. حتی برخی از آن‌ها بیش از نیم قرن در آنجا کار می‌کنند. می توانید انواع کباب را در پیروزی بخورید. مرغ، گوشت و جگر. مزیت اینجا این است که حتی بعد از نیمه شب هم می‌توان در آن غذا پیدا کرد. این خیابان بین خیابان شهدا و کلاهدوز قرار دارد و برای رسیدن به آن می توانید از مترو یا حتی اتوبوس استفاده کنید.

میدان آزادی؛ پناهگاه مسافران

مکان دیگری که می توانید برای خوردن غذاهای خیابانی انتخاب کنید، میدان آزادی یا در واقع ترمینال غرب است. رونق فروشندگان غذای خیابانی در این منطقه برای حجم بالای مسافرانی است که به آنجا سفر می‌کنند و می توانید غذاهای لذیذی مانند جگر، ساندویچ های سرد و گرم به ویژه غذاهای تند میل کنید.

دسترسی به میدان آزادی تهران یکی از آسان‌ترین چیزهای دنیاست، زیرا می‌توانید با مترو، اتوبوس، تاکسی یا وسیله شخصی خود به راحتی به میدان آزادی برسید.

مکانی برای عاشقان جگر در پایتخت

میدان بهمن

  یکی از هیجان‌انگیزترین و معروف‌ترین مناطقی که می‌توانید در آن غذاهای خیابانی بخورید. میدان بهمن در جنوب تهران مکانی برای عاشقان دل و جگر است. این میدان جگرکی‌های زیادی دارد که سال‌ها این کار را انجام می‌دهند و مشتریان ثابت زیادی دارند. هر وقت خواستید می‌توانید به میدان بهمن بروید و جگر بخورید.

سخن آخر

غذای خیابانی در تهران، به یک فرهنگ غذایی خلاقانه و پرطرفدار تبدیل شده است. با رونق شغل‌های خیابانی و تنوع غذاها، خیابان‌های تهران به شهری رنگارنگ و پرانرژی تبدیل شده‌اند. این فرهنگ غذایی، به تنوع غذاهای محلی و بین‌المللی می‌پردازد و امکان تجربه‌ی طعم‌های جدید را برای مردم فراهم می‌کند.

تهران به عنوان پایتخت ایران، مکانی مناسب برای خوردن غذای خیابانی است و می‌توان انواع غذاهای خیابانی را در این شهر پیدا کرد. از غذاهای محلی ایرانی گرفته تا غذاهای خارجی مانند پیتزا و برگر، همه در خیابان‌های تهران قابل دسترسی هستند.

مطالب مرتبط:

کدام مناطق تهران دارای بهترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده هستند؟

خاص ترین رستوران ها برای برگزاری تولد + آدرس و ساعات کاری

معرفی رستوران های قدیمی تهران

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *