معرفی رستوران های قدیمی تهران

معرفی رستوران های قدیمی تهران

با وجود هزاران رستوران شیک و مدرن امروزی، رستوران های قدیمی هنوز هم مشتریان خود را دارند. این رستوران‌ها غذاهای خود را با همان سبک روزهای اولیه می‌پزند و طعم و مزه غذاها نوستالژیک و قدیمی است. حال، اگر شما هم اهل رستوران‌گردی هستید و می‌خواهید رستوران های تهران که از قدیم الایام فعالیت می‌کنند را بشناسید، در ادامه با ما همراه باشید. در متن زیر به چند مورد از رستوران های قدیمی تهران اشاره خواهیم کرد.

رستوران های قدیمی تهران

اگر دلتان برای چلوکبابی‌های قدیمی تهران تنگ شده یا می‌خواهید یک پرس خورش قیمه یا قورمه اصیل را میل کنید، لازم است که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. بعد از خواندن این متن، دست خانواده‌تان را بگیرید و آن‌ها را به یک شام یا نهار خوشمزه در رستوران های قدیمی دعوت کنید.

بهترین رستوران های تهران

رستوران مسلم

به محض ورود به راسته بازار تهران متوجه یه صف شلوغ و طولانی خواهید شد که صف رستوران مسلم است. این رستوران در قلب بازار تهران واقع شده و انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند. باید گفت که از میان تمام غذاهای سرو شده در مسلم، ته‌چین آن بسیار معروف است. بنابراین، اگر راهی بازار شدید، حتما به مسلم سر بزنید و خوشمزه‌هایش را امتحان کنید.

آدرس: بازار تهران، نبش غربی سبزه میدان

شماره تلفن: ۰۲۱۵۵۸۹۹۸۳۴ـ۰۲۱۵۵۶۰۲۲۷۵

ساعت کاری: از ۱۱ تا ۱۸

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی

رستوران شرف الاسلامی در سال ۱۳۱۷ در قلب بازار بزرگ تهران تاسیس شده است. این رستوران از همان سال‌ها تا کنون فضای قدیمی خود را حفظ کرده و سرویس‌دهی آن به سبک همان سال‌ها با ژتون فلزی انجام می‌شود. قدیمی بودن رستوران شرف الاسلامی دلیلی بر نبود بهداشت در این مکان نیست و شما می‌توانید در این رستوران قدیمی انواع غذاهای ایرانی همچون انواع خورشت‌ها، باقالی پلو با گوشت و ته چین را با خیال راحت و آسوده میل کنید. همچنین، باید اشاره کنیم که این رستوران بسیار پرطرفدار است و به همین دلیل شاید مجبور شوید مدتی را برای خالی شدن میز و صندلی منتظر بمانید. البته، کیفیت غذاهای آن بسیار بالا است و ارزش منتظر ماندن را دارد. علاوه بر آن، قیمت غذاهای این رستوران نیز بسیار مناسب است.

آدرس: بازار بزرگ تهران، جنب مسجد امام

شماره تلفن: ۰۲۱۵۵۶۲۰۹۵۷

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ تا ۱۶

رستوران نایب

رستوران نایب

بازار بزرگ تهران علاوه بر پذیرایی در رستوران مسلم و شرف الاسلامی، در رستوران نایب نیز از شما پذیرایی می‌کند. این رستوران از رستوران های قدیمی تهران است و با نام اولین چلوکبابی تهران شناخته می‌شود. البته، رستوران نایب تنها یک شعبه در تهران ندارد و شما می‌توانید رستوران شمال تهران نایب یا شرق و غرب آن را برای وعده ناهار و شام خود انتخاب کنید. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار بالا است و پیشنهاد می‌کنیم در میان انواع غذاها، چلوکباب که غذای معروف نایب است را حتما یکبار امتحان کنید. البته، باید اشاره کنیم که قیمت غذاهای این رستوران کمی بالا است.

آدرس: بازار بزرگ تهران، بازا زرگزها، خیابان بازار صحاف ها

شماره تلفن: ۰۲۱۵۵۸۹۵۲۰۱

ساعت کاری: ۱۰ تا ۱۶ ـ ۱۸ تا ۲۳

رستوران عمو هوشنگ

رستوران عمو هوشنگ

به رستوران معروف عمو هوشنگ می‌رسیم. این رستوران در نزدیکی کاخ نیاوران واقع شده و فضایی کاملا قدیمی و نوستالژیک دارد. غذاهای معروف این رستوران یا به اصطلاح قهوه خانه املت، دیزی و قیمه است. البته، منوی این رستوران تنوع بسیاری ندارد و تعداد غذاهای قابل سرو آن بسیار کمتر از رستوران‌های نایب، مسلم و شرف الاسلامی است.

آدرس: نیاوران، ایستگاه قنات، نبش کوچه عبدالهی

شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۲۸۹۰۴۵

ساعت کاری: ۷ تا ۲۳

کبابی گلپایگانی حاج فضل ا… و پسران

از هر چه بگذرید، از کباب‌های حاج فضل ا…  و پسران نمی‌توانید بگذرید. این کبابی از کبابی‌های معروف تهران است که طعم و مزه کباب‌هایش واقعا خاص و متفاوت است. البته، کبابی حاج فضل ا… مکانی برای نشستن در داخل رستوران ندارد و سرویس غذای آن بیرون‌بر است. همچنین، اگر اهل حلیم باشید، می‌توانید حلیم صبحانه‌تان را نیز از این کبابی تهیه کنید. حاج فضل ا… صبح‌ها با حلیم و شب‌ها با کوبیده‌های خوشمزه‌اش در خدمت شما است.

آدرس: انقلاب، خیابان لبافی نژاد

شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۴۱۳۳۰۶

ساعت کاری: ۸ تا ۱۵ـ ۲۰ تا ۲۴

کبابسرای ریحون

کبابی ریحون

کبابسرای ریحون از دیگر کبابسراهای تهران است که از قدیم الایام فعالیت می‌کند. بین شما و آشپزخانه ریحان هیچ فاصله‌ای نیست و می‌توانید از پشت شیشه مراحل پخت غذا را در آشپزخانه مشاهده کنید. ریحون در شمال تهران واقع شده و با فضایی کوچک اما گرم و صمیمی، همه روزه میزبان مشتریان عزیز است.

آدرس: جردن، خیابان کاج آبادی

شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۰۲۰۱۰۱

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ تا ۱۵:۳۰ ـ ۱۹ تا ۲۲:۳۰

رستوران زرچ

زرچ به معنی کبک است و این رستوران از رستوران‌های قدیمی تهران به شمار می‌رود. رستوران زرچ علی‌رغم قدیمی بودنش منوی متنوعی دارد و انواع غذاهای فرنگی و ایرانی در آن یافت می‌شود. اگر به دنبال یک فضای گرم و صمیمی برای یک دورهمی خانوادگی هستید، به زرچ سر بزنید، اما توجه کنید که زرچ برای قرارهای رسمی مناسب نیست.

آدرس: عباس آباد، مهناز، صابونچی، پلاک ۱۷

شماره تلفن: ۰۲۱۸۸۷۴۱۱۲۰

رستوران توچال کباب

کبابی توچال

به عنوان آخرین رستوران، رستوران توچال کباب را معرفی می‌کنیم. رستورانی با ۴۰ سال سابقه در دل تجریش که تخصصش تهیه کباب‌های خوش طعم و لذیذ است. این رستوران برای خود تنور نانوایی دارد و کباب را با نان داغ و ریحان تازه به مشتریان تحویل می‌دهد. رستوران نان داغ کباب داغ توچال همه روز در ضلع شرقی تجریش در خدمت شما است. 

آدرس: ضلع شمال شرقی میدان تجریش

شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۷۰۰۳۲۰

ساعت کاری: ۹ تا ۲۴

طعم اصیل غذا با رستوران های قدیمی تهران

فرقی نمی‌کند که انتخاب شما رستوران های غرب تهران باشد یا رستوران های شرق تهران، طعم اصیل غذاها در تمام رستوران های قدیمی تهران احساس می‌شود. بنابراین، اگر هوس یک پرس غذای خوشمزه و خوش طعم را کرده‌اید، تردید نکنید و یکی از رستوران‌های بالا یا هر رستوران قدیمی که در نزدیکی‌تان است را برای وعده ناهار یا شام در کنار خانواده انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

کدام مناطق تهران دارای بهترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده هستند؟

خاص ترین رستوران ها برای برگزاری تولد + آدرس و ساعات کاری

کدام هتل های تهران بهترین رستوران ها را دارند؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *