لذت غذا خوردن در یک رستوران خوب در تهران

شما چه وقت‌هایی به دنبال یک رستوران خوب می‌گردید؟ وقتی یک قرار مهم دارید یا زمانی که می خواهید برای یک مراسم تولد، دوستانتان را در یک رستوران دورهم جمع کنید؟ شاید هم وقتی که می‌خواهید ساعت‌هایی را کنار خانواده بگذرانید؟ یا حتی وقتی که دلتان یک طعم جدید می خواهد؟ به هرحال رستوران گردی و تجربه طعم‌ها و فضاهای جدید، یکی از پرطرفدارترین تفریح‌های این روزهای شهرماست و هر یک از ما برای رستوران گردی بهانه‌های مختلفی داریم.

جالب اینجاست که معمولا هرجا صحبت از یک رستوران خوب و یا یک غذای متفاوت و خاص باشد، گوشمان تیز می‌شود و سعی می‌کنیم مشخصات آن را به خاطر بسپاریم تا در اولین فرصت سری به آنجا بزنیم.

شما برای انتخاب یک رستوران چه معیارهایی دارید؟ آیا اولویتِ اول شما طعم و تنوع غذای آن مجموعه است یا اینکه فضای رستوران، جای پارک، نزدیکی آن به مراکز خرید، برخورد پرسنل و موقعیت مکانی آن نیز در انتخاب شما تاثیرگذار است؟ ما در ادامه می خواهیم انواع رستوران های تهران را بررسی کنیم و از هر دسته بندی یک نمونه ی خوب به شما معرفی کنیم. اتفاق مهم دیگری که در ادامه ی این مقاله شاهد آن خواهید بود، معرفی روشی است که شما بتوانید همیشه در رستوران تخفیف بگیرید. بله درست خواندید “تخفیف”. ما در این مقاله لینک هایی برای شما قرار داده ایم که بتوانید در بهترین رستوران های تهران با تخفیف سرویس بگیرید و لذت ببرید. پس با ما همراه شوید.

رستوران های لوکس تهران

تعداد رستوران های لوکس تهران کم نیستند. مشخصه اصلی این رستوران‌ها کیفیت بسیار بالای غذاها، دکور متفاوت و به طور ویژه قیمت بالای این رستوران هاست. خوب که دقت می‌کنیم هریک از رستوران های فوق لوکس یک ویژگی شاخص دارند، که بواسطه این ویژگی، شما قانع می‌شوید یک‌بار غذا خوردن در آنجا را امتحان کنید و اگر بتوانند نظر شما را جلب کنند، به گزینه‌های شما برای تصمیم گیری در موقعیت های خاص بعدی، اضافه خواهند شد.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد

اولین رستوران لوکسی که سراغ آن می‌رویم رستوران گردان برج میلاد تهران است. رستورانی با زمین مدور و در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین. هنگام غذاخوردن در این رستوران خوب شما متوجه گردش آرام رستوران خواهید شد و پس از گذشت دو ساعت متوجه خواهید شد که یک دور کامل ۳۶۰ درجه زده اید. رستوران گردان برج میلاد به یکی از سریعترین آسانسورهای جهان مجهز است و برای رسیدن به نوک برج و نشستن در این ارتفاع، تنها چند ثانیه وقت صرف می کنید. رزرو رستوران گردان برج میلاد به دو صورت بوفه و منوی باز است و در هر سه وعده صبحانه، نهار و شام سرویس دهی دارد.

بوفه صبحانه رستوران گردان، یکی از جذاب ترین بوفه های صبحانه تهران است، کامل، متنوع و استاندارد. پرسنل آموزش دیده، فضای خوب و غذاهای گرمی که در حضور شما آماده می شوند، همه و همه باعث می شوند صبح بسیار لوکسی را آغاز کنید.

بوفه های نهار و شام برج میلاد هم بسیار هیجان انگیزند، حتما شما هم می‌دانید که رستوران های بوفه باز برای مواقعی که شما می خواهید مدت زمان طولانی تری را در کنار هم سپری کنید، بسیار مناسب هستند. تنوع پیش غذا، غذای اصلی و سالاد  و دسر آنقدری هست که شما به راحتی گذر زمان را در این رستوران حس نکنید. در مجموع اگر بخواهیم به رستوران گردان برج میلاد نمره بدهیم، در بین رستوران های لوکس تهران، نمره ی بالایی می گیرد، هم به خاطر موقعیت قرارگیری و هم به خاطر فضا و غذای آن.

رستوران دیوان

رستوران دیوان

رستوران دیوان

از رستوران های شمال تهران باید به رستوران دیوان در خیابان فرشته اشاره کرد، رستورانی خاص با طراحی تلفیقی دکوراسیون، که هم شما را به گذشته می‌برد و هم حس مدرن بودن به شما می‌دهد، آینه کاری‌ها و نقاشی‌های دیواری آن بسیار زیباست و در کنار چیدمان مدرن رستوران، فضای جذابی را به وجود آورده است. جالب اینجاست که این تلفیق سنت و مدرنیته در منوی این رستوران خوب هم حفظ شده. شما در منوی این رستوران، قیمه نثار را کنار استیک سالمون با سس کاری خواهید دید این همان ویژگی خاص این رستوران است که می‌تواند برای افراد با انواع سلیقه، حرفی برای گفتن داشته باشد.

اینجا غذاهای ایرانی به روش مدرن سرو می‌شوند. مثلا “کته استیک” یکی از غذاهای معروفِ دیوان و البته یکی از گران ترین غذاهای تهران، به روشی کاملا مدرن برای شما تزئین می‌شود. ویژگی دیگر رستوران دیوان در غذاهای کوچکی است که به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند و به شدت وسوسه انگیز هستند. در ضمن تالار آیینه رستوران دیوان هم یک فضای اختصاصی است و تنها با رزرو قبلی می‌توانید تجربه لوکس‌تری در این فضا داشته باشید.

رستوران ایتالیایی لئون

رستوران ایتالیایی نئون شعبه پاسداران

رستوران ایتالیایی نئون شعبه پاسداران

رستوران بعدی که در این لیست قراردادیم، رستوران ایتالیایی لئون است. رستورانی که کیفیتش را در طول این ۲۷ سال، در هر چهار شعبه‌اش حفظ کرده است. اولین شعبه این رستوران خوب در مرکز تهران و خیابان آبان قرار گرفته که قدیمی‌ترین شعبه این مجموعه به حساب می‌آید.

شعبه پاسداران فضای باز و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. ویژگی مهم شعبه فرشته رستوران لئون هم نزدیکی آن به مرکز خرید و پارکینگ سام سنتر است. رستوران لئون یک شعبه هم در خیابان نیاوران دارد. رستوران لئون به دو چیز خیلی مشهور است یکی برخورد حرفه‌ای پرسنل و دومی صبحانه‌هایش.

کیفیت غذا در تمام شعب این رستوران بالا است و تنوع منوی ایتالیایی این مجموعه هم مثال زدنی و بسیار جذاب است. در مجموع می توان گفت رستوران ایتالیایی لئون در میان رستوران های لوکس تهران، امتیاز خوبی دارد.

از دیگر رستوران های لوکس تهران باید به رستوران مانسون در خیابان گاندی، رستوران بین المللی اسفندیار در خیابان ولیعصر، رستوران فرانسوی آنتروکوت و رستوران تاج محل در خیابان شیخ بهایی نام برد.

پیشنهادهای رستوران خوب در تهران که حتما باید آن‌ها را امتحان کرد

در تهران رستوران‌های خوب، معروف و خوشنام کم نیستند، اما در بین این رستوران‌ها، نام‌هایی هستند که تقریبا زبان‌زد خاص و عام‌اند. این رستوران‌ها یا به خاطر قدمتشان مشهور شده‌اند و یا به خاطر کیفیت خاصِ غذایی که سرو می‌کنند. برای همین است که می‌گوییم حتما حداقل ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارند.

رستوران نایب

رستوران نایب شعبه ساعی

رستوران نایب شعبه ساعی

در بین این رستوران‌ها اول به سراغ نایب می‌رویم. اولین شعبه رستوران نایب، در سال ۱۲۵۴ سرِ بازار صحاف‌های تهران در ساختمان یک حمام قدیمی افتتاح شد. ترکیب برنج زعفرانی، کباب و کره از همان روز تا الان با نام غلامحسین نایب گره خورده. رستوران نایب شعب مختلفی در تهران دارد، و داستان‌های زیادی در مورد اصل و فرع بودن هریک از آنها وجود دارد، اما بیایید صرفا بر اساس کیفیت غذای رستوران‌ها صحبت کنیم.

در بین بهترین رستوران های غرب تهران می‌توان به نایب سعادت آباد، نایب وزرا، نایب ساعی، نایب سهروردی و نایب بازار اشاره کرد. در تمام این شعبه‌ها می‌توان با اختلافی بسیار کم، یک کیفیت غذا را تجربه کرد. عطر برنج ایرانی و کباب با کیفیت. به غیر از نایب سعادت آباد باقی شعبه ها بیشتر به مرکز شهر نزدیکند و یکی هم که در قلب بازار تهران است.

رستوران نایب سعادت آباد، در طبقه بالای یک مرکز خرید کوچک در دایره میدان کاج سعادت آباد واقع شده. برخورد خوب پرسنل، کیفیت عالی و عطر هوس انگیز کباب‌ها، فضای دلنشین اما شلوغ رستوران که حتی از همان اول راه و ورود به آسانسور به چشم می‌خورد، خصوصیاتی است که باید در مورد نایب سعادت آباد گفت. از آنجایی که این رستوران خوب تهران به دلیل قرار گیری در یکی از میادین شلوغ به شدت مشکل جای پارک دارد می‌توانید از پارکینگ اختصاصی آن در خیابان ۱۴ سعادت آباد استفاده کنید.

رستوران مسلم

رستوران مسلم

رستوران مسلم

رستوران مسلم در خیابان ۱۵ خرداد و در قلب بازار تهران خیلی معروف است و مهمترین دلیل معروفیت این رستوران خوب، حجم بسیار زیاد غذا و طعم خوب غذای ایرانی است. خصوصیت دیگر رستوران مسلم سرعت فوق العاده آن‌ها در سرو غذاست که معمولا با خصوصیت غذا خوردن در بازار تهران بسیار همخوانی دارد. شما اگر فرد پراشتهایی نیستید با یک پرس ته چینِ مسلم می‌توانید سه نفر را پذیرایی کنید.

رستوران شاندیز

رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز به خاطر کباب شیشلیک شاندیز معروف است و در تهران چند شعبه متفاوت دارد. معروف‌ترین و البته شلوغ‌ترین شعبه شاندیز، در خیابان جردن (آفریقا) واقع شده است. این شعبه باوجود گسترشی که در ساختمانش داده بازهم در روزهای تعطیل و مناسبت‌های خاص صفی طولانی برای پذیرش دارد. رستوران‌های شاندیز، شعب متنوع دیگری در خیابان پاسداران، فرمانیه، آجودانیه و چند نقطه دیگر شهر تهران دارند، که هر یک با پسوند و پیشوندی خود را از یکدیگر متمایز کرده اند.

به هر یک از شعب این رستوران خوب که رفتید ما پیشنهاد می‌کنیم یا ششیلیک سفارش دهید یا باقلا پلو با گردن گوسفندی.

رستوران دیدنیها

رستوران دیدنیها

رستوران دیدنیها

رستورانی با قدمتی بیست ساله، یک رستوران بین المللی با کادری حرفه‌ای و موسیقی زنده مثال زدنی، اغلب غذاهای رستوران دیدنیها خوشمزه‌اند و منوی آن تنوع بسیار خوبی دارد، اما آنچه این رستوران خوب در خیابان ولیعصر تهران را کاملا متمایز می‌کند، موسیقی زنده بسیار خوب آن است و اینکه برای برگزاری مراسم تولد، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه هاست.

رستوران البرز

رستوران البرز

رستوران البرز

رستورانی در خیابان سهروردی که به کباب‌های خوش طعم و البته بزرگش معروف است. البرز از جمله رستوران‌ های شرق تهران به شما می‌رود. اما نمی‌توان آن را در لیست رستوران‌های لوکس قرارداد. رستوران البرز بسیار قدیمی است، برندی ماندگار که با گذر این همه سال از تاسیسش هرگز از کیفیتش کاسته نشده و هرگز تغییری در سبکش نداده، البزر برای قرارهای مهم کاری و همچنین پذیرایی از مهمانان غیرایرانی گزینه بسیار مناسبی است و تعریف جدیدی از کباب ایرانی را در ذهنتان به جای خواهد گذاشت.

دیزی سرای ایرانشهر

دیزی سرای ایرنشهر

دیزی سرای ایرنشهر

دیزی، غذایی سنتی که لذتش به دورهم بودن و نان تازه و ترشی و ظرف های سفالی یک نفره اش است. دیزی سرای ایرانشهر سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و یکی از زیباترین رستوران های سنتی تهران است، فضایی حجره، حجره و تو در تو که با نقاشی های دیواری و قهوه خانه ای تزئین شده است.

پذیرایی رستوران علی رغم شلوغی و صف های طویل روزهای تعطیلش، شایان توجه و با کیفیت است. نان تازه، ترشی ظرف های دیزی و افرادی که اگر بخواهید گوشت کوبیده را برایتان آماده و سرو می کنند و پس از اتمام غذا با یک چایی از شما پذیرایی می کنند. دیزی سرای ایرانشهر تجربه منحصربفردی است که حتما باید یکبار تجربه کنید.

رستوران های بوفه و بوفه صبحانه

بوفه ها هم تجربه ی جذابی از رستوران گردی هستند.بخصوص برای افرادی که تنوع غذا دوست دارند و دلشان می خواهد همه چیز را تست کنند. اگر می‌خواهید مدت زمانی طولانی جایی بنشینید و گپ بزنید، یا اینکه می خواهید گروه بزرگی از مهمانان را جایی دعوت کنید و سلیقه تک تک افراد را نمی‌دانید، بوفه‌ها بهترین گزینه هستند.تنوع و کیفیت غذا در بوفه‌ها اولین معیار سنجش هستند و تعدادشان هم در تهران کم نیست.

برای صبحانه در تهران از همه کافه ریبار در موزه زمان را پیشنهاد می‌کنیم و بعد از آن بوفه صبحانه هتل ها، مثل هتل هما، هتل لاله یا هتل استقلال.

آنچه که هنوز در این مطلب نگفته‌ایم

به لطف تغییرات فرهنگِ تفریح و غذا خوردن، در ده سال اخیر رستوران های متنوع و زیادی در تهران تاسیس شده اند، که هر یک جداگانه هم حرفی برای گفتن دارند.

چیزی که تاکنون از آن حرف نزده ایم، فست فود ها و رستوران های ملل هستند، که به نظرم هر یک به تنهایی به یک مطلب جداگانه نیاز دارند که مفصل درباره آنها صحبت کنیم. فست فودهایی که امروزه با تنوع بسیار بالا و همچنین رنج قیمت بسیار متنوع از شرق تا غرب تهران در هر خیابانی به چشم می خورند و همچنین رستوران های ترکی و عربی و لبنانی و همچنین غذاهای خاور دور.

در جای جای شهر تهران می توانیم اسمی بیاوریم که شما می توانید یک طعم تازه را در آنجا مزه کنید. همچنین فودکورت های زیبایی که به شما امکان انتخاب های متنوع و مقرون به صرفه می دهد. آنچه ما در پایان این نوشته به شما شدیدا توصیه می کنیم، رفتن به صفحه پیشنهادهای رستوران سایت تخفیفان است.

جایی که شما می توانید حداقل از بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ رستوران فعال، گزینه ای را انتخاب کنید که به ذائقه شما نزدیک تراست. انتخاب کنید به تعداد مهمان ها تخفیفان بخرید، مبلغ قابل توجهی پول صرفه جویی کنید و هنگام مراجعه به رستوران همان سرویس و احترامِ شایسته را دریافت کنید، اما با هزینه ای بسیار کمتر.

شما چه رستورانی را پیشنهاد می‌کنید؟

رستوران خوب در تهران کم نیست. اگر شما هم تجربه خوبی از رستوران گردی در تهران داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *