معرفی بهترین رستوران های اصفهان

غذا نقش مهمی در هر فرهنگی ایفا می‌کند و به عنوان نماینده هویت آن شهر هستند. هنگام سفر با تور مسافرتی به شهر جدید، امتحان کردن غذاهای محلی یکی از ضروریات است. به همین دلیل است که ما فهرستی از بهترین رستوران‌ های اصفهان را تهیه کرده‌ایم تا بتوانید طعم فرهنگ ایرانی را هنگام حضور در این شهر بچشید. یافتن مکانی در ایران (یا جهان) که بتواند با شکوه معماری اسلامی اصفهان مطابقت داشته باشد، چالش برانگیز است. جای تعجب نیست که اصفهان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری ایران است و این محبوبیت به لطف انبوهی از پل‌ها، مساجد و کاخ‌هایی است که قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش می‌رسد. در ادامه با ما همراه شوید تا بفهمیم کدام رستوران‌ها در اصفهان بهترین هستند.

لیست رستوران های اصفهان

غذا خوردن در رستوران های سنتی و مدرن اصفهان می‌تواند به اندازه گشت و گذار، مفرح، لذت بخش و تجربه ای جدید و هیجان انگیز باشد. در این بخش بهترین رستوران های اصفهان آورده شده است.

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین رستوران های اصفهان است که در بین مردم محلی و گردشگران شهرت زیادی دارد. این رستوران با کاشی‌های فیروزه‌ای، کنده‌کاری‌های قاجاری تزئین شده و موقعیت خوبی در چهارباغ عباسی قرار دارد. اگر به دیدن جاذبه‌های تاریخی مانند پل خواجو، زاینده رود رفتید، این مکان را فراموش نکنید، زیرا فاصله‌ای ندارد و به این رستوران با کمتر از ۵ دقیقه پیاده روی می‌رسید.

قیمت مناسب، عطر و طعم ته چین، باقلی پلو با ماهیچه مخصوص  این رستوران باعث شده تا گردشگران زیادی به رستوران شهرزاد بروند.

شیشه‌های رنگی خیره کننده، سقف گچ‌کاری شده با طراحی کلاسیک و معماری سنتی ایرانی این رستوران، نورها، رنگ‌ها و از همه مهم‌تر کیفیت غذا عواملی هستند که شهرزاد را در بین مسافران محبوب کرده است.  

بریانی اعظم

بریانی اعظم

 بریانی اعظم یک رستوران درجه یک در اصفهان است که به سرو بریانی‌های خوشمزه معروف است، یک غذای فوق العاده اشتها آور و شناخته شده در بین اصفهانی ها که برای آن‌ها بسیار دوست داشتنی و خاص است.

این رستوران دستور پخت مخفی بریانی دارد و این غذا را با مواد تازه‌ای مانند گوشت چرخ کرده بره تهیه می‌کند. بریانی با نان سنگک تازه، دوغ و مخلفات مختلف سرو می‌شود. اگر به اصفهان رفتید حتما سری به بریان اعظم بزنید و این غذا را امتحان کنید. مکان شلوغ است اما خیلی سریع غذا را برای شما می‌آورند.

رستوران قصر منشی

رستوران قصر منشی

خانه تاریخی قصر منشی محل سکونت یکی از وزرای شاهان قاجار بوده است . این روزها خانه تاریخی به طور کامل بازسازی شده و بخشی از آن به هتلی به نام هتل قصر منشی که از هتل‌های برجسته اصفهان است، تبدیل شده است.

در حیاط این عمارت رستورانی وجود دارد که بازدید آن برای عموم آزاد است. با رفتن به این رستوران نه تنها از این بنای تاریخی دیدن کرده‌اید، بلکه این فرصت را دارید که غذای خود را در محیطی دیدنی و متفاوت میل کنید. رستوران قصر منشی علاوه بر مردم ایران توانسته نظر بسیاری از گردشگران خارجی را به خود جلب کند و به یکی از بهترین رستوران های اصفهان تبدیل شود.

مجموعه پذیرایی ترنج (خانه تاریخی هووآنس)

رستوران ترنج

بر اساس شواهد به دست آمده در روند بازسازی، ساخت عمارت تاریخی ترنج به دوره قاجاریه یعنی اوایل سلطنت ناصرالدین شاه برمی‌گردد.

طی ۴ سال تلاش، مراحل مرمت به پایان رسید و اکنون مجتمع غذایی ترنج با طعم فرهنگ اصیل ایرانی دارای فضایی زیبا و دلنشین است که شامل چهار بخش رستوران، نوشیدنس، عکاسی و کافی شاپ است .

رستوران ترنج اصفهان انواع غذاهای محلی و بین‌المللی، دمنوش‌های گیاهی و نوشیدنی های سنتی را سرو می‌کند. در آتلیه عکاسی می‌توانید با پوشیدن لباس‌های زیبای دوره قاجار خاطره‌ای فراموش نشدنی بسازید .این رستوران در کنار کلیسای ارامنه هوانس در محله چارسو قرار دارد و مالک اصلی آن مردیروس داویدیان اهل جلفا اصفهان و در اصل رئیس تیپ قزاق در دوره قاجار بوده است.

رستوران هوگر (خانه دهدشتی)

رستوران هوگر

خانه دهدشتی بنایی تاریخی متعلق به دوره قاجاریه است و هوگر یکی از بهترین رستوران های اصفهان در این مجموعه قرار دارد.

این رستوران زیبا با فضای دلنشین و کافه دنج خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این کافه فضای باز و مکانی مسقف دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. در رستوران هوگر می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها، دمنوش‌های گیاهی ایرانی، قهوه، غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سفارش دهید و در عین حال از ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله دیدن کنید.

کافه آزادگان

کافه آزادگان

کافه آزادگان (معروف به چاه حج میرزا) بیشتر شبیه یک مغازه عتیقه فروشی یا موزه است تا یک رستوران و سقف و دیوارهای آن تزئینات عجیبی دارد، به گونه ای که اشیای عتیقه و قدیمی همه جا آویزان است. البته این سازه بدیع بخشی از جاذبه‌های کافه آزادگان است.

مردم می گویند خود صاحب خوش ذوق این مکان در طول سال ها این اشیاء را جمع آوری کرده و حاضر نیست آنها را دور بیندازد. بد نیست بدانید که این قهوه‌خانه در زمان صفویه ساخته شده است و در اصل خسته خانه نامیده می‌شد، زیرا مردم برای استراحت به اینجا می‌آمدند .این خانه بعدها به سرای توتی (طوطی خانه)، چایخانه و بعداً کافه تغییر نام داد.

در این رستوران قلیان، دیزی و سایر غذاها سرو می‌شود. یکی از معروف ترین غذاهایی که مسافران بیشتر در حاج میرزا سفارش می‌دهند، دوغ و گوشفیل است که در بین اصفهانی‌ها بسیار معروف است. قهوه‌خانه حاج میرزا شاید از نظر کیفیت جزو بهترین رستوران های اصفهان نباشد اما جزو توریستی‌ترین رستوران‌های این شهر است.

رستوران سنتی نقش جهان

رستوران نقش جهان

پنجره‌های ارسی رنگارنگ با معماری قدیمی اسلامی لذت غذا خوردن در رستوران سنتی نقش جهان را دو چندان کرده است. این اتاق ناهارخوری ترکیبی از طراحی سنتی و مدرن را در خود جای داده است، به علاوه موسیقی کلاسیک ایرانی با نقاشی‌های جذاب روی دیوارها اوقات خوشی را برای شما رقم می‌زند.

رستوران نقش جهان یک رستوران ممتاز در اطراف میدان نقش جهان است و به همین دلیل یکی از شلوغ‌ترین رستوران‌ها برای صرف نهار است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران خلوت و آرامش هستید برای شام به این رستوران اصفهان بیایید.

البته در فصل توریستی معمولاً پیدا کردن جای خالی در این رستوران کار آسانی نیست، اما از صف‌های طولانی متوجه می‌شوید که غذا خوردن در اینجا ارزشش را دارد. خورش ماست در رستوران نقش جهان را بهترین اصفهان می‌نامند.

رستوران سفره مادربزرگ

رستوران سفره مادربزرگ

رستوران  مادربزرگ مکانی کوچک با فضایی بسیار صمیمی است که توسط خانواده‌ای محترم و خوش ذوق در اصفهان اداره می شود و در خیابان مسجد حکیم واقع شده است .منوی رستوران  مادربزرگ هر هفته تغییر می‌کند و غذاهای سنتی اصفهانی کمتر شناخته شده در این رستوران سرو می‌شود. این گوشه دنج به خاطر غذاهای ارزان و خوشمزه‌اش شناخته شده است و بسیاری از اینفلوئنسرهای خارجی اینستاگرام در نقدهای خود به آن اشاره کرده‌اند.

وقتی به رستوران میز مادربزرگ می روید، ممکن است کمی دیر از شما پذیرایی کنند و گاهی اوقات به سختی می توان یک میز خوب در اینجا تهیه کرد، اما خوردن در این مکان به خصوص کوفته برنجی اصفهان لذت بخش است.

منوی غذای سنتی سفره مادربزرگ شامل انواع غذاهای سنتی ایرانی مانند کشک بادمجان، بادام پلو هندی، کوفته گندم، کوکو سبزی، قیمه ریزه نخودچی، دلمه، کباب، شامی، کوفته تبریزی، آبگوشت نخودچی و … است.

شربت خانه فیروز

شربت خانه فیروز

شربت خانه فیروز یک کافه رستوران نوستالژیک و قدیمی است که دکوراسیون قدیمی آن گرمای عجیبی به این مکان بخشیده است. علاوه بر دکور قدیمی، منوهای قدیمی با غذاهای خاص که نام آن‌ها برای بسیاری از افراد قدیمی و ناشناخته است و گلدان هایی با گل های طبیعی بر روی میزها وجود دارد که در مجموع این رستوران را فوق العاده جذاب کرده است .پیشنهاد ویژه شربت خانه فیروز بستنی‌های لذیذ آن است که توجه همه مشتریان را به خود جلب کرده است.

مطالب مرتبط:

جاهای دیدنی اصفهان؛ خلاصه‌ای از بهترین مکان‌های تاریخی که باید ببینید

معرفی بهترین رستوران های مشهد + آدرس

معرفی بهترین رستوران های جاده چالوس | ۵ رستوران برتر + آدرس

 

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *