معرفی زیباترین رودخانه های ایران

اگر اهل سفرهای هیجانی هستید و به آب‌تنی و آب‌بازی یا تفریحات آبی علاقه دارید توصیه می‌کنیم در اولین تعطیلات پیش‌رو تور رفتینگ را به عنوان سفر خود در نظر بگیرید. رفتینگ به معنای قایق‌سواری و پاروزنی در رودخانه‌های خروشان است که از مهیج‌ترین تفریحات آبی حاضر در کشور به حساب می‌آید. با کمی بررسی و تحقیق می‌توانید یکی از این رودخانه‌های خروشان مخصوص رفتینگ را انتخاب و در نزدیک‌ترین تور آن شرکت کنید.

 معرفی ۶ رودخانه مناسب برای رفتینگ در ایران

یکی از مهیج‌ترین تفریحات گروهی که انرژی شما را افزایش می‌دهد و باعث حال خوبتان می‌شود رفتینگ در رودخانه‌های خروشان است. با انتخاب این نوع تورها و شرکت در آنها تعطیلات خود را به شکل دیگری می‌گذرانید که لذت و خاطرات آن هرگز از ذهن شما پاک نمی‌شود.

البته برای رفتینگ در رودخانه‌های خروشان کشور ایران باید وسایل و تجهیزات لازم را داشته باشید که با انتخاب تورهای مسافرتی رفتینگ این وسایل و تجهیزات با بهترین کیفیت در اختیار شما مسافران قرار می‌گیرد.

حال تصور کنید بر روی رودخانه‌ای عظیم و پرآب با قایق‌های بادی محکم حرکت می‌کنید و خیس می‌شوید، بدون‌شک آدرنالین زیادی در بدن شما ترشح می‌شود. بنابراین اگر تور طبیعت گردی معمولی یا جنگل‌نوردی برای شما تکراری شده و به دنبال سفری مهیج هستید، بد نیست به لیست این تورهای رفتینگ نگاهی بیندازید و یکی از مقاصد مسافرتی را برای تعطیلات آینده خود انتخاب و رزرو کنید. در ادامه ۶ مورد از خروشان‌ترین رودخانه‌ها برای رفتینگ را به شما معرفی می‌کنیم.

رودخانه رفتینگ زاینده رود شهرکرد

رودخانه زاینده رود

بهترین فصل برای رفتینگ در این رودخانه پر آب فصل بهار است، زیرا آب این رودخانه به بالاترین سطح خود می‌رسد و شما می‌توانید اوقات خوشی را در آن تجربه کنید. در نظر داشته باشید برای رفتینگ در آب این رودخانه ۳ گزینه پیش‌روی شما خواهد بود. در واقع رودخانه زاینده رود ۳ مسیر برای رفتینگ دارد.

این مسیرهای مناسب از نظر مسافت به ۳ دسته تقسیم‌بندی می‌شوند. در صورتی که فرزند کودک شما یا پدر و مادر مسنتان همراه شما هستند بهتر است از مسیر سوم این رودخانه استفاده کنید زیرا مسافت کوتاه‌تری دارد. مسیرهای دیگر به مراتب از مسیر سوم رودخانه زاینده رو بلندتر هستند. در ضمن قایق خود را به سمت پل زمان خان هدایت نکنید زیرا قایق‌رانی در آن منطقه سخت است.

رودخانه رفتینگ هراز مازندران

یکی دیگر از رودخانه‌های خروشان مناسب رفتینگ رودخانه هراز است که در استان مازندران واقع شده و مسیر رفتینگ طولانی دارد. می‌توان گفت مسیر رفتینگ رودخانه هراز حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و برای هرکسی آسان نخواهد بود. به طور کلی برای رفتینگ در این رودخانه پرآب و خشن بهتر است از حضور متخصصان  حرفه‌ای کمک بگیرید.

اگر مهارت مناسبی در کنترل قایق نداشته باشید، ممکن است رفتینگ در رودخانه هراز برای شما سخت و حتی خطرناک باشد. سرعت امواج این رودخانه به قدری زیادی است که نیاز به توانایی بالایی در کنترل قایق خواهید داشت، بنابراین هرگز بدون حضور افراد متخصص و حرفه‌ای قایق خود را به درون این رودخانه نیندازید.

رودخانه رفتینگ کرج در نزدیکی تهران

رودخانه کرج

اگر ساکن تهران یا کرج هستید تورهای رفتینگ رودخانه کرج را از دست ندهید، این رودخانه از کنار جاده چالوس عبور می‎کند و بخش‌هایی از آن برای مبتدیان مناسب است. البته در نظر داشته باشید بخش‌هایی از رودخانه کرج نیاز به حرفه و تخصص زیادی در حوزه رفتینگ دارد که هر کسی نمی‌تواند در آن قایق‌رانی کند.

شاید باورتان نشود ولی در نزدیکی استان تهران و در کوهپایه‌های البرز شما می‌توانید اوقات خوش، مفرح و مهیجی را تجربه کنید که خاطرات آن همیشه در ذهن و قلب شما زنده می‌ماند. با شرکت در تورهای رفتینگ این رودخانه می‌توانید چند ساعتی را به دور از هر گونه مشغله شغلی سپری کنید و از لحظات خود لذت ببرید.

رودخانه رفتینگ سفید رود گیلان

یکی دیگر از رودخانه‌های خروشان و پر آبی که در خطه شمال کشور وجود دارد، رودخانه سفید رود است که طرفداران زیادی بین تیم‌های رفتینگ دارد. مسیر این رودخانه برای رفتینگ بسیار مساعد خواهد بود و شما در حین قایق‌سواری می‌توانید از تماشای طبیعت بکر استان گیلان نیز لذت ببرید.

این مسیر برای عکاسی بهترین مناظر و چشم انداز را دارد که به دلیل خروشان بودن رودخانه سفید رود عکاسی از محیط اطراف برای شما سخت می‌شود. در نظر داشته باشید درجه سختی این رودخانه برای رفتینگ خیلی بالا نخواهد بود ولی به هر حال بهتر است به رهبری و مدیریت افراد متخصص به این رودخانه قایق بیندازید.

رودخانه رفتینگ سیروان کردستان

 

زیبایی‌های کردستان بر هیچ کس پوشیده نیست و این استان یکی از خاص‌ترین مناطق کشور ما محسوب می‌شود. یکی از مناطق طبیعی و بی‌نظیر این استان که گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، رودخانه سیروان آن است که برای رفتینگ گزینه مناسبی خواهد بود.

می‌توان گفت سیروان یکی از معروف‌ترین رودخانه‌های رفتینگ است که در استان کردستان واقع شده و مسیر رفتینگ آن پیچ و خم زیادی دارد. درجه سختی حرکت در این رودخانه به قدری بالا است که در همه قسمت‌های این رودخانه نمی‌توانید قایق‌سواری کنید.

رودخانه رفتینگ سزار لرستان

در استان لرستا آبشارها و رودخانه‌های زیادی وجود دارند که یکی از بهترین آنها رودخانه سزار نام دارد. این رودخانه خروشان مقصد بسیاری از قایق‌سواران حرفه‌ای و تورهای رفتینگ است. فراموش نکنید عرض رودخانه سزار کم است و به هنگام قایق‌سواری باید دقت زیادی به خرج دهید.

خوشبختانه بخش‌هایی از این رودخانه برای افراد مبتدی مناسب است و بخش دیگری از آن برای افراد حرفه‌ای‌تر گزینه خوبی خواهد بود. آب این رودخانه از چندین کوهستان بزرگ سرچشمه می‌گیرد، به همین دلیل رودخانه سزار در بیشتر مواقع پر آب و خروشان خواهد بود.

خرید آنلاین تور رفتینگ در زیباترین رودخانه‌های ایران

در حال حاضر شما می‌توانید به راحتی و از طریق اینترنت یکی از این رودخانه‌های مناسب برای رفتینگ را انتخاب کنید و تور رفتینگ مهیجی را برای خود در نظر بگیرید. با شرکت در این تورهای رفتینگ می‌توانید تنوع زیادی به زندگی خود تزریق کنید و در رودخانه‌های خروشان اوقات خوشی داشته باشید.

برای خرید این تورها و مشاهده لیست مشخصی از آنها به همراه تمام قیمت‌ها و حتی تخفیف‌ها می‌توانید به سایت تخفیفان سر بزنید. براساس اطلاعات کاملی که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید توری را در تاریخ مورد نظرتان رزرو و خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

رفتینگ؛ تفریحی هیجان انگیز در رودخانه های خروشان

با تنگه هلن و منطقه حفاظت شده هلن آشنا شوید

تنگه دار؛ طبیعتی بکر در دل نوشهر

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *