چند جلسه لیزر کافی است؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد همیشه یکی از سوال‌های مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد است. این موضوع که چند جلسه لیزر کافی است یا آیا لیزر موهای زائد درد دارد از جمله سوال‌های تکراری مراجعه‌کنندگان قبل از  انجام لیزر در تهران است. در این مطلب با ما همراه باشید و تا به این سوال‌ها پاسخ دهیم و توضیح دهیم که کدام قسمت‌های بدن حساس‌تر هستند و چه کار می‌توانید بکنید تا درد لیزر را کم‌تر کنید.

چند جلسه لیزر کافی است؟

در شکل بالا می‌توانید تعداد جلسه‌هایی را که برای هر کدام از نواحی نیاز دارید، مشاهده کنید.

در شکل بالا می‌توانید تعداد جلسه‌هایی را که برای هر کدام از نواحی نیاز دارید، مشاهده کنید.

این موضوع به چندین عامل از جمله حجم موهای زائد شما، این‌که هر چند وقت یک‌بار نیاز به اصلاح یا اپیلاسیون دارید، سن و سطح هورمون‌های بدن شما دارد. به صورت کلی هر چه مقدار موهای زائد شما بیشتر باشد، به جلسه‌های بیشتری هم نیاز پیدا می‌کنید. به طور معمول برای خانم‌ها، شش تا هشت جلسه لیزر کافی است. اما برای خانم‌هایی که رشد هورمونی مو دارند، ۱۰ تا ۱۲ جلسه ممکن است لازم باشد.

اما برای آقایان چند جلسه لیزر کافی است؟ برای مردان به صورت عادی هشت تا ده جلسه نیاز هست. اما در صورتی که حجم موها زیاد و متراکم باشند، این مقدار به ۱۰ تا ۱۲ جلسه می‌رسد. در عکس زیر می‌توانید تعداد جلسات مورد نیاز برای هر کدام از نواحی بدن را مشاهده کنید.

رشد مو مستقیما با هورمون‌ها و تحرکات ناشی از راه رفتن و حرکات روزانه در ارتباط است. نوسان هورمون‌ها و افزایش تستسترون، رشد مو را افزایش می‌دهند. همچنین باید بدانید که یکی از کارکردهای موهای زائد، محافظت از پوست در برابر اصطحکاک است. هنگام راه رفتن، لباس‌هایمان روی پوست ما ساییده می‌شود و این تحریک باعث افزایش جریان خون در نواحی ساییده شده می‌شود که می‌تواند باعث افزایش رشد مو شود. به عنوان مثال، شانه‌های مردان بیشترین اصطحکاک را از حرکت روزانه بدن، دریافت می‌کنند و این یکی از نواحی است که شاهد بیشترین رشد مو در مردان هستیم. این نواحی در خانم‌ها بیشتر نواحی صورت، بازو، زانو و پاهای فوقانی است. لیزر با دستگاه های مختلفی مانند کندلا جنتل مکس پرو انجام می‌شود که شما باید با توجه به نوع پوست و رنگ پوست خود، باید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.

لیزر صورت چند جلسه است؟

تعداد جلسات لیزر صورت به عواملی مانند میزان موهای زائد، سن و جنسیت بستگی دارد. لیزر صورت برای خانم‌ها حداقل جلسه و حداکثر ۱۰ جلسه است و برای آقایان حداقل ۶ جلسه و حداکثر ۱۲ جلسه می‌شود.

آن‌چه که شما باید درباره نوع و تیپ‌های پوست بدانید.

در حال حاضر دستگاه‌های لیزر بسیاری وجود دارند. اما از تنها چهار نوع لیزر و یک سیستم دیگر به نام IPL برای لیزر موها استفاده می‌شود. برای هر نوع تیپ پوستی یک دستگاه لیزر ایده‌آل وجود دارد. استفاده از دستگاهی که مناسب پوست شما نباشد، می‌توان عوارض جانبی لیزر موهای زائد را افزایش داده و میزان اثربخشی لیزر را کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا متوجه شوید که چه نوع تیپ پوستی دارید و سپس به یک کلینیک لیزر معتبر که دستگاه لیزر متناسب با پوست شما را ارائه می‌کند، مراجعه کنید. در عکس زیر، انواع تیپ پوستی را نشان داده‌ایم:

رنگ پوست شما به کدام یک از تیپ های پوستی بالا نزدیک‌تر است؟

رنگ پوست شما به کدام یک از تیپ های پوستی بالا نزدیک‌تر است؟

دستگاه لیزر الکساندرایت: مناسب برای تیپ‌های پوستی ۱ تا ۴

دستگاه لیزر دایود: مناسب برای تیپ‌های پوستی ۱ تا ۴

دستگاه لیزر ان دی یاگ: مناسب برای تیپ‌های پوستی ۵ و ۶

دستگاه لیزر IPL: مناسب برای تیپ‌های پوستی ۱ تا ۴

همانطور که مشاهده می‌کنید، برای انجام لیزر در تیپ‌های پوستی ۵ و ۶، فقط باید از لیزر  Nd: YAG استفاده کنید. این دستگاه از بی‌خطرترین نوع لیزر برای پوست‌های برنزه و سبزه است. شما با استفاده از دستگاه لیزر دیگری که مناسب پوست شما نیست، ممکن با عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد مواجه شوید.

به رنگ موها هم توجه کنید!

علاوه بر نوع پوست، رنگ موهای زائد را هم در نظر بگیرید. ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که «آیا لیزر روی موهای بلوند، قرمز یا خاکستری کار می‌کند؟» واقعیت این است که تا زمانی که موهای زائد شما رنگدانه داشته باشند، امکان از بین بردن آن‌ها با استفاده از لیزر، وجود دارد. برخی موهای بلوند ممکن است بسیار شفاف باشند و ممکن است توسط لیزر درمان نشوند. همینطور لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای قرمز دارند، بسیار مشکل است. نتیجه حاصل شده به درشتی و رنگ مو هم بستگی دارد. معمولا پیشنهاد می‌شود که اگر نتیجه‌ای که انتظار دارید، به دست نیامد، درمان را متوقف کنید. همچنین موهای خاکستری به دلیل نداشتن رنگدانه به لیزر موهای زائد پاسخ نمی‌دهند.

بیش‌تر بخوانید: نکات قبل از انجام لیزر

مناطق حساس برای لیزر موهای زائد کدامند؟

انجام لیزر بیشتر از اپیلاسیون حساسیت ایجاد نمی‌کند. اما باید مطمئن شوید که این کار را در یک کلینیک لیزر با اپراتورهای متخصص انجام می‌دهید. اگر تا کنون از اپیلاسیون یا سایر روش‌های رفع موهای زائد استفاده نکرده‌اید، احتمالا با درد لیزر آشنا نخواهید بود و به آن عادت ندارید. درد لیزر موهای زائد کاملا قابل تحمل است. اما هر فردی، آستانه تحمل درد متفاوتی دارد. درد موهای زائد به مشابه یک کش لاستیکی است که با سرعت متوسط به پوست شما برخورد می‌کند.

البته برخی از قسمت‌های بدن بسیار حساس‌ هستند. برای خانم‌ها حساس‌ترین قسمت، نواحی لب فوقانی و بیکینی است. مناطق حساس برای مردان، جلوی گردن و قفسه سینه است. در صورتی که برای اولین بار لیزر موهای زائد را تجربه می‌کنید، می‌توانید برای کاهش درد و اضطراب، کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک ساعت قبل از شروع درمان، یک قرص ادویل مصرف کنید
  • یک ساعت قبل از درمان ار کرم‌های بی‌حس کننده استفاده کنید
  • ۲۴ ساعت قبل از درمان، نواحی مورد نظر را با تیغ اصلاح کنید

سلامتی عمومی شما می‌تواند در میزان تحمل درد تاثیر بگذارد. اگر بیماری یا استرس دارید یا اصلا خلق و خوی مناسبی ندارید، بهتر است درمان را به وقت دیگری موکول کنید.


بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

۳.۷/۵ - (۱۳ امتیاز)
یک نظر برای "چند جلسه لیزر کافی است؟" ارسال شده
  1. یکی گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *